Vandaag was de afspraak om Bob te scheren (en eerst verdoven, kan niet anders). Meteen nazichtje bij de dierenarts. Het knarsen, lichtjes kraken wat ik voel aan zijn heupen, zou ook vanuit zijn rug komen en is bot op bot geknars.

Vorige week had hij een aantal dagen Contramal gekregen, bij de halve dagdosis Meloxivet. DA geeft liever niet dagelijks een volle dosis Meloxivet (kwestie van maagproblemen). Het is bij Bob altijd moeilijk inschatten of hij pijn heeft, om even te testen omdat de andere honden de laatste tijd nogal slecht op hem reageren, die contramal erbij. Die heb ik maar zes dagen gegeven omdat hij er erg slaperig van werd en in de tuin gewoon ging zitten of liggen ipv van zijn rondjes te lopen, minder beweging.
Ook is het al (meer dan) een paar jaar dat zijn nierwaardes neigen naar minder, niet slecht maar op het randje.
De cyste op zijn rug is op 6 maand tijd gegroeid van erwt- tot flinke pinpongbal grootte.
Tijdens het scheren, zag ik zijdelings onder zijn kop ook nog dit

:
Lijkt me nogal groot voor een litteken van een beet van Rambi ( die de laatste tijd wel eens in Bob zijn baard gehangen heeft)
Te groot en proper voor ringworm?
Iemand een idee?
Dan de verdoving, ging vlot, geen geworstel en geen beten. DA zoekt nogal lang naar zijn hartslag en zegt op een bepaald moment: ik hoor geen hartslag, waarbij ik de woorden 'ik hoor' NIET gehoord had. :N: Dus even flink geschrokken. Tja ik weet dat het met die verdovingen wel eens over kan zijn , maar blijkbaar zit het toch flink in mijn hoofd. Dochter had het wel juist gehoord. Gelukkig op de weg naar huis merkte ik een behoorlijk snurken op.
Maar de verdoving was (voorzichtigheid van de DA) niet te zwaar en veel te snel uitgewerkt.

Nog niet eens halverwege trok hij al een pootje terug. Dan maar snel verder gewerkt en met een resultaat dat zeker niet het beste is ...

Muilkorf kreeg ik niet meer op, daar reageerde hij reeds te sterk op. Dus even gewacht tot hij weer rustig sliep en met de zoon geprobeerd om hem van de tafel op een dik kussen te leggen. Hapt hij zoonlief toch wel in zijn hand

, niet door maar wel vast. Deze trekt geschrokken zijn arm terug, Bob houdt telang vast en valt

van de tafel op de koude

vloer. Hij liet absoluut niet toe dat we hem optilden, dus terug even een rustpauze en wel flink toegedekt.
Ondertussen was hij al twee keer van een mooie 'lig' ineens omgevallen in platte zijlig, terwijl hij op dat moment zijn plas liet lopen. Dit verontrust me erg als er (hopelijks) na zes maanden een volgende scheerbeurt komt. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Uiteindelijk voorzichtig kunnen lokken en helpen zodat hij op een warm dik deken lag, steunend op zijn voorhand, slepend met de achterhand.

En toen begon hij pas erg te rillen en klappertanden, nog eens extra toegedekt met verse droge dekens.
Nu is hij duidelijk wakker heeft al een paar wankelende stappen gezet, wil niet meer toegedekt worden, maar is nog wat verward en vraagt niet om eten (zeer uitzonderlijk).
Mijn Bobbe wordt oud !!! Hij was één van de eerste pups op de vorige editie van dit forum, en tja hij zou niet oud worden (erge HD)... maar in maart zal hij 10 jaar zijn. En hij wordt alleen maar liever en knuffeliger

, hij is van de drie honden het meest op mij gericht, mijn schaduw de vele uren dat ik in de tuin werk/ doorbreng. Altijd wacht hij me op, nooit gaat hij alleen naar binnen.

Als ik hurk komt hij onmiddellijk om mij een ferme lebber in mijn gezicht te geven.

Niet dat ik dat zo leuk vind, maar het is zo lief van een hond die wegens zijn soms gestoord gedrag al vaker (door anderen) afgeschreven werd. Ik wil graag "minstens" nog een jaar extra....