Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beetje teveel OEPS?
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Beetje teveel OEPS?
Een paar weken geleden vertelde iemand het verhaal van de stafford van een dochter die een oepsnestje had gekregen ondanks haar grote hondenkennis-en ervaring en een emmer koud water.Pupjes waren al zowat verkocht voor ze geboren werden.
Vanavond hoorde ik bijna hetzelfde verhaal, van een staffordma uit het asiel en een marktplaatsstaffordpa,was echt per ongeluk hoor al liepen pa en ma samen in huis,maar hoera,alle pupjes kregen een nieuw baasje.
Ik krijg dan toch een nare smaak in mijn mond (vanwege de vermeende kundigheid van de eigenaren) en denk aan vooroordelen en zo, maar ook; is de stafford zo razend populair dat je dit soort broodfokachtige toestanden krijgt?
Vanavond hoorde ik bijna hetzelfde verhaal, van een staffordma uit het asiel en een marktplaatsstaffordpa,was echt per ongeluk hoor al liepen pa en ma samen in huis,maar hoera,alle pupjes kregen een nieuw baasje.
Ik krijg dan toch een nare smaak in mijn mond (vanwege de vermeende kundigheid van de eigenaren) en denk aan vooroordelen en zo, maar ook; is de stafford zo razend populair dat je dit soort broodfokachtige toestanden krijgt?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Beetje teveel OEPS?
ja ik weet =niet wat dat is, hier een dh teef die al drie keer gedekt is oeps door eigne reu... geen stambomen niets en toch redelijk grote nesten en alles verkocht via martplaats. oeps. maar wel incasseren.
edit, andere teef dan de mijne.
edit, andere teef dan de mijne.
- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet voor de gein eens op marktplaats kijken wat er aangeboden word aan staffords
Even kijken onder staffordshire bull terrier en engelse stafford
En wil je het helemaal bont maken dan moet je alleen stafford in toetsen, dan zie je de bizarste dingen voorbij komen
Sinds de RAD is afgeschaft loopt het helaas de spuigaten uit
Even kijken onder staffordshire bull terrier en engelse stafford
En wil je het helemaal bont maken dan moet je alleen stafford in toetsen, dan zie je de bizarste dingen voorbij komen
Sinds de RAD is afgeschaft loopt het helaas de spuigaten uit
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
ja ik denk echt dat de staf zo populair is dat mensen er geld mee willen verdienen! Zo makkelijk: even laten dekken, advertentietje op MP en hup: voor je het weet verdien je weet-ik-het-hoeveel geld!
RIP Cena

- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Van de week nog iemand die een teefje had
En er een reu van marktplaats bij heeft gekocht en Voila 9 weken later pups
En als je er iets over zegt dan is het de perfecte reu, getest via dna op erfelijke afwijkingen en natuurlijk niet te vergeten een super karakter
En er een reu van marktplaats bij heeft gekocht en Voila 9 weken later pups
En als je er iets over zegt dan is het de perfecte reu, getest via dna op erfelijke afwijkingen en natuurlijk niet te vergeten een super karakter
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Helaas worden er heeel veel staffords gefokt..
er wordt ook van alles doorheen gedonderd..
Grotere fokkers die wel verantwoord bezig zijn blijven langer met hun pups zitten..
Achja waarom meer betalen met stamboom terwijl je ze voor de helft zonder kan krijgen..
Okee ik heb ook 1 hondje zonder stamboom.. Maar ik weet waar ze vandaan komt ouders hebben wel stamboom.. Maar het loopt echt de spuigaten uit..
je ziet ook bijna op elke hoek van de straat iemand met een staff lopen..
mensen die eerst een blokje om liepen voor tyson en shanai lopen nu met een staff pup

er wordt ook van alles doorheen gedonderd..
Grotere fokkers die wel verantwoord bezig zijn blijven langer met hun pups zitten..
Achja waarom meer betalen met stamboom terwijl je ze voor de helft zonder kan krijgen..
Okee ik heb ook 1 hondje zonder stamboom.. Maar ik weet waar ze vandaan komt ouders hebben wel stamboom.. Maar het loopt echt de spuigaten uit..
je ziet ook bijna op elke hoek van de straat iemand met een staff lopen..
mensen die eerst een blokje om liepen voor tyson en shanai lopen nu met een staff pup

-
- Zeer actief
Misschien is er wel heel veel behoefte aan Oeps nestjes, en dan krijg je toch gewoon markt werking
1+1 = 2 dat zou geen verrassing meer moeten zijn

1+1 = 2 dat zou geen verrassing meer moeten zijn

- Marie-Josée
- Erelid
Toevallig (of niet) betrof het hier een bijstands-en een schuldsaneringsgezin. Dus ik vermoed dat een snelle geldbron de eerste reden is, andersom waren er ook meteen voldoende afnemers en dat bij een in mijn ogen onverantwoorde manier van vermeerderen.
Dit alles vraagt om grote problemen in de toekomst want de mensen die zo'n pup kopen hebben zich dus ook niet in het ras verdiept.
Dit alles vraagt om grote problemen in de toekomst want de mensen die zo'n pup kopen hebben zich dus ook niet in het ras verdiept.
-
- Zeer actief
Tja, het gaat goed of het gaat fout
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, je doet wat je moet doen om te overleven, en als mensen het willen kopen waarom niet?
Als je dan kunt voorkomen dat ze je gas afsluiten

Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, je doet wat je moet doen om te overleven, en als mensen het willen kopen waarom niet?

- Marie-Josée
- Erelid
Oh maar ik kan het me wel voorstellen hoor, ik vind het alleen zorgelijk.Vooral omdat het aantal bijstands-en schuldsaneringsgezinnen stijgt.S@ndr@ schreef:Tja, het gaat goed of het gaat fout![]()
-
- Zeer actief
Ja klopt en de voorzieningen/ vergoedingen voor minima worden nog minder,
met deze regering, dus we kunnen wachten op ellende.
Ik heb er ook erg in hoor, ik baan kwijt man in de ziekte wet, nog even en ik moet mijn hond verkopen

Ik heb er ook erg in hoor, ik baan kwijt man in de ziekte wet, nog even en ik moet mijn hond verkopen

- Marie-Josée
- Erelid
S@ndr@ schreef:Ja klopt en de voorzieningen/ vergoedingen voor minima worden nog minder,
Ik heb er ook erg in hoor, ik baan kwijt man in de ziekte wet, nog even en ik moet mijn hond verkopen![]()

Ik hoop van harte dat jullie het redden zonder drastische maatregelen.
Ik vind het ook niet gek dat steeds meer mensen in de problemen komen en ondergesneeuwd raken.
-
- Zeer actief
Het aantal Staffords gewoon met boom is explosief gestegen de afgelopen jaren. Ik weet niet of het vallen van de RAD de boel erger heeft gemaakt. De kruisingen waren er al en genoeg mensen die niet van het bestaan van de RAD af wisten. De Stafford en kruisingen daar tussen zijn wel erg populair. Waarom? Ik weet het niet. Misschien omdat ie zo lief kijkt? Het gros wat een Stafford of een kruising daarvan aanschaft is of niet kundig genoeg of gebruikt de hond als ego verlenger. Zoveel jonge pitjes, Staffords en kruisingen die ik los zie lopen en maar over straat crossen naar andere honden toe. Ik vind het doodeng. Als je de moeite neemt om te vragen of ze weten wat ze hebben en verteld dat de hond vaak anders wordt bij volwassen worden etc. etc., ben je gek en weet je het allemaal niet met al je jaren ervaring in dit ras. Opmerkingen als: Nee, mijn hond doet dat niet hoor en zal het nooooooit doen. Kijk, hij speelt toch zo lief met andere hondjes? Brrrrrrr. Dat soort mensen verpesten het voor het ras en andere honden moeten de onkunde van dit soort baasjes bezuren.
Laatst liep er iemand met een X Stafford over straat en die liep los.
Beike was aangelijnd.
Het baasje van de Stafford vroeg of Beike met zijn hond wou vechten :N:
Ik mag hopen dat het een grapje was.
Heb niks gezegd en ben doorgelopen.
Beike heeft ook een Stafford als vriendje, dat is een erg lief en leuk beestje.
Als we wandelen en hem tegenkomen, dan gaan ze vaak even spelen.
Beike was aangelijnd.
Het baasje van de Stafford vroeg of Beike met zijn hond wou vechten :N:
Ik mag hopen dat het een grapje was.
Heb niks gezegd en ben doorgelopen.
Beike heeft ook een Stafford als vriendje, dat is een erg lief en leuk beestje.
Als we wandelen en hem tegenkomen, dan gaan ze vaak even spelen.
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Dat er mensen zijn die het willen kopen kun je niet voorkomen, de broodfok bestaat bij de gratie van onwetendheid immers.S@ndr@ schreef: Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, je doet wat je moet doen om te overleven, en als mensen het willen kopen waarom niet?
Als het om schuldsanering gaat had je eerder iets moeten doen (daar kom je echt niet zomaar terecht), maar niet achteraf over de rug van je hond proberen geld te verdienen.
Een kat in het nauw maakt rare sprongen, absoluut, maar niet al die sprongen zijn goed te praten!
Want wat nu als de zwangerschap van de teef niet zo goed verloopt en er dus alleen kosten komen kijken bij deze nesten? Sterft zo'n teef dan omdat de medische kosten niet betaald kunnen worden?
Snappen doe ik het wel, begrijpen echter niet, goedkeuren al helemaal niet....
-
- Zeer actief
Toch , als ik mijn hond een keer laat spelen krijg ik ook dat soort dingen naar mijn hoofd, en je kunt me van veel dingen beschuldigen, maar ik ben niet gisteren uit het EI gekomen en ik weet wat ik heb, is ook niet mijn eerste molosser.dogo4ever schreef:Het aantal Staffords gewoon met boom is explosief gestegen de afgelopen jaren. Ik weet niet of het vallen van de RAD de boel erger heeft gemaakt. De kruisingen waren er al en genoeg mensen die niet van het bestaan van de RAD af wisten. De Stafford en kruisingen daar tussen zijn wel erg populair. Waarom? Ik weet het niet. Misschien omdat ie zo lief kijkt? Het gros wat een Stafford of een kruising daarvan aanschaft is of niet kundig genoeg of gebruikt de hond als ego verlenger. Zoveel jonge pitjes, Staffords en kruisingen die ik los zie lopen en maar over straat crossen naar andere honden toe. Ik vind het doodeng. Als je de moeite neemt om te vragen of ze weten wat ze hebben en verteld dat de hond vaak anders wordt bij volwassen worden etc. etc., ben je gek en weet je het allemaal niet met al je jaren ervaring in dit ras. Opmerkingen als: Nee, mijn hond doet dat niet hoor en zal het nooooooit doen. Kijk, hij speelt toch zo lief met andere hondjes? Brrrrrrr. Dat soort mensen verpesten het voor het ras en andere honden moeten de onkunde van dit soort baasjes bezuren.
Maar alle keren voor domme doos uitgemaakt worden als ik mijn hond eens een keer "gecontroleerd"( in mijn ogen ) laat spelen

daar wordt ik heel depri van.
er word dan maar even van uit gegaan dat je niet weet wat je hebt, en ik antwoord dan precies het zelfde gewoon uit

En geloof me dat is alleen om mijn kont tegen de krib te gooien, door de manier waarop ik benaderd wordt ( door in mijn ogen Irritante beterweters)

- Marie-Josée
- Erelid
Dat dus.Vooral omdat het om levende wezens gaat.Lief schreef:Snappen doe ik het wel, begrijpen echter niet, goedkeuren al helemaal niet....
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Marie-Josée schreef:Een paar weken geleden vertelde iemand het verhaal van de stafford van een dochter die een oepsnestje had gekregen ondanks haar grote hondenkennis-en ervaring en een emmer koud water.Pupjes waren al zowat verkocht voor ze geboren werden.
Mede daardoor heb ik altijd mijn twijfels bij die zg oepsnestjes, zijn ze wel zo OEPS?

Ik geloof zelf van niet.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
- Zeer actief
Natuurlijk is het geen OEPS, maar als je zo van een hoop gezeur af bent
en toch kunt incasseren

en toch kunt incasseren

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Als je geld wilt verdienen moet je er zelf maar wat voor doen ipv je hond aan het werk zetten denk ik dan.
Een krantenwijk, bejaarden wassen, de zolder leegruimen en op marktplaats zetten zijn een stuk minder ingrijpend dan dit en leveren toch ook geld op.
Makkelijk geld verdienen bestaat niet, er zit altijd een nare bijsmaak aan. Want bij zo'n oeps die eigenlijk niet echt oeps is kan het ook echt mis gaan en dan zegt men geen oeps meer, maar worden het krachttermen.
Nemen deze 'fokkers' hun puppies ook terug wanneer de nieuwe baas niet opgewassen blijkt tegen een hondonvriendelijke hond? Ik denk het niet, da's economisch onverantwoord. En dan komt alles terecht in het asiel...
Een krantenwijk, bejaarden wassen, de zolder leegruimen en op marktplaats zetten zijn een stuk minder ingrijpend dan dit en leveren toch ook geld op.
Makkelijk geld verdienen bestaat niet, er zit altijd een nare bijsmaak aan. Want bij zo'n oeps die eigenlijk niet echt oeps is kan het ook echt mis gaan en dan zegt men geen oeps meer, maar worden het krachttermen.
Nemen deze 'fokkers' hun puppies ook terug wanneer de nieuwe baas niet opgewassen blijkt tegen een hondonvriendelijke hond? Ik denk het niet, da's economisch onverantwoord. En dan komt alles terecht in het asiel...
-
- Zeer actief
Ik mag toch hopen dat jij je hond wel bij je houdt als ik vanaf een afstand roep dat mijn honden jouw hond niet leuk gaan vinden. Ik loop bijv. nooit in losloop gebieden en ga er vanuit dat (er geldt hier in de wijk een aanlijnplicht) ik de wijk gewoon rustig kan lopen. Dat jij niet gaat roepen dat er niks gebeurd. En ik ga er vanuit dat jij dondersgoed weet dat er mensen zijn die er niet op zitten te wachten dat jouw hond hun hond onderste boven loopt als een lompe deur. Jij hebt het over gecontroleerd spelen. Dus ik neem ook aan dat jij de lichaamstaal van je hond weet en weet wanneer het genoeg is geweest (daarvoor zal je genoeg ervaring hebben opgebouwd). Ik krijg echt de griebels als ik bepaalde signalen zie bij honden die toch echt aanduiden dat dit straks geen spelen meer wordt. Met andere rassen dan Staffords en gelijken heb ik die griebels niet als ik die signalen zie. Maar Staffords en aanverwanten heb ik dat dus wel. Ik weet hoe snel het kan om slaan en in wat voor ellende je dan terecht kan komen.S@ndr@ schreef:Toch , als ik mijn hond een keer laat spelen krijg ik ook dat soort dingen naar mijn hoofd, en je kunt me van veel dingen beschuldigen, maar ik ben niet gisteren uit het EI gekomen en ik weet wat ik heb, is ook niet mijn eerste molosser.
Maar alle keren voor domme doos uitgemaakt worden als ik mijn hond eens een keer "gecontroleerd"( in mijn ogen ) laat spelen![]()
er word dan maar even van uit gegaan dat je niet weet wat je hebt, en ik antwoord dan precies het zelfde gewoon uit![]()
En geloof me dat is alleen om mijn kont tegen de krib te gooien, door de manier waarop ik benaderd wordt ( door in mijn ogen Irritante beterweters)![]()
-
- Zeer actief
Ben ik gedeeltelijk met je eens, want ik ben ook gek op honden, maar kijk eens naar boeren, die zijn ook niet echt sentimenteel met hun beesten hoor.Lief schreef:Als je geld wilt verdienen moet je er zelf maar wat voor doen ipv je hond aan het werk zetten denk ik dan.
het is een middel van geld verdienen , economisch belang
-
- Zeer actief
Ik ook dat schreef ik dus net, maar dat is een andere discussiedogo4ever schreef:Ik mag toch hopen dat jij je hond wel bij je houdt als ik vanaf een afstand roep dat mijn honden jouw hond niet leuk gaan vinden. Ik loop bijv. nooit in losloop gebieden en ga er vanuit dat (er geldt hier in de wijk een aanlijnplicht) ik de wijk gewoon rustig kan lopen. Dat jij niet gaat roepen dat er niks gebeurd. En ik ga er vanuit dat jij dondersgoed weet dat er mensen zijn die er niet op zitten te wachten dat jouw hond hun hond onderste boven loopt als een lompe deur. Jij hebt het over gecontroleerd spelen. Dus ik neem ook aan dat jij de lichaamstaal van je hond weet en weet wanneer het genoeg is geweest (daarvoor zal je genoeg ervaring hebben opgebouwd). Ik krijg echt de griebels als ik bepaalde signalen zie bij honden die toch echt aanduiden dat dit straks geen spelen meer wordt. Met andere rassen dan Staffords en gelijken heb ik die griebels niet als ik die signalen zie. Maar Staffords en aanverwanten heb ik dat dus wel. Ik weet hoe snel het kan om slaan en in wat voor ellende je dan terecht kan komen.S@ndr@ schreef:Toch , als ik mijn hond een keer laat spelen krijg ik ook dat soort dingen naar mijn hoofd, en je kunt me van veel dingen beschuldigen, maar ik ben niet gisteren uit het EI gekomen en ik weet wat ik heb, is ook niet mijn eerste molosser.
Maar alle keren voor domme doos uitgemaakt worden als ik mijn hond eens een keer "gecontroleerd"( in mijn ogen ) laat spelen![]()
er word dan maar even van uit gegaan dat je niet weet wat je hebt, en ik antwoord dan precies het zelfde gewoon uit![]()
En geloof me dat is alleen om mijn kont tegen de krib te gooien, door de manier waarop ik benaderd wordt ( door in mijn ogen Irritante beterweters)![]()

- Lief
- Zeer actief
- Contacteer:
Honden worden in NL al heel lang niet meer gehouden om economisch van belang te zijn. Het mag meestal niet eens.S@ndr@ schreef:met je eens, want ik ben ook gek op honden, maar kijk eens naar boeren, die zijn ook niet echt sentimenteel met hun beesten hoor.
Dat boeren anders tegen hun dieren aan kijken dan ik tegen mijn huisdier lijkt me alleszins logisch. Een hond en een koe dienen toch beiden een ander doel. Maar een boer weet tenminste nog dat hij zijn koe in absolute gezondheid moet houden voor optimale melkproductie en kan dat ook, of die 'fokker' ook zijn 'productiemiddel' zo goed kan onderhouden vraag ik me af. Ook de kwaliteit van het 'product' en de garanties hierop trek ik in twijfel. En dan nog zo'n product wat vaak een impulsaankoop is. Ook zonder sentiment is het al een 'risky business'.
Ik hoop voor jou dat je geen lastige keuze hoeft te maken en een leuke nieuwe baan vindt. Hoeft die mooie jongen in je onderschrift geen carriere te maken als dekreu.

-
- Zeer actief
er liggen hier bij de boer regelmatig lijken hoor, omdat het goedkoper is om ze dood te laten gaan dan dat de veearts komt
zker met schapen ligt het zo.
ik vind een OEPS nestje om het zo maar eens te noemen nog geen dieren mishandeling
dat kan ook best goed geberuen
ieder half jaar je teef laten dekken, voor weer een nest en dus inkomsten, is dan weer een ander iets.
Als die mooie jongen in mijn onderschrift als dek-reu gaat dien dan zal het niet zijn voor mijn economisch belang
,
maar omdat hij iets heeft toe te voegen voor zijn ras

ik vind een OEPS nestje om het zo maar eens te noemen nog geen dieren mishandeling

ieder half jaar je teef laten dekken, voor weer een nest en dus inkomsten, is dan weer een ander iets.
Als die mooie jongen in mijn onderschrift als dek-reu gaat dien dan zal het niet zijn voor mijn economisch belang

maar omdat hij iets heeft toe te voegen voor zijn ras

-
- Zeer actief
Mensen met een zogenaamd oeps nestje die het eigenlijk voor de centen doen zullen dit pas gaan laten als de bevalling, de verzorging en nog veel belangrijker, de verkoop van de pups niet lekker loopt en gaat. Zolang alles volgens het boekje gaat en mensen bij wijze van je deur plat lopen voor pups, waarom zou je dan niet die nesten fokken. Als je weinig kosten heb dan hou je ook echt wel wat over.
Als je als koper uit een "oeps" nest een goedkopere hond kan krijgen dan bij een fokker aangeschreven door de rasvereniging of wie dan ook, waarom dan niet die goedkopere pup denken een hoop mensen dan. Je bent geen dief van eigen portemonnee en het is een hond voor thuis en voor het gezellig hebben van een maatje. Niks geen shows lopen. En wie weet, ooit eens een leuk nestje om een pup uit aan te houden. Etc. etc.
Hondjes uit dit soort nesten zijn niet per definitie ongezond. Dat er niet goed op de a.s. eigenaren wordt geselecteerd, zou zeker kunnen. Maar er zijn genoeg "officiele fokkers" die dit ook niet doen. Zolang die euro's maar op tafel komen. En pups terug nemen als die om de een of andere reden terug moet is ook niet iets wat alle fokkers zomaar doen.
Als je als koper uit een "oeps" nest een goedkopere hond kan krijgen dan bij een fokker aangeschreven door de rasvereniging of wie dan ook, waarom dan niet die goedkopere pup denken een hoop mensen dan. Je bent geen dief van eigen portemonnee en het is een hond voor thuis en voor het gezellig hebben van een maatje. Niks geen shows lopen. En wie weet, ooit eens een leuk nestje om een pup uit aan te houden. Etc. etc.
Hondjes uit dit soort nesten zijn niet per definitie ongezond. Dat er niet goed op de a.s. eigenaren wordt geselecteerd, zou zeker kunnen. Maar er zijn genoeg "officiele fokkers" die dit ook niet doen. Zolang die euro's maar op tafel komen. En pups terug nemen als die om de een of andere reden terug moet is ook niet iets wat alle fokkers zomaar doen.
- dagmar88
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Ben ik gedeeltelijk met je eens, want ik ben ook gek op honden, maar kijk eens naar boeren, die zijn ook niet echt sentimenteel met hun beesten hoor.Lief schreef:Als je geld wilt verdienen moet je er zelf maar wat voor doen ipv je hond aan het werk zetten denk ik dan.

Natuurlijk worden pups niet teruggenomen en wat maakt het uit als de moeder of een paar pups dood gaan?
Die 350 euro per pup is al binnen en een leuke nieuwe fokteef haal je voor een meier van marktplaats

2 x per jaar 8 pups = 5600 euro (okay, daar gaat één check up bij de DA vanaf, 1 keer enten en een boekje en wat aldi brokken) = -+5000
Wel mooi meer dan 400 euro belastingvrij bovenop je uitkering iedere maand. Dat is waar het om gaat, wat er verder met die pups gebeurd zal ze een hele dikke worst wezen

-
- Actief
- Aantal honden: 3
S@ndr@ schreef:er liggen hier bij de boer regelmatig lijken hoor, omdat het goedkoper is om ze dood te laten gaan dan dat de veearts komt![]()
ik vind een OEPS nestje om het zo maar eens te noemen nog geen dieren mishandelingdat kan ook best goed geberuen
![]()
Als die mooie jongen in mijn onderschrift als dek-reu gaat dien dan zal het niet zijn voor mijn economisch belang,
maar omdat hij iets heeft toe te voegen voor zijn ras![]()
geloof ik geen reet van of de veeartsen moetten daar een stuk duurder zijn dan de onze
ik geloof best dat er zo nu en dan een keer een koe op de rendac ligt te wachtten maar niet omdat t goedkoper is om de veearst niet te laten komen dat is namelijk alles behalve waar
en ontopic ik heb hier zelf zon oeps nest gehad en ik kan je melden
je verdient er geen donder an als je je pups voor niet te veel weg wil doen tenminste
- dagmar88
- Zeer actief
euhm, kijk eens op marktplaats... Doen mensen met een nestje vaak genoeg.
Die 'oeps' fokkers zijn over het algemeen niet op hun achterhoofd gevallen en vragen voor een 'indrukwekkende' ('pitbull' x rottweiler x ambull etc.) grote hond of kleine chi of 'boomertjes' al snel 300 tot 450 euro.
Maak mij eens wijs dat daar niks aan te verdienen valt?
Je zal wel een uitzondering zijn, maar zo ver ik weet is de tijd dat je voor een paar tientjes een leuk pupje om de hoek haalde wel voorbij.
Die 'oeps' fokkers zijn over het algemeen niet op hun achterhoofd gevallen en vragen voor een 'indrukwekkende' ('pitbull' x rottweiler x ambull etc.) grote hond of kleine chi of 'boomertjes' al snel 300 tot 450 euro.
Maak mij eens wijs dat daar niks aan te verdienen valt?
Je zal wel een uitzondering zijn, maar zo ver ik weet is de tijd dat je voor een paar tientjes een leuk pupje om de hoek haalde wel voorbij.
-
- Actief
- Aantal honden: 3
he fuck dan heb ik ze te goedkoop weg gedaan haha
nej mijn redenatie was dat ik zelf ook geen grof geld ga neer leggen voor een hond en die zijn dus voor 150 weggegaan
en voor de gene die het zich af vragen, ik neem prima de verantwoording voor door mij verkochte pupsook in het geval dat ze herplaatst moetten worden dat is ook reeds met een pupje gebeurd
nej mijn redenatie was dat ik zelf ook geen grof geld ga neer leggen voor een hond en die zijn dus voor 150 weggegaan
en voor de gene die het zich af vragen, ik neem prima de verantwoording voor door mij verkochte pupsook in het geval dat ze herplaatst moetten worden dat is ook reeds met een pupje gebeurd