Het eetgedrag van mijn beide honden is zo verschillend. Ligt dit nu echt aan het feit dat Bluf in een grote roedel heeft gezeten tot haar 2 1/2 jaar oud en Finn altijd alleen in de kennel eten kreeg?
Geef net smuldier vlees. Finn eerst.. rustig zakje leeg gestrooid en het sap erbij. Bluf moest even gaan zitten zodat ik rustig het zakje kon openen en in de bak kon doen.
Ik had net t.. oe maar gezegd of die hele homp heeft ze al in de bek en hap slik weg.. zakje en bakje werden meegenomen in het leeglik zit er echt niets meer in tafereel.. toen hoppa naar het bakje dat bij Finn zijn bak lag. Finn staat rustig uit die bak te eten, hapje.. smakken slik, nog een hap, slik.. pomptidom nog een hap. Bluf had niet het lef hem opzij te duwen en hij ging ook niet weg voor haar en liet haar maar aan dat plasticje likken onder hem.
Toen hij leeg was ging hij naar haar bak en zij uiteraard nog wat laatste restjes bloed uit zijn bak oplikken.
Maar het is echt niet normaal hoe snel zij vreet. En hoe hij eigenlijk van het eten geniet.
Zet hem een bord neer met groenten vlees en een aardappeltje dan snuft hij, pakt een stukje vlees eerst, dan een aardappel, dan de groenten. Zet altijd tegelijkertijd voor Bluf een zelfde bord neer en die zet gewoon haar bek open en schrokt alles tegelijkertijd naarbinnen
Hoe zit dat bij jullie met meerdere honden?