Net met Chica even een snel rondje gewandeld rond de school en langs de honden wc.
Normaal ga ik naar het park maar Chica heeft last van de pekel en wilde dus het korte rondje.
Ik laat Chica los in de honden wc en laat haar doen was ze moest doen nl heel nodig plassen, tja wie moet dat nou niet met dit weer.
Komt er op een gegeven moment een vrouw met een mechelaar aan lopen. Hond los en balletjes gooien, iedere worp richting de honden wc. Dus ik laat Chica weer uit de wc en lijn haar aan (ze blijft nettjes bij me) net op het moment dat ik Chica aan het lijnen ben gooit die vrouw haar balletje weer. Alleen de hond had geen oog voor het balletje maar voor mijn hond. Hij rent op haar af :N: , terwijl de baas vanaf een afstandje nee niet doen, kom hier, IK ZEG KOM HIER!!!! Alleen hij komt niet. Die vrouw verroerd verder geen vin en ik trek Chica achter me terwijl de hond met veel tamtam en gegrom op haar afstormd. Ik blokkeer de hond en roep hard hé pas denk eraan en blijkbaar maakte ik indruk (en dat met maar 54 kg en 1.68 mtr) . . Dus ik denk nog gelukkig we kunnen verder dit was een sisser. Niet dus......... Die vrouw gooit gewoon nogmaals het balletje richting Chica met als gevolg het zelfde verhaal.
Nu ben ik dus gewoon pissig
Toen heb ik geroepen dat als die hond nu weer richting Chica gaat ik hem een flinke trap onder z'n achterste verkoop en dit vervolgens ook bij haar doe.
Chica was het dus ook zat en die gaf een behoorlijke grom gevolgd door een blaf met ontblote tanden en ineens kon ze wel lopen en de hond aanlijnen. Ik be doorgelopen (dit deed ik tijdens dit hele gebeuren al) en heb alleen gezegd dat ze met dit gedrag mag hopen dat er geen echte vechtersbaas voor haar hond komt te staan omdat de gevolgen en dierenartskosten dan niet te overzien zijn.
Sommige mensen snap ik dus echt niet, als je gewoon je hond even bij je houdt (aanlijnen als hij luisterd hoeft van mij nog niet eens) dan heb je toch veel meer plezier in het uitlaten van je hond en voorkom je problemen of zie ik dat verkeerd.