Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

10 jaar ouder in nog geen 10 minuten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

10 jaar ouder in nog geen 10 minuten

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ging een uur geleden nog even laatste rondje doen. Daan en Dieber lopen dan los. We waren nog maar net de straat over gestoken en liepen op het paadje tussen de bomen door toen er in de verte vuurwerk werd afgestoken. Tot nu toe had Dieber daar nog nooit op gereageerd. Nu nam ze de benen. Ze rende keihard weg en niet meer bereikbaar. snel roepend die kant opgelopen maar geen Dieber meer te zien. Daarna Daan naar huis gebracht en weer terug roepen en zoeken. Ondertussen Paul en Suus gebeld. Bleek ook mijn telefoon zo goed als leeg te zijn dus snel terug naar huis om mijn oude telefoon te pakken. Stond net op het punt om de simkaart uit mijn toestel te halen toen de telefoon ging. Een man die samen met zijn zoon op weg was om een bamibal te gaan halen hadden haar zien rennen en zijn er achter aan gegaan en hebben haar gevangen. Ben zo blij dat ze een penning met telefoonnummer om heeft. Ze hebben haar thuis gebracht. Ze was al 4 km verderop en rende richting het centrum van Arnhem. Ze heeft meerdere wegen over gestoken en liep op de Velperweg. Ze heeft echt een engeltje op haar schouder.
Oh wat was ik blij haar weer te zien, ze komt voorlopig niet meer los. Ze was al aan de diaree en heeft waarschijnlijk tijdens het rennen alles laten lopen, haar hele kont zat onder de diaree dus net maar onder de douche gezet en 2 traumeel pilletjes gegeven. Ze loopt op 3 poten maar kan niks zien aan haar linker achterpoot. Belangrijkste is dat ze weer veilig thuis is.
Afbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: 10 jaar ouder in nog geen 10 minuten

Ongelezen bericht door EstherK »

Zo, dat is een heftig begin van het weekend :N:
Gelukkig is ze weer bij je!
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Pfft, ja, dan ben je zomaar 10 jaar ouder.

Godzijdank goed afgelopen, en je weet nou wat je van haar kan verwachten bij erge schrik. Ik zou haar ook tot na Oud&Nieuw niet meer loslaten, en dan flink gaan trainen op schrik=naar de baas.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

pffff meis.. wat was ik blij met je laatste sms 'je :ugh:

diebje diebje.. wat een schrik
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

allemachtig wat een horrorverhaal, maar wat is het goed afgelopen
die heeft echt een engeltje op haar schouder gehad zeg!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik kan me zo goed voorstellen dat je hart dan stilstaat... Wat fijn dat haar avontuur goed afgelopen is. :ok:
kiki78
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Pfft, ja, dan ben je zomaar 10 jaar ouder.

Godzijdank goed afgelopen, en je weet nou wat je van haar kan verwachten bij erge schrik. Ik zou haar ook tot na Oud&Nieuw niet meer loslaten, en dan flink gaan trainen op schrik=naar de baas.
Nou tot nu toe kwam ze ook als ze ergens van schrok meteen bij mij. Bij echte paniek weet je het dus gewoon niet.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

yamie schreef:pffff meis.. wat was ik blij met je laatste sms 'je :ugh:

diebje diebje.. wat een schrik
ik was ook blij met jou berichtjes. En al helemaal met Suus die Caro al uit bed had geplukt en op het punt stond om deze kant op te komen. Suus bij deze duizend maal dank.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is heel slecht voor je hart, fijn dat ze is opgepikt :ok:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

OOoohh, wat een schrik. Gelukkig is ze gevangen.
Heb je vannacht kunnen slapen en hoe is het met haar poot?
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Pfieuwwwwwww
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
kiki78
Zeer actief

vannacht nog redelijk geslapen met Dieber tegen me aan. Ze belast haar achterpoot wel weer maar zet hem niet mooi onder de massa, ze zal wel enorme spierpijn hebben.
Net even een snelle plas gedaan, een paar huizen verderop stampte iemand de sneeuw onder zijn schoenen weg en bij Dieber ging de straat tussen de benen en in 1 streep terug naar de tuin. Hoop maar zo dat ze geen angstig hondje wordt dat van elk geluidje schrikt.
Ze heeft net goed gegeten maar is nog lang niet zichzelf.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Jeetje, wat een stress heb jij gehad, om nog maar niet te spreken over Dieber. Wat sneu dat ze zo bang is van vuurwerk.
Gelukkig is ze weer veilig bij je thuis en kun je haar helpen om over deze rotervaring heen te komen.
:roos:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

jeetje zeg dat zal je idd jaren van je leven gekost hebben.. gelukkig is ze weer thuis!
Afbeelding
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Ach, arme Dieber en natuurlijk arme jij. Wat een narigheid zeg! Gelukkig is het goed afgelopen! Verwen haar maar even extra vandaag, en ik hoop dat jullie de rest van de 'vuurwerk-periode' een beetje goed doorkomen! :roos:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zou als ik jou was meteen en nu aan het werk gaan onder begeleiding van iemand. Honden die dit doen en dus ook echt wegrennen hebben een probleem. Wat dat is durf ik je niet te zeggen maar wat ik wel weet is dat je hond op dat moment niks meer ziet of hoort en dat is niet normaal. Honden die dat doen hebben of heel erg diepe angsten, of te weinig binding met de roedel. Want je hond is toch ook laatst weggerend om te jagen? Nu door een knal weer weg.

Dat is niet goed. Gevaarlijk en eng. Dus je moet denk ik eens iemand naar haar laten kijken om een idee te krijgen waarom ze niet naar jou kijkt maar weg rent. Ik heb ook een hond gehad die weg rende. Wel vooral jagend en samen met andere honden maar daar was toen dus ook echt iets mis met de verhoudingen. Mijn hond was veel te veel op zichzelf gericht en te weinig op mij als baas. Jouw hond heeft denk ik ook zoiets gezien de 2 keer dat ze al weg is geweest in korte tijd. Daar zou ik aan gaan werken. Want straks kan ze niet meer los. Als ze al schrikt van een stamp op de grond dan moet er iets niet lekker gaan met haar op dit moment. Normaal kan een hond dat prima hebben. Haar lichaam lijkt op dit moment gespannen. Dat soort spanningen komen er dan op een gegeven moment uit. Heb je een idee waar ze gespannen van kan zijn? Zijn er dingen anders in je gezin/huishouden?

De hond die ik had die dat deed smeerde hem een hele nacht omdat ze domweg niet luisterde en blijkbaar het belang van bij mij blijven niet zag. Ook rende ze wel eens gewoon een kant op en dan steeds verder weg. Wegen over etc. Later, toen alles anders werd, was diezelfde hond niet geneigd verder dan 50 meter bij me weg te gaan. Wordt ze niet loops? Dan kan een hond ook heel erg gespannen raken. Toen Eva de eerste keer loops werd was ze extreem gespannen en heel snel geprikkeld.

Ik denk dus dat je aan het werk moet als je wil voorkomen dat ze straks aan de riem moet blijven en ik denk dat je je moet afvragen waarom ze zo hoog in de spanning zit. Want dit soort reacties geven voor mij echt aan dat het op dit moment niet lekker met haar gaat. Dat omdat ze eerder nooit zoiets gedaan heeft en nu overal op gaat reageren. :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Pff mens, ik hoorde het vannacht en gelukkig meteen erachteraan dat zij al boven water was weer.
De lelijke draak, de heks. Stokoud word je ineens van ze :S:

Maar goed, je heb een probleem nu. Waarschijnlijk omdat zij zich niet lekker voelt reageerde ze nu op het vuurwerk en daar ben je dan mooi klaar mee. Ik zou haar vandaag alleen korte stukjes aangelijnd uitlaten samen met de traumeel en evt wat resque druppels de dag door laten komen. Even weinig aan haar vragen verder. Hopelijk komt haar oude gedrag weer boven water als zij helemaal opgeknapt is en anders zal je moet trainen dat zij jou gaat zien als toevluchtsoord als er iets gebeurd
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
kiki78
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik zou als ik jou was meteen en nu aan het werk gaan onder begeleiding van iemand. Honden die dit doen en dus ook echt wegrennen hebben een probleem. Wat dat is durf ik je niet te zeggen maar wat ik wel weet is dat je hond op dat moment niks meer ziet of hoort en dat is niet normaal. Honden die dat doen hebben of heel erg diepe angsten, of te weinig binding met de roedel. Want je hond is toch ook laatst weggerend om te jagen? Nu door een knal weer weg.

Dat is niet goed. Gevaarlijk en eng. Dus je moet denk ik eens iemand naar haar laten kijken om een idee te krijgen waarom ze niet naar jou kijkt maar weg rent. Ik heb ook een hond gehad die weg rende. Wel vooral jagend en samen met andere honden maar daar was toen dus ook echt iets mis met de verhoudingen. Mijn hond was veel te veel op zichzelf gericht en te weinig op mij als baas. Jouw hond heeft denk ik ook zoiets gezien de 2 keer dat ze al weg is geweest in korte tijd. Daar zou ik aan gaan werken. Want straks kan ze niet meer los. Als ze al schrikt van een stamp op de grond dan moet er iets niet lekker gaan met haar op dit moment. Normaal kan een hond dat prima hebben. Haar lichaam lijkt op dit moment gespannen. Dat soort spanningen komen er dan op een gegeven moment uit. Heb je een idee waar ze gespannen van kan zijn? Zijn er dingen anders in je gezin/huishouden?

De hond die ik had die dat deed smeerde hem een hele nacht omdat ze domweg niet luisterde en blijkbaar het belang van bij mij blijven niet zag. Ook rende ze wel eens gewoon een kant op en dan steeds verder weg. Wegen over etc. Later, toen alles anders werd, was diezelfde hond niet geneigd verder dan 50 meter bij me weg te gaan. Wordt ze niet loops? Dan kan een hond ook heel erg gespannen raken. Toen Eva de eerste keer loops werd was ze extreem gespannen en heel snel geprikkeld.

Ik denk dus dat je aan het werk moet als je wil voorkomen dat ze straks aan de riem moet blijven en ik denk dat je je moet afvragen waarom ze zo hoog in de spanning zit. Want dit soort reacties geven voor mij echt aan dat het op dit moment niet lekker met haar gaat. Dat omdat ze eerder nooit zoiets gedaan heeft en nu overal op gaat reageren. :wink:
Het jagen van vorige week en de angst van gisteravond/nacht zie ik los van elkaar. Dieber is juist heel erg op mij gericht en als ze iets eng vind komt ze altijd steun zoeken. Wat ik wel merkte aan haar de laatste week is dat ze wat onzekerder was. Ze is nu ruim 7 maanden, dat is toch ook 1 van angst fases? Het kan ook zijn dat er een loopsheid aan zit te komen.
In ieder geval moeten we hard aan de slag. Ze krijgt zo een tuigje om naast haar halsband zodat mocht ze weer in paniek raken in ieder geval niet uit haar halsband kan komen en zo de benen kan nemen. Verder wil ik zo rescue gaan halen.
Ik zal ook aan mezelf moeten werken, ik begon net een beetje van mijn angst kwijt te raken en dat is nu weer terug. 1 dood gereden hond was al 1 teveel. Gelukkig heeft ze stabiele Daan naast zich, die is bomproof en nergens door van zijn stuk te krijgen.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief

chrico schreef:Pff mens, ik hoorde het vannacht en gelukkig meteen erachteraan dat zij al boven water was weer.
De lelijke draak, de heks. Stokoud word je ineens van ze :S:

Maar goed, je heb een probleem nu. Waarschijnlijk omdat zij zich niet lekker voelt reageerde ze nu op het vuurwerk en daar ben je dan mooi klaar mee. Ik zou haar vandaag alleen korte stukjes aangelijnd uitlaten samen met de traumeel en evt wat resque druppels de dag door laten komen. Even weinig aan haar vragen verder. Hopelijk komt haar oude gedrag weer boven water als zij helemaal opgeknapt is en anders zal je moet trainen dat zij jou gaat zien als toevluchtsoord als er iets gebeurd
Noor zei het al dat ze jou had ingelicht. rond 1 uur krijgt ik de rescue. misschien rij ik dan ook mee naar de hei om daar te gaan lopen maar dat moet ik nog even bekijken. Ze is dan wel even in een andere omgeving en samen met grote broer en neef waar ze helemaal gek op is.
Ik ben in ieder geval 10 jaar ouder en Dieber is moe, ik moest haar zelfs wakker maken vanmorgen om een plas te gaan doen.
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

wat zal jij blij zijn dat haar niks overkomen is! lijkt me heel akelig.
ik heb 't met Ragyo 1x gehad, toen ik hem net in NL had, hij is op een of ander manier panisch voor kinderen met voetballen en hij kreeg een bal bijna op zich, wikkelde zich met flexriem om een paal waarbij zijn tuigje knapte en ging er vandoor. Ragyo is nu veel meer geneigd naar me toe te komen als hij schrikt, maar ik kan er niet 100% op vertrouwen dat hij niet naar huis gaat. dus in het vuurwerkseizoen loopt hij aan een heel strak halsbandje of tuigje zodat ie hem niet kan smeren.. het wordt in de loop de jaren beter maar er zijn nog altijd enkele weken dat hij heel gespannen buiten loopt en overal van schrikt, na oud en nieuw zakt het dan weer af.

sterkte met de schrik verwerken!
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen

Ongelezen bericht door Suuz! »

Gelukkig is je meisje er weer! Prffff ik kneep m echt vannacht, en dacht alleen maar 'nee, niet een herhaling hoor'.
Caro uit bed getrokken na wikken en wegen ook vanwege de gladheid, die lag al even te slapen, en mijn schoenen aan.
Met dat ik op msn tegen noor zei, ik ga kiki helpen zoeken, kreeg ik te horen dat ze er weer was.
Mijn hemel wat was ik blij! Madam heeft een goed paar engeltjes op dr schouder gehad.
En de mazzel dat het w.s. een stuk rustiger is op de wegen vanwege de sneeuw.

Geef dr een dikke knuffel ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ben ik nou de enige die dit raar vind? Maar ja. Een hond moet bij sommige mensen altijd los kunnen lopen. :19:
Afbeelding
gevni havanezers
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Pff gelukkig heb je haar weer terug, ik zou die man een heel pak bamiballen brengen :wink:
Sokkie loopt ook niet los omdat ik weet dat als er iets gebeurd hij heel hard er vandoor gaat en pas na een paar kilometer gaat weer tot bewustzijn komt dat hij ook een baas heeft. Rataplan is onverstoorbaar, hoort volgens mij ook niet helemaal super meer maare die houdt ons altijd wel in de gaten die ben ik ook nooit kwijt geweest. Sokkie daar weer ik van dat het een risicohond is, hij heeft altijd een reserve naar andere vreemde mensen gehouden.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Damn meissie! :N:
Maar goed dat ze hem gevangen hebben en dat-ie een telefoonnummer bij zich droeg.
Er wordt hier ook alweer sporadisch geknald, die van ons komt in deze tijd echt niet los.
Hij was aanvankelijk niet bang voor vuurwerk, totdat vorig jaar een onverlaat vlakbij zo'n illegale klapper af liet gaan.
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Oh ik weet zoooo goed wat je nu hebt meegemaakt, vreselijk is dat. Gelukkig is ze weer terecht.
Gelukkig heeft ze stabiele Daan naast zich, die is bomproof en nergens door van zijn stuk te krijgen.
Mijn eerste hond, was ook bomproof tot een paar jongens een rotje naast haar gooiden. :devil: http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... t=vuurwerk. In vuurwerktijd moet je er niet vanuit gaan dat het allemaal wel goed komt met je bomproof hond. Je weet niet wat anderen doen! Ik wil je niet bang maken, maar alleen wijzen op het gevaar OOK voor een hond die normaal nergens van onder de indruk is. Ik spreek uit ervaring helaas.

Zanthe blijkt trouwens niet bang voor vuurwerk te zijn, ze zijn al druk aan het knallen hier. Maar voor de zekerheid gaan ze voorlopig allemaal alleen nog los in een veldje omheind door hekwerk of 's ochtends heel vroeg in het bos of zo.
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Jeetje wat een ellende. Gelukkig is alles goed gekomen.

maar kan me voostellen dat je dan 10 jaar ouder bent geworden
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
kiki78
Zeer actief

Shima schreef:Oh ik weet zoooo goed wat je nu hebt meegemaakt, vreselijk is dat. Gelukkig is ze weer terecht.
Gelukkig heeft ze stabiele Daan naast zich, die is bomproof en nergens door van zijn stuk te krijgen.
Mijn eerste hond, was ook bomproof tot een paar jongens een rotje naast haar gooiden. :devil: http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... t=vuurwerk. In vuurwerktijd moet je er niet vanuit gaan dat het allemaal wel goed komt met je bomproof hond. Je weet niet wat anderen doen! Ik wil je niet bang maken, maar alleen wijzen op het gevaar OOK voor een hond die normaal nergens van onder de indruk is. Ik spreek uit ervaring helaas.

Zanthe blijkt trouwens niet bang voor vuurwerk te zijn, ze zijn al druk aan het knallen hier. Maar voor de zekerheid gaan ze voorlopig allemaal alleen nog los in een veldje omheind door hekwerk of 's ochtends heel vroeg in het bos of zo.
Als ik mensen zie lopen die eventueel vuurwerk kunnen afsteken gaat Daan ook vast. Daan zou het voor elkaar krijgen om juist op het vuurwerk af te gaan. Er is hier tot nu toe nog bijna niet geknald in tegen stelling tot andere jaren.
Er was nu gewoon niemand op straat en het vuurwerk werd ergens ver weg afgestoken.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

pppfftt... wat zal jij in doodsangst hebben gezeten, gelukkig was de afloop goed.
Verwen der maar goed hoor en jezelf ook dat hebben jullie welverdiend :wink:
Afbeelding
estherchip
Actief
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door estherchip »

och jeetje wat een schrik!!
gelukkig heeft de bamibalman :P haar gevangen!
arm hondje zo geschrokken
L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

blacky schreef:Ben ik nou de enige die dit raar vind? Maar ja. Een hond moet bij sommige mensen altijd los kunnen lopen. :19:
Nee eigenlijk niet, was ook mijn gedachte en had eigenlijk gedacht dat marc het er misschien ook nog op zou gooien.
Maar ik weet van mijn zus die haar oude hond door een auto-ongeluk (in een 30 km zone op een verkeersdrempel) heeft verloren en die was echt super voorzichtig en spaansbenauwd om de volgende hond los te hebben. Nu weet ik niet in wat voor gebied jij je honden uit laat in het donker en het laatste rondje, maar ik kan me niet voorstellen een veilig gebied om los te lopen. Ik kan er ook echt niet bij hoor. Zeg je net dat je eindelijk over die angsten heen bent. Nou ik zou zeggen dat je daar misschien beter niet overheen moet komen, maar er eens iets van moet leren?

Klinkt misschien allemaal hard, zegt niet dat ik je angsten van dat moment natuurlijk heel goed kan begrijpen. Natuurlijk is er dan helemaal paniek en is het vreselijk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”