Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oppas zoeken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

oppas zoeken

Ongelezen bericht door Demi »

Een van mijn vaste oppassen kan niet meer oppassen door omstandigheden. Dit was degene die vaak voor mij oppaste. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe oppas. Hoe kom je aan een betrouwbare oppas die ook nog eens met mijn honden kan omgaan en erg secuur is met medicijnen geven? Een pension/dagopvang is absoluut geen optie, dus ik zoek echt een oppas (uiteraard wil ik daar ook voor betalen.)
Ik heb voor nu wel een aantal mensen die dat kunnen, maar bv in vakanties oid dus niet altijd. De honden kunnen ook apart van elkaar en het kan ook zijn dat er iemand in huis komt. Kenzo mag absoluut nooit alleen gelaten worden, Cujo en Izzy kunnen prima een paar uur alleen, Amy zijn we aan het opbouwen. Ik heb wel een leuk burmeisje, alleen is ze nog te jong, ze is pas 12 :ugh: Als ze nou een jaar of 6 ouder was, was dat de oplossing :ugh:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: oppas zoeken

Ongelezen bericht door wendy71 »

Een advertentie plaatsen op MP?
Briefjes bij de buurtsuper ophangen?
En dan vervolgens de mensen op *sollicitatie gesprek* :wink: laten komen, kijken bij wie je een goed gevoel hebt etc.., wellicht een proeftermijn instellen., ik roep ook maar wat hoor. :wink:
Succes met het vinden van een geschikte oppas, ik begrijp dat het met jouw honden en de gezondheid ervan toch een hele klus gaat worden, het is immers een behoorlijke verantwoording.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Ik zou ook briefjes ophangen en een advertentie op MP. Misschien is er wel een HF lid die af en toe op wil passen?
En met alle medicijnen vind ik het ook een hele verantwoording, dus kan me goed voorstellen dat het lastig is om een goede betrouwbare oppas te zoeken.
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Klopt dat het met mijn roedeltje niet heel makkelijk is om een oppas te zoeken. Ik probeer ze ook altijd zelf uit te laten als ik eens weg moet, op de de korte rondjes (aangelijnd) na. Cujo is op zich makkelijk, maar echt hel sterk, Kenzo is heel moeilijk met reuen en zijn medicijnen en eten moeten echt op hele stipte tijden gegeven worden. Izzy zit alleen maar boven als er een vreemde is en Amy sloopt tegenwoordig broeken van mensen als ze binnen komen :mrgreen:

Maar jullie ideeen zijn idd niet zo gek, ik ga iig een advertentie op marktplaats zetten. Wat is een beetje normaal bedrag om te betalen? juist ook omdat ze natuurlijk wat meer zorg etc nodig hebben
Supernova
Zeer actief

Demi schreef:Klopt dat het met mijn roedeltje niet heel makkelijk is om een oppas te zoeken. Ik probeer ze ook altijd zelf uit te laten als ik eens weg moet, op de de korte rondjes (aangelijnd) na. Cujo is op zich makkelijk, maar echt hel sterk, Kenzo is heel moeilijk met reuen en zijn medicijnen en eten moeten echt op hele stipte tijden gegeven worden. Izzy zit alleen maar boven als er een vreemde is en Amy sloopt tegenwoordig broeken van mensen als ze binnen komen :mrgreen:

Maar jullie ideeen zijn idd niet zo gek, ik ga iig een advertentie op marktplaats zetten. Wat is een beetje normaal bedrag om te betalen? juist ook omdat ze natuurlijk wat meer zorg etc nodig hebben
Ik persoonlijk zou geen geld hoeven voor oppassen, maar dan een paar lekkere kluiven voor mijn honden ofzo :mrgreen:
Maar misschien kun je het vergelijken met oppassen voor kinderen, en aan de hand daarvan een bedrag bepalen?
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Wat moet je geven?
10 euro ofzo, of zeg ik nu iets heel geks?

Ik zou er ook niets voor hoeven hebben, heb met plezier 8 maanden aan een stuk de Bull terrier van mijn voormalige buren op gevangen..
Maar is het de bedoeling dat die persoon dan de hele dag bij jou zit of komt ie af en toe eens binnen wippen?
Als ie af en toe langsgaat, medicijnen geeft dan, is 10 euro te veel, denk ik..
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Demi schreef:Kenzo mag absoluut nooit alleen gelaten worden,
Hierin zit denk ik het lastigste.

Ik zou inderdaad een oproepje op marktplaats zetten, en misschien een briefje ophangen bij KC Zoys?
Supernova
Zeer actief

Renske schreef:

Ik zou inderdaad een oproepje op marktplaats zetten, en misschien een briefje ophangen bij KC Zoys?
Ja dat is denk ik ook lastig. Hij had best hier mogen komen, 2 Kenzo's lijkt me best leuk :mrgreen: Maar laten we dat toch maar niet doen :wink:
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Je zou ook nog een oproepje in het locale krantje kunnen plaatsen.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Hoeveel je er voor moet betalen hangt af van wat er allemaal moet gebeuren, hoe lang en hoe vaak.
Als je iemand zoekt voor bijvoorbeeld twee dagen op de week, en dat die persoon dan bij je thuis komt de hele dag en je honden goed verzorgt zoals stipt eten geven, medicijnen etc. Dan zou ik wel een vast uurtarief oid afspreken.
Als je iemand zoekt om sporadisch op te passen als het nodig is zou ik daar geen geld voor willen.
En natuurlijk verschilt het ook of je die persoon kent of niet. Een bekende of een vriend die wil dat vast wel doen voor een leuke wederdienst. Een onbekende zou ik betalen.

Misschien moet je kijken hoeveel het kost om ze naar een pension te brengen? En dan daarop baseren hoeveel geld je geeft?
Ligt dat niet rond de 15 euro per dag voor een grote hond?
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Je mag mij gerust bellen als je oppas nodig hebt hoor.
Heb ervaring met moeilijke reuen. :engel:

Als t goed is heb je mijn nummer.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Lastig is dat he. Mijn honden of nouja Jara is heel erg makkelijk vind ik maar ik zou dan zelf het probleem zijn die het heel erg moeilijk zou maken :oeps: Toen wij op vakantie gingen is Jara bij Patty geweest maar ik denk dat Patty daarbij wel gelijk één van de weinige is die ik met Jara vertrouw en waarvan ik ook echt weet dat ze het goed heeft (Jara dan he :mrgreen: ) Ik zou het nooit durven mijn honden aan een vreemde toevertrouwen voor een vakantie of wat dan ook. Maar goed, daar ben ik zelf misschien lastig in.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Renske schreef:

Klopt dat is ook lastig. Maar idd Zoys is wel een goeie :ok:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef:
Renske schreef:

Ja dat is denk ik ook lastig. Hij had best hier mogen komen, 2 Kenzo's lijkt me best leuk :mrgreen: Maar laten we dat toch maar niet doen :wink:
Is wel makkelijk roepen dan :mrgreen: ben alleen bang dat mijn Kenzo het iets minder geslaagd vindt :engel:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

sTefaniA schreef:Hoeveel je er voor moet betalen hangt af van wat er allemaal moet gebeuren, hoe lang en hoe vaak.
Als je iemand zoekt voor bijvoorbeeld twee dagen op de week, en dat die persoon dan bij je thuis komt de hele dag en je honden goed verzorgt zoals stipt eten geven, medicijnen etc. Dan zou ik wel een vast uurtarief oid afspreken.
Als je iemand zoekt om sporadisch op te passen als het nodig is zou ik daar geen geld voor willen.
En natuurlijk verschilt het ook of je die persoon kent of niet. Een bekende of een vriend die wil dat vast wel doen voor een leuke wederdienst. Een onbekende zou ik betalen.

Misschien moet je kijken hoeveel het kost om ze naar een pension te brengen? En dan daarop baseren hoeveel geld je geeft?
Ligt dat niet rond de 15 euro per dag voor een grote hond?
Ja daar zat ik ook aan te denken iets van 15 euro. Het zijn wel 4 honden en niet heel makkelijk :engel:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

moosje schreef:Je mag mij gerust bellen als je oppas nodig hebt hoor.
Heb ervaring met moeilijke reuen. :engel:

Als t goed is heb je mijn nummer.
Dat is super! Andersom ook hoor, zit je een keer omhoog wil ik ook voor jou oppassen heb ook ervaring met iets minder vriendelijke reuen :F:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Geloof me, ik ben lastig heeeell lastig :F: vertrouw mijn honden niet aan de eerste de beste toe. Of aan iemand die ik goed ken of aan iemand met ervaring met honden.
bianca83 schreef:Lastig is dat he. Mijn honden of nouja Jara is heel erg makkelijk vind ik maar ik zou dan zelf het probleem zijn die het heel erg moeilijk zou maken :oeps: Toen wij op vakantie gingen is Jara bij Patty geweest maar ik denk dat Patty daarbij wel gelijk één van de weinige is die ik met Jara vertrouw en waarvan ik ook echt weet dat ze het goed heeft (Jara dan he :mrgreen: ) Ik zou het nooit durven mijn honden aan een vreemde toevertrouwen voor een vakantie of wat dan ook. Maar goed, daar ben ik zelf misschien lastig in.
rocee
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 2 labradors

Ongelezen bericht door rocee »

Kijk eens op: http://www.voor-elkaar.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan dan alvast wat info lezen van de oppassers die zich aanbieden en ook eerst met hun kennismaken.

Zelf zijn we net terug van drie maanden oppassen op twee verschillende adressen in Portugal. Voorwaarde van ons was dat onze twee labradors ook welkom waren.
Afbeelding
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Wat een leuke link zeg :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”