Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen G&G B examen met Yoda *GESLAAGD*

Moderator: moderatorteam

Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Morgen G&G B examen met Yoda *GESLAAGD*

Ongelezen bericht door Jacintha »

Aanstaande zondag hebben Yoda en ik examen G&G B.
En ik vraag me zeer ernstig af of we gaan slagen.

Yoda begon de cursus dit seizoen heel angstig na een aantal aanvaringen met andere honden afgelopen zomer. Hij was zijn vertrouwen in de hondheid een beetje kwijt en hij hoefde maar wat te horen en deed vervolgens niks meer.
Na een week of 3 kreeg hij zijn vertrouwen weer terug, je zag hem groeien.
Hij kreeg weer lol in alle oefeningen en Yoda werd weer de Yoda die ik kende, de beste van de klas, ik hoefde maar te denken aan de oefening bij wijze van spreken en hij voerde hem uit.
Toen raakte ik een aantal weken geleden geblesseerd aan mijn been en sindsdien is het 1 en al drama. Hij doet de oefeningen beroerd. Na een halve minuut zit gaat hij liggen, na 1 minuut af gaat hij zitten. Bij het vooruit sturen staat hij te kijken van "wat bedoel je?"
Bij naast gaat hij voet en bij voet gaat hij naast. Apport is hij spontaan vergeten hoe het moet.

Maar goed, ik ga er niet wakker om liggen. We hebben elke dag geoefend, ik zet geen druk op hem, we maken er gewoon een spelletje van. Doet hij het wél goed word hij extreem uitgebreid beloond en doet hij het niet, nou ja dan niet. Zakken we zondag doen we het nog een keer over. En slagen we wel omdat hij opeens het licht gezien heeft krijgt hij een enorme kluif.

Beetje jammer alleen van dat pak sneeuw, het komt hem nu al tot zijn schouders en er word voor vanacht nog een flink pak voorspeld, dus dat word een oranje fietsvlaggetje aan zijn staartje binden morgen want anders vind ik hem niet meer terug :smile:
Laatst gewijzigd door Jacintha op 19 dec 2010 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Morgen G&G B examen met Yoda

Ongelezen bericht door LongFields »

Heel veel succes morgen bij het examen, de weersomstandigheden zijn niet ideaal maar daar houden ze vast stiekem wel een klein beetje rekening mee toch?
Is het een FHN G&G B examen? Ik zie er namelijk oefeningen tussen staan die wij in het Cynophilia examen niet hebben in de G&G B.

Ik ga duimen dat jullie het gewoon gaan halen morgen! :ok:
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Het is vanuit de KC, dus nog niet officieel Cynophillia.
Na dit examen mag je verder voor Club G&G, dit is de eerste van Cynophillia van deze KC en de volgende stap is dan GG.
Dit examen is dus Gedrag en Gehoorzaamheid, vrij "simpel" eigenlijk dus nog.
Alle ofeningen zijn:

- Volgen (met verschillende tempo's)
- Zit en blijf 1 minuut op een afstand van 10 meter
- Af en blijf 2 minuten op een afstand van 10 meter
- Vooruit sturen naar het vak
- Hier vanuit af
- Voet
- Naast
- Apport

Volgens mij vergeet ik nog iets :scratch:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

En hoe ging het?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Jaaaaaaaaaaaaaa, geslaagd!

Jeetje mina wat een ochtend zeg!
Er was vanacht nog een redelijke hoeveelheid sneeuw bij gevallen en toen we in Hilversum aan kwamen bleek de sneeuw op het veld zo hoog te liggen dat alleen zijn staartpuntje nog boven de sneeuw zichtbaar was. De rest van Yoda was dus gewoon foetsie. :ugh:
We moesten er om 9.00 zijn om je nummertje op te halen bij de examencommisie en dan hoorde je ook de ringindeling.
Yoda en ik zouden vandaag starten met het vooruit sturen. Normaal gesproken zijn favoriete onderdeel dus ik startte met goede moed. De jury had heel lief een pad gemaakt naar het vak voor Yoda (hij was de enige kleine hond) dus hup het vak in. "Yoda zit" Nou hij keek me aan met een blik van :piew: Uiteindelijk na 3 keer vragen ging hij zitten, maar toen moest hij nog af :N: Nou dat ging hem dus helemaal niet worden, hij vertikte het werkelijk om te gaan liggen. Geef hem geen ongelijk ook.
Nou, dan maar vanuit zit het vooruit. Dus ik naar de pion gelopen die het punt markeerde waar je je moest omdraaien. Hem geroepen, hij kwam als een speer, meteen keurig naast (wel scheef maar dat was mijn schuld want ik keek naar beneden ipv vooruit) en bij het commando vooruit maakte hij 1 sprongetje en ging vervolgens doodliggen :oohja:
Nou kon je 3 punten inleveren door aan de jury te vragen om haar de riem te laten vallen in het vak als laatste redmiddel dus heb dit maar gedaan. En verdomd hij rende naar het vak, maakte eerst even een omweg om de jury te bespringen want stel je voor dat ze niet zien hoe ontzettend leuk en lief je bent en ging op zijn riem zitten. Nou ik vond het mooi.
Vervolgens moest ik voor deze jury nog de voet doen, dit deed hij wel in 1 keer maar ook weer scheef want ook nu keek ik naar hem ipv recht voor me.

Volgende onderdeel was volgen en ondanks de enorme hoeveelheid sneeuw volgde hij echt perfect! Hij keek voor zover het hem lukte naar mij op, maar hij moest lopen als een soort dolfijntje dat door het water springt.
Bij deze jury moesten we ook het apport doen en dit ging dus echt ronduit beroerd, hij wilde zijn blok niet apporteren want hij kon hem niet meer vinden in de sneeuw en gewoon vasthouden als je het voor hem houd heeft hij nooit gedaan, dus dat schoot niet op.

Het laatste onderdeel mochten we godzijdank binnen in een loods doen.
Hier moesten we eerst staan en betasten, dit deed hij echt geweldig, ik was bang dat hij meteen bij de jury op schoot zou springen uit enthousiasme maar hij bleef stokstijf staan, ik hoefde zelfs geen handhulp te gebruiken.
Daarna voor en achterlangs volgen, dit deed hij super, geweldig mooi opkijken en super mooi blijven zitten al kijkend naar mij als de andere hondjes langs kwamen.
Toen de blijf oefeningen en ondanks dat hij naast een hond zat die het heel eng vond in de loods deed hij het super en bleef hij geweldig zitten en liggen de volle 1 en 2 minuten.

Maar ja, toen was het tijd voor de uitslagen en ik had echt het idee dat we gezakt waren.
Mijn instructrice kwam op een gegeven moment naar me toe "ja, ik zeg niet dat je gezakt bent hoor, maar als je nou wel gezakt bent, wat wil je hierna voor cursus gaan doen?"
Dus dat was ook niet al te best voor mijn voorgevoel.
Toen kwam de jury met de diploma's en de mededeling "Er is vandaag 1 iemand gezakt, maar deze persoon heeft er heel hard aan gewerkt"
Maar ze noemde niet mijn nummertje :cheer:
En vervolgens, na een aantal geslaagden te hebben opgenoemd werd ik appart naar voren geroepen en platgeknuffeld omdat ik het op 2 na hoogst aantal punten van die ochtend had gehaald (3 groepen) :O:

Ik kan het nogsteeds niet geloven, maar het is dus echt zo, die maffe Teckel en ik zijn dus 3e van de dag :smile:

Ons puntenlijstje:
Volgen: 9/10
Komen op bevel: 9/10
Voet: 4/5
Terug plaats: 6,5/10
Naast: 4,5/5
Apport: 2/5 (waar ik die aan verdient heb? :19: )
Staan en betasten: 5/5
Gebit tonen: 5/5
Zitten: 10/10
Af: 10/10
Omgang hond/hond: 5/5
Omgang baas/hond: 5/5

Totaal 75/85
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Wat goed zeg :ok:
Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Re: Morgen G&G B examen met Yoda *GESLAAGD*

Dank je wel :mrgreen:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Ga je nu ook verder voor de GGB van de Cynophillia?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hartstikke goed gedaan, gefeliciteerd!!! :ok:
Leuk verslag ook.
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Dank je wel! :D

samantha! schreef:Ga je nu ook verder voor de GGB van de Cynophillia?
We moeten nu eerst Club GG doen, daarin word je klaar gestoomd voor het Cynophillia en krijgen we dus ook het eerste echte Cynophillia examen.
Als we daarvoor slagen mogen we door naar Cynophillia GG B en daarna dus I, II en III maar dat duurt nog wel even :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”