Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Allergie?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Allergie?

Ongelezen bericht door Pepie »

Banjer heeft weer aan allebei de oren een ontsteking zitten,dat is de vierde in een korte tijd,nu heeft de da het over een eliminatiedieet,dan zou hij 3 ons gekookt vlees moeten krijgen aangevuld met rijst en dat vlees moet dan vlees zijn wat hij nog nooit heeft gehad,en het moet spiervlees zijn,dat wordt al een moeilijke loop mij suf te verzinnen welke hij nog nooit heeft gehad,nu kwam ik op eend uit,eerst gaan we hem uit het water houden en kijken of dat wat oplevert,maar omdat hij vroeger schimmel en een pollenallergie had,denkt zij dat er een kans inzit dat het voedselallergie is eiwitten had ze het over,nu wil ik graag van jullie meer info hierover,hebben of kennen jullie mensen met goede ervaringen met zo dieet?.
En ik moet even vertellen dat ik het laatste jaar twee smuldier dagen heb,lekker makkelijk dacht ik zou dit ermee te maken kunnen hebben? :cry:
Afbeelding
Huge & Denver
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel

Re: Allergie?

Ongelezen bericht door Huge & Denver »

Volgens onze da gaan chronische oorontstekingen (meerdere keren per jaar) heel vaak gepaard met een huidallergie. Onze Bordeaux heeft hier ook last van, gehad moet ik zeggen, want na een jaar intensief zoeken zijn wij erachter gekomen dat hij enkel voer op basis van kip kan verdragen. We geven hem nu sinds een half jaar Carocroc kip/rijst 23/12 en de problemen zijn opgelost! Ik moet echt zeggen dat als we hem iets anders geven met bijvoorbeeld een bullepees hij direct weer last van zijn huid krijgt en de combi met zijn oren. Het dieet wat jij zegt ken ik verder niet moet ik zeggen, maar meer omdat Huge niet tegen vers in welke hoedanigheid dan ook kan gaat hij direct van aan de je weet wel van achteren. Ik ben benieuwd en lees graag mee!
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Do had ook vaak last van ontstoken oren, jeuk aan de mond, rood tussen de tenen, jeuk aan de vacht, geen goede hopen...

Was eerst ook aan het denken aan een elementatiedieet, helaas is het voor een hond van 30 kg toch snel een duur grapje en al helemaal als je niet weet waar te beginnen. Ze heeft ook een tijd op smuldier glutenvrij gestaan maar had daar evengoed klachten op. Tijdje prins lam/rijst hypoallergeen gegeven maar ook daar soms wat klachten (niet erg maar had niet het gevoel dat het super was).

Ik heb een allergietest laten doen bij natuurlijkinbalans.nl Dit om een richting te krijgen waar ik aan moest denken. Daar kwam uit:
Kipeiwit: Intoleranties en allergie voor kip-eiwit-eigeel-eend-kalkoen-gevogelte, Granen: Intoleranties en overgevoeligheden voor graansoorten, zoals gerst, gierst, haver, rogge, zemelen, tarwe, boekweit. en een lichte reactie op teken/vlooien.

Ik dacht smuldier glutenvrij moet toch gaan? fabrikant nog een mail gestuurd of er eventueel toch iets van bovenstaande in zou kunnen zitten maar dat was niet zo. Wat ik daarop ben doen is Canex fish and rice gaan geven zodat ze helemaal geen vlees eiwitten binnen krijgt. Vacht bij de keel is nu gelukkig wat bij aan het groeien. Het kan zijn dat ze nog wat allergieen is gaan opbouwen na de test, nu gaat het goed maar is natuurlijk altijd afwachten tot ze echt een paar weken puur alleen dit voer gehad heeft.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

bedankt voor de reacties :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”