Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het kinderschoolboek en wat jeugdsentimenten

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Het kinderschoolboek en wat jeugdsentimenten

Ongelezen bericht door blondie »

zo.. mijn ouders gaan verhuizen, en willen ruimen :mrgreen:
Dus zojuist op visite bleken zij de zolder aan het opruimen te zijn, en gut wat ik toch trof.
Mijn Peuter/kleuterschoolboek met werkjes hoe lief ik moet ze even delen :engel:
zo ongeveer moet ik zijn geweest in die tijd
Afbeelding
en dit waren mijn werkjes :smile:
Afbeelding
dit moeten peren voorstellen
Afbeelding
Hond Connie staat er bij... :denken: ik had niet eens een hond (maar dit lijkt me op een schnauzer/foxterrier of een poedel, heeft iemand andere suggesties :19:
Afbeelding
Een laatste woord in het album van de juf voor ik naar de basisschool ging
Afbeelding
En mijn reactie hahaha ik zie me nog zitten op zolder waar dat boek toen ook lag en ik terug schreef aan mij juf met een traan in mijn oog en een snik in de keel
Afbeelding

Vond ook diverse opstellen terug, eentje over een puppie die ik kreeg, of over een hond waar ik maatjes mee was.. (terwijl ik echt nooit een hond heb gehad tijdens opgroeien) een hele directe die wel even bij me inkwam, die schreef ik op mijn zestiende en was getiteld pijn diep in me, ging over de brand die we hadden gehad thuis en ik was dat hele opstel vergeten, stond een acht boven.. maar raakte me wel weer. Die las ik niet voor, maar ma zei zelf ineens iets waarop ik twee citaten uit dat stuk wel uitsprak, ma ziek op bed, en pa ijzersterk aan het werk en geen emotie laten zien in die periode.
Nog een paar werkstukken die ik had gemaakt over discriminatie, artikelen van kranten erbij, toen over de CD, en ik zei pa, ma moet je nu horen.. er is niets veranderd :80: het schokte me wel wat eerlijk gezegd, zeker de artikelen van toen erbij ongeveer 21 jaar geleden denk...vergeelde krantenstukken.
Had ook een behoorlijk stuk over een dominee geschreven over een bepaalde studiereis :klaar: ik las het voor en pa was not amused..tsja pa, weet ook niet waar ik dat toen vandaan haalde maar het staat hier echt geschreven in mijn handschrift... ma lag in een deuk, maar het was een behoorlijk direct geschreven stuk.

Ook nog een paar tekeningen gevonden en ja hoor gelukkig, toch een herder te vinden :8): dit was een probeersel op school met bepaalde techniek weet even niet meer welke, pentekening of zo of met zilver schrapen ik weet het niet... maar zie er verdorie nog een teckel bij ook :80:
Afbeelding
Dit was probeersel op behang, nooit uitgewerkt maar zijn pa in jonge tijd, ma herkende zichzelf direct als in de trouwfoto en ik dan met wat teveel make-up
Afbeelding
Hier begon ik me denk voor andere dingen te interesseren :lol1:
Afbeelding
En dit was opdracht van school ook weer om in 1 kleur tegenstrijdigheid weer te geven
Afbeelding

En zo zou ik er wel weer uit willen zien :mann: lag ook zo een foto op zolder in lijstje uit deze serie. Naar de zolder word je verbannen :devil:
Afbeelding

Hebben anderen ook zo'n kleuterboek, ik heb me rotgelachen om de werkjes, en ook om de dingen die ik las en de schriftjes de naslagwerken van de boekverslagen, economie opdrachten van bijscholing.. de tekening in mijn schriftje economie van mijn leraar :smile1:
Maar waar blijft de tijd, als ik het terug zie nu denk ik oh ja.. ook met die oud en dood en jong schilderij, dat was nino mijn eerste rat en zo hij lag heb ik hem geschetst en dat hij at was van een foto, maar met dat beestje had ik ook zo een band, maar was die hele tekening vergeten.
Wilde het even delen, misschien hebben anderen soortgelijke dingen die ineens weer tevoorschijn komen en dat je denkt Oh ja.. of herkenning, het stukje van de juf vind ik nog steeds zo apart, zo is het eigenlijk mijn leven door gegaan.
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Re: Het kinderschoolboek en wat jeugdsentimenten

Ongelezen bericht door Turbo! »

Geweldig zo vond ik een tijdje terug mijn dagboeken van de puberteid :ugh: gut o gut wat was ik een puber!!!!!!!!!!!

maar wel heel leuk want er kwam van alles weer boven.
blondie
Zeer actief

Turbo! schreef:Geweldig zo vond ik een tijdje terug mijn dagboeken van de puberteid :ugh: gut o gut wat was ik een puber!!!!!!!!!!!

maar wel heel leuk want er kwam van alles weer boven.
ik heb nooit dagboeken bijgehouden, wel een aantal aangenda's waar in beknopte stijl wat opgeschreven is haha die mag ook niemand lezen :wink: en misschien ook wel want die steno die ik gebruikte snap ik zelf soms niet meer laat staan een ander :engel:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik heb een tijdje geleden van mijn vader een hele ordner met tekeningen etc. gekregen.
Erg leuk (en confronterend) om terug te kijken.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Leuk en lief! Kan me best voorstellen dat er emotionele dingen tussen zitten.
En dat is dus de reden dat ik op tekenles ben gegaan, mijn ordner bevatte alleen maar tekeningen zoals je eerste werkje. :smile:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Ach wat leuk om weer terug te zien! Schattig!
Goed bewaren zulke dingen :ok:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Wat een leuke herinneringen! Die peren.... :smile2: :D Mijn ouders hebben ook wat tekeningen en andere werkjes van ons bewaard van school. Erg leuk om terug te zien. Dan komen inderdaad gelijk de herinneringen weer boven.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

leuk om te zien. En voor jezelf om terug te zien.
Van Rosalie bewaar ik ook regelmatig tekeningen en werkjes.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
blondie
Zeer actief

Bewaren doe ik het wel hoor :lol1: en ik dichtte ook, maar die gedichten heb ik altijd met me meegezeuld, sommigen zijn wat erg persoonlijk en die mogen niet op zolder belanden.
En Juf Blondi, zo heet ze echt :lol1:, die kom ik inderdaad nog wel eens tegen en ze herkend me nog steeds :lol1: ook heeft ze mijn nichtjes en neefjes op school gehad, dat vind ik altijd wel grappig ze gaan al zolang mee en zien de generaties kinderen voorbij komen, mama of tante en oom/papa op school gehad, dan de kinderen daarvan (al heb ik dat met heel veel leerkrachten ook die van de hogere school. Op een of andere manier weten ze altijd wie ik ben :hmmm: .)
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

In die peren zie ik iets heel anders maar da's vast mijn gebrek :engel:
Wat leuk om terug te zien. Wat je voor je juf schrijft is ook eeuwig schattig hahaha!
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Hilde schreef:In die peren zie ik iets heel anders maar da's vast mijn gebrek :engel:
Wat leuk om terug te zien. Wat je voor je juf schrijft is ook eeuwig schattig hahaha!
Die peren, ja daar heb ik ook zo mijn bedenkingen bij :hmmm:

Eigenlijk moet ik eens naar Juf Blondi om te laten lezen wat ik terug heb geschreven :mrgreen:
Raar dat ze eigenlijk altijd wel is gebleven ergens besef ik me nu, toen ik vier was was ze hoofdjuf op de julianaschool, daarna vertrok ik naar de kleuterschool/basisschool ineen en omdat de julianaschool toen gesloten werd werd zij juf op de kleuterschool daar. (daar zijn de werkjes van)
Basisschool was zelfde gebouw als kleuterschool dus zag haar nog regelmatig.
En nu is zij directrice van die school, en zaten mijn neefje en nichtjes daar ook op school.
Juffrouw Stolp- Fikkert had ik ook op die basisschool en die kwam ik eens in een stranttent tegen, was aan het eten met een vriendin van me en had Finn mee, ze bleef maar aandacht schenken aan Finn en ineens keek ik goed en zag ik dat het mevrouw Fikkert was :cheer: Zij moest toen even twee keer kijken en toen zij ze "connie! en je broer (8 jaar ouder als ik) heb ik ook nog les gegeven toch?!
Echt die leraren en leraressen hebben een geheugen :80:
Krijg steeds meer herinneringen hahaha
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”