Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Glucosamine, chrondoïtine Kruidvat, Hema of toch DA?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

hercujess

Glucosamine, chrondoïtine Kruidvat, Hema of toch DA?

Ongelezen bericht door hercujess »

Ik wil mijn Bullmastiffs supplementeren met glucosamine en chrondoïtine, maar ik twijfel of ik het humane product (dus van de Hema of Kruidvat) zal geven of een veterinair product. Ik heb namelijk wel eens gelezen dat er mensen die van de Kruidvat of Hema gebruiken, alleen heb ik geen flauw idee welke dosering ik moet gebruiken. Daarnaast staat op het etiket dat het niet aan kleine kinderen gegeven mag worden, dus toen heb ik de pot eerst maar even teruggezet om een en ander goed uit te zoeken. Weet iemand hoe dit zit? Ook is er ook ooit tegen mijn verloofde gezegd dat glucosamine nooit aan pups gegeven mag worden. Hij heeft echter niet gevraagd waarom, dus als iemand dit kan bevestigen of ontkennen, GRAAG!!!

Met welke veterinaire producten hiervoor hebben jullie goede resultaten en wat zijn de kosten ongeveer?
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Re: Glucosamine, chrondoïtine Kruidvat, Hema of toch DA?

Ongelezen bericht door vinkje »

Ik heb de Glucosamine/chondroitine van het kruidvat, die twee bestanddelen zitten in één pil, en ik geef Beau elke dag een pil, draai dat in een schijfje kipfilet. De pillen zijn best wel groot. Ik heb laatst weer twee potten gekocht, er zitten 120 pillen in een pot, en ik had er meer dingen bij, maar ik geloof dat ik 15 euro per pot moest betalen. Bij mijn DA kosten ze één euro per stuk tenminste dat dacht hij zei ie. Want die dingen doet de assistente altijd. Hier gebruiken meerdere mensen de pillen van het kruidvat of de hema.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

http://www.glucosamine.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Altijd besteld voor zowel hond als de baas ..... prijs/kwaliteitsverhouding is prima en de concentratie is goed zonder allerlei toegevoegde vitamines e.d. waar je geen behoefte aan hebt (maar bij anderen wel voor betaald).
Voor vragen mbt huisdieren kun je hen altijd mailen.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

ik gebruik die van de Hema, 75 tabletten voor ongeveer € 9,-, vaak zijn ze in de aanbieding, 3 halen,2 betalen.
samenstelling is 500 mg Glucosaminesulfaat, 400 mg Chondroïtinesulfaat, vitamine E, calcium
Ik geef Svear( 30 kg) 1 tablet per dag, en geloof dat er zelfs nog ietsje meer Glucosamine in zit dan de tabletten van de da, ( 50 mg of zo)
lees wel op goed de verpakking, de hoeveelheid glucosamine/chondroïtine lijkt veel maar zijn per 3 tabletten vermeld.
De Hema heeft meerdere verpakkingen maar met andere samenstellingen, deze ( van 75 stuks) kwam het beste overeen met die ik van de da (dure) kreeg
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

flatcoat schreef:http://www.glucosamine.com

Altijd besteld voor zowel hond als de baas ..... prijs/kwaliteitsverhouding is prima en de concentratie is goed zonder allerlei toegevoegde vitamines e.d. waar je geen behoefte aan hebt (maar bij anderen wel voor betaald).
Voor vragen mbt huisdieren kun je hen altijd mailen.
idem :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
hercujess

Waarom staat er op de verpakking dat ik ze niet aan kinderen mag geven dan? En kan ik ze ook aan mijn pups vanaf 9 weken geven?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Waarom zou je het in vredesnaam aan pups willen geven?
Het is wat mij betreft een voedingssupplement wat je geeft pas als er problemen zijn; niet preventief ofzo!

Dus, ik zou het helemaal niet aan pups geven en aan de volwassen dieren pas als daar reden toe is. Dit geldt voor alle supplementen: alleen iets toevoegen wat zin heeft en nut; dat is mijn idee.

Bij mijn senior collie geef ik het wel overigens; zij loopt moeizaam en het helpt haar als ik dit geef. Ik geef de versie van kruidvat, daar zit ook Duivelsklauw in, dat is licht pijnstillend. Ze loopt net iets beter / makkelijker / soepeler.

Zou ze ook hierop moeizaam blijven lopen, wordt het tijd voor een dierenartsbezoek en eventueel een (regulier of alternatief) echt medicijn, niet zoals dit een supplement.

Suzanne
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Ik geef Perloquan, omdat daar ook groenlipmossel en duivelsklauw in zit. Werkt bij mijn meisje echt geweldig bij haar HD, spondylose en arthrose. Daarnaast geef ik haar vit. C en visoliecapsules van de Hema.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
hercujess

Suzanne123 schreef:Waarom zou je het in vredesnaam aan pups willen geven?
Het is wat mij betreft een voedingssupplement wat je geeft pas als er problemen zijn; niet preventief ofzo!

Dus, ik zou het helemaal niet aan pups geven en aan de volwassen dieren pas als daar reden toe is. Dit geldt voor alle supplementen: alleen iets toevoegen wat zin heeft en nut; dat is mijn idee.

Bij mijn senior collie geef ik het wel overigens; zij loopt moeizaam en het helpt haar als ik dit geef. Ik geef de versie van kruidvat, daar zit ook Duivelsklauw in, dat is licht pijnstillend. Ze loopt net iets beter / makkelijker / soepeler.

Zou ze ook hierop moeizaam blijven lopen, wordt het tijd voor een dierenartsbezoek en eventueel een (regulier of alternatief) echt medicijn, niet zoals dit een supplement.

Suzanne
Nou, ik ken dus verschillende fokkers die het dus preventief aan hun pups geven ter ondersteuning van heupen en ellebogen.
Matje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jones - Kruising Engelse Springer
Finley - Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Matje »

Ik geef Comfort Arthrix Plus van Kala Health.
Het is bewezen dat de glucosamine (die o.a. voor de mensen te koop is bij de kruidvat/ hema, etc.), niet goed opgenomen wordt bij honden en katten en deze dus ook niet voldoende ondersteuning kan geven. Dit ivm de verhouding vitamine C die erin verwerkt zit, deze zou te weinig zijn.
Bij Comfort arthrix is alles bewezen en ook natuurlijk ;)
én het werkt erg goed, ook heel belangrijk :mrgreen:
Ik geef daarnaast ook Aspitol capsules (groenlipmossel), waarmee Jones nóg soepeler loopt.
Bij de comfort arthrix deed hij het al gelijk een stuk beter en met de aspitol erbij gaat het zelfs nog beter.

Succes!
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

hercujess schreef:
Suzanne123 schreef:Waarom zou je het in vredesnaam aan pups willen geven?

Suzanne
Nou, ik ken dus verschillende fokkers die het dus preventief aan hun pups geven ter ondersteuning van heupen en ellebogen.
Er is momenteel onderzoek gaande dat slechts een beperkte stofje in dat spul werkzaam is en of de rest ongewenste bijwerkingen kent op lange termijn (bv belasting van de organen). Ik zou nooit onnodige supplementen voeren en de onbekende risico's voor lief nemen wanneer er niets aan de hand is.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Het is ook maar net afhankelijk waarvoor je het wilt geven. Corta-RX bv,wat wij geven, bevat aanvullende supplementen die oa pijnstillend werken. Uiteraard ga je dat niet preventief geven.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

hercujess schreef: Nou, ik ken dus verschillende fokkers die ........
Jij kent ook fokkers die preventief supplementeren tegen eclampsie... En je 'kent' nog veel meer mensen..... Misschien wordt het eens tijd om zélf beter na te gaan denken in plaats van er maar klakkeloos achteraan te rennen. Daar doe je vaak meer kwaad dan goed mee.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Wat wel bewezen schijnt is dat pups laten opgroeien op basis van een natuurlijke calciumbron gezonder is. Daarom zie je steeds meer fokkers overstappen op BARF danwel KVVs met een natuurlijke calciumbron (gemalen bot) zoals Carnibest ed.
Laatst gewijzigd door bennie op 01 jan 2011 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

IK zou geen subplementen bij Hema/kruitvat enz kopen, deze bestaan alleen uit chemische bestandelen. Je kan ze beter bij een reform winkel kopen dan geeft je zuivere die niet schadelijk is voor mens en dier.
bv. vit c van de hema/kruitvat word na ongeveer 2 uur uitgescheiden door het lichaam en heeft totaal geen nut om te geven. Is alleen schadelijk voor de lever want daar worden metalen die in deze subplementen zitten opgeslagen.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik geef mijn hond met artrose http://www.hokamix.nl/Default.aspx?tabi ... uage=nl-NL" onclick="window.open(this.href);return false; en hij is daardoor zo goed als pijnvrij.
Ik vind het een voordeel dat het poeder is dat ik zo door het eten kan doen. Ik doe ongeveer een jaar met zo'n pot.
Afbeelding
hercujess

Rosita Compagner schreef:
hercujess schreef: Nou, ik ken dus verschillende fokkers die ........
Jij kent ook fokkers die preventief supplementeren tegen eclampsie... En je 'kent' nog veel meer mensen..... Misschien wordt het eens tijd om zélf beter na te gaan denken in plaats van er maar klakkeloos achteraan te rennen. Daar doe je vaak meer kwaad dan goed mee.
:denken: Als ik er klakkeloos achteraan rende, dan had ik het nu wel gewoon geven en hier niks gevraagd :hmmm: Ik heb niet alle wijsheid in pacht en daarom probeer ik eerst alle informatie die voor handen is te verzamelen, voodat ik iets doe. Ik vraag toch niet voor niets waarom er dan op de verpakking staat dat kleine kinderen het niet mogen hebben. :19:
Laatst gewijzigd door hercujess op 01 jan 2011 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Ik zou supplementen nooit preventief aan pups/jonge honden geven.
Ik lees hier bv dat die van de hema calcium (onnatuurlijke variant) bevat, dat is al niet goed voor pups.
Ook word er vaak vitamine C aan toegevoegd, krijgt een hond een tijd kunstmatige vitamine C dan bestaat de kans dat de hond deze zelf niet meer gaat aanmaken. Lijkt me ook niet wenselijk.
Je hondje groeit maar 1x op, dus wees vooral de 2e jaar voorzichtig o.a. met inentingen en gepaste hoeveelheid belastingen.
Zorg voor goede voeding met voldoende omega 3.
Voldoende prikkels zodat ze zich goed kunnen ontwikkelen.
En daarnaast zorg je dat je pups uit lijnen komen waar geen (of weinig) erfelijke afwijkingen in voorkomen.
Dan geef de pups een goede start naar mijn idee.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”