Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Petitie tegen dierenhandel op veilingsites
Moderator: moderatorteam
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Petitie tegen dierenhandel op veilingsites
http://stopdierenhandelopinternet.petities.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb een petitie gemaakt en ik hoop dat velen hem zullen ondertekenen.
Ook ga ik elke dag Marktplaats een e-mail sturen.
Nooit geschoten is altijd mis.
Ik heb er helemaal genoeg van om al die dieren op die advertentie sites te zien staan, ik hoop dat jullie het met me eens zijn.
Ik heb een petitie gemaakt en ik hoop dat velen hem zullen ondertekenen.
Ook ga ik elke dag Marktplaats een e-mail sturen.
Nooit geschoten is altijd mis.
Ik heb er helemaal genoeg van om al die dieren op die advertentie sites te zien staan, ik hoop dat jullie het met me eens zijn.

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Re: Petitie tegen dierenhandel op veilingsites
Ik ben het in elk geval niet met je eens. Ja, er zijn op internet advertenties van broodfokkers te vinden, maar ook 'gewone' mensen, dierenasiels en respectabele fokkers adverteren voor hun pups op internet, ook op marktplaats. Dat mag dan ook allemaal niet meer? Hoe moet je dan adverteren? Alleen maar via de rasvereniging, flyers in de buurt en de krant? Dat lijkt me wat beperkt, eerlijk gezegd. Zeker in 'deze tijd' waarin papieren advertenties volgens mij veel minder worden gelezen dan pakweg 10 jaar geleden.
Marktplaats is gewoon een advertentiesite, geen handelsbedrijf. Als je wat wil doen tegen het klakkeloos kopen van pups zie ik daar eerder een rol weggelegd voor betere voorlichting dan voor het simpelweg verbieden van adverteren op internet...
Zou je niet beter de dierenbescherming kunnen bestoken met mailtjes/brieven met daarin het idee om een reclamespotje te maken met daarin de herkenningspunten van broodfok o.i.d.? Dat lijkt mij veel effectiever eigenlijk.
Wat versta je trouwens onder een 'onverantwoorde kruising'?
Marktplaats is gewoon een advertentiesite, geen handelsbedrijf. Als je wat wil doen tegen het klakkeloos kopen van pups zie ik daar eerder een rol weggelegd voor betere voorlichting dan voor het simpelweg verbieden van adverteren op internet...
Zou je niet beter de dierenbescherming kunnen bestoken met mailtjes/brieven met daarin het idee om een reclamespotje te maken met daarin de herkenningspunten van broodfok o.i.d.? Dat lijkt mij veel effectiever eigenlijk.
Laatst gewijzigd door Frederiek op 30 dec 2010 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Hayley84
- Zeer actief
Prima zaakFrederiek schreef:Hoe moet je dan adverteren? Alleen maar via de rasvereniging, flyers in de buurt en de krant? Dat lijkt me wat beperkt, eerlijk gezegd. Zeker in 'deze tijd' waarin papieren advertenties volgens mij veel minder worden gelezen dan pakweg 10 jaar geleden.
Mensen mogen best wat moeite doen om een hond te verkopen of aan te schaffen.

- Hayley84
- Zeer actief
Bijv. Husky x StaffordFrederiek schreef:
Wat versta je trouwens onder een 'onverantwoorde kruising' trouwens?

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Maar dan ga je toch alleen maar uit van de 'slechte' eigenschappen van een ras. Waarom zou zo'n kruising niet de goede eigenschappen van beide rassen kunnen voortbrengen? Niet dat dat per definitie gebeurt natuurlijk, maar net zo min als dat het per definitie een hondagressieve, niet los kunnende klootzak wordt. Daarbij adverteren dus ook oprechte mensen via internet, ofwel omdat ze hun hond moeten herplaatsten, ofwel omdat ze pups hebben, ofwel omdat asiels ook graag willen dat een hond eindelijk eens een baasje vindt. Die 'pak' je dan ook. Zolang huisdieren voor de wet in principe nog steeds de status van 'product' hebben denk ik echt dat dit nooit kan lukken.Hayley84 schreef:Bijv. Husky x StaffordFrederiek schreef:
Ik ben het trouwens absoluut met je eens dat mensen moeite moeten doen om te beseffen wat een hond inhoudt voor ze de beslissing nemen om een hond in huis te halen hoor, laat dat duidelijk zijn
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Hayley84
- Zeer actief
- dagmar88
- Zeer actief
Een hele hoop mensen willen geen moeite doen. Dus plaats van op marktplaats doen dan maar ergens vastbinden of verzuipen?Hayley84 schreef:Prima zaakFrederiek schreef:Hoe moet je dan adverteren? Alleen maar via de rasvereniging, flyers in de buurt en de krant? Dat lijkt me wat beperkt, eerlijk gezegd. Zeker in 'deze tijd' waarin papieren advertenties volgens mij veel minder worden gelezen dan pakweg 10 jaar geleden.![]()
Mensen mogen best wat moeite doen om een hond te verkopen of aan te schaffen.
- Hayley84
- Zeer actief
Als mensen meer moeite moeten doen om een dier aan te schaffen zullen ze hem ook minder snel weg doen.
Het is lekker makkelijk om te denken: ach als we het beest niet meer willen, dan zetten we het toch weer op MP?
Als je het er niet mee eens bent, dan teken je toch niet ?
Het is lekker makkelijk om te denken: ach als we het beest niet meer willen, dan zetten we het toch weer op MP?
Als je het er niet mee eens bent, dan teken je toch niet ?

- dagmar88
- Zeer actief
doe ik ook zeker niet; maar dan nog steeds is het hier een forum en kan en mag je over onderwerpen discussiëren.
-
Neeltje
Joh, ook voor het internetperktijd waren deze wantoestanden er ook al. Het verbieden op marktplaats e.d. maakt totaal niets uit.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee ik teken niet, ik zie geen verschil met een advertentie in de krant of op internet... Daarnaast los je het probleem er niet mee op, je moet bij de broodfokkers zijn, niet bij de advertentie sites...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Supernova
- Zeer actief
Frederiek schreef:Ik ben het in elk geval niet met je eens. Ja, er zijn op internet advertenties van broodfokkers te vinden, maar ook 'gewone' mensen, dierenasiels en respectabele fokkers adverteren voor hun pups op internet, ook op marktplaats. Dat mag dan ook allemaal niet meer? Hoe moet je dan adverteren? Alleen maar via de rasvereniging, flyers in de buurt en de krant? Dat lijkt me wat beperkt, eerlijk gezegd. Zeker in 'deze tijd' waarin papieren advertenties volgens mij veel minder worden gelezen dan pakweg 10 jaar geleden.
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
Lillith
- Zeer actief
Ik vindt het grote onzin, zal zeker niet tekenen

-
ralf
- Actief
ik ook niet
Als die mensen marktplaats niet meer kunnen gebruiken, zoeken ze gewoon een andere manier, je verandert niets aan het probleem.
En wat heb je tegen husky-stafford?
Die kruising (husky-pit bull)komt in andere landen heel vaak voor en levert meestal hele mooie, gezonde en gebalanceerde honden op.
Soms zijn het wel lelijkaards, maar ik vind het geen 'onverantwoorde' kruising.
Als die mensen marktplaats niet meer kunnen gebruiken, zoeken ze gewoon een andere manier, je verandert niets aan het probleem.
En wat heb je tegen husky-stafford?
Die kruising (husky-pit bull)komt in andere landen heel vaak voor en levert meestal hele mooie, gezonde en gebalanceerde honden op.
Soms zijn het wel lelijkaards, maar ik vind het geen 'onverantwoorde' kruising.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik ben het ook niet met je eens, dus geen handtekening.
vroeger stond het in de krant en nu op internet, en dus marktplaats,s niets mis mee
vroeger stond het in de krant en nu op internet, en dus marktplaats,s niets mis mee
- Rebble
- Zeer actief
Izzy komt ook van marktplaats, als volwassen hond, we hebben haar zelfs gratis gekregen. Waarom zou zij voor mij minder waard zijn dan een hond waar ik een jaar mee bezig ben geweest om in huis te krijgen?
Ik ben het zeker met je eens dat sommige praktijken aangepakt moeten worden maar denk niet dat dit de manier is.
Ik ben het zeker met je eens dat sommige praktijken aangepakt moeten worden maar denk niet dat dit de manier is.

- dagmar88
- Zeer actief
Mijn Spike ook, en die was wanneer hij in een verantwoordelijk asiel terecht was gekomen zeker afgemaakt.
In plaats van de spuit voor z'n 2e verjaardag wordt meneer van de zomer 7 en zijn nieuwe gezin is gek op hem en hij op hen.
Ook via marktplaats vinden honden dagelijks een gouden mandje. Wanneer dat niet meer mag heb je daar de hond meer mee dan de baas.
In plaats van de spuit voor z'n 2e verjaardag wordt meneer van de zomer 7 en zijn nieuwe gezin is gek op hem en hij op hen.
Ook via marktplaats vinden honden dagelijks een gouden mandje. Wanneer dat niet meer mag heb je daar de hond meer mee dan de baas.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Ook ik ben het er niet mee eens en zal geen handtekening zetten.
Het slaat ook nergens op om de goeden onder de kwaden te moeten laten lijden.
De zoveelste nieuwe regel die echt de broodfok niet laat verdwijnen.
En juist mensen die gewoon af en toe een leuk nestje willen, dit moeilijker maakt.
En hoe kom je dan aan adressen van nestjes pups?
Gewoon weer net als vroeger handje kontantje of de krant is eigenlijk ouderwetse marktplaats dus precies hetzelfde.
Dus dat moet dan ook maar veboden.
Hmmm, dan alleen maar pups via rasverenigingen????
Dat is lekker, ook daar zijn veel broodfokkers, en veel wantoestanden en gezondheidsproblemen binnen de rassen.
Dus dat is het ook niet.
En als MP in Nl die advertenties niet meer mogen plaatsen zetten we ze toch op buitenlandse verkoopsites.
Binnen korte tijd weet iedereen dat daar de NL honden ook staan dus kopen we toch via buitenlandse sites.
Ik weet het: Je verbiedt gewoon de verkoop van honden, lost het probleem zich snel op. Heeft gewoon niemand meer een hond (of ander huisdier).
De enige mogelijkheid om broodfok/ verkoop van ongezonde hondjes tegen te gaan is dat mensen die daar willen kopen hun verstand een keer gaan gebruiken.
Helaas kunnen wij mensen dat moeilijk als het om iets willen hebben gaat.
We willen snel en goedkoop.
Waar ik me dan vooral aan erger dat iedereen medelijden heeft met de kopers, en het zo zielig voor ze vind. Ik heb juist de neiging om kwaad op ze te worden, elke zukkel kan toch vaak wel nagaan dat het niet klopt als de prijs belachelijk laag is, of er heel veel hondjes van verschillende rassen worden aangeboden.
Dus van mij geen medelijden voor de kopers.
Plus dat de vraag naar honden zoveel groter is dan de hondenfokkers in Nl aan kunnen, dus ook daar moet je dan een oplossing voor vinden.
Van mij dus geen handtekening maar lang leve MP, dan zijn de advertenties tenminste openbaar en daardoor juist is de markt beter kontroleerbaar.
Als je MP een tijdje in de gaten houdt weet je al snel wat handelaren zijn en dus waar niet te kopen, heerlijk toch.
Het slaat ook nergens op om de goeden onder de kwaden te moeten laten lijden.
De zoveelste nieuwe regel die echt de broodfok niet laat verdwijnen.
En juist mensen die gewoon af en toe een leuk nestje willen, dit moeilijker maakt.
En hoe kom je dan aan adressen van nestjes pups?
Gewoon weer net als vroeger handje kontantje of de krant is eigenlijk ouderwetse marktplaats dus precies hetzelfde.
Dus dat moet dan ook maar veboden.
Hmmm, dan alleen maar pups via rasverenigingen????
Dat is lekker, ook daar zijn veel broodfokkers, en veel wantoestanden en gezondheidsproblemen binnen de rassen.
Dus dat is het ook niet.
En als MP in Nl die advertenties niet meer mogen plaatsen zetten we ze toch op buitenlandse verkoopsites.
Binnen korte tijd weet iedereen dat daar de NL honden ook staan dus kopen we toch via buitenlandse sites.
Ik weet het: Je verbiedt gewoon de verkoop van honden, lost het probleem zich snel op. Heeft gewoon niemand meer een hond (of ander huisdier).
De enige mogelijkheid om broodfok/ verkoop van ongezonde hondjes tegen te gaan is dat mensen die daar willen kopen hun verstand een keer gaan gebruiken.
Helaas kunnen wij mensen dat moeilijk als het om iets willen hebben gaat.
We willen snel en goedkoop.
Waar ik me dan vooral aan erger dat iedereen medelijden heeft met de kopers, en het zo zielig voor ze vind. Ik heb juist de neiging om kwaad op ze te worden, elke zukkel kan toch vaak wel nagaan dat het niet klopt als de prijs belachelijk laag is, of er heel veel hondjes van verschillende rassen worden aangeboden.
Dus van mij geen medelijden voor de kopers.
Plus dat de vraag naar honden zoveel groter is dan de hondenfokkers in Nl aan kunnen, dus ook daar moet je dan een oplossing voor vinden.
Van mij dus geen handtekening maar lang leve MP, dan zijn de advertenties tenminste openbaar en daardoor juist is de markt beter kontroleerbaar.
Als je MP een tijdje in de gaten houdt weet je al snel wat handelaren zijn en dus waar niet te kopen, heerlijk toch.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zet zelf altijd mijn vogels op MP en koop daar ook vogels. Dus ik kan helaas ook niet tekenen. Maar ik begrijp wel waarom je het doet. Echter, er is zoveel meer dan alleen hondenleed op MP.
Ik haal eigenlijk bijna al mijn dieren van marktplaats op de honden na. En ook daar kijk ik wel eens naar

Ik haal eigenlijk bijna al mijn dieren van marktplaats op de honden na. En ook daar kijk ik wel eens naar
- dagmar88
- Zeer actief
Mijn kater Pito heb ik via marktplaats van particulieren die onder leiding van een goede fokker ene keer een nestje hadden. Beter had hij het niet kunnen treffen bij die mensen.
De poes van mijn ex heeft via marktplaats een nieuw huisje gevonden, een boerderij met binnenplaats, veel aandacht en uiteindelijk een vriendje voor haar. Ze plast daar niet meer en heeft het geweldig.
De verwaarloosde shitzu x Peek van een bevriend stel heeft via MP een invalide meneer gevonden die de hele dag met hem aan de wandel is.
En toen mijn oude buurvrouw een paar maanden naar Australië ging konden konden haar 2 katten logeren in een gouden mandje, voor een grote zak voer.
Daar is niks mis mee en dat soort dingen lukken helemaal niet als je bij de supermarkt een briefje op hangt
De poes van mijn ex heeft via marktplaats een nieuw huisje gevonden, een boerderij met binnenplaats, veel aandacht en uiteindelijk een vriendje voor haar. Ze plast daar niet meer en heeft het geweldig.
De verwaarloosde shitzu x Peek van een bevriend stel heeft via MP een invalide meneer gevonden die de hele dag met hem aan de wandel is.
En toen mijn oude buurvrouw een paar maanden naar Australië ging konden konden haar 2 katten logeren in een gouden mandje, voor een grote zak voer.
Daar is niks mis mee en dat soort dingen lukken helemaal niet als je bij de supermarkt een briefje op hangt
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Toen we onze springer spaniel hadden laten inslapen, ben ik bij asiels op zoek gegaan naar een andere spaniel.
Helaas kon ik daar niet slagen.
Waar mijn oog op viel was inmiddels al geplaatst.
Ik werd op Bowie gewezen die op marktplaats stond.
Hij woonde bij een gezin wat hem net de aandacht kon geven die hij nodig had.
Ik heb gekeken of ze nog andere advertenties van dieren hadden staan, en toen dat niet het geval was, heb ik contact met de mensen opgenomen.
Wij zijn erg blij met Bowie die alle aandacht en beweging krijgt, wat ie daar te kort kwam.
Het gezin was blij dat Bowie een goed huis kreeg.
Zou volgende keer weer eerst in het asiel gaan kijken, maar sluit marktplaats ook niet uit.
Helaas kon ik daar niet slagen.
Waar mijn oog op viel was inmiddels al geplaatst.
Ik werd op Bowie gewezen die op marktplaats stond.
Hij woonde bij een gezin wat hem net de aandacht kon geven die hij nodig had.
Ik heb gekeken of ze nog andere advertenties van dieren hadden staan, en toen dat niet het geval was, heb ik contact met de mensen opgenomen.
Wij zijn erg blij met Bowie die alle aandacht en beweging krijgt, wat ie daar te kort kwam.
Het gezin was blij dat Bowie een goed huis kreeg.
Zou volgende keer weer eerst in het asiel gaan kijken, maar sluit marktplaats ook niet uit.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik ben Skadi - die van een goede fokker komt, met FCI stamboom en al, in huis opgegroeid - ook op het spoor gekomen via marktplaats.
Dus nee, ik vind het symptoombestrijding. En de baby weggooien met het badwater.
Broodfokkers vinden altijd wel een manier. Want er zijn heel erg veel mensen die een hondje willen. NU. Voor WEINIG. Maar het moet wel een rashond zijn.
Die mentaliteit verander je niet door een bepaald medium onmogelijk te maken voor dat soort mensen.
Dus nee, ik vind het symptoombestrijding. En de baby weggooien met het badwater.
Broodfokkers vinden altijd wel een manier. Want er zijn heel erg veel mensen die een hondje willen. NU. Voor WEINIG. Maar het moet wel een rashond zijn.
Die mentaliteit verander je niet door een bepaald medium onmogelijk te maken voor dat soort mensen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Saschesfloor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Nee, ik teken ook niet. Ik ben ook absoluut van mening dat voorlichting aan mensen het enige is dat je kan doen om broodfok tegen te gaan. En zelfs dan denk ik dat je niet ver komt. Want we willen een hond en we willen het nu. O ja en als het even kan zo goedkoop mogelijk. Dat is denk ik hoe, helaas, een hoop mensen denken. En als dat niet via Mp kan, dan wel op een andere manier. Wat dat aangaat denk ik dat een hoop mensen nooit op te voeden zijn, want wat kan het hun nu schelen hoe de moederhond er aan toe is? Hun "Fikkie" is toch lief en gezond???
Daarnaast heb ik Sacha 10 jaar geleden gevonden in de "Via Via". Wij wilden graag een Westie en geen jonge pup. Ik was toen 22 en van een rasvereniging had ik toen nog nooit gehoord (erg naief, ik weet het). Ik heb een aantal asiels en herplaatsings stichtingen gebeld, maar die hadden alleen maar grote honden en dat wilde mijn vriend perse niet. Toen kwam ik Sacha tegen. 11 maanden oud en daar zijn we toen gaan kijken. Ondanks dat ze toen in niks leek op de Westie zoals ik het in mn hoofd had (veel te mager, nooit vachtverzorging gehad etc.), hebben we toch besloten haar mee te nemen. Daar hebben we de prijs voor betaald, want we weten wel dat de reden niet was dat ze te druk was dat ze daar weg moest. Het hondje was gewoon ziek. Maar ik sta nu 10 jaar later nog steeds achter onze keuze, gisteren is ze 11 geworden. Toen ze 2 was dacht de DA dat ze geen 5 zou worden. Nu we weten wat er precies met haar aan de hand is (ernstige allergie voor voedsel, mijten en vlooien), is het met medicatie en de juiste voeding prima onder controle te houden en ik ken geen hond die zo positief in het leven staat. Ze is altijd vrolijk en blij. Ze is de oudste hier in huis, maar staat nog steeds als eerste bij de deur om uit te gaan. Ik geniet nog iedere dag van haar, ook al was het niet leuk om haar vaak zo ziek mee te maken. Het is gewoon een heerlijk beest en als ik toen niet in de krant had gekeken, had ik haar nooit gehad. Dat ik het nu anders zou aanpakken mag duidelijk zijn, ik heb hier wel van geleerd.
Dat deze mensen niet helemaal eerlijk zijn geweest over de reden van herplaatsing wil niet zeggen dat iedereen zo is. En ik ben er van overtuigd dat je een hele leuke hond van internet kan halen, mits je je verstand gebruikt. En de verantwoording voor dat laatste ligt bij de koper en niet bij de advertentie site.
Daarnaast heb ik Sacha 10 jaar geleden gevonden in de "Via Via". Wij wilden graag een Westie en geen jonge pup. Ik was toen 22 en van een rasvereniging had ik toen nog nooit gehoord (erg naief, ik weet het). Ik heb een aantal asiels en herplaatsings stichtingen gebeld, maar die hadden alleen maar grote honden en dat wilde mijn vriend perse niet. Toen kwam ik Sacha tegen. 11 maanden oud en daar zijn we toen gaan kijken. Ondanks dat ze toen in niks leek op de Westie zoals ik het in mn hoofd had (veel te mager, nooit vachtverzorging gehad etc.), hebben we toch besloten haar mee te nemen. Daar hebben we de prijs voor betaald, want we weten wel dat de reden niet was dat ze te druk was dat ze daar weg moest. Het hondje was gewoon ziek. Maar ik sta nu 10 jaar later nog steeds achter onze keuze, gisteren is ze 11 geworden. Toen ze 2 was dacht de DA dat ze geen 5 zou worden. Nu we weten wat er precies met haar aan de hand is (ernstige allergie voor voedsel, mijten en vlooien), is het met medicatie en de juiste voeding prima onder controle te houden en ik ken geen hond die zo positief in het leven staat. Ze is altijd vrolijk en blij. Ze is de oudste hier in huis, maar staat nog steeds als eerste bij de deur om uit te gaan. Ik geniet nog iedere dag van haar, ook al was het niet leuk om haar vaak zo ziek mee te maken. Het is gewoon een heerlijk beest en als ik toen niet in de krant had gekeken, had ik haar nooit gehad. Dat ik het nu anders zou aanpakken mag duidelijk zijn, ik heb hier wel van geleerd.
Dat deze mensen niet helemaal eerlijk zijn geweest over de reden van herplaatsing wil niet zeggen dat iedereen zo is. En ik ben er van overtuigd dat je een hele leuke hond van internet kan halen, mits je je verstand gebruikt. En de verantwoording voor dat laatste ligt bij de koper en niet bij de advertentie site.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Eens. Er zal niks veranderen. Behalve dan dat het voor vele mensen moeilijker wordt om een geschikt huisdier te vinden want niet iedereen wil perse een hond en nu meteen of dergelijke. Sommige mensen zoeken ook op bijvoorbeeld konijnen met een verleden die ze onderdak en liefde willen bieden en zo iets wordt dus misschien niet eens mogelijk als de vorige eigenaar niet wil betalen voor de krant of zo en het konijn dus snel afgemaakt wordt. Ik zeg maar iets hoor met dat konijn maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen alle tijd en moeite van de wereld heeft om zijn konijn goed te plaatsen. Ik teken dus niet!Frederiek schreef:Ik ben het in elk geval niet met je eens. Ja, er zijn op internet advertenties van broodfokkers te vinden, maar ook 'gewone' mensen, dierenasiels en respectabele fokkers adverteren voor hun pups op internet, ook op marktplaats. Dat mag dan ook allemaal niet meer? Hoe moet je dan adverteren? Alleen maar via de rasvereniging, flyers in de buurt en de krant? Dat lijkt me wat beperkt, eerlijk gezegd. Zeker in 'deze tijd' waarin papieren advertenties volgens mij veel minder worden gelezen dan pakweg 10 jaar geleden.

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Hier ook 1 hond via internet opgehaald. Prima fokker, groot nest; en je moet toch huizen voor de pups vinden, met name als je niet via de rasvereniging fokt. Dus nee, ik teken ook niet...