Wat mag wel en wat mag niet?
Stel dat ik een slee koop en mijn honden daar voor zet (voor de lol uiteraard), ben ik dan in overtreding?
Moderator: moderatorteam
Niets tegen in te brengen, maar als de hond het ECHT lichamelijk gewoon kan en er zit een kind (dus geen volwassene) op de slee, weet ik oprecht niet of je een boete krijgt.Denise. schreef:Ja dan ben je in overtreding.
Maar ijslanders zijn toch niet heel veel groter dan een sheltieSuzanne123 schreef:Niets tegen in te brengen, maar als de hond het ECHT lichamelijk gewoon kan en er zit een kind (dus geen volwassene) op de slee, weet ik oprecht niet of je een boete krijgt.Denise. schreef:Ja dan ben je in overtreding.
Je moet het niet doen met een sjiwafwaf (sorry) maar ik denk dat het met een hond zoals die van jou nou niet meteen tot een rechtszaak komt zeg maar.... (garantie tot de voordeur natuurlijk).
Zou zou ik het met mijn sheltie niet doen (hooguit voor het foto-effect, maar nooit echt trekken) maar met een beetje robuuste hond.... voor de lol met een kind op de slee over korte afstand.. ik vrees dat ik (shocking) burgerlijk ongehoorzaam ga zijn.
Suzanne
Zo lang wilde ik het nog niet eens proberen.Lief schreef:...na een paar minuten is de koek op, kijk maar eens hoe sledehonden hun training opbouwen.
Uiteraard, als ze het niet leuk vinden hoeven ze het niet te doen!Lief schreef:Ik zou niet weten hoe dat zit met eigen erf.
Als je het toch gaat proberen, kijk dan vooral of je honden het leuk blijven vinden. Help met name bij het in gang zetten zelf goed mee, want dat is het zwaarste. En het is belangrijk dat je goed let op de manier waarop de last is verdeeld voor de hond(en)...niet alles aan de nek door gebruik te maken van de halsband bijv.
Ook een kindersleetje met goed ingepakte kleuter erop kan al gauw net zo zwaar zijn als het hondje zelf.
Het is een dierenwelzijnswet geen WegenverkeerswetIneke schreef:Hoe zit dat met eigen erf?

Ik denk niet dat ze sterk hoeven te zijn als ik ook meetrek.Ma-Rianne schreef:Het is een dierenwelzijnswet geen WegenverkeerswetIneke schreef:Hoe zit dat met eigen erf?
Die dierenwelzijnswet geld ook op eigen grond, want die is bedoeld om dieren te beschermen tegen mishandeling enzo.
Ik zie de lol niet om ijslandse hondjes voor een slee te zetten. Bij zon stafford kan ik me nog wat voorstellen, die zijn beresterk.

Maar fietsen is iets anders dan trekken natuurlijk.Joera schreef:Ik zou het ook gewoon doen. Volgens mij is het risico echt te verwaarlozen. Ik fiets bijna dagelijks met 2 honden. Nou ben er nooit op aangesproken oid. Laat staan een boete. En anders zou ik die boete aannemen en betalen en het morgen gewoon weer doen.
Ja dat snap ik. Maar fietsen met meerdere honden mag ook nietIneke schreef:Maar fietsen is iets anders dan trekken natuurlijk.Joera schreef:Ik zou het ook gewoon doen. Volgens mij is het risico echt te verwaarlozen. Ik fiets bijna dagelijks met 2 honden. Nou ben er nooit op aangesproken oid. Laat staan een boete. En anders zou ik die boete aannemen en betalen en het morgen gewoon weer doen.![]()
Ik fiets ook met ze, maar ze hoeven me dan niet voort te trekken.

O haha is dat zo?Joera schreef:Ja dat snap ik. Maar fietsen met meerdere honden mag ook nietIneke schreef:Maar fietsen is iets anders dan trekken natuurlijk.![]()
Dat je in dat gat uberhaupt politie tegenkomt...Ineke schreef:O haha is dat zo?Joera schreef:Ja dat snap ik. Maar fietsen met meerdere honden mag ook nietIneke schreef:Maar fietsen is iets anders dan trekken natuurlijk.![]()
Ik fiets ook met ze, maar ze hoeven me dan niet voort te trekken.![]()
Ik ben toch wel 'ns politie tegengekomen toen ik met Sóley en Jobbi fietste. :N:

Je moest 'ns weten! :N:sjaak-k schreef:Dat je in dat gat uberhaupt politie tegenkomt...Ineke schreef:O haha is dat zo?![]()
Ik ben toch wel 'ns politie tegengekomen toen ik met Sóley en Jobbi fietste. :N:
Ik word wel eens voortgetrokken door FrenkIneke schreef:Maar fietsen is iets anders dan trekken natuurlijk.Joera schreef:Ik zou het ook gewoon doen. Volgens mij is het risico echt te verwaarlozen. Ik fiets bijna dagelijks met 2 honden. Nou ben er nooit op aangesproken oid. Laat staan een boete. En anders zou ik die boete aannemen en betalen en het morgen gewoon weer doen.![]()

Haha ik ook door Sóley, maar dat is niet helemaal de bedoeling.Frenk schreef:Ik word wel eens voortgetrokken door FrenkIneke schreef:Maar fietsen is iets anders dan trekken natuurlijk.Joera schreef:Ik zou het ook gewoon doen. Volgens mij is het risico echt te verwaarlozen. Ik fiets bijna dagelijks met 2 honden. Nou ben er nooit op aangesproken oid. Laat staan een boete. En anders zou ik die boete aannemen en betalen en het morgen gewoon weer doen.![]()
Oh, ik fietste regelmatig met 3 honden en soms 4, nooit geweten dat dat niet mocht!Joera schreef:Ja dat snap ik. Maar fietsen met meerdere honden mag ook nietIneke schreef:Maar fietsen is iets anders dan trekken natuurlijk.Joera schreef:Ik zou het ook gewoon doen. Volgens mij is het risico echt te verwaarlozen. Ik fiets bijna dagelijks met 2 honden. Nou ben er nooit op aangesproken oid. Laat staan een boete. En anders zou ik die boete aannemen en betalen en het morgen gewoon weer doen.![]()