Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KVV in Frankrijk
Moderator: moderatorteam
-
Melanie 74
KVV in Frankrijk
Weet iemand of dat te verkrijgen is in Frankrijk?
Waarschijnlijk gaat er een reutje naar Frankrijk, in de buurt van de duitse grens (omgeving Freibourg).
Voor ons zou het erg fijn zijn als hij op versvlees kan blijven en niet op brokken over moet gaan. Echter weet ik niet of dat in Frankrijk te verkrijgen is.
Waarschijnlijk gaat er een reutje naar Frankrijk, in de buurt van de duitse grens (omgeving Freibourg).
Voor ons zou het erg fijn zijn als hij op versvlees kan blijven en niet op brokken over moet gaan. Echter weet ik niet of dat in Frankrijk te verkrijgen is.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Re: KVV in Frankrijk
Ik heb wat gegoogeld maar kan niets vinden 
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb hier nog nooit KVV gezien of iets vergelijkbaars. Echter is hier ook weinig vleesafval omdat bijna alles wordt gegeten inclusief pens en hart en dergelijke.
Wij kopen wel eens bij de Leclerc 'viande pour animaux' maar de kwaliteit is erg wisselend en soms erg veel vet.
Soms kun je wel rechtstreeks via een fabriek waar kippen worden verwerkt kipkarkassen kopen omdat vaak alleen de poten en de filet wordt gebruikt maar dat is dus niet veel vlees meer ;-(
Daarbij is vlees hier erg duur als het niet in de aanbieding is (echter de kwaliteit is beter/mooier als in NL)
Ik denk niet dat je verbaasd moet zijn als ze op brokken over gaan als het in hun regio lastig is te verkrijgen.
Wij kopen wel eens bij de Leclerc 'viande pour animaux' maar de kwaliteit is erg wisselend en soms erg veel vet.
Soms kun je wel rechtstreeks via een fabriek waar kippen worden verwerkt kipkarkassen kopen omdat vaak alleen de poten en de filet wordt gebruikt maar dat is dus niet veel vlees meer ;-(
Daarbij is vlees hier erg duur als het niet in de aanbieding is (echter de kwaliteit is beter/mooier als in NL)
Ik denk niet dat je verbaasd moet zijn als ze op brokken over gaan als het in hun regio lastig is te verkrijgen.
Sandra

-
Melanie 74
Hmm, bedankt voor de antwoorden!
Ik zal eens zien hoe we dat evt. kunnen gaan doen.
Er gaat nog een puppy in die richting (dan de andere kant van de grens) die op vleesvoer blijft, misschien kunnen we dan wat regelen.
Ik zal eens zien hoe we dat evt. kunnen gaan doen.
Er gaat nog een puppy in die richting (dan de andere kant van de grens) die op vleesvoer blijft, misschien kunnen we dan wat regelen.
-
Melanie 74
Verplichten kan ik dat niet nee, maar ik hoef niet te verkopenIris123 schreef:Het heet geen kvv, maar ze kunnen wel zelf barf samenstellen. Verder zijn bepaalde merken voedsel wel online te bestellen.
Als ze de hond zelf komen halen, stel ze dan voor een koelbox of reisdiepvries mee te nemen zodat ze een voorrad vanaf jullie mee kunnen nemen, zo hebben wij het ook gedaan.
Je moet er wel vanuit gaan dat ze gaan voeden op hun manier, je kunt nieuwe eigenaren niet verplichten het op jouw manier te doen, maar als je daarover op 1 lijn zit zullen ze vast hun best doen.
Royal Canin staat nu niet echt bepaald hoog bij mij in het vaandel.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Is het niet te verkrijgen in Duitsland dan? Omdat je aangeeft dat ze dicht bij de Duitse grens wonen.
Ik woon tegen de Franse grens, in België dan nog wel maar hier vind je sowieso weinig kvv, laat staan smuldier oid. Ik rij dus elke drie of vier maand naar Nederland waar ik dan een voorraad smuldier haal. Dat combineer ik dan met brokken en dingen zoals yoghurt, eieren, geblancheerde sperziebonen, etc. Ik heb nu een zak vis en rijst brokken staan en als die op is koop ik weer een andere zak waar lam of kip in zit zodat hij verschillende soorten krijgt.
Misschien kunnen die mensen in Duitsland wel kvv krijgen, of kan iemand het meebrengen of kunnen ze vers gaan voeren.
Ik woon tegen de Franse grens, in België dan nog wel maar hier vind je sowieso weinig kvv, laat staan smuldier oid. Ik rij dus elke drie of vier maand naar Nederland waar ik dan een voorraad smuldier haal. Dat combineer ik dan met brokken en dingen zoals yoghurt, eieren, geblancheerde sperziebonen, etc. Ik heb nu een zak vis en rijst brokken staan en als die op is koop ik weer een andere zak waar lam of kip in zit zodat hij verschillende soorten krijgt.
Misschien kunnen die mensen in Duitsland wel kvv krijgen, of kan iemand het meebrengen of kunnen ze vers gaan voeren.
-
Melanie 74
In Duitsland heet het geen KVV 
Daar noemen ze het vaak Frischfleisch of Fertigbarf. En dat kun je gewoon online kopen
Dat doe ik ook, erg makkelijk en niet duurder. Ik betaal nu voor 1 kilo rindmenu 1,90 en daar hoef ik niets bij te doen.
De andere pupkoper komt eens in de zoveel tijd bij mij bestellen, ik krijg korting omdat ik per maand 50-100 kilo afneem.
Dus vandaar mijn gedachte om dan wat te kunnen regelen.
Daar noemen ze het vaak Frischfleisch of Fertigbarf. En dat kun je gewoon online kopen
Dat doe ik ook, erg makkelijk en niet duurder. Ik betaal nu voor 1 kilo rindmenu 1,90 en daar hoef ik niets bij te doen.
De andere pupkoper komt eens in de zoveel tijd bij mij bestellen, ik krijg korting omdat ik per maand 50-100 kilo afneem.
Dus vandaar mijn gedachte om dan wat te kunnen regelen.
-
Melanie 74
Het gaat niet door, dus het probleem is ook opgelost.
Ja, we hebben nu contact met een andere familie. En ik had al van te voren aangegeven dat het voor mij belangrijk is.
Daarom vroeg ik om meer informatie, omdat ik dat graag wil zet ik mij daar voor in.
Eens zien of de andere familie wat wordt, ze zijn bereid op bezoek te komen. Zijn vader had vroeger al een tatra gehad.
Ja, we hebben nu contact met een andere familie. En ik had al van te voren aangegeven dat het voor mij belangrijk is.
Daarom vroeg ik om meer informatie, omdat ik dat graag wil zet ik mij daar voor in.
Eens zien of de andere familie wat wordt, ze zijn bereid op bezoek te komen. Zijn vader had vroeger al een tatra gehad.