Jaaaaaaaaaaaaaa, geslaagd!
Jeetje mina wat een ochtend zeg!
Er was vanacht nog een redelijke hoeveelheid sneeuw bij gevallen en toen we in Hilversum aan kwamen bleek de sneeuw op het veld zo hoog te liggen dat alleen zijn staartpuntje nog boven de sneeuw zichtbaar was. De rest van Yoda was dus gewoon foetsie.
We moesten er om 9.00 zijn om je nummertje op te halen bij de examencommisie en dan hoorde je ook de ringindeling.
Yoda en ik zouden vandaag starten met het vooruit sturen. Normaal gesproken zijn favoriete onderdeel dus ik startte met goede moed. De jury had heel lief een pad gemaakt naar het vak voor Yoda (hij was de enige kleine hond) dus hup het vak in. "Yoda zit" Nou hij keek me aan met een blik van

Uiteindelijk na 3 keer vragen ging hij zitten, maar toen moest hij nog af :N: Nou dat ging hem dus helemaal niet worden, hij vertikte het werkelijk om te gaan liggen. Geef hem geen ongelijk ook.
Nou, dan maar vanuit zit het vooruit. Dus ik naar de pion gelopen die het punt markeerde waar je je moest omdraaien. Hem geroepen, hij kwam als een speer, meteen keurig naast (wel scheef maar dat was mijn schuld want ik keek naar beneden ipv vooruit) en bij het commando vooruit maakte hij 1 sprongetje en ging vervolgens doodliggen
Nou kon je 3 punten inleveren door aan de jury te vragen om haar de riem te laten vallen in het vak als laatste redmiddel dus heb dit maar gedaan. En verdomd hij rende naar het vak, maakte eerst even een omweg om de jury te bespringen want stel je voor dat ze niet zien hoe ontzettend leuk en lief je bent en ging op zijn riem zitten. Nou ik vond het mooi.
Vervolgens moest ik voor deze jury nog de voet doen, dit deed hij wel in 1 keer maar ook weer scheef want ook nu keek ik naar hem ipv recht voor me.
Volgende onderdeel was volgen en ondanks de enorme hoeveelheid sneeuw volgde hij echt perfect! Hij keek voor zover het hem lukte naar mij op, maar hij moest lopen als een soort dolfijntje dat door het water springt.
Bij deze jury moesten we ook het apport doen en dit ging dus echt ronduit beroerd, hij wilde zijn blok niet apporteren want hij kon hem niet meer vinden in de sneeuw en gewoon vasthouden als je het voor hem houd heeft hij nooit gedaan, dus dat schoot niet op.
Het laatste onderdeel mochten we godzijdank binnen in een loods doen.
Hier moesten we eerst staan en betasten, dit deed hij echt geweldig, ik was bang dat hij meteen bij de jury op schoot zou springen uit enthousiasme maar hij bleef stokstijf staan, ik hoefde zelfs geen handhulp te gebruiken.
Daarna voor en achterlangs volgen, dit deed hij super, geweldig mooi opkijken en super mooi blijven zitten al kijkend naar mij als de andere hondjes langs kwamen.
Toen de blijf oefeningen en ondanks dat hij naast een hond zat die het heel eng vond in de loods deed hij het super en bleef hij geweldig zitten en liggen de volle 1 en 2 minuten.
Maar ja, toen was het tijd voor de uitslagen en ik had echt het idee dat we gezakt waren.
Mijn instructrice kwam op een gegeven moment naar me toe "ja, ik zeg niet dat je gezakt bent hoor, maar als je nou wel gezakt bent, wat wil je hierna voor cursus gaan doen?"
Dus dat was ook niet al te best voor mijn voorgevoel.
Toen kwam de jury met de diploma's en de mededeling "Er is vandaag 1 iemand gezakt, maar deze persoon heeft er heel hard aan gewerkt"
Maar ze noemde niet mijn nummertje
En vervolgens, na een aantal geslaagden te hebben opgenoemd werd ik appart naar voren geroepen en platgeknuffeld omdat ik het op 2 na hoogst aantal punten van die ochtend had gehaald (3 groepen)
Ik kan het nogsteeds niet geloven, maar het is dus echt zo, die maffe Teckel en ik zijn dus 3e van de dag
Ons puntenlijstje:
Volgen: 9/10
Komen op bevel: 9/10
Voet: 4/5
Terug plaats: 6,5/10
Naast: 4,5/5
Apport: 2/5 (waar ik die aan verdient heb?

)
Staan en betasten: 5/5
Gebit tonen: 5/5
Zitten: 10/10
Af: 10/10
Omgang hond/hond: 5/5
Omgang baas/hond: 5/5
Totaal 75/85