Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Winterdepressie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief

Winterdepressie

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ok een beetje vreemde overdenking maar ik zit nu naar Bunker te kijken en dacht ineens heb je een winterdepressie of zo :idea: Bunker is de laatste tijd anders maar kan niet precies verklaren hoe. Hij is minder actief terwijl hij normaal dat heel erg is tot het vervelende aan toe soms :mep: :mrgreen: . Iedere morgen heel vroeg ga ik naar een losloopveld waar Tank en Buffel een half uur kunnen rauzen samen met Elektra en daarna doe ik Buffel en Tank in de auto en laat ik Bunker nog een uur met Elektra lopen. Hij loopt dan gewoon los, kan zijn gang gaan en rent heel veel dat is allemaal niet minder dan normaal. Ik moet hem ook halen als ik weg ga want hij wil niet mee. Eenmaal thuis krijgen ze dan een flinke maaltijd en als ik hem dan niet meer zou roepen dan gaat hij de stoel op en komt er de hele dag niet meer af tot aan de laatste uitlaatronde in de buurt :ugh:

Als ik hem tussendoor zou mee nemen fietsen of wandelen dan is hij van de partij maar echt met de enthousiasme wat hij normaal had niet meer echt en hij speelt niet meer met Elektra in huis of zet de boel op stelten zoals hij normaal doet.
Hij is een week of 2 geleden nagekeken door de dierenarts omdat ik vermoede dat hij last had van de breuk van zijn buik maar dat was allemaal ok, verder konden we ook geen rare dingen ontdekken. Ook als er visite enz komt is hij uitbundig zoals altijd alleen toch........doet hij anders :19: Eten en ontlasten enz is allemaal hetzelfde als altijd.

Zou hij een beetje een winterdepressie kunnen hebben :oeps:
Brigitte
Zeer actief

Re: Winterdepressie

Ja, dat dacht ik ook maar hij gaat 's morgen wel heel graag mee en regen of winter of warm weer ik loop gewoon altijd door weer en wind en Tank en Buffel geven aan met regen dat ze de auto in willen na een tijdje maar Bunker blijft gewoon lopen die moet ik echt halen :19:
Brigitte
Zeer actief

Hahaha nee, het is een jonge gezonde hond die heeft dat niet nodig :pffff:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind Jigzy ook eerder moe sinds de sneeuw maar niet zo extreem als Bunker. Zij feest meestal door tot een uurtje of 1 en nu slaapt ze om 10 uur al
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hier zijn ze met zulk weer ook voornamelijk in een soort winterslaap, ze slapen voornamelijk, een wandeling willen ze niet, ze willen alleen buiten om te plassen en te poepen om vervolgens weer snel binnen te stuiven en weer in hun dekbedden te duiken. Ze eten nu ook minder omdat ze ook bijna niet bewegen
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Brigitte schreef:Ik moet hem ook halen als ik weg ga want hij wil niet mee. Eenmaal thuis krijgen ze dan een flinke maaltijd en als ik hem dan niet meer zou roepen dan gaat hij de stoel op en komt er de hele dag niet meer af tot aan de laatste uitlaatronde in de buurt :ugh:

Als ik hem tussendoor zou mee nemen fietsen of wandelen dan is hij van de partij maar echt met de enthousiasme wat hij normaal had niet meer echt en hij speelt niet meer met Elektra in huis of zet de boel op stelten zoals hij normaal doet.
Zou hij een beetje een winterdepressie kunnen hebben :oeps:
Hij wordt wat ouder en volwassener en rustiger misschien :19: enne ik zou ook niet meer komen als ik continue pietenpetjes op mijn kop krijg :tong:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Brigitte schreef:Hahaha nee, het is een jonge gezonde hond die heeft dat niet nodig :pffff:
Haha, goeie grap. :tong: Ik had met Rhodin exact hetzelfde probleem als wat jij omschrijft met Bunker en sinds hij een jas aan heeft is het helemaal over. :F:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”