Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lang weekend weg in februari

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Lang weekend weg in februari

Ongelezen bericht door Abby »

Aangezien ik me elk jaar groen en geel erger aan het moeten vieren van mijn verjaardag (van mij hoeft t niet zo nodig, maar de familie verwacht al zo'n beetje dat ze uitgenodigd worden), heb ik vandaag ter plekke besloten dat ik er dit jaar gewoon niet ben.
Zo. :pffff:

Dus.

En toen kwam dus het idee dat vriend en ik met de beide honden best eens een lang weekend weg kunnen gaan. Maarja, waarheen? We zijn niet zo heldhaftig met reizen (gaan jaarlijks naar dezelfde camping in zwitserland), en ik heb echt nog noooooit een weekendje weg geboekt ofzo.
Nu zag ik hier op t forum een link naar een paar vakantiehuisjes hier redelijk in de buurt, maar toch ver weg genoeg om het 'vakantiegevoel' te krijgen. Zie http://www.easterwood.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu ben ik natuurlijk ontzettend nieuwsgierig naar ervaringen van mede-forummers die hier misschien al eens geweest zijn.
We willen graag een lang weekend in zo'n huisje in Appelscha, voor maximaal 4 personen (8h).

Iemand al eens geweest? Vertel, vertel! :cheer:
Robian
Actief
Aantal honden: 3

Re: Lang weekend weg in februari

Ongelezen bericht door Robian »

Wij zijn er een aantal jaren geleden geweest samen met mijn ouders.
We hebben toen in Makkinga gezeten. In het huisje wat naast het huis staat van de eigenaren.

Het is ons verder prima bevallen. Bedden waren goed, alles wat je nodig had zat in het huisje, terrein was mooi omheind dus de hondjes konden er mooi rond struinen.

Het enige wat ons is tegengevallen is dat het oventje verschrikkelijk smerig was toen we er kwamen. (toen we weg gingen blonk die weer :roll: )
Ook bestond de vloer toendertijd nog uit platen wat je normaal gesproken gebruikt als underlayment van je platte dak. (Als ik nu trouwens op de foto's kijk ligt er parket.)

Wij hebben ons er perfect vermaakt en het was een prima vakantie.

O ja...ga niet naar de chinees in Makkinga. We zijn allemaal ontzettend ziek geworden van dat eten :kotz:
Groetjes, Sylvia
Afbeelding
Abby
Zeer actief

Wij zijn ooit met vrienden in een huisje in de ardennen geweest, en daar kregen we de eerste dag ook chinees. Zag er niet uit, LEEK niet eens op de chinees die wij gewend waren, en twas niet te vreten. :mrgreen: Al met al vertrouw ik dus geen enkele chinees op vakantie.

Al moet ik zeggen dat de tweede dag in de ardennen ook zwaar tegenviel. Eten in het restaurant van het vakantiepark. Ik bestelde een beenhammetje met mosterdsaus.
Ik verwachtte namelijk zoiets:

Afbeelding

Maar in plaats daarvan, kreeg ik een complete varkenspoot! Nouja, varkenshak, zegmaar.
:80: :kotz:
Het vel zat er nog om, de haren er nog aan en er zat zelfs een stempel op!
Iedereen keek walgend en vol medelijden van mijn bord naar mij. Ik heb uiteindelijk bij de anderen van allemaal een beetje gebietst en dat ranzige poot-ding is onaangeraakt weer teruggegaan. :N:

Maar goed, ik dwaal af. Op deze korte vakantie kook ik desnoods zelf wel. :mrgreen:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Marion is laatst in een huisje in Duitsland geweest (ter hoogte van Luxemburg volgens mij), ze wa behoorlijk enthousiast :denken:
En de groeten van de mannen :zwaai
maranoa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maranoa »

Wij hebben een Bed & breakfast in de Ardennen, waar je met de honden van harte welkom bent.
Bij ons kun je ook s'avonds mee eten, maar dat is geen verplichting.
http://www.chezmaranoa.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

maranoa schreef:Wij hebben een Bed & breakfast in de Ardennen, waar je met de honden van harte welkom bent.
Bij ons kun je ook s'avonds mee eten, maar dat is geen verplichting.
http://www.chezmaranoa.be" onclick="window.open(this.href);return false;

en wij gaan komend weekend hiernaar toe.

ik heb hele goeie verhalen gelezen, dus ik denk dat als ik terug kom ook wel goeie verhalen uit voort komen.

Turbo van het forum die gaat ook komend weekend.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wij hebben huisje 8h getest in Appelscha. :mrgreen:

Heerlijk rustige omgeving en je loopt zo het bos in. Dus voor honden ideaal, hoewel ze niet overal los mogen lopen. En de eigenaren van de huisjes zijn enorm behulpzaam. Onze hond moest toen wij daar op vakantie waren met spoed geopereerd worden en aangezien wij 's nachts bij de hond wilden overnachten is er toen een bed geregeld, zodat een van ons beneden kon slapen. Wat dat betreft is de service top. :ok:

De omgeving zelf is niet zo bijzonder (vind ik dan). Het is rustig en er is eigenlijk niets te doen. Voor ons was dat ideaal, want dan kom je zelf ook tot rust, maar een iets minder rustige omgeving is ook wel fijn.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Easterwood is erg leuk, vanuit je huisje ina ppelscha loop je zo het bos in, het meeste daar is wel aanlijn gebied maar als je de auto pak en naar diever gaat kom je een flinke losloop stukken nog tegen.. erg moi gebied daar.
Je zit vlak bij oosterwolde, daar zijn alle winkels, en supers in de buurt.. je kan ook pizza laten bezorgen, alle info daaromtrent ligt in het huisje.
Zeker een aanrader... ook in Elsloo of in makkinga... allemaal prima tedoen!
In ferbuari is nog alle horeca open maar volgens mij in de weekenden wel, dus kan je tijdens een wandeling ook lekker een bakkie doen.
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

We zijn vandaag terug gekomen van Chez Maranoa Ardennen en het was helemaal geweldig.

Een echte aanrader. Heel erg gastvrij. Honden voelen zich echt op hun gemak. Eten is lekker. omgeving is mooi.
En Anneke en Marcel zijn top mensen.

Ik ga deze week een topic openen in de fotohoek met leuke foto's.

Maar echt zeer zeker een aanrader. Wij geen eind september begin oktober weer. Tenminste dat zit in de planning.

:ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :ok: :E: :E: :E: :E: :E: :E: :E: :E:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Abby
Zeer actief

Muk schreef:Wij hebben huisje 8h getest in Appelscha. :mrgreen:

Heerlijk rustige omgeving en je loopt zo het bos in. Dus voor honden ideaal, hoewel ze niet overal los mogen lopen. En de eigenaren van de huisjes zijn enorm behulpzaam. Onze hond moest toen wij daar op vakantie waren met spoed geopereerd worden en aangezien wij 's nachts bij de hond wilden overnachten is er toen een bed geregeld, zodat een van ons beneden kon slapen. Wat dat betreft is de service top. :ok:

De omgeving zelf is niet zo bijzonder (vind ik dan). Het is rustig en er is eigenlijk niets te doen. Voor ons was dat ideaal, want dan kom je zelf ook tot rust, maar een iets minder rustige omgeving is ook wel fijn.
Dat huisje bedoelde ik ook ja! :mrgreen: Dat is twee-onder-één-kap toch? Nu weet ik niet of je in februari ook grote kans op buren hebt, maar als die er wel zijn, kunnen de honden in de tuin elkaar dan zien?
Ik denk niet dat we de honden überhaupt in die tuin gaan doen, aangezien er genoeg gewandeld gaat worden, maar mocht het toevallig zo uitkomen, dan heb ik geen zin in geklier van Yolah met een buurhond, aangezien die waarschijnlijk binnenkort weer loops gaat worden... :roll:

Ik vind het ook niet erg dat er niet zoveel te beleven valt. We gaan voor de rust en de hondenwandelingen. Eventueel kan de laptop of de playstation mee voor mijn snel verveelde wederhelft. :F:
Wel leuk dat er al mensen van hier zijn geweest. En de eerste reacties zijn ook al positief, dus ik denk dat dit het wel gaat worden.
Nu alleen nog zorgen dat we dan allebei vrij kunnen krijgen. En dat meneer de wederhelft mee wil. Hij moet altijd alles van tevoren goed gepland hebben (vandaar de eeuwige zelfde camping in zwitserland), anders schiet ie in de stress... :roll: :19:
Dus toen ik met de enthousiaste mededeling kwam dat we met mn verjaardag een weekend weg gaan, was de stress al compleet.
Wrak. :hmmm:
Raymond VH
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Raymond VH »

Abby schreef:Aangezien ik me elk jaar groen en geel erger aan het moeten vieren van mijn verjaardag (van mij hoeft t niet zo nodig, maar de familie verwacht al zo'n beetje dat ze uitgenodigd worden), heb ik vandaag ter plekke besloten dat ik er dit jaar gewoon niet ben.
Zo. :pffff:

Dus.

En toen kwam dus het idee dat vriend en ik met de beide honden best eens een lang weekend weg kunnen gaan. Maarja, waarheen? We zijn niet zo heldhaftig met reizen (gaan jaarlijks naar dezelfde camping in zwitserland), en ik heb echt nog noooooit een weekendje weg geboekt ofzo.
Nu zag ik hier op t forum een link naar een paar vakantiehuisjes hier redelijk in de buurt, maar toch ver weg genoeg om het 'vakantiegevoel' te krijgen. Zie http://www.easterwood.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu ben ik natuurlijk ontzettend nieuwsgierig naar ervaringen van mede-forummers die hier misschien al eens geweest zijn.
We willen graag een lang weekend in zo'n huisje in Appelscha, voor maximaal 4 personen (8h).

Iemand al eens geweest? Vertel, vertel! :cheer:
Mocht je iets verder willen rijden dan weet ik nog mooie huizen in de Ardennen waar honden welkom zijn: http://www.heyd.be" onclick="window.open(this.href);return false;. Wij hebben al 7x een huis gehuurd via deze site en allen uitstekend. Vanuit de plaats Heyd loop je direct de bossen in. En op 10 minuten rijden met de auto vaan Durbuy.
Muk

Abby schreef:Dat huisje bedoelde ik ook ja! :mrgreen: Dat is twee-onder-één-kap toch? Jazeker.
Nu weet ik niet of je in februari ook grote kans op buren hebt, maar als die er wel zijn, kunnen de honden in de tuin elkaar dan zien? Nee
Ik denk niet dat we de honden überhaupt in die tuin gaan doen, aangezien er genoeg gewandeld gaat worden, maar mocht het toevallig zo uitkomen, dan heb ik geen zin in geklier van Yolah met een buurhond, aangezien die waarschijnlijk binnenkort weer loops gaat worden... :roll:

Ik vind het ook niet erg dat er niet zoveel te beleven valt. We gaan voor de rust en de hondenwandelingen. Eventueel kan de laptop of de playstation mee voor mijn snel verveelde wederhelft. :F:
Wel leuk dat er al mensen van hier zijn geweest. En de eerste reacties zijn ook al positief, dus ik denk dat dit het wel gaat worden.
Nu alleen nog zorgen dat we dan allebei vrij kunnen krijgen. En dat meneer de wederhelft mee wil. Hij moet altijd alles van tevoren goed gepland hebben (vandaar de eeuwige zelfde camping in zwitserland), anders schiet ie in de stress... :roll: :19:
Dus toen ik met de enthousiaste mededeling kwam dat we met mn verjaardag een weekend weg gaan, was de stress al compleet.
Wrak. :hmmm:
Hahaha, het komt helemaal goed. Wij zijn vorig jaar in maart (meen ik) geweest en er was geen buurman te bekennen. Het buurhuis ziet er ook niet uit alsof daar regelmatig mensen in komen. Geniet ervan en neem niet teveel barf of vlees mee, want de diepvries is wel erg klein. Maar voor een weekend zal dat wel meevallen.
Canecorsosultan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Contacteer:

Ongelezen bericht door Canecorsosultan »

Easterwood is ons echt minder bevallen... Wij hebben toen het 6 pers. huis gehuurd bij de eigenaren op het terrein. (inmiddels 3 jr geleden) Wij zijn hier geweest met onze (schoon)ouders en (schoon)moeder, destijds beginnend Alzheimer patiënte, en onze 2 Cane Corso's. Omdat (schoon)moeder toen al niet meer in staat was om in een "vreemde" omgeving hele steile trappen te lopen zonder dat zoiets gevaar opleverde 's nachts, hebben wij dit tevoren goed na gevraagd. Volgens de eigenaar geen enkel probleem... Tot we daar waren :N: Echt een drama. Wij zijn creatief geweest en hebben een oplossing gezocht. Voor ons perfect. Later bleek dat wij onze (schoon)moeder met Alzheimer, liever bij de eigenaren in huis hadden ondergebracht... No way, natuurlijk :klaar:
We hebben achteraf een flinke aanvaring gehad met de eigenaren ivm hondenhaar om dat wij zelf met matrassen in de huiskamer hebben geslapen waar ook de honden verbleven. Dit, om (schoon)moeder een zo fijn mogelijk weekend te bezorgen. Ja, we hadden kunnen overleggen om dat ter plekke de accommodatie alsnog niet geschikt bleek voor een gezelschap met daarbij een Alzheimer patiënt. Dan had moeder alleen bij de eigenaren in huis kunnen slapen werd ons verteld... In ons geval een hele slechte optie :U: Ik laat mijn moeder met Alzheimer in geen geval bij vreemden in huis slapen :neenee:
Hou me ten goede, het misverstand kan ook wellicht door ons zijn ontstaan. Toch hebben we, ons inziens, alles tevoren duidelijk aangegeven....
Afbeelding
Cane Corso: a love that lasts a lifetime!!
Muk

Jammer dat het jullie minder is bevallen door misverstanden ondanks dat jullie het goed hebben aangegeven.
Maar ik denk wel dat zij daarvan hebben geleerd, want toen wij daar waren moest onze hond geopereerd worden en wilden wij per sé beneden bij de hond slapen. Daar stond natuurlijk geen bed helaas. Dus hebben wij met de eigenaren gebeld en die kwamen meteen een bed brengen en boden ons aan om in het grote vakantiehuis te overnachten (waar de slaapkamer wel beneden was). Dit was niet nodig en wij hebben het prima zo gered gelukkig.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”