Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gigi aan de halti!
Moderator: moderatorteam
-
amber81
Gigi aan de halti!
Sinds deze week is Gigi aan de halti, ik geef toe. Ze werd sterk en trekkerig en ik kon het niet meer corrigeren en al helemaal niet met al dat geglij buiten! Maar vanaf het eerste moment doet ze het keurig, al is ze woest iedere keer dat ze dat ding om moet, maar het gaat heel goed! Dochterlief van acht kan nu gewoon met haar lopen, zoals voorheen en we wandelen dus lekker met ze allen nu, heel erg prettig!We houden de riem dus ook zo dat ze zichzelf corrigeert, want ik zie weleens mensen rukken aan zo'n halti en dat ziet er altijd zo eng uit, dat wil ik dus echt never doen!
Op het einde van de wandeling gaat de halti los of gewoon af en dan gedraagt ze zich ook keurig, ben helemaal trots op haar! Ja, ik denk niet dat we hem lang nodig zullen hebben, ze pikt het heel goed op!
Op het einde van de wandeling gaat de halti los of gewoon af en dan gedraagt ze zich ook keurig, ben helemaal trots op haar! Ja, ik denk niet dat we hem lang nodig zullen hebben, ze pikt het heel goed op!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Gigi aan de halti!
Als je een hond er langzaam en positief aan ( met beloningen) went hoeft het geen gevecht te zijn hoor.
en waarom zou je je schamen, ieder doet het op zijn eigen manier.
-
amber81
Nee he? Pesies! Ze is wel nijdig als ze het ding om moet, maar ze heeft altijd iets tegen riemen en halsbanden gehad, maar tijdens het lopen zelf, keurig hoor, ik wilde dat ik het eerder had gedaan!S@ndr@ schreef:Als je een hond er langzaam en positief aan ( met beloningen) went hoeft het geen gevecht te zijn hoor.
Schamen deed ik me vooral als ze zich zo misdroeg aan de riem, ik zat op een gegeven moment met de handen in het haar en ze liet zich niet meer corrigeren, ze leek het gewoon niet op te vangen op een of andere manier, heel vreemd! En ik wil gewoon niet boos rondlopen met mijn meiden, dus voila, de halti! Prachtig!
Al denken vaak niet-eigenaren nu dat ze een gevaarlijke mechelpup is met een muilkorf, maar daar lach ik maar om
-
Sanner
- Zeer actief
Heb je wel eens op een positieve manier gebrobeerd het trekken af te leren? Ik ben echt niet gelijk tegen een halti, maar dat zou wel het laatste hulpmiddel moeten zijn.
Dat ze zich niet meer laat corrigeren, lijkt me logisch.
En ik zou ook niet je dochter van acht met een mechelaar laten lopen..
-
S@ndr@
- Zeer actief
Waarom als laatste hulpmiddel?
en ze lopen met het hele gezin en dochter lief houdt de hond dan vast, begrijp ik uit het antwoord
moet kunnen vind ik onder begeleiding
moet je het toch leren - en is eigenlijk juist goed.
Ik gebruik ook soms de GL , als er veel gebeurt om ons heen, ik heb een hond die niets mist en heel veel even wil onderzoeken en dat kan niet altijd
, en na 10 keer zeggen van volg en blijf heb ik het wel gehad.
dan loopt de Gl of halti even meer ontspannen.
Nadeel is wel dat ik hem zelf heb moeten maken conventionele maten passen niet meer
en ze lopen met het hele gezin en dochter lief houdt de hond dan vast, begrijp ik uit het antwoord
moet kunnen vind ik onder begeleiding
Ik gebruik ook soms de GL , als er veel gebeurt om ons heen, ik heb een hond die niets mist en heel veel even wil onderzoeken en dat kan niet altijd
dan loopt de Gl of halti even meer ontspannen.
Nadeel is wel dat ik hem zelf heb moeten maken conventionele maten passen niet meer
-
amber81
Ehm ja, ik heb alle manieren denkbaar al geprobeerd, heb nooit eerder voor een eigen hond een halti gebruikt, het is mijn laatste hulpmiddel, dus.Sanner schreef:Heb je wel eens op een positieve manier gebrobeerd het trekken af te leren? Ik ben echt niet gelijk tegen een halti, maar dat zou wel het laatste hulpmiddel moeten zijn.
Gigi is overigens een halve mechel en redelijk klein, gewoon een middenslag hond. Bovendien loopt ze alleen op veilige plaatsen met Gigi of Tara en nooit alleen, ik ben er altijd bij. Ze liep zelfs met Kazan, die vorige maand is overleden, een echte mechelaar. Maar; ook nooit alleen. Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen, zo onder toezicht, maar dat is weer een ander verhaal. Daar hebben we het niet over, toch? Niet gelijk zo oordelen hoor
-
Sanner
- Zeer actief
@ S@NDR@
Haha, jou hond is ook wel een stukkie groter en zwaarder. De hond van de ts is nog een pup?
Als laatste hulpmiddel is misschien ook wel wat overdreven. Maar zoals ik de openingspost lees vind ik het zo lekker makkelijk om een halti te gebruiken.. Want corrigeren reageert ze niet meer op.. Het is nog een pup (wat ik uit de tekst begrijp), dan zou ik het toch op een andere manier proberen.
Haha, jou hond is ook wel een stukkie groter en zwaarder. De hond van de ts is nog een pup?
Als laatste hulpmiddel is misschien ook wel wat overdreven. Maar zoals ik de openingspost lees vind ik het zo lekker makkelijk om een halti te gebruiken.. Want corrigeren reageert ze niet meer op.. Het is nog een pup (wat ik uit de tekst begrijp), dan zou ik het toch op een andere manier proberen.
-
amber81
Dat is het dus ook; Gigi ziet teveel en wil overal naartoe en wordt gewoon loeisterk, tja, ze is 15 maanden, jong en wilt alles weten! Soms kan ze ookj gewoon echt niet los, want gek genoeg is ze het braafst als ze losloopt, net als Tara eigenlijk, maarja, ze zal toch moeten leren dat naast gewoon naast is. Trwns, jouw hond lijkt me een prachtig geweldig enorm beest! Ben erg nieuwsgierig, iedere keer weer als ik je zie staan tussen de topicsS@ndr@ schreef:Waarom als laatste hulpmiddel?
moet kunnen vind ik onder begeleidingmoet je het toch leren - en is eigenlijk juist goed.
Ik gebruik ook soms de GL , als er veel gebeurt om ons heen, ik heb een hond die niets mist en heel veel even wil onderzoeken en dat kan niet altijd, en na 10 keer zeggen van volg en blijf heb ik het wel gehad.
dan loopt de Gl of halti even meer ontspannen.![]()
-
S@ndr@
- Zeer actief
kan, ik weet niet precies hoe oud de hond is hoor, maar een halti kan ook zorgen dat het trekken er verder niet inslijt, en dat kan heel nuttig zijn.Sanner schreef:@ S@NDR@
als ze dan verder gewoon traint en beloont voor naast lopen en goed volgen, dan is het zo duidelijk en kan hij weer de kast in
misschien alleen nog een`s om de puntje op de I te zetten met een training.
Edit; ik zie dat de hond 15 maanden is, dat is geen pupje meer hoor
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 31 dec 2010 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
amber81
Gigi is 15 maanden, mensen denken vaak dat ze een pup is, dat is wat er staat. Met 15 maanden kun je toch wel verder gaan hoor! Ze ziet er vaak uit als een mechelpup van een maand of vijf, het is best grappig dat mensen dat vaak denken. Als ik dan zeg dat ze al 15 maanden geloven mensen me vaak niet. Mensen die we vaak tegenkomen weten dat, maar zeggen het ook: de eeuwige puppylook heeft ze. Heel verraderlijk hoorSanner schreef:@ S@NDR@
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Als jullie zo een stuk ontspannender lopen is het goed toch! Kan je van hieruit rustig beginnen met het commando volg erin te krijgen. Mits goed gebruikt is er niks mis met een halti of Gl hoor
@Sanner: Ik zie het probleem niet zo dat TS haar dochter met de hond loopt. Ik liep ook met onze hond toen ik een jaar of 4 was. Mijn neefje van 2,5 loopt ook met Pasha
(wel met mij erbij, maar dat is bij TS ook het geval)
@Sanner: Ik zie het probleem niet zo dat TS haar dochter met de hond loopt. Ik liep ook met onze hond toen ik een jaar of 4 was. Mijn neefje van 2,5 loopt ook met Pasha

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hij is precies dat, en qua karakter en training heeft hij meer weg van een herder dan van een molosser trouwensamber81 schreef:
Dat is het dus ook; Gigi ziet teveel en wil overal naartoe en wordt gewoon loeisterk, tja, ze is 15 maanden, jong en wilt alles weten! Soms kan ze ookj gewoon echt niet los, want gek genoeg is ze het braafst als ze losloopt, net als Tara eigenlijk, maarja, ze zal toch moeten leren dat naast gewoon naast is. Trwns, jouw hond lijkt me een prachtig geweldig enorm beest! Ben erg nieuwsgierig, iedere keer weer als ik je zie staan tussen de topics
en als je wat wil weten je mag alles vragen hoor
-
amber81
Pesies! Hahaha, het is dus een stuiterbal aan de riem, ze wil dan zooooo graag, staat ze te dribbelen en te doen! Blind voor al het lekkers wat ik meeneem tegenwoordig, doof voor wat ik zeg, ze is zooooooooooo bezig met ontdekken dat ze gewoon niets meekrijgt. Maar vooralsnog, ik zie het als hulpmiddel inderdaad en ik zie hoe goed ze het doet en ik hoef niet te rukken, ze doet het zelf eigenlijk meer en samen met wat ik dan zeg tegen haar en het belonen, ze pikt het heel snel en goed op, dus ik ben lekker trots!!S@ndr@ schreef:kan, ik weet niet precies hoe oud de hond is hoor, maar een halti kan ook zorgen dat het trekken er verder niet inslijt, en dat kan heel nuttig zijn.Sanner schreef:@ S@NDR@
als ze dan verder gewoon traint en beloont voor naast lopen en goed volgen, dan is het zo duidelijk en kan hij weer de kast inen dan verder uitbouwen zonder dat ding.
misschien alleen nog een`s om de puntje op de I te zetten met een training.
Edit; ik zie dat de hond 15 maanden is, dat is geen pupje meer hoormaar een bijna volwassen stuiterbal
-
Ήυs
Ik loop ook met een halti. Ik heb de halti eerst een paar dagen aangeleerd. Neus erdoor en koekje, daarna in huis wat langer aan en dan lekker spelen, toen met riem in de tuin gewandeld en nu buiten. Al geeft hij zich er niet aan over, hij had zoveel controle, en dat heeft hij nu niet. Maar het gaat steeds beter, als hij uit zichzelf naast me komt lopen issie fantastisch en knap en heb ook het idee dat het kwartje zo beter begint te vallen als voorheen. En als ik moet werken of weg moet vindt mijn moeder het ook veel prettiger om hem uit te laten.
Ik moet zeggen dat ik het soms wel 'zielig' vind. Maar hij maakt het zichzelf dan gewoon zo moeilijk.
Ik moet zeggen dat ik het soms wel 'zielig' vind. Maar hij maakt het zichzelf dan gewoon zo moeilijk.