Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pens staafjes als gevolg dunne ontlasting

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

pens staafjes als gevolg dunne ontlasting

Ongelezen bericht door bekooij »

Als ik carlos een pensstaafje geef heeft hij de volgende ochtend dunne ontlasting, herkennen jullie dit?
Nu is Carlos heel moeilijk met voer. Hij is altijd een lastiger eter geweest lust eigenlijk niks. Er zijn ook maar een paar koekjes die hij lekker vind.
Ik ben nu dus maar weer gestopt met de afentoe en pensstaafje geven en krijgt ie niks extra's omdat ie zo moeilijk is met dingen. Hij krijgt wel elke avond een dentastik en dat gaat wonder boven wonder wel goed.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: pens staafjes als gevolg dunne ontlasting

Ongelezen bericht door blondie »

herken het niet, wel als ik ineens iets rauws geef wat niet echt bekend is bij ze.
Pensstaafjes en rauwe pens kennen hun maag, dus daar regaren ze eigenlijk niet zo op.
Geef ik Finn iets vers wat hij niet kent, dan merk ik wel dat zijn ontlasting daar op reageert. Niet bij gedroogde pensstaafjes.
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

Ja ik herken het wel, heeft sil ook altijd. Maar hij vind het ook super lekker dus ik blijf het wel gewoon geven af en toe :wink:
Afbeelding
bekooij
Zeer actief

asja schreef:Ja ik herken het wel, heeft sil ook altijd. Maar hij vind het ook super lekker dus ik blijf het wel gewoon geven af en toe :wink:
Carlos weet nog steeds niet echt wat hij ervan moet vinden, ik verblijd hem meer met een koekje, dus hier laat ik het maar denk ik. Maar sil heeft er dus ook last van. Is hij gelukkig niet de enige, heeft dit dan inderdaad met een zwakke maag of darmen te maken?
Afbeelding
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

bekooij schreef:
asja schreef:Ja ik herken het wel, heeft sil ook altijd. Maar hij vind het ook super lekker dus ik blijf het wel gewoon geven af en toe :wink:
Carlos weet nog steeds niet echt wat hij ervan moet vinden, ik verblijd hem meer met een koekje, dus hier laat ik het maar denk ik. Maar sil heeft er dus ook last van. Is hij gelukkig niet de enige, heeft dit dan inderdaad met een zwakke maag of darmen te maken?
Pens is sowieso wel laxerend.. maar misschien is de ene hond daar wat gevoeliger voor dan de andere, ik zou er niet gelijk van maken dat ze dan een zwakke maag of darmen hebben :tongue:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho kijgt ook altijd dunne ontlasting van pensstaafjes.
Met rauwe pens heeft hij nergens last.
Max lust geen pensstaafjes.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

de 2 van mijn ouders krijgen ook dunne ontlasting van pensstaafjes.
Mijn honden niet.
Ik lees af en toe ook dat verse pens laxerend zou werken, maar als ik mijn honden verse pens geef hebben ze de volgende dag juist erg droge drollen :scratch:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
bekooij
Zeer actief

Vers voer wil Carlos al helemaal niet. Hij haalt er zijn neus voor op en als hij al een hap van vers voer neemt komt het er net zo hard ongeveer weer aan de andere kant eruit. Daar krijgt hij dus echt diarree van.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”