Dus zojuist op visite bleken zij de zolder aan het opruimen te zijn, en gut wat ik toch trof.
Mijn Peuter/kleuterschoolboek met werkjes hoe lief ik moet ze even delen
zo ongeveer moet ik zijn geweest in die tijd

en dit waren mijn werkjes

dit moeten peren voorstellen

Hond Connie staat er bij...

Een laatste woord in het album van de juf voor ik naar de basisschool ging

En mijn reactie hahaha ik zie me nog zitten op zolder waar dat boek toen ook lag en ik terug schreef aan mij juf met een traan in mijn oog en een snik in de keel

Vond ook diverse opstellen terug, eentje over een puppie die ik kreeg, of over een hond waar ik maatjes mee was.. (terwijl ik echt nooit een hond heb gehad tijdens opgroeien) een hele directe die wel even bij me inkwam, die schreef ik op mijn zestiende en was getiteld pijn diep in me, ging over de brand die we hadden gehad thuis en ik was dat hele opstel vergeten, stond een acht boven.. maar raakte me wel weer. Die las ik niet voor, maar ma zei zelf ineens iets waarop ik twee citaten uit dat stuk wel uitsprak, ma ziek op bed, en pa ijzersterk aan het werk en geen emotie laten zien in die periode.
Nog een paar werkstukken die ik had gemaakt over discriminatie, artikelen van kranten erbij, toen over de CD, en ik zei pa, ma moet je nu horen.. er is niets veranderd
Had ook een behoorlijk stuk over een dominee geschreven over een bepaalde studiereis
Ook nog een paar tekeningen gevonden en ja hoor gelukkig, toch een herder te vinden

Dit was probeersel op behang, nooit uitgewerkt maar zijn pa in jonge tijd, ma herkende zichzelf direct als in de trouwfoto en ik dan met wat teveel make-up

Hier begon ik me denk voor andere dingen te interesseren

En dit was opdracht van school ook weer om in 1 kleur tegenstrijdigheid weer te geven

En zo zou ik er wel weer uit willen zien

Hebben anderen ook zo'n kleuterboek, ik heb me rotgelachen om de werkjes, en ook om de dingen die ik las en de schriftjes de naslagwerken van de boekverslagen, economie opdrachten van bijscholing.. de tekening in mijn schriftje economie van mijn leraar :smile1:
Maar waar blijft de tijd, als ik het terug zie nu denk ik oh ja.. ook met die oud en dood en jong schilderij, dat was nino mijn eerste rat en zo hij lag heb ik hem geschetst en dat hij at was van een foto, maar met dat beestje had ik ook zo een band, maar was die hele tekening vergeten.
Wilde het even delen, misschien hebben anderen soortgelijke dingen die ineens weer tevoorschijn komen en dat je denkt Oh ja.. of herkenning, het stukje van de juf vind ik nog steeds zo apart, zo is het eigenlijk mijn leven door gegaan.

TARAK