Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar op letten bij een herplaatser of wie weet er 1??

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

waar op letten bij een herplaatser of wie weet er 1??

Ongelezen bericht door tkuijernl »

wij zijn rustig aan aan het kijken naar een 2e hond...

we zitten nog een beetje te twijfelen of dat we een pup willen of een leuke herplaatser maar waarschijnlijk een herplaatser :D en ik heb dus totaal geen idee waar je op moet letten met herplaatsers...pups wel maar herplaatsers niet...

nu heb ik contact met iemand die bemiddelt bij herplaatsingen van Bouviers en we hebben interesse in 2 van de honden. de 1 is een jonge reu van 7 maanden maar daar is al interesse voor en de ander is een reu van 14 maanden. Bij de 2e willen de huidige eigenaren het liefst dat hij op een erf komt dat hebben wij dan niet maar wij doen wel heel veel met de hond (ik werk bij een uitlaat 4 dg inde week en ik train met remy al 3x in de week)

mochten deze 2 niets worden/zijn wil ik wel verder kijken maar wat zijn nou dingen waar jullie op zouden letten bij een herplaatser (of weet evt een herplaatser)??

zowiezo moet de klik er zijn met ons en Remy onze huidige hond (reu gecast)
hij moet met katten kunnen
geent en het liefst gecastreerd/gesteriliseerd (is geen vereiste)
we willen wel een wat grotere hond die rond de leeftijd van Remy is of jonger (3)
ik ben niet zo een fan van kleine hondjes :19:
een robuuste hond die wel tegen een stootje kan (ik ben niet zo een fan van windhonden op de afghaan na)

en we willen dus een hond die nog wel wat te leren heeft en die lekker actief is.
Ik heb wel veel ervaring met honden en durf een iets moeilijker geval ook wel aan maar niet met teveel "problemen" daar vind ik me nog niet klaar voor.

wie o wie heeft tips en/of ideen?
groetjes Tamara
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: waar op letten bij een herplaatser of wie weet er 1??

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Voor mij zou het belangrijkste zijn dat de nieuwe hond past bij de hond (en) die al is huis is... en dat de hond past bij het wandelen wat ik wil en doe met de andere honden... verder zou ik graag wat van het karakter willen weten en ik zou zeker een proefperiode afspreken... mocht het niet gaan of de hond mss toch wat eigenschappen zou hebben die jij echt niet fijn vind kan de hond terug.
Verder heb ik zelf weinig eisen aan een hond... alles wat ik in huis haal ga ik van houden...
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Waarom wil je een (puber)reu bij jouw reu zetten? Lijkt mij niet zo'n slim idee. Wat voor karakter heeft Remy? Dan kun je een beetje bepalen wat voor karakter daar bij past.
Een herplaatser nemen kan fantastisch zijn (ik heb ook herplaatsers bij mijn collies gehad) maar ik kijk wel wat ik in huis neem. Bijvoorbeeld geen reu want dat past niet bij Cody en ook geen al te dominante teef want hoewel Kyra en Lyndie zich daar naar schikken, zullen ze er niet gelukkiger van worden.
En verder wat voor mij altijd een absolute vereiste is, is dat er een klik is bij de honden. Ik neem dan ook de hele roedel mee en laat ze kennismaken op neutraal terrein om te zien hoe de honden op elkaar reageren. En ik moet er zelf een klik mee hebben en mijn zoon ook want we leven allemaal met elkaar.
Andere criteria zijn zeer persoonlijk. Ik kan bijv. prima overweg met lichamelijke mankementen/handicaps maar ik kan niet goed omgaan met (zware) gedragsproblemen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen een eigen keuze.
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief

lieke schreef:Waarom wil je een (puber)reu bij jouw reu zetten? Lijkt mij niet zo'n slim idee. Wat voor karakter heeft Remy? Dan kun je een beetje bepalen wat voor karakter daar bij past.
Een herplaatser nemen kan fantastisch zijn (ik heb ook herplaatsers bij mijn collies gehad) maar ik kijk wel wat ik in huis neem. Bijvoorbeeld geen reu want dat past niet bij Cody en ook geen al te dominante teef want hoewel Kyra en Lyndie zich daar naar schikken, zullen ze er niet gelukkiger van worden.
En verder wat voor mij altijd een absolute vereiste is, is dat er een klik is bij de honden. Ik neem dan ook de hele roedel mee en laat ze kennismaken op neutraal terrein om te zien hoe de honden op elkaar reageren. En ik moet er zelf een klik mee hebben en mijn zoon ook want we leven allemaal met elkaar.
Andere criteria zijn zeer persoonlijk. Ik kan bijv. prima overweg met lichamelijke mankementen/handicaps maar ik kan niet goed omgaan met (zware) gedragsproblemen. Maar dat is natuurlijk voor iedereen een eigen keuze.
Ik kan zeker een (puber) reu bij Remy zetten dat zal geen enkel probleem voor Remy zijn. Remy is een hele stabiele reu die bij onderdanige honden dominant is en bij dominante honden onderdanig is. Natuurlijk zal Remy meegaan om te kijken of het klikt tussen de honden dat is ook wel 1 van de belangrijkste dingen vind ik....

ik heb ook wel eens logeetjes in huis en die laten we ook op neutraal terrein kennis maken en dan gaat het prima. Remy vind alles wel best en ik ben meer een reuen persoon dan een teven persoon vandaar dat ik liever voor een reu gaat. Remy gaat goed met reuen en goed met teven dus daar hoef ik (gelukkig) niet op te letten en ja...dan gaat mijn voorkeur toch naar reuen ;)

wat betreft leeftijd....Ik heb juist gewacht met een 2e hond totdat ik vond dat Remy stabiel genoeg was (uit de puberteit en zo) voor een 2e hond...ik merk gewoon dat hij er klaar voor is en ik ben het al tijden :engel:
groetjes Tamara
tkuijernl
Zeer actief

jacq1970 schreef:Voor mij zou het belangrijkste zijn dat de nieuwe hond past bij de hond (en) die al is huis is... en dat de hond past bij het wandelen wat ik wil en doe met de andere honden... verder zou ik graag wat van het karakter willen weten en ik zou zeker een proefperiode afspreken... mocht het niet gaan of de hond mss toch wat eigenschappen zou hebben die jij echt niet fijn vind kan de hond terug.
Verder heb ik zelf weinig eisen aan een hond... alles wat ik in huis haal ga ik van houden...
die proefperiode vind ik een hele goede opmerking! die zal ik zeker onthouden! thanks!!
groetjes Tamara
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Mijn tweede erbij ging bovermate goed .. honden klikten samen echt. maar goed in mijn geval intacte teef intacte reu.
Blijf er in mijn geval wel tegenaan lopen dat ze gewoon blij zijn met elkaar en met mij.. vreemde honden hoeven niet echt te komen buurten..ze zoeken het niet op maar worden ze opgezocht dan staan ze niet in de wees welkom sfeer.
Bij herplaatsers moet je van een gewenning uitgaan.. op een gegeven moment voelen ze zich goed genoeg om hun eigen ik naar voren te laten komen dat kan na drie maanden zijn, maar ook na een jaar, en daar moet je op in spelen.

Voornaamste tip die ik zelf kan geven is dat als het goed voelt bij een hond dat je er voor moet gaan, ook al kom je voor verassingen te staan... en soms moet je even door een zure appel heen bijten... maar als de klik er is dan komt het meestal wel goed... herplaatsers hebben gewoon een verleden, hetzij goed hetzij slecht hetzij te vrij.. je merkt dat pas als je een volwassen hond in huis neemt en die bepaalde maanden neem ik er ook in mee... na ca een half jaar zal een hond die op zijn plek zit eea tonen,dat moet je niet vergeten als je een herplaatser neemt
Ook niet zacht zijn en dingen toelaten omdat ze zielig zijn als je ze in huis neemt..die fout maken veel mensen ook.. wees gewoon duidelijk in wat je wel en niet wilt...
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik heb een hele leuke herplaatser bij mij in de opvang zitten. :mrgreen: Maar die lijkt niet echt op een bouvier als je daar per sé naar zoekt.

Waarom willen de huidige eigenaren van de ene boef dat de hond op een erf komt?
tkuijernl
Zeer actief

stefanie schreef:Ik heb een hele leuke herplaatser bij mij in de opvang zitten. :mrgreen: Maar die lijkt niet echt op een bouvier als je daar per sé naar zoekt.

Ik wil niet perse een Bouvier maar zou het wel leuk vinden :)

de mensen van die ene boef willen dat hij de ruimte heeft om rond te lopen. Ik heb toevallig net een mail terug gehad dat ze wel kennis willen maken en ons dus wel zien zitten ondanks dat we niet al te groot wonen.

ik denk dat die mensen bang zijn dat de hond te weinig te doen krijgt?? ik had namelijk al naar de bemiddelaar gemaild dat ondanks dat ons huis niet groot is, de honden wel meer dan genoeg te doen krijgen...als voorbeeld remy...ik werk bij een hondenuitlaatservice 4 dg in de week Remy gaat ook mee en loopt dus 4 dagen in de week per dag 2 uur (2x 1 uur) alleen al in de uitlaat. daarnaast train ik met de hond (GG B, Behendigheid en Flyball) en ik wil natuurlijk ook met de andere hond trainen (mn man is toch niet thuis 's avonds haha dan sta ik wel in de kou op het veld geen probleem) in de weekenden zijn we meestal ook de hort op...

de bemiddelaar vond ook dat wij meer dan genoeg konden bieden aan de hond en heeft ons de gegevens gegeven van de eigenaar van de boef....en nu kregen we dus een mailtje dat ze wel willen kennis maken :cheer:
groetjes Tamara
tkuijernl
Zeer actief

blondie schreef:Mijn tweede erbij ging bovermate goed .. honden klikten samen echt. maar goed in mijn geval intacte teef intacte reu.
Blijf er in mijn geval wel tegenaan lopen dat ze gewoon blij zijn met elkaar en met mij.. vreemde honden hoeven niet echt te komen buurten..ze zoeken het niet op maar worden ze opgezocht dan staan ze niet in de wees welkom sfeer.
Bij herplaatsers moet je van een gewenning uitgaan.. op een gegeven moment voelen ze zich goed genoeg om hun eigen ik naar voren te laten komen dat kan na drie maanden zijn, maar ook na een jaar, en daar moet je op in spelen.

Voornaamste tip die ik zelf kan geven is dat als het goed voelt bij een hond dat je er voor moet gaan, ook al kom je voor verassingen te staan... en soms moet je even door een zure appel heen bijten... maar als de klik er is dan komt het meestal wel goed... herplaatsers hebben gewoon een verleden, hetzij goed hetzij slecht hetzij te vrij.. je merkt dat pas als je een volwassen hond in huis neemt en die bepaalde maanden neem ik er ook in mee... na ca een half jaar zal een hond die op zijn plek zit eea tonen,dat moet je niet vergeten als je een herplaatser neemt
Ook niet zacht zijn en dingen toelaten omdat ze zielig zijn als je ze in huis neemt..die fout maken veel mensen ook.. wees gewoon duidelijk in wat je wel en niet wilt...
ik ben heel blij met je antwoord!! ik vind de klik met een hond echt het belangrijkste...remy had ik al uitgekozen toen hij neteen paar uur oud wa s :lol1: en met de boef van 14 maanden was ik al kwaad dat ik geen boerderij had :smile: totdat ik me bedacht dat ik het altijd kan proberen en nu denken ze toch wel dat hij bij ons zou passen...ben benieuwd!! ben ook niet voor 1 gat te vangen en hou wel van een uitdaging..als ik voor een dier ga..dan ga ik er ook voor met de volle 1000%...wat we onderweg ook tegenkomen...
groetjes Tamara
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

tkuijernl schreef:
stefanie schreef:Ik heb een hele leuke herplaatser bij mij in de opvang zitten. :mrgreen: Maar die lijkt niet echt op een bouvier als je daar per sé naar zoekt.

Ik wil niet perse een Bouvier maar zou het wel leuk vinden :)

de mensen van die ene boef willen dat hij de ruimte heeft om rond te lopen. Ik heb toevallig net een mail terug gehad dat ze wel kennis willen maken en ons dus wel zien zitten ondanks dat we niet al te groot wonen.

ik denk dat die mensen bang zijn dat de hond te weinig te doen krijgt?? ik had namelijk al naar de bemiddelaar gemaild dat ondanks dat ons huis niet groot is, de honden wel meer dan genoeg te doen krijgen...als voorbeeld remy...ik werk bij een hondenuitlaatservice 4 dg in de week Remy gaat ook mee en loopt dus 4 dagen in de week per dag 2 uur (2x 1 uur) alleen al in de uitlaat. daarnaast train ik met de hond (GG B, Behendigheid en Flyball) en ik wil natuurlijk ook met de andere hond trainen (mn man is toch niet thuis 's avonds haha dan sta ik wel in de kou op het veld geen probleem) in de weekenden zijn we meestal ook de hort op...

de bemiddelaar vond ook dat wij meer dan genoeg konden bieden aan de hond en heeft ons de gegevens gegeven van de eigenaar van de boef....en nu kregen we dus een mailtje dat ze wel willen kennis maken :cheer:
Super dat jullie toch kennis mogen gaan maken!
Mensen hebben inderdaad vaak het idee dat honden op een boerderij het 'beter' hebben dan in een gewoon huis. Maar op een boerderij is de hond echt niet de hele dag bezig. Al leef je in in huisje van kabouterformaat, dan kan je hond veel gelukkiger zijn doordat je veel gaat wandelen/trainen dan wanneer hij op een gigantische boerderij zou leven. Het gaat dus niet om de leefruimte maar om de bezigheden die je met de hond onderneemt.

Succes met de ontmoeting! :ok:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

En kijk anders eens naar Ridge, kruising bouvier x ridgeback, zit in het asiel in Groningen, waar ik vrijwillig. 13 maanden oud, gecastreerd, heeft tussen honden en katten gewoond, is uitermate sociaal naar honden, ook reuen en je kunt er lekker mee aan het werk, het is een gek en ontzettend lief springkonijn. Ik vind hem geweldig.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Geen bouvier maar een Hollandse Herder korthaar
Afbeelding

Endor is een reu en geboren op 21 juni 2009.
Moeder: Dido van de Molengors, Vader: Zebbe van de ’s Gravenschans
Endor woont bij zijn baas in Noord-Brabant.
Reden van herplaatsing is dat de eigenaar van Endor heeft aangegeven dat ondanks begeleiding van een hondengedragstherapeut zij Endor niet die begeleiding en uitdaging kan bieden die hij nodig heeft. Ook heeft er zich een wijziging in de privéomstandigheden voorgedaan waardoor Endor beweging en actie tekort komt. Uit liefde voor hem wordt een nieuwe baas gezocht.
Endor is een zeer energieke krachtige hond. Hij is vriendelijk en onstuimig naar mensen/kinderen en dieren. Hij is dol op water. Hij gaat graag mee in de auto. In huis is hij rustig. Hij kan goed alleen zijn zowel in zijn bench als vrij in de woonkamer. In huis luistert hij goed. Hij heeft de puppycursus, EG1 en EG2 met goed resultaat afgelegd.

De baas kan met Endor nauwelijk aan de lijn lopen, Endor is buiten sterk gericht op het ontmoeten en zien van honden en katten Vrij in het bos verliest zijn baas alle contact met hem.
Endor is in nieuwe situaties, bij bezoek en bij het zien van honden helemaal door het dolle heen en is - door zijn baas - bijna niet meer te sturen of te begeleiden.
Aan dit laatste is heel hard gewerkt maar verbetering is tussen baas en Endor niet zichtbaar.
Endor zal veel beter tot zijn recht komen en mogelijk ook veel rustiger worden bij iemand die meer overwicht op hem heeft.
Voor meer inlichtingen kunt u de fokker van Endor bellen of mailen.
Jaap en Brenda Pronk, 0033 386602656 of email jb.pronk@sfr.fr
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tkuijernl
Zeer actief

Ridge...ik heb hem wel gezien alleen de combi ridgeback x bouvier...ja daar heb ik wat moeite mee omdat het beide zeer pittige honden zijn en beide zo verschillend als wat...

daarnaast als hij deuren kan openmaken heb ik een probleem...dan zijn straks mnkatten de deur uit gelopen :lol1: dus ja..hij is niet helemaal wat ik zoek zeg maar ;)

Endor lijkt me ook wel een leuke hond maar ik ga nu eerst voor de boef om te kijken of dat wat wordt...zo niet dan houden we endor zeker in ons hoofd!
groetjes Tamara
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

blondie schreef:Ook niet zacht zijn en dingen toelaten omdat ze zielig zijn als je ze in huis neemt..die fout maken veel mensen ook.. wees gewoon duidelijk in wat je wel en niet wilt...
Dit antwoord pik ik er even tussenuit gezien mijn Mastino.. ben ik helemaal mee eens! :mrgreen:

En tkuijernl, succes!!
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief

hhhmmm even een vraagje....wat betaal je ongeveer voor een herplaatser zonder stamboom?? voor deze boef wordt 300 gevraagd nu wil ik dat best betalen voor een herplaatser met stamboom maar zowel deze boef als zijn moeder (zijn vader wel) hebben geen stamboom en dan vindt ik 300 euro voor een 14 maanden jonge boef wel veel eigenlijk maar misschien ligt dat aan mij??
groetjes Tamara
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Daar heb ik geen kaas van gegeten. Mijn gevoel zegt wel dat het bedrag wat aan de hoge kant is..
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Bij een herplaatser is het een beetje wat een gek er voor geeft of wat een gek er voor vraagt ;)
Als je dat niet wil betalen kun je ook beter niet gaan kijken denk ik, dat maakt het dan alleen maar moeilijker.

Ik heb indertijd voor mijn 4 maanden oude herplaats reu met stamboom de volle puppyprijs betaald, voor een anderhalf jaar oude teef met fokfout maar wel een stamboom 600 gulden en voor Gina, ook met stamboom en toen 10 maanden oud 350 euro.
Maar ik wilde alledrie de hondjes graag hebben en dan maakt geld mij niet zo veel uit.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

renee-uk schreef:Bij een herplaatser is het een beetje wat een gek er voor geeft of wat een gek er voor vraagt ;)
Als je dat niet wil betalen kun je ook beter niet gaan kijken denk ik, dat maakt het dan alleen maar moeilijker.

Ik heb indertijd voor mijn 4 maanden oude herplaats reu met stamboom de volle puppyprijs betaald, voor een anderhalf jaar oude teef met fokfout maar wel een stamboom 600 gulden en voor Gina, ook met stamboom en toen 10 maanden oud 350 euro.
Maar ik wilde alledrie de hondjes graag hebben en dan maakt geld mij niet zo veel uit.

daar ga ik helemaal in mee.

als ik een hond graag wil hebben maakt mij het ook niet zoveel uit
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

tkuijernl schreef:hhhmmm even een vraagje....wat betaal je ongeveer voor een herplaatser zonder stamboom?? voor deze boef wordt 300 gevraagd nu wil ik dat best betalen voor een herplaatser met stamboom maar zowel deze boef als zijn moeder (zijn vader wel) hebben geen stamboom en dan vindt ik 300 euro voor een 14 maanden jonge boef wel veel eigenlijk maar misschien ligt dat aan mij??
Ik vind het ook teveel, voor een pup zou ik het normaal vinden als er inentingen en chip enzo bij zit.
Ik snap eigenlijk nooit dat mensen geld vragen voor een stamboomloze herplaatser (waar ze vanaf willen). Ik zou al blij zijn dat mijn hond een goeie thuis krijgt en zou zelfs zijn hele hebben en houden gratis meegeven, ipv er geld uit te kloppen.
Voor een jonge stamboomhond vind ik het wel een acceptabele prijs.
Natuurlijk als je de hond wil en het klikt goed zou ik dat geld wel gewoon betalen hoor, al zou ik het er in principe niet mee eens zijn.
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Of 300 euro veel zou zijn voor een stamboomloze hond, dat weet ik niet. Voor mij zou er wel een verschil in zitten of het een makkelijke en probleemloze hond is of een lastige herplaatser die gedragsproblemen heeft. In het eerste geval is het misschien niet veel, in het tweede geval wel.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb je zeker contact met Ylona en Jantina van bouviersupporters.??
Komt die hond die buiten moet lopen toevallig uit Assen.??
Is wel een reu van een flink formaat.
Ik zou gaan voor een volwassen reu als je dan toch 2 reuen bij elkaar wilt zetten.
Bouviers kunnen nogal veranderen rond de 3 van sufkutje in dominant naar andere reuen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik weet nog een roeselaarse bouvier teef van 5 jaar, niet gecastreerd.

Bij heel betrouwbare personen vandaan, die zeker en vast ook jou volledig gaan screenen.
Is uit België.
tkuijernl
Zeer actief

ik vind 300 euro best wel veel voor een hond zonder stamboom eigenlijk...ter vergelijking..het reutje van 7 maanden heeft wel een stamboom en zou 450 euro moeten kosten...die is dan nog veel jonger dan deze.

het is idd de boef uit assen (hij is 81 cm maar remy is ook erg groot nl 70 cm).

als ik een boef zonder stamboom zou willen kost een pup "maar' 400 euro....dus ja...het lijkt er in mijn ogen een beetje op dat ze er ook een slaatje uit willen slaan maar ik heb ze al gemaild dat ik de prijs wel aan de hoge kant vind....

begrijp me niet verkeerd hoor ;) ik wil best geld betalen voor een hond maar ik moet ook wel eerlijk zijn tegenover mezelf wat betreft de prijs...

ik wil trouwens ook best wel een teef maar die moet wel geholpen zijn.....juist omdat ik in een uitlaatservice werkt, zou dan betekenen dat zij dan 3 weken niet mee kan en niet kan trainen en ik dus met een probleem zit kwa uitlaten.
groetjes Tamara
renee-uk
Zeer actief

ik snap dat 'eerlijk zijn tegenover mezelf wat de prijs betreft' niet zo.
Als je het te duur vindt kijk je toch gewoon verder, alleen vind ik het raar om een hond die je graag wil hebben vanwege de prijs niet te nemen.
Uiteindelijk is 300 euro nou ook niet zo heel erg veel als je het over 8-9 jaar uitsmeert.
Maar goed, dat is nou eenmaal mijn idee.

Heb je wel gezien wat Bouvierpoedel zegt over een volwassen reu bij je andere hond zetten?
BP fokt bouviers, kent het ras en je mag je wel aannemen dat hij weet waar hij over praat :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

ik zoek voor 1 van mijn honden een actieve baas die niet bang is voor een uitdaging, maar hij zal niet meteen met een uitlaatservice mee kunnen, dan zou je eerst echt een goede band met hem moeten opbouwen en rustig opbouwen met vreemde honden (vindt hij nog wat eng namelijk).
zie link in onderschrift.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja 81 cm is wel 12 cm boven de max maat.
Bij zo'n pony heb ik altijd zoiets van of het met de gewrichten wel goed gaat.??
Die 300 euro vraagd het baasje .
En waar hij zit als opvang die wil eigenlijk alleen een goed tehuis voor hem.

Komen alilcht meerdere leuke boeffies voorbij.
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tkuijernl
Zeer actief

eerlijk zijn tegenover mezelf kwa geld daar doel ik op dat je voor 100 euro meer een pup een goed huis kan bieden die je zelf kan vormen tot wat je wilt, voor dat geld kan je van meerdere rassen een pup met stamboom kopen waarvan de ouders getest zij en dergelijke...

voor minder dan die 300 euro kan ik een asiel hond in huis halen zodat die een leuk huis hebben en niet meer in een hokje zitten...

daarop doel ik met "eerlijk blijven"....ik vind de prijs te hoog voor een hond zonder stamboom waar nog niks mee gedaan is kwa opvoeding...

en net als bouvierpoedel al aangeeft hij is groter dan de max hoogte van een ras boef...hoe zit dat met de gewrichten juist omdat ik een hond zoek die wel actief kan zijn.
groetjes Tamara
renee-uk
Zeer actief

tkuijernl schreef:eerlijk zijn tegenover mezelf kwa geld daar doel ik op dat je voor 100 euro meer een pup een goed huis kan bieden die je zelf kan vormen tot wat je wilt, voor dat geld kan je van meerdere rassen een pup met stamboom kopen waarvan de ouders getest zij en dergelijke...

voor minder dan die 300 euro kan ik een asiel hond in huis halen zodat die een leuk huis hebben en niet meer in een hokje zitten...

daarop doel ik met "eerlijk blijven"....ik vind de prijs te hoog voor een hond zonder stamboom waar nog niks mee gedaan is kwa opvoeding...

en net als bouvierpoedel al aangeeft hij is groter dan de max hoogte van een ras boef...hoe zit dat met de gewrichten juist omdat ik een hond zoek die wel actief kan zijn.
ja maar dan kijk je toch gewoon verder? dan ga je toch niet mekkeren over een prijs?
tenminste dat denk ik dan, als ik iets te duur vind ga ik op zoek naar wat anders dat goedkoper is.
En dat BP dat zei van die gewrichten komt wel leuk uit nou dan, daar had ik je nog niet over gehoord; het ging alleen over het ontbreken van een stamboom tot nu toe ;)
Afbeelding

tkuijernl
Zeer actief

renee-uk schreef:
tkuijernl schreef:eerlijk zijn tegenover mezelf kwa geld daar doel ik op dat je voor 100 euro meer een pup een goed huis kan bieden die je zelf kan vormen tot wat je wilt, voor dat geld kan je van meerdere rassen een pup met stamboom kopen waarvan de ouders getest zij en dergelijke...

ja maar dan kijk je toch gewoon verder? dan ga je toch niet mekkeren over een prijs?
tenminste dat denk ik dan, als ik iets te duur vind ga ik op zoek naar wat anders dat goedkoper is.
En dat BP dat zei van die gewrichten komt wel leuk uit nou dan, daar had ik je nog niet over gehoord; het ging alleen over het ontbreken van een stamboom tot nu toe ;)
ik was zelf nog niet zover aan het doordenken :roos: maar ik vind het wel een hele goede opmerking van BP...dus ja...hij heeft daar wel gelijk in...ik kan dat naast me neerleggen en straks mezelf voor de kop slaan of het opslaan en er wat mee doen ;) ik denk dan ook dat we er verstandig aan doen om even verder te kijken
groetjes Tamara
renee-uk
Zeer actief

tkuijernl schreef: ik was zelf nog niet zover aan het doordenken :roos: maar ik vind het wel een hele goede opmerking van BP...dus ja...hij heeft daar wel gelijk in...ik kan dat naast me neerleggen en straks mezelf voor de kop slaan of het opslaan en er wat mee doen ;) ik denk dan ook dat we er verstandig aan doen om even verder te kijken
dat denk ik ook
Ik vind het overigens niet verkeerd hoor dat je dat meeneemt in je beslissing ;)
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”