Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Desillusie
Moderator: moderatorteam
- Inne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Desillusie
Al een week of twee keken we steeds op internet op ik zoekbaas.nl en keerden we erg vaak terug naar dezelfde foto en beschrijving van een hond. Eigenlijk wilden we wachten met gaan kijken tot na kerst omdat we dan weg zijn, maar we konden toch niet wachten en stuurden een mail. Uit het antwoord bleek dat ze er nog was (en dat haar karakter echt goed bij ons leek te passen) en in plaats van te wachten gingen we vandaag op weg om haar te ontmoeten.
We kwamen het asiel binnen en lichtten toe voor wie we kwamen en ook dat we hier over mailcontact gehad hadden. In plaats van dat er iemand meeliep werd ons gemeld waar de asielhonden verbleven. Nu komt mijn vorige hond uit het asiel en heb ik bij de dierenambulance vrijwilligerswerk gedaan, dus het was niet de eerste keer dat ik in een asiel kwam, maar ik vond dit nogal typisch. Vervolgens bleek dat 'onze' hond ander gedrag vertoonde dan op de site en in de mail werd beschreven. Ook bij de omschrijving aan haar hok stond andere, niet positieve informatie die niet op de site was vermeld bij haar beschrijving. We zijn even gebleven in de hoop contact met de hond te leggen, maar dit lukte niet. Ik denk dat haar gedrag anders zou zijn geweest wanneer ze uit haar hok zou zijn gehaald. Terug bij de balie hebben we nog wat info gevraagd, maar dit was weinig positief of behulpzaam.
Is dit een normale gang van zaken en zijn mijn verwachtingen te hoog gespannen?
Hoe dan ook gingen we gedesilusioneerd huiswaarts.
We kwamen het asiel binnen en lichtten toe voor wie we kwamen en ook dat we hier over mailcontact gehad hadden. In plaats van dat er iemand meeliep werd ons gemeld waar de asielhonden verbleven. Nu komt mijn vorige hond uit het asiel en heb ik bij de dierenambulance vrijwilligerswerk gedaan, dus het was niet de eerste keer dat ik in een asiel kwam, maar ik vond dit nogal typisch. Vervolgens bleek dat 'onze' hond ander gedrag vertoonde dan op de site en in de mail werd beschreven. Ook bij de omschrijving aan haar hok stond andere, niet positieve informatie die niet op de site was vermeld bij haar beschrijving. We zijn even gebleven in de hoop contact met de hond te leggen, maar dit lukte niet. Ik denk dat haar gedrag anders zou zijn geweest wanneer ze uit haar hok zou zijn gehaald. Terug bij de balie hebben we nog wat info gevraagd, maar dit was weinig positief of behulpzaam.
Is dit een normale gang van zaken en zijn mijn verwachtingen te hoog gespannen?
Hoe dan ook gingen we gedesilusioneerd huiswaarts.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Desillusie
Jammer dat het zo gegaan is.
Toen ik naar het asiel ging, werd de hond waarvoor ik kwam gehaald en kon ik ermee wandelen. Maar bij hem klopte ook wat dingen niet aan de beschrijving..maar dat vertelden ze wel allemaal duidelijk in het asiel zelf. Heb hem dus ook niet genomen. Daarna zelf nog een rondje door het asiel gemaakt, en toen kwam ik Jules tegen
Toen ik naar het asiel ging, werd de hond waarvoor ik kwam gehaald en kon ik ermee wandelen. Maar bij hem klopte ook wat dingen niet aan de beschrijving..maar dat vertelden ze wel allemaal duidelijk in het asiel zelf. Heb hem dus ook niet genomen. Daarna zelf nog een rondje door het asiel gemaakt, en toen kwam ik Jules tegen

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Nou die willen blijkbaar niet van de honden af. Lijkt me niet de normale gang van zaken. En heel jammer dat ze jullie hebben laten komen.
Als ze gewoon eerlijk waren geweest was je nu niet een illusie armer.
Als ze gewoon eerlijk waren geweest was je nu niet een illusie armer.

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Pik dit er even uit. Heb je wel gevraagd om haar uit het hok te halen en heb je gevraagd of je een stuk mocht gaan lopen met haar?Inne schreef:Ik denk dat haar gedrag anders zou zijn geweest wanneer ze uit haar hok zou zijn gehaald.
Dan had je beter kennis kunnen maken.

- Inne
- Zeer actief
Nee, dat heb ik niet gevraagd. Ik had inderdaad zelf meer de leiding moeten nemen hierin en meteen moeten vragen of er iemand meeliep.
Waar het echt mis ging was bij de beschrijving die niet overeen kwam.
En we kregen geen contact, en ik denk dat dat anders had gekund. En daar heb ik zelf een rol in gehad.
Waar het echt mis ging was bij de beschrijving die niet overeen kwam.
En we kregen geen contact, en ik denk dat dat anders had gekund. En daar heb ik zelf een rol in gehad.

Madison
- Kaiou
- Zeer actief
Jammer, maar hieruit blijkt naar mijn mening wel dat je deze hond niet echt echt heel erg graag wildeInne schreef:Nee, dat heb ik niet gevraagd. Ik had inderdaad zelf meer de leiding moeten nemen hierin en meteen moeten vragen of er iemand meeliep. Waar het echt mis ging was bij de beschrijving die niet overeen kwam.

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Bij ons mogen de mensen niet langs de asielhonden lopen, omdat het zo stressvol voor ze is en de honden zichzelf ook vaak niet echt verkopen achter tralies. Meestal hebben mensen al mail of telefooncontact gehad en komen ze voor een specifieke hond. De hondenverzorger gaat dan samen met hun en de hond naar het omheinde uitlaatveld en daar kunnen ze de hond ontmoeten, bekijken, allerlei vragen stellen, kijken of het klikt. En eventueel kunnen ze dan nog een eind met de hond gaan lopen. Zo hoort het, vind ik. Het schiet echt niet op om honden in een kennel te laten bekijken, die honden zijn zo anders in een kennel.
Heel jammer voor je, maar als je echt interesse hebt in de hond (nog steeds) zou ik nog een keer langsgaan en het allemaal doen zoals goed voelt voor jezelf. Dan doe je maar efkes lastig en vraag je van alles. Gewoon doen wat goed voelt.
Welke hond is het?
Heel jammer voor je, maar als je echt interesse hebt in de hond (nog steeds) zou ik nog een keer langsgaan en het allemaal doen zoals goed voelt voor jezelf. Dan doe je maar efkes lastig en vraag je van alles. Gewoon doen wat goed voelt.
Welke hond is het?
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Mensen die bij ons komen kijken en zich melden bij de balie worden altijd persoonlijk geholpen met een hond.
Als je idd al voor een specifieke hond komt dan gaan we hem ophalen en kan je er mee lopen als je dat wilt(wil iedereen wel).
Dit vragen we zelf aan de mensen en hoeven ze niet speciaal om te vragen.
Na de wandeling een gesprek over hoe het buiten ging en halen we alle papieren erbij voor het geval dat er nog vragen zijn.
Moet ik wel zeggen dat bij 2 beheerders geleden het net zo ging als je verteld.
Mensen kregen een lijst mee met namen van de honden en ga zelf maar een rondje lopen.
Als je idd al voor een specifieke hond komt dan gaan we hem ophalen en kan je er mee lopen als je dat wilt(wil iedereen wel).
Dit vragen we zelf aan de mensen en hoeven ze niet speciaal om te vragen.
Na de wandeling een gesprek over hoe het buiten ging en halen we alle papieren erbij voor het geval dat er nog vragen zijn.
Moet ik wel zeggen dat bij 2 beheerders geleden het net zo ging als je verteld.
Mensen kregen een lijst mee met namen van de honden en ga zelf maar een rondje lopen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
-
Muk
Welk asiel was dit?
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Pardon? Moet je vanwege een internet stukkie ineens over-de-kop-verliefd gaan doen omdat je anders de hond niet krijgt? Dat asiel had het voortouw moeten nemen; ten eerste de juiste info moeten verstrekken en vervolgens bij gebleken belangstelling ZELF moeten voorstellen de hond uit de kennel te laten. TS is naar het asiel toegekomen en heeft interesse getoont. Das voldoende.Kaiou schreef:Jammer, maar hieruit blijkt naar mijn mening wel dat je deze hond niet echt echt heel erg graag wildeInne schreef:Nee, dat heb ik niet gevraagd. Ik had inderdaad zelf meer de leiding moeten nemen hierin en meteen moeten vragen of er iemand meeliep. Waar het echt mis ging was bij de beschrijving die niet overeen kwam.
Eerlijk gezegd zou, als bleek dat de door het asiel verstrekte info onjuist was, mijn interesse in de hond al ernstig afgenomen zijn en mijn wantrouwen jegens het asiel gegroeid.
-
Supernova
- Zeer actief
Ik ken het
Via dierenasiels.com Kenzo zien staan en meteen een afspraak gemaakt om te gaan kijken.
Ik stap binnen vol vertrouwen en ik schrik me dood :N:
Kenzo was doodziek, zat onder de kale plekken, korsten, zwerende wonden en hij STONK
Hij maakte totaal geen contact met mij, ik riep hem, maakte leuke geluidjes en had lekkere koekjes bij me. Echt 0 reactie 
Om over de andere honden maar niet te spreken
Toch heb ik hem mee genomen, en kon ik het overdoen zou ik hem absoluut weer mee nemen
Via dierenasiels.com Kenzo zien staan en meteen een afspraak gemaakt om te gaan kijken.
Ik stap binnen vol vertrouwen en ik schrik me dood :N:
Kenzo was doodziek, zat onder de kale plekken, korsten, zwerende wonden en hij STONK
Om over de andere honden maar niet te spreken
Toch heb ik hem mee genomen, en kon ik het overdoen zou ik hem absoluut weer mee nemen
- Kaiou
- Zeer actief
Nee, dat bedoel ik nietAnne&Taar schreef:Pardon? Moet je vanwege een internet stukkie ineens over-de-kop-verliefd gaan doen omdat je anders de hond niet krijgt?Kaiou schreef:Jammer, maar hieruit blijkt naar mijn mening wel dat je deze hond niet echt echt heel erg graag wildeInne schreef:Nee, dat heb ik niet gevraagd. Ik had inderdaad zelf meer de leiding moeten nemen hierin en meteen moeten vragen of er iemand meeliep. Waar het echt mis ging was bij de beschrijving die niet overeen kwam.
Ik bedoel te zeggen dat wanneer je een hond echt heel erg leuk vindt en er een hele reis voor onderneemt je op zijn minst vraagt op de hond uit het hok mag en of je er even mee mag lopen wanneer dat niet aangeboden wordt
Ik heb nu mijn derde hond uit het asiel en inderdaad mocht ik bij de eerste twee gewoon op mijn gemak langs de hokken lopen om de honden te bekijken (niet het zelfde asiel trouwens).
En op mijn verzoek werd de hond waarin ik geïnteresseerd was uit het hok gehaald en ben ik er mee gaan wandelen.
Bij Kaiou ging het anders, die had ik ook op internet gezien en daar kwam ik speciaal voor. Die werd door een asielmedewerker na een gesprek uit zijn hok gehaald.
En hadden zij dat niet zelf aangeboden, dan zou ik er dus om gevraagd hebben.
Gewoon omdat ik voor hem naar dat asiel gekomen was.

- Inne
- Zeer actief
Een deel van hoe de situatie ging ligt ook echt bij ons. Wij reden een uur om naar de hond te komen kijken. Ik blijf het raar vinden dat ze ons bij dat asiel alleen lieten gaan. De reactie van de hond op ons was niet wat ik me had voorgesteld. Ook daarin ben ik dan weer dubbel, ik vind het enerzijds logisch dat een hond die je niet kent niet op je reageert, anderzijds hoop ik op iets anders. En dat de beschrijving niet overeenkomt doet de zaak geen goed.
Vervolgens zijn we teruggelopen en wat daar werd verteld was ook weinig positief. Ik vind dat jammer, want het beinvloed hoe dan ook. We hebben de medewerker met wie we gemaild hebben nogmaals gemaild gisteren. Afhankelijk van de reactie hierop gaan we nogmaals kijken. Anders moet het misschien niet zo zijn. En dat vind ik jammer, want ik voel me nog steeds teleurgesteld. De klik die ik met Boris had, mijn eerste hond, temidden van nog veel meer honden, allemaal in een hok, die was er niet.
O ja, ik zeg liever niet om welk asiel of welke hond het gaat. Vind het niet nodig dat dit asiel hier genoemd wordt. Dat is niet de bedoeling van mijn topic.
Vervolgens zijn we teruggelopen en wat daar werd verteld was ook weinig positief. Ik vind dat jammer, want het beinvloed hoe dan ook. We hebben de medewerker met wie we gemaild hebben nogmaals gemaild gisteren. Afhankelijk van de reactie hierop gaan we nogmaals kijken. Anders moet het misschien niet zo zijn. En dat vind ik jammer, want ik voel me nog steeds teleurgesteld. De klik die ik met Boris had, mijn eerste hond, temidden van nog veel meer honden, allemaal in een hok, die was er niet.
O ja, ik zeg liever niet om welk asiel of welke hond het gaat. Vind het niet nodig dat dit asiel hier genoemd wordt. Dat is niet de bedoeling van mijn topic.

Madison
- Marina
- Zeer actief
Nou ik hoop dat bij je tweede bezoek alles beter gaat.
wanneer gaan jullie??
wanneer gaan jullie??

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Honden opgesloten in een hokje, kunnen totaal anders reageren dan wanneer je in relatieve vrijheid één op één contact met ze hebt.
Ik zou dus teruggaan als deze hond je niet loslaat en samen gaan wandelen en beoordelen hoe de hond dan is.
Ik zou dus teruggaan als deze hond je niet loslaat en samen gaan wandelen en beoordelen hoe de hond dan is.
- Inne
- Zeer actief
We hebben op onze mail een nette mail teruggehad met excuses en wat vooral belangrijk is een uitleg over hoe de hond echt is. En die uitleg komt toch overeen met de beschrijving op internet en onze wensen.
Onze planning is nogal krap vanwege een reisje deze week, en partnerlief is nog niet helemaal overtuigd na de ervaring van gisteren, maar ik hoop toch deze week richting asiel te gaan voor een hernieuwde kennismaking. Ik houd jullie op de hoogte.
Onze planning is nogal krap vanwege een reisje deze week, en partnerlief is nog niet helemaal overtuigd na de ervaring van gisteren, maar ik hoop toch deze week richting asiel te gaan voor een hernieuwde kennismaking. Ik houd jullie op de hoogte.

Madison
- iones
- Zeer actief
Ik had gevraagd of ik even met de hond mocht wandelen. DAn had je een beter beeld gekregen. Ik ga dit zelf vragen want veel mensen gaan er alleen maar kijken. Daarom bieden ze niet altijd direct hulp aan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Inne
- Zeer actief
Iones, ik zei aan de balie tegen medewerkers voor wie wij kwamen en dat er mailcontact is geweest. Daaruit blijkt dan al wel dat wij niet 'zomaar'even komen kijken. Ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat mensen daar plezier aan beleven
.
We gaan donderdag nogmaals kennismaken!

Madison
- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Ik heb zelf een tijdje in een asiel gewerkt waar het jaren geleden zo ging als jij beschreef. Maar omdat niet iedere hond ( de meeste niet) zich goed kan verkopen achter tralies, en alle honden zo in de stress raakten als er steeds mensen langs liepen, hebben ze dat destijds veranderd.
Mensen konden vanaf toen de honden op internet zien, of anders lag er bij de balie een map met foto's en verhaaltjes van de honden die wij hadden zitten.
Als mensen dan interesse hadden in een hond dan werd deze naar de neutrale ruimte bij de balie gebracht zodat iedereen even uit het geblaf en en gekef was en de tijd kon nemen om elkaar te leren kennen.
Als advies zou ik je dan ook gegeven hebben om te mailen of bellen met je bevindingen, want dat is voor een asiel natuurlijk ook belangrijk om te weten. Dat heb je echt goed gedaan.
Nu hebben het asiel en het hondje een nieuwe kans, en laten we hopen dat ze die ook zeker weten met beide handen/poten aanpakken.
Succes komende week
Mensen konden vanaf toen de honden op internet zien, of anders lag er bij de balie een map met foto's en verhaaltjes van de honden die wij hadden zitten.
Als mensen dan interesse hadden in een hond dan werd deze naar de neutrale ruimte bij de balie gebracht zodat iedereen even uit het geblaf en en gekef was en de tijd kon nemen om elkaar te leren kennen.
Als advies zou ik je dan ook gegeven hebben om te mailen of bellen met je bevindingen, want dat is voor een asiel natuurlijk ook belangrijk om te weten. Dat heb je echt goed gedaan.
Succes komende week

- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Toen wij op zoek waren naar een hond zijn we bij 2 asiels geweest. Het ene asiel zit hier dicht in de buurt en daar zijn we veel binnengelopen omdat zij maar weinig honden op het internet zetten. Bij dat asiel kun je inderdaad ook langs de hokken lopen en de honden in het hok bekijken. Wil je wandelen dan moet je dat bij de balie melden, je krijgt een jachtlijn mee en kunt zelf de hond gaan halen. Voor plaatsing wordt er eigenlijk niets gevraagd, niet gekeken naar de interactie tussen hond en potentiele baas.
Tussendoor zijn we 1x naar een ander asiel gereden, zo'n 3 kwartier bij ons vandaan, omdat daar een leuke hond zat. Wij melden ons aan de balie en werden doorverwezen naar de hondenafdeling. Tot onze grote verbazing konden we niet bij de honden komen. Dus terug naar de balie en toen kwam de hondenverzorger. Helaas was de hond die ons erg leuk leek al besproken, maar we konden wel als 2e op de lijst komen. Wel moesten we dan vertellen hoe ons leven er uit zag en wat wij van een hond verwachten. De hond had inderdaad goed in ons plaatje gepast, behalve dan dat ze geen trappen kon lopen en te zwaar was om te tillen. Voor ons een heel vreemde ervaring omdat we natuurlijk asiel 1 gewend waren, maar wij hebben het wel als heel positief ervaren!
Er werd naar ons geluisterd en naar de hond gekeken om tot een goede match te kunnen komen. Ik was erg tevreden over deze werkwijze.
Uiteindelijk komt Ginger toch uit asiel 1 en blijkt ook een perfecte match.
Maar dat hebben we wel zelf uit moeten vinden.
Tussendoor zijn we 1x naar een ander asiel gereden, zo'n 3 kwartier bij ons vandaan, omdat daar een leuke hond zat. Wij melden ons aan de balie en werden doorverwezen naar de hondenafdeling. Tot onze grote verbazing konden we niet bij de honden komen. Dus terug naar de balie en toen kwam de hondenverzorger. Helaas was de hond die ons erg leuk leek al besproken, maar we konden wel als 2e op de lijst komen. Wel moesten we dan vertellen hoe ons leven er uit zag en wat wij van een hond verwachten. De hond had inderdaad goed in ons plaatje gepast, behalve dan dat ze geen trappen kon lopen en te zwaar was om te tillen. Voor ons een heel vreemde ervaring omdat we natuurlijk asiel 1 gewend waren, maar wij hebben het wel als heel positief ervaren!
Uiteindelijk komt Ginger toch uit asiel 1 en blijkt ook een perfecte match.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik zou dat zelf denk ik niet vragen. Als het asiel mij al geen goed gevoel geeft, heb ik niet het vertrouwen om te gaan wandelen met een hond die zich, in mijn ogen, raar gedraagt.iones schreef:Ik had gevraagd of ik even met de hond mocht wandelen. DAn had je een beter beeld gekregen. Ik ga dit zelf vragen want veel mensen gaan er alleen maar kijken. Daarom bieden ze niet altijd direct hulp aan.

-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Ik heb inderdaad net zo'n ervaring als jij. Toen ik op de internetsite van het plaatselijke asiel Luna zag staan, vond ik haar meteen al geweldig qua uiterlijk. Veel informatie over het karakter stond er echter niet op. Toen heb ik met het asiel gebeld om iets meer informatie te krijgen. Aangezien de hond er toen net pas was, konden ze nog niet veel vertellen. Ze moest eerst een paar dagen wennen aan het asiel, werd me verteld. Vond ik redelijk logisch, dus toen heb ik nog een paar dagen gewacht en nog eens gebeld. Mijn 'probleem' was namelijk mijn kat thuis. Als ze mij aan de telefoon al konden vertellen dat ze absoluut niet met katten kon, was ik niet gaan kijken. Ik wilde namelijk niet helemaal vallen voor een hond, die ik vervolgens toch niet mee kon nemen... Ze konden echter echt nog niets vertellen...
Uiteindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken. Ik kwam binnen en vertelde dat ik naar de kruising rottweiler kwam kijken. Ik werd wat halfslachtig naar een deur verwezen die uitkwam op een gang, waarbij één van de deuren uitkwam op de hondenkennels. Er liep dus niemand mee en de persoon aan de balie keek nauwelijks van haar bureau op toen ze mij naar de gang verwees. Daar aangekomen moest ik zelf dus even zoeken waar ik heen moest...
De kennels langsgelopen tot ik bij Luna kwam en daar natuurlijk als een blok voor haar gevallen. Uiteindelijk terug naar die balie en toch proberen wat extra informatie te krijgen. Die kon ik niet krijgen en er werd me duidelijk gemaakt dat ze sowieso niet zelf gingen 'uitproberen' hoe het met katten ging. Hun woorden: "Ik kan niet zomaar met een hond het kattenverblijf inlopen, hoor, als dat niet goed gaat, houden ze er trauma's aan over." Dit snap ik natuurlijk en lijkt mij ook niet echt de juiste methode. Ik heb nog voorgesteld mijn eigen kat mee te nemen en in een aparte ruimte (met de kat in de reisbox) te kijken hoe Luna hierop zou reageren... Daar gingen ze niet aan beginnen. Ik moest het dan maar gewoon thuis aankijken. Een proefperiode? Nee, daar deden ze niet aan...
Met heel veel twijfels en niet heel veel informatie weer naar buiten gelopen. Twee dagen later met mijn vader en broertje teruggegaan om hun mening te vragen en te kijken hoe ze op hen zou reageren. De binnenkomst ging bijna hetzelfde, behalve dat er nu een andere medewerker zat die zei: "O ja, die kruising rottweiler is echt een leuke hond, alleen wat jammer dat ze bij de vindster achter de katten aanjoeg!" Mijn mond viel echt open: ik heb twee keer gebeld, ik ben één keer daar geweest én ik heb specifiek vermeld dat ik een kat had en gevraagd of hier informatie over was...
Toch weer naar binnen gelopen, met vader en broertje naar de hond gaan kijken en deze keer ook zelf teruggelopen naar de balie om te vragen of ze uit de kennel mocht en even mee naar buiten mocht. Wandelen mocht niet, op het eigen terrein mocht ze wel even naar buiten. Ze hebben haar dan wel zelf uit de kennel gehaald en buiten bleven ze er de hele tijd bij (maar dan wel met de houding 'schiet een beetje op en stel vooral niet te veel vragen', er werd nog net niet op het horloge gekeken).
Na lang nadenken toch besloten ervoor te gaan. Thuis geen enkel probleem met de kat gehad. Van begin af aan is voor Luna duidelijk dat de kat boven haar staat en dat ze het niet in haar hoofd moet halen achter de kat aan te gaan. Ze heeft het nog niet eens geprobeerd!
Ik heb dus niet echt een hoge pet op van dit asiel... Ik vind het ook echt zonde. Hiervoor ging ik ervanuit dat mensen een asiel starten en runnen uit liefde voor dieren, maar bij dit asiel kwam het op mij over alsof het vooral om het geld verdienen ging. Jammer...
Sorry voor het lange verhaal dat dit geworden is...
Uiteindelijk toch de stoute schoenen aangetrokken en gaan kijken. Ik kwam binnen en vertelde dat ik naar de kruising rottweiler kwam kijken. Ik werd wat halfslachtig naar een deur verwezen die uitkwam op een gang, waarbij één van de deuren uitkwam op de hondenkennels. Er liep dus niemand mee en de persoon aan de balie keek nauwelijks van haar bureau op toen ze mij naar de gang verwees. Daar aangekomen moest ik zelf dus even zoeken waar ik heen moest...
Met heel veel twijfels en niet heel veel informatie weer naar buiten gelopen. Twee dagen later met mijn vader en broertje teruggegaan om hun mening te vragen en te kijken hoe ze op hen zou reageren. De binnenkomst ging bijna hetzelfde, behalve dat er nu een andere medewerker zat die zei: "O ja, die kruising rottweiler is echt een leuke hond, alleen wat jammer dat ze bij de vindster achter de katten aanjoeg!" Mijn mond viel echt open: ik heb twee keer gebeld, ik ben één keer daar geweest én ik heb specifiek vermeld dat ik een kat had en gevraagd of hier informatie over was...
Toch weer naar binnen gelopen, met vader en broertje naar de hond gaan kijken en deze keer ook zelf teruggelopen naar de balie om te vragen of ze uit de kennel mocht en even mee naar buiten mocht. Wandelen mocht niet, op het eigen terrein mocht ze wel even naar buiten. Ze hebben haar dan wel zelf uit de kennel gehaald en buiten bleven ze er de hele tijd bij (maar dan wel met de houding 'schiet een beetje op en stel vooral niet te veel vragen', er werd nog net niet op het horloge gekeken).
Na lang nadenken toch besloten ervoor te gaan. Thuis geen enkel probleem met de kat gehad. Van begin af aan is voor Luna duidelijk dat de kat boven haar staat en dat ze het niet in haar hoofd moet halen achter de kat aan te gaan. Ze heeft het nog niet eens geprobeerd!
Ik heb dus niet echt een hoge pet op van dit asiel... Ik vind het ook echt zonde. Hiervoor ging ik ervanuit dat mensen een asiel starten en runnen uit liefde voor dieren, maar bij dit asiel kwam het op mij over alsof het vooral om het geld verdienen ging. Jammer...
Sorry voor het lange verhaal dat dit geworden is...

- iones
- Zeer actief
Nee, maar die lui hebben er kennelijk niet voldoende belang bij dat die hond geplaatst wordt. En dat snap ik ook niet. Ik denk dat alle initiatief van jullie af moet komen of zo. Veel succes de volgende keer.Inne schreef:Iones, ik zei aan de balie tegen medewerkers voor wie wij kwamen en dat er mailcontact is geweest. Daaruit blijkt dan al wel dat wij niet 'zomaar'even komen kijken. Ik kan me uberhaupt niet voorstellen dat mensen daar plezier aan beleven.
Ik sta ook een beetje paf van dat verhaal van Gerrie. Ik had die lui daar ook op aangesproken hoor!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Gerrie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Ik was ook echt helemaal verbaasd. De kat heb ik anderhalf jaar eerder uit een ander asiel gehaald en daar ging het er absoluut niet zo aan toe. Daar waren ze juist heel erg betrokken, namen de tijd voor je, gaven tips en adviezen enz.
Moet ook zeggen dat ik achteraf van mensen die een beetje bekend zijn in dit wereldje niet heel positieve reacties kreeg als ik vertelde uit welk asiel Luna kwam. Luna heeft er gelukkig maar twee weken gezeten, maar wat mij betreft verdient dit asiel niet de schoonheidsprijs...
Moet ook zeggen dat ik achteraf van mensen die een beetje bekend zijn in dit wereldje niet heel positieve reacties kreeg als ik vertelde uit welk asiel Luna kwam. Luna heeft er gelukkig maar twee weken gezeten, maar wat mij betreft verdient dit asiel niet de schoonheidsprijs...

- Inne
- Zeer actief
Wat een verhaal, Gerry.
Het is nogal afhankelijk van de medewerker die je treft hoe de beschrijving van de hond en de benadering en begeleiding is. Jammer, die dieren zijn uiteindelijk de dupe.
Het is nogal afhankelijk van de medewerker die je treft hoe de beschrijving van de hond en de benadering en begeleiding is. Jammer, die dieren zijn uiteindelijk de dupe.

Madison
- Inne
- Zeer actief
Re: Desillusie (update pagina 1)
Update:
Donderdag zijn we teruggegaan om dit keer op de juiste wijze kennis te maken. De ontvangst en begeleiding waren nu prima. We kregen een vragenlijst en na het invullen en bespreken hiervan werd ze gehaald en konden we kennismaken. Er was een klik
. We hebben even gewandeld en binnen nog met haar geknuffeld. Wij gingen een paar dagen naar Spanje en konden haar niet meteen meenemen. Dat was niet leuk
. Maar... morgen gaan we haar halen! Dan volgen er natuurlijk ook foto's!
Donderdag zijn we teruggegaan om dit keer op de juiste wijze kennis te maken. De ontvangst en begeleiding waren nu prima. We kregen een vragenlijst en na het invullen en bespreken hiervan werd ze gehaald en konden we kennismaken. Er was een klik

Madison
- Kaiou
- Zeer actief
Re: Desillusie (update pagina 1)
Wat leuk!Inne schreef:Update:
Donderdag zijn we teruggegaan om dit keer op de juiste wijze kennis te maken. De ontvangst en begeleiding waren nu prima. We kregen een vragenlijst en na het invullen en bespreken hiervan werd ze gehaald en konden we kennismaken. Er was een klik. We hebben even gewandeld en binnen nog met haar geknuffeld. Wij gingen een paar dagen naar Spanje en konden haar niet meteen meenemen. Dat was niet leuk
. Maar... morgen gaan we haar halen! Dan volgen er natuurlijk ook foto's!
Gelukkig had ik het mis
Veel plezier met je nieuwe aanwinst

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Leuk, fijn dat je nog langs bent gegaan de tweede keer
Ben benieuwd hoe het verder allemaal gaat.
Ik liep altijd mee de kennel in (nooit liepen mensen zonder vrijwilliger door de kennels of de cattery), honden waarvan wij wisten dat hij zich in het hok niet goed toonde (en dat zijn er best veel) haalde ik liever uit de kennel en ging een stuk met mensen en de hond lopen. Zie je gelijk hoe hij reageert op de mensen of de klik van twee kanten komt. Altijd bedenkingstijd, telefoontje was voldoende. Hoe de hond op andere dieren reageert was makkelijk want ik kon zo langs het buitenhok van de katten lopen, katten hadden er verder geen last
2 weken was de proeftijd maar als het nodig was mocht dat altijd langer.
Veel plezier met je nieuwe hond
Ik liep altijd mee de kennel in (nooit liepen mensen zonder vrijwilliger door de kennels of de cattery), honden waarvan wij wisten dat hij zich in het hok niet goed toonde (en dat zijn er best veel) haalde ik liever uit de kennel en ging een stuk met mensen en de hond lopen. Zie je gelijk hoe hij reageert op de mensen of de klik van twee kanten komt. Altijd bedenkingstijd, telefoontje was voldoende. Hoe de hond op andere dieren reageert was makkelijk want ik kon zo langs het buitenhok van de katten lopen, katten hadden er verder geen last
Veel plezier met je nieuwe hond
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wat goed dat jullie zijn teruggegaan en dat het klikte. Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Goed dat jullie vooral het hondje toch nog een tweede kans hebben gegeven.
Heel veel plezier morgen en de rest van alle mooie dagen die gaan komen met jullie nieuwe aanwinst!!
Dan wachten wij hier gespannen op wat kiekjes!
Heel veel plezier morgen en de rest van alle mooie dagen die gaan komen met jullie nieuwe aanwinst!!
Dan wachten wij hier gespannen op wat kiekjes!