Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Opvanggezin worden of niet? Upd: wel dus

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

elleneke
Actief
Mijn ras(sen): x Border Collie
Aantal honden: 1

Opvanggezin worden of niet? Upd: wel dus

Ongelezen bericht door elleneke »

Hallo allemaal!

Sinds kort speelt er een idee in mijn hoofd, maar ik twijfel nog steeds of het een goed idee is of niet, dus... help! :roos:

Ik zit al een tijd thuis i.v.m. problemen met mijn zicht en flinke hoofdpijnen en concentratieproblemen als gevolg. Op het moment lijkt het erop dat het nog een tijdje gaat duren, voor ik weer fulltime kan gaan werken. Dat betekent... veel thuiszitten, wandelingen maken (bij gebrek aan andere uitvoerbare hobby's :hmmm: ) en spelen met mijn katten.

Ik wil al tijden een hond, maar we wonen op een driekamer-appartement, hebben op het moment niet veel extra geld (aangezien ik thuis zit) en ik hoop weer fulltime te kunnen werken als mijn ogen het toelaten, dus... niet bepaald de ideale situatie.

Nu zag ik echter op een forum een topic van iemand die opvanggezin was van honden die op adoptie wachten, waarbij DA-kosten en andere kosten vergoed werden en waarbij de honden van enkele weken tot een paar maanden in het opvanggezin bleven. En tja, toen begon het te kriebelen... ik heb immers de tijd en als ik straks weer kan beginnen met een paar uur per week te werken, is mijn vriend ook nog redelijk veel thuis. Weer lekker kunnen wandelen met een hond is ook :I: en het is natuurlijk ook fijn voor zo'n hond dat deze weer een tijdje in een gezin mee kan draaien :love:

Maarrr... we hebben ook 3 katten (allen een hond gewend, dat wel), waarvan eentje nog ongeveer een week in de bench moet zitten om te herstellen van een schouderoperatie...

Dus... ik twijfel dus nog steeds of dit wel een goed idee is :M: Wat denken jullie ervan? Goed idee of niet? Alvast bedankt voor jullie inzicht ;)
Laatst gewijzigd door elleneke op 28 jan 2011 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ellen, Shiva en de poezels
AfbeeldingAfbeelding
elleneke
Actief

Re: Opvanggezin worden of niet?

Nanna schreef:Op zich zou het denk ik best kunnen, als het niet teveel gedoe geeft met je hoofdpijnen.
Houd echter wel in de gaten dat je zo'n hond na verloop van tijd moet afstaan en aangezien je toch aan zo'n beestje gaat hechten rijst de vraag: kun je dat opbrengen?
Dat is ook een van de redenen dat ik geen hond in huis zou willen nemen die blindengeleidehond zal worden, want dan is ie zo lang bij je in huis en dan is ie al helemaal deel van het gezin geworden... Maar ik denk dat het wel goedkomt als een hond niet zo HEEL lang bij me in huis is... Hoop ik :hmmm:

En alvast mijn volgende vraag: wie kent er zo instanties in Overijssel die pleeg- of opvanggezinnen zoeken voor honden? Ik ga zelf ook wel op zoek, maar dat duurt wat langer ivm mijn ogen enz :cry:
AfbeeldingAfbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hou er wel rekening mee dat zon hond ook een jaar bij je kan zitten..niet alle honden worden zo snel geadopteerd. Als je voor buitenlandse honden opvanggezin wil worden, kan je je ook eens aanmelden op het buitenlandse honden forum. Kan je nog meer info krijgen.
Afbeelding
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Ik zou zeggen doen.
Maar geef wel duidelijk aan dat je met je ogen zit, zodat ze wel een passende hond voor je kunnen vinden.
Bedenk je ook dat zo'n opvang hondje, best wel een flinke tijd bij je kan zitten. Het kan ook maar een paar dagen zijn.
Ikzelf zou het niet kunnen, ik hecht me teveel aan zo'n beestje. Ik geloof dat het niet uitmaakt waar je woont en welke instantie. Ze zijn geloof ik al blij met een opvang gezin!
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

elleneke schreef:
Nanna schreef:Op zich zou het denk ik best kunnen, als het niet teveel gedoe geeft met je hoofdpijnen.
Houd echter wel in de gaten dat je zo'n hond na verloop van tijd moet afstaan en aangezien je toch aan zo'n beestje gaat hechten rijst de vraag: kun je dat opbrengen?
Dat is ook een van de redenen dat ik geen hond in huis zou willen nemen die blindengeleidehond zal worden, want dan is ie zo lang bij je in huis en dan is ie al helemaal deel van het gezin geworden... Maar ik denk dat het wel goedkomt als een hond niet zo HEEL lang bij me in huis is... Hoop ik :hmmm:

En alvast mijn volgende vraag: wie kent er zo instanties in Overijssel die pleeg- of opvanggezinnen zoeken voor honden? Ik ga zelf ook wel op zoek, maar dat duurt wat langer ivm mijn ogen enz :cry:
Het idee is heel erg leuk maar ik ken ook opvanghonden die meer dan 1 jaar bij hun opvanggezin zitten... voor welke stichting je ook opvangt het is nooit met zekerheid tezeggen dat de hond binnen een bepaade tijd weg is.
Ik weet niet in hoeverre je in je dagelijkse leven last heb van je gezondheidsklachten, ik lees dat je er ook echt 100% voor thuis zit, vergis je niet in het werk wat een opvanghond mee kan brengen, ze kunnen onzindelijk zijn dus moet je ze zindelijk maken, ze moeten dingen leren en afleren.. er gast tijd en energie inzitten.
Toeb Samara bij ons kwam werd ik onverwacht heel erg ziek, ik heb dus de eerste maanden veel op andere moeten rekenen, en soms ben ik nog steeds teziek om mijn honden genoeg beweging tegeven en moeten andere inspringen... heb je die achterban, heb je mensen waar je op kan rekenen???
Afbeelding
elleneke
Actief

jacq1970 schreef: Het idee is heel erg leuk maar ik ken ook opvanghonden die meer dan 1 jaar bij hun opvanggezin zitten... voor welke stichting je ook opvangt het is nooit met zekerheid tezeggen dat de hond binnen een bepaade tijd weg is.
Ik weet niet in hoeverre je in je dagelijkse leven last heb van je gezondheidsklachten, ik lees dat je er ook echt 100% voor thuis zit, vergis je niet in het werk wat een opvanghond mee kan brengen, ze kunnen onzindelijk zijn dus moet je ze zindelijk maken, ze moeten dingen leren en afleren.. er gast tijd en energie inzitten.
Toeb Samara bij ons kwam werd ik onverwacht heel erg ziek, ik heb dus de eerste maanden veel op andere moeten rekenen, en soms ben ik nog steeds teziek om mijn honden genoeg beweging tegeven en moeten andere inspringen... heb je die achterban, heb je mensen waar je op kan rekenen???
Oei, als de hond zo lang blijft wordt het afscheid wel veel moeilijker en is het moeilijk te zeggen of ik zo lang alle tijd voor hem/haar heb ivm werk :boos: ... denk dat ik dat zou moeten overleggen met de instantie/organisatie, als ik besluit een hond op te vangen...

En ja, ik zit op het moment inderdaad voor 100% thuis, ik hoop binnenkort weer parttime aan de slag te kunnen... Weet alleen niet wanneer dat ook echt mogelijk is qua gezondheid. De achtervang heb ik zo niet, zou het mijn vriend kunnen vragen, maar die wil natuurlijk ook niet altijd wandelen als het mijn initiatief/idee is een hond op te vangen ;) Ken in de buurt bijna alleen mensen met katten, dus...

Zo zie je maar, heel veel dingen waar ik zelf nog niet bij stilstond :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik heb het zelf overwogen toen ik een aanbod kreeg van een fokker van Tsjechische Wolfhonden.
En later van een stichting voor spaanse hondjes... maar uiteindelijk koos ik toch voor een tweede hond.
Leden van het gezin dat Cariño (mijn herplaatser) opving vonden het erg moeilijk om afscheid te nemen.
En hij heeft daar geloof ik maar 2 maanden gezeten.
Ik hou af en toe contact met ze, maar dat zal niet ieder adoptie-baasje doen.
Dus het emotionele aspect is wel iets om rekening mee te houden.
Verder geef je aan dat je in een appartement woont.
Ik zou dus ook rekening houden met al je buren (piepen, blaffen, janken van nieuwe hondjes).
En wat al gezegd werd, het is een vrij onvoorspelbare situatie. De beslissing kan je alleen zelf maken.
Als het je toch te ingewikkeld lijkt, kun je ook oppasdiensten aanbieden voor huishonden.
Dat heb ik een tijd gedaan voordat ik mijn eerste hond kocht. Succes met je beslissing!
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

elleneke schreef:
jacq1970 schreef: Het idee is heel erg leuk maar ik ken ook opvanghonden die meer dan 1 jaar bij hun opvanggezin zitten... voor welke stichting je ook opvangt het is nooit met zekerheid tezeggen dat de hond binnen een bepaade tijd weg is.
Oei, als de hond zo lang blijft wordt het afscheid wel veel moeilijker en is het moeilijk te zeggen of ik zo lang alle tijd voor hem/haar heb ivm werk :boos: ... denk dat ik dat zou moeten overleggen met de instantie/organisatie, als ik besluit een hond op te vangen...

En ja, ik zit op het moment inderdaad voor 100% thuis, ik hoop binnenkort weer parttime aan de slag te kunnen... Weet alleen niet wanneer dat ook echt mogelijk is qua gezondheid. De achtervang heb ik zo niet, zou het mijn vriend kunnen vragen, maar die wil natuurlijk ook niet altijd wandelen als het mijn initiatief/idee is een hond op te vangen ;) Ken in de buurt bijna alleen mensen met katten, dus...

Zo zie je maar, heel veel dingen waar ik zelf nog niet bij stilstond :ok:
deze dingen kun je wel bij de organisatie aangeven, zo hebben ze ook vaak een opvanggezin voor één of twee weken nodig voor de baas die de hond heeft geadopteerd kan ophalen of andere redenen..

denk er wel bij na dat sommige opvang honden die van de straat komen erg bewerkelijk kunnen zijn en moeten door de opvanggezin opgevoed worden (dat is volgens mij ook meestal de vereiste) dus zindelijk maken, netjes leren lopen etc. staat vaak wel bij een organisatie vermeld wat er van je verwacht wordt..
Afbeelding
EvitaP
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik kan alleen maar zeggen doen! Besef inderdaad wel dat het moeilijk is om afstand te doen. Wij hadden ons ook aangemeld als opvanggezin, maar ons opvanghondje heeft ons niet verlaten. We kunnen haar namelijk niet meer laten gaan.
Ik heb Noa via stichting 'Wat nou vechthonden...' Ze zitten op hyves. Zij bekommeren zich alleen om de zogenaamd 'vechthonden', zoals de naam doet vermoeden. Ook hun vergoeden eten en dierenarts kosten. Als ik het goed herinner zochten ze ook opvang voor kortere tijd, bijvoorbeeld wanneer iemand naar het ziekenhuis moet en niet voor de hond kan zorgen. Er zijn verschillende stichtingen of particulieren die zich inzetten voor deze honden. Ik zou zeggen, even google-en en gewoon voor gaan. Wij hebben er in elk geval geen spijt van ;)
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

EvitaP schreef:Ik kan alleen maar zeggen doen! Besef inderdaad wel dat het moeilijk is om afstand te doen. Wij hadden ons ook aangemeld als opvanggezin, maar ons opvanghondje heeft ons niet verlaten. We kunnen haar namelijk niet meer laten gaan.
Ik heb Noa via stichting 'Wat nou vechthonden...' Ze zitten op hyves. Zij bekommeren zich alleen om de zogenaamd 'vechthonden', zoals de naam doet vermoeden. Ook hun vergoeden eten en dierenarts kosten. Als ik het goed herinner zochten ze ook opvang voor kortere tijd, bijvoorbeeld wanneer iemand naar het ziekenhuis moet en niet voor de hond kan zorgen. Er zijn verschillende stichtingen of particulieren die zich inzetten voor deze honden. Ik zou zeggen, even google-en en gewoon voor gaan. Wij hebben er in elk geval geen spijt van ;)
howww dit is heeel slecht voor mij :boos: als ik besluit opvang gezin te worden dan denk ik dat ik mij daar aanmeld nooit van gehoord en ben nu al om :M: :I:
Afbeelding
Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Ongelezen bericht door Shamaria »

Opvanggezinnen zijn heel hard nodig!!

Ik vang zelf op voor rescuedogseurope en er is niks mooiers dan een hond dolgelukkig je auto in te zien springen in de wetenschap dat hij/zij een prettige tijd tegemoet gaat na zoveel ellende..

Wij hebben ook katten en je kunt kiezen voor een hond die met katten kan..

Kanttekening bij je financiele kwestie: ook al betaald de stichting de grote kosten voor je er komen andere kosten bij kijken.. Je kunt kwalijk ieder hondenkoekje, kluifbot of speeltje indienen, die neem ik voor eigen rekening..

Ik vind het vreselijk om nee te zeggen tegen collectanten aan de deur, ik vind dat zo rotte onbeschoft. Denk dat we dat allemaal zo ervaren. Tegenwoordig staat er een potje in de gang en telkens als er een collectant langskomt leg ik uit dat ik mijn eigen goede doel heb en of doe ik het geld wat normaal in de bus zou gaan in de "honden" pot..

Driekamerwoning? Er bestaat niet zoiets als een te kleine woning voor een hond, wel de weerwil van mensen om een beperkte ruimte te delen met een hond..

Oftewel, gewoon doen!! De dankbaarheid van je hondjes is hartverwarmend..

Ook rescuedogs heeft heel veel honden wachtend op een plaatsje, kijk eens op de site..
Voor verdere vragen kun je me altijd een berichtje sturen..
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Shamaria schreef: Er bestaat niet zoiets als een te kleine woning voor een hond, wel de weerwil van mensen om een beperkte ruimte te delen met een hond
Hm, ik ken een stichting die hier mensen verschrikkelijk op afrekent. Misschien dat er uitzonderingen gemaakt worden voor opvanggezinnen omdat een stichting daar afhankelijk van is en het dan niet belangrijk is waar een hond tijdelijk terechtkomt maar ik zou hier niet zo stellig over zijn.

Gelukkig is het gros allang blij als er een goed opvanggezin is, of dat nu is voor de eerste opvang of dat het een blijvend plekje is.
TS, ik zou gewoon eens goed rondsnuffelen, vragen stellen aan mensen die al opvang gezin zijn. ervaringen enz enz. Internet geeft een goed beeld met wie je wel in zee kan gaan en met wie niet wil je er zelf geen problemen mee krijgen. Hondenland is grof geld, daar zal je achter komen in je speurtocht. Onderscheid maken of je daar aan mee wil werken is aan jou.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Shamaria
Actief
Mijn ras(sen): gastgezin, wisselend..

Ongelezen bericht door Shamaria »

chrico schreef:
Shamaria schreef: Er bestaat niet zoiets als een te kleine woning voor een hond, wel de weerwil van mensen om een beperkte ruimte te delen met een hond
Hm, ik ken een stichting die hier mensen verschrikkelijk op afrekent. Misschien dat er uitzonderingen gemaakt worden voor opvanggezinnen omdat een stichting daar afhankelijk van is en het dan niet belangrijk is waar een hond tijdelijk terechtkomt maar ik zou hier niet zo stellig over zijn.

Gelukkig is het gros allang blij als er een goed opvanggezin is, of dat nu is voor de eerste opvang of dat het een blijvend plekje is.
TS, ik zou gewoon eens goed rondsnuffelen, vragen stellen aan mensen die al opvang gezin zijn. ervaringen enz enz. Internet geeft een goed beeld met wie je wel in zee kan gaan en met wie niet wil je er zelf geen problemen mee krijgen. Hondenland is grof geld, daar zal je achter komen in je speurtocht. Onderscheid maken of je daar aan mee wil werken is aan jou.
Een hond heeft duidelijk bewegingsruimte nodig maar hoort die buitenshuis te vinden.. Zolang een woning genoeg ruimte bied voor een heerlijke hondenmand een voerbak en ook nog eens verijkt wordt met een liefdevolle baas is dat voldoende voor een hond.. In ieder geval al heel veel meer dan een klein hokje is een spaans asiel met beperkte en vaak slechte voeding met het buitenverblijf als enige bewegingsruimte..

Belachelijk dan ook dat er stichtingen zijn die een gastgezin hier op afkeuren, het is zo vreselijk veel meer dan de hond nu heeft..
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik denk dat het emotionele aspect als ik het zo lees, misschien wel erg veel voor je is. Daar moet je echt wel tegen kunnen.
Maar je kan het ook anders invullen? Misschien kan je in plaatstelijk asiel regelmatig een hond uitlaten?
Of wordt je vakantieoppas? Dan weet je in ieder geval zeker na hoeveel tijd ze weer naar baasje kan. Ook geen kosten, eventueel kan je er ook nog zelfs een klein bedragje voor vragen.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Misschien is het een optie om op honden te passan waarvan de baasjes op vakantie, ziek of werken.
Dan weet je zeker dat het tijdelijk is en onkosten worden door de baasjes betaalt.
Jammer dat je zover weg woont anders mocht je op mijn honden passen :wink:
Afbeelding
Foetsie
Actief
Mijn ras(sen): boomer

Ongelezen bericht door Foetsie »

Misschien is het helemaal geen slecht idee om vrijwilligerswerk in het dierenasiel te doen?
Daar hebben ze ook een pension afdeling.

Op Marktplaats worden ook wel eens oppas voor honden gevraagd of mensen die een hond zoeken om die uit te laten.
Afbeelding
elleneke
Actief

Bedankt voor alle reacties! Ik lees ze allemaal, kan alleen niet heel veel reageren.

Werken in het asiel wordt erg lastig, vanwege het vervoer enz., maar ik kan het natuurlijk altijd in gedachten houden voor wanneer het wat beter gaat. Ik heb op marktplaats al gezocht naar mensen die oppas nodig hebben, maar hier in de buurt kan ik zo niks vinden :boos:

Helaas is mijn vriend minder enthousiast, die is erg bang voor honden die het huis vernielen, aangezien hij daar meerdere verhalen over heeft gehoord :ugh:

Ik blijf in ieder geval rondkijken :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Gewoon blijven kijken, zo vind je niks en de volgende week staan er 2 advertenties op.
Of je kan zelf een advertentie plaatsen.
Is je vriend bang voor adoptiehondjes die slopen of oppashondjes die slopen?
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
elleneke
Actief

Heb het niet over oppashonden gehad met hem, maar hij is bang dat opvanghonden wel alles slopen.
AfbeeldingAfbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

elleneke schreef:Heb het niet over oppashonden gehad met hem, maar hij is bang dat opvanghonden wel alles slopen.
dat kan ja.. hoeft niet... een raspup kan ook je halve huis slopen, daar hoeft het helemaal geen opvanghond voor tezijn.
Ik heb het idee dat je vriend er helemaal niet achter staat en als je door ziekte afhankelijk bent van hem zou ik er nog maar eens heel goed overnadenken, anders wordt de hond straks de dupe en dat kan en mag de bedoeling niet zijn.
Kijk inderdaad eens voor een hond die je soms kan uitlaten... hang ene briefje op in de super of zet een advertentie zelf op mp.. wie weet.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

elleneke schreef:Heb het niet over oppashonden gehad met hem, maar hij is bang dat opvanghonden wel alles slopen.
tja, ik neem aan dat je samenwoont en dan is het toch wel essentieel dat je er samen achter staat. Hij loopt niet over van enthousiasme dus..ik zou zeggen: niet doen.
elleneke
Actief

jacq1970 schreef:
dat kan ja.. hoeft niet... een raspup kan ook je halve huis slopen, daar hoeft het helemaal geen opvanghond voor tezijn.
Ik heb het idee dat je vriend er helemaal niet achter staat en als je door ziekte afhankelijk bent van hem zou ik er nog maar eens heel goed overnadenken, anders wordt de hond straks de dupe en dat kan en mag de bedoeling niet zijn.
Kijk inderdaad eens voor een hond die je soms kan uitlaten... hang ene briefje op in de super of zet een advertentie zelf op mp.. wie weet.
Ik ben nu gelukkig niet afhankelijk van hem (tenzij ik per auto ergens heen moet) en dus ook niet qua verzorging/uitlaten van een hond. Anders zou ik er niet eens aan hebben gedacht om een hond op te vangen, daar doe ik het dier alleen maar tekort mee... en dat wil ik niet, dan schiet zo'n dier niks mee op :(
Sas schreef:
tja, ik neem aan dat je samenwoont en dan is het toch wel essentieel dat je er samen achter staat. Hij loopt niet over van enthousiasme dus..ik zou zeggen: niet doen.
Klopt, als hij het niet wilt gaat het niet door natuurlijk. Hij moet er ook achter staan. Dus we zullen zien. Zoals gezegd, ik blijf rondkijken voor andere opties ;)
AfbeeldingAfbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

zijn er geen mensen in de buurt die een hond hebben waar je mee mag wandelen?zo kan je vriend misschien ook een beetje aan het idee wennen..succes met je besluit en gezondheid!!
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
elleneke
Actief

Nou, ik heb e.e.a. met mijn vriend overlegd en die geeft aan toch een hond op te willen vangen - hij moest alleen aan het idee wennen en toen ie aan het idee was gewend was ie nog enthousiast ook :tongue: Hij wil wel van tevoren wil weten wat hij van een organisatie kan verwachten (begeleiding, enz) en dat hij inspraak heeft of hij het wel of niet ziet zitten met een bepaalde opvanghond... dus ik ben rond aan het kijken en rond aan het vragen en we zullen wel zien wat ervan komt :D

Het emotionele aspect zal wel zwaar worden, maar als ik het uiteindelijk te zwaar vind, zodra de hond eenmaal geadopteerd is, heb ik het in ieder geval geprobeerd :lol1:
AfbeeldingAfbeelding
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Re: Opvanggezin worden of niet? Upd: wel dus

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat opvangen leuk is! Natuurlijk is het afscheid zwaar, maar zodra je hoort dat de hond zich meteen thuisvoelde en de nieuwe baasjes er helemaal blij mee zijn, dan weet je weer waarom je het doet!

We hebben vaak opvangadressen nodig voor een hond die al besproken is, maar nog niet in Nederland is. Tja en soms haken die mensen af en heb je de hond toch langer in huis dan de bedoeling was, dus je kan nooit zeggen hoelang een hond bij je blijft. Soms is het een paar dagen tot een paar maanden...

Als je meer wil weten van opvangen of onze stichting dan geef je maar een gil :wink:

groetjes, Ingrid
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
elleneke
Actief

Re: Opvanggezin worden of niet? Upd: wel dus

Ingrid48 schreef:Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat opvangen leuk is! Natuurlijk is het afscheid zwaar, maar zodra je hoort dat de hond zich meteen thuisvoelde en de nieuwe baasjes er helemaal blij mee zijn, dan weet je weer waarom je het doet!
Dat geloof ik graag, vooral als je dan foto's toegestuurd mag krijgen van de nieuwe baasjes... lijkt me aan de ene kant wel even flink slikken, maar ook wel mooi, omdat je die hond zo een kans hebt helpen geven :love:

Ik stuur je een PB, lijkt me handiger dan het allemaal hier bespreken :mann:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”