Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

beslissing is genomen, ze komt ze komt 13-12

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

beslissing is genomen, ze komt ze komt 13-12

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ik heb over dit onderwerp al is een tijdje terug wat geschreven maar toen was er nog helemaal niks aan de hand, maar mijn gevoel bleek toch juist te zijn :ugh:

Een van mijn oppashondjes zoekt een ander huisje. Dit hondje heeft voor mij een hele speciale betekenis ik heb zoveel met haar en der baasje meegemaakt en het is een enorm leuk ding.

Ze is als pup meegekomen van een vakantie uit suriname waar ze met haar broertje en zusje in een doos langs de weg stond, De eigenaresse heeft ze zonder aarzelen meegenomen naar nederland en Swietie want zo heet ze was de zwakste en die heeft ze toen gehouden ondanks dat ze eigenlijk helemaal geen hond wilde. Nu heeft ze swietie al bijna een jaar en van dat jaar is Swiet eigenlijk elk weekend en alle vakanties bij een oppas eerst bij mij. maar door omstandigheden ben ik er mee gestopt en is ze toen naar een ander gegaan. Waar de eigenaresse niet zo een enorm prettig gevoel bij heeft het gaat wel goed daar maar het voelt niet zoals bij mij.

De eigenaresse van swietie en ik hebben vanaf het begin al een goede klik en ik heb haar ook veel geholpen met swietie.
Nu kreeg ik dus een sms dat ze toch besloten hebben een goed tehuis voor Swiet te gaan zoeken, maar ze wil niet zo maar ergens swietie naar toe brengen. Het liefste zou ze graag zien dat ik swietie neem zodat ze weet waar ze is en ook nog is kan langskomen en horen hoe het met haar is etc.....

Er zijn heel wat mensen die hebben al gezegd van ik wil der wel maar zij is erg kieskeurig. Nu hebben wij natuurlijk net Prada erbij en we stonden op een wachtlijst voor volgend of het jaar erop voor een labrador pup. Nu is dat zo af gezegd natuurlijk.

Mijn man vind Swietie een enorm lieve hond maar heeft problemen met haar blaf gedrag elk geluid wat ze hoort gaat ze namelijk af. Naar mijn mening kan dat best goed komen en moeten we der ook ruim de tijd geven om aan alle geluiden te wennen van een hoekwoning waar veel mensen voorbij lopen. Ze woont nu op een flat namelijk. En als ze bij ons was werd het ook minder. En je kan er aan werken.

Maar goed om nu al weer vier honden in huis te nemen met prada die eigenlijk nog maar drie maanden is. Ik weet het even niet mijn gevoel zegt breng maar , Alleen ik heb nog een man ook .

Dit is haar overgens
Afbeelding

Ik wil dit even met jullie delen en kijken wat jullie er van vinden , het is uiteindelijk mijn man en ik die beslissen natuurlijk maar wat wijze woorden zijn nooit weg.
Laatst gewijzigd door Turbo! op 12 dec 2010 17:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Fin
Zeer actief

Re: Dilemma

Ongelezen bericht door Fin »

Dat blafgedrag kun je prima wat aan doen, ze is nog jong en zal daardoor sneller ook het gedrag van je andere honden overnemen. Daarbij kan voldoende beweging ook een hoop doen als het gaat om het terugdringen van overmatig blaffen.
Turbo!
Zeer actief

christo schreef:Dat blafgedrag kun je prima wat aan doen, ze is nog jong en zal daardoor sneller ook het gedrag van je andere honden overnemen. Daarbij kan voldoende beweging ook een hoop doen als het gaat om het terugdringen van overmatig blaffen.
Ja dat idee heb ik dus ook , dat is voor mij ook niet een enorm probleem, ik weet zowiezo dat ze bij mij veel meer beweging krijgt als dat ze nu krijgt. Daar is de eigenaresse ook gewoon heel eerlijk in. Ze komt nu maar drie keer per dag buiten voor een pis rondje en thats it. Ze is ook gewoon heel zeker van der zaak dat het beter is voor Swiet.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Ik denk dat niemand je hier wijze woorden in kan geven Turbo.

JIj kan alleen maar samen met je man beslissen wat je wilt en kunt doen.

Dat blaffen zal idd niet het probleem zijn.

Ik kan niets anders zeggen dan heel veel sterkte met jullie keus.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Best een dilemma waar je wijsheid voor nodig hebt inderdaad.

Als je toch al een hond erbij wilde en je vind (jullie vinden) haar op het blaffen na leuk en het gevoel is goed waarom niet! Heb je toch een beetje een onderbuik gevoel dat het je toch wordt ''opgedrongen'' dan er nog eens een paar nachtjes over slapen. Het blijft de verantwoording van de huidige baas en ook al ben je kritisch er zijn heus ook andere leuke baasjes.
Turbo!
Zeer actief

Nou het voelt gelukkig niet als opgedrongen, want ze zei ookal van of ik anders ook wilde kijken of ik iemand wist.
Maar zoals ik al aangaf we hebben echt wel een zwak voor dit meisje.
madred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en RSH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door madred »

Ik ben het met spijkerhond eens.... het gevoel dat je het hondje opgedrongen krijgt.
Zelf hebben jullie gekozen voor een lab-pupje, dat is toch wel heel iets anders en ik denk dat je hier spijt van zou krijgen.
Afbeelding

Happy en Lemmi
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Als je haar echt dolgraag wilde had je niet eens geaarzeld...bij twijfel niet doen lijkt me ;)
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Turbo!
Zeer actief

Het wordt mij niet opgedrongen hoor, wij denken er gewoon over na en dat heb ik ook gezegd. Het is namelijk wel zo natuurlijk dat ik deze hond erg goed ken, er zit een gebruiks aanwijzing bij die ik inmiddels van achteren tot voren weet. En ik weet niet hoe dat bij een ander gaat.
Een labradorpup krijgt zowiezo wel een goed tehuis. En tuurlijk zal deze als ik haar niet neem ook een goed tehuis krijgen.

Maar het is toch wat anders als ik haar niet zou kennen zou ik der niet nemen, maar ik ken der heb haar zien opgroeien heb der baas geholpen met een heleboel dingen. Wij hebben voor een gedeelte deze hond opgevoed. Dus ik weet wel wat ik in huis haal.
Turbo!
Zeer actief

fes/lou schreef:Als je haar echt dolgraag wilde had je niet eens geaarzeld...bij twijfel niet doen lijkt me ;)
Ik aarzel niet van mij mag ze zo komen nu al..... Alleen ik ben getrouwd :engel:
En vraag om advies.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

blaf gedrag kan je zeker wat aan doen en ik denk dat als ze meer beweging krijgt je dit ook al een gedeelte oplost...
En wat wijsheid is.. tja dat kan ik je niet zeggen.. als het met je honden zou gaan zou ik het zeker doen, en als manlief ziet dat je er goed mee bezig bent dan zijn denk de bezwaren snel overboord.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

fes/lou schreef:Als je haar echt dolgraag wilde had je niet eens geaarzeld...bij twijfel niet doen lijkt me ;)
Ergens goed over nadenken lijkt me geen aarzelen, zeker niet als het over een hond erbij nemen gaat!

Ik begrijp dat je man het niet zo ziet zitten? Tsja, dan alle vrouwelijke charmes in de strijd als jij het wel wilt :engel:
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Turbo!
Zeer actief

Dat is het ook wat ik aan het doen ben. Kijk als ik er voor zou gaan dan zou ik er zo 10 in huis nemen,
1 heb de ruimte
2 heb de tijd
3 heb de liefde

Maar het is toch iets wat je neemt voor een lange tijd. Het is echt een schat van een hond, en ze gaat super met mijn reuen. Hoe ze met Prada is weet ik nog niet want dat hebben we nog niet gehad, voorzie daarin weinig tot geen problemen.
Tja ik wil der heel graag een goed tehuis bieden. Maar ik ga der niet opdringen aan mijn man. We gaan het er goed over hebben.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Wat een leukertje is ze
Ik zeg doennnnnnn :wink:
Misschien kan je een proef periode proberen om te voelen hoe het is om 4 honden te hebben.
Dus een gezellig logeerpartijtje er van maken en mocht het bevallen dan blijft ze gewoon :cheer:
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

->Chanty<- schreef:Wat een leukertje is ze
Ik zeg doennnnnnn :wink:
Misschien kan je een proef periode proberen om te voelen hoe het is om 4 honden te hebben.
Dus een gezellig logeerpartijtje er van maken en mocht het bevallen dan blijft ze gewoon :cheer:
Nou ik heb er al een tijdje 8 in huis gehad, dus dat zal wel loslopen, al is het natuurlijk anders als je weet dat het een oppashond is of een eigen. mischien een proef voor met prada dat zou wel iets zijn om over na te denken.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ach een James hondje :I:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Zo te zien een pitbullkruising, misschien uit ouders die nog daadwerkelijk moeten vechten. Nog jong ook. Neem dat mee in je overweging.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Valerie schreef:Zo te zien een pitbullkruising, misschien uit ouders die nog daadwerkelijk moeten vechten. Nog jong ook. Neem dat mee in je overweging.
Nu je het zegt zie ik ook wel een vleugje pitbull, maar heel veel meer onherleidbare windhondachtige straathondkruising. In Lilo's kop zie ik meer pitbull dan in dit hondje, dus ik vraag me af of het nou echt mee kan spelen.

Ik vind het wel een heel erg leuk hondje, en TS heeft er wel duidelijk een zwakke plek voor.

Ik zou aanbieden het hondje op te vangen en er een hele goeie nieuwe baas voor te zoeken. Dan heb je het helemaal zelf in de hand, hondje komt in elk geval niet verkeerd terecht, en als jullie op een later moment toch samen besluiten dat Swietie (die naam... :roll:) echt bij jullie hoort, dan blijft ze.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Als je de oren zou afknippen kon je het gewoon een pitbullpuppie noemen. Ik neem aan dat de hond op deze foto niet ouder is dan zo een maand of 5 a 6? Anders neem ik mijn woorden terug.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Als je de oren zou afknippen kon je het gewoon een pitbullpuppie noemen. Ik neem aan dat de hond op deze foto niet ouder is dan zo een maand of 5 a 6? Anders neem ik mijn woorden terug.
Eigenaresse heeft het hondje bijna een jaar...
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Valerie schreef:Als je de oren zou afknippen kon je het gewoon een pitbullpuppie noemen. Ik neem aan dat de hond op deze foto niet ouder is dan zo een maand of 5 a 6? Anders neem ik mijn woorden terug.
Vind je James ook op een pitbull lijken dan?
Ik vind ze wel op elkaar lijken, weet alleen niet hoe oud die hond op de foto is.

Ben wel benieuwd hoe hoog en zwaar de hond nu ongeveer is...zijn wel van die hondjes die daar veel rondlopen, ook op Curacao.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

_Inge_ schreef:
Vind je James ook op een pitbull lijken dan?
Ik vind ze wel op elkaar lijken, weet alleen niet hoe oud die hond op de foto is.

Ben wel benieuwd hoe hoog en zwaar de hond nu ongeveer is...zijn wel van die hondjes die daar veel rondlopen, ook op Curacao.
James heeft in mijn ogen datzelfde scheutje pitbull dat Lilo heeft, wellicht wel iets meer. En je ziet dat juist bij die kleinere podenco's en die Antilliaanse mixen wel vaker.

Ben ook wel benieuwd naar hoogte en gewicht van dit hondje, volgens mij is het afgezien van de kop echt een kleiner mixje van vanalles.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Turbo!
Zeer actief

Hihi een pitbull die heb ik er nog nooit in gezien eigenlijk!

MAar goed je hebt wel gelijk hoor want deze foto van der is deze zomer genomen dus toen was ze nog 6 maanden.
Ik heb even lopen zoeken en heb een foto gevonden van der op mijn telefoon van een maand terug.
Ze is ongeveer een 40cm hoog en wordt ongeveer want precies weten we het niet 1 jaar oud.

Ik heb helaas geen staande foto's van der.
Afbeelding

Der koppie van opzij

Afbeelding

Er woont bij ons een vrouw met een duitse pincher die is al is naar mij toegekomen toen Swietie(die naam wordt wel anders als ze bij mij komt) Wat die dacht dat Swiet er ook een was en vond het al zo leuk omdat er geen een in de buurt woonde.
Van dichtbij zie je wel degelijk verschil maar ze heeft er toch wel wat van.
ziehier duitse pincher
Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Wat een schattig hondje.

Ik zou het doen trouwens. Het blaffen kan worden afgeleerd. Verder ken je de hond heel goed en heb je er voldoende tijd voor.
En wat de labrador pup betreft: mogelijk dat je 5 honden een optie vind?

Sterkte met beslissen.
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Turbo!
Zeer actief

vaddie schreef:Wat een schattig hondje.

Ik zou het doen trouwens. Het blaffen kan worden afgeleerd. Verder ken je de hond heel goed en heb je er voldoende tijd voor.
En wat de labrador pup betreft: mogelijk dat je 5 honden een optie vind?

Sterkte met beslissen.
Ik denk dat ik met vijf honden mijn man in een dwangbuis kan afvoeren :wink:
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

ik snap je dilemma wel.
Als er bij mij iemand zou zeggen dat ie zijn hondje weg moet doen en ik ken het hondje, gevoel zit goed, nou dan mogen ze em brengen.

Ik zie trouwens dat je dan vier kleine hondjes zou hebben...daar kan een labpup best bij. Twee kleine telt voor een grote dus dan heb je gewoon drie grote honden en geen vijf :pffff:

ik ben geen goeie raadgever wat herplaatsing betreft
:ugh:
Groetjes Belinda
Afbeelding
vaddie
Actief
Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.

Ongelezen bericht door vaddie »

Argument van Senne en Odin klopt prima.

5 kleine is gelijk aan 3 grote. :oohja:
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
mariskazwart
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever

Ongelezen bericht door mariskazwart »

zow hey, dat is echt een groot dilemma.
ik denk wel dat een rpoefperiode de beste oplossing is, heb je het daar al met je man over gehad?
en hij vindt het hondje toch ook best leuk? hij staat er toch niet 100% negatief tegenover?
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief

mariskazwart schreef:zow hey, dat is echt een groot dilemma.
ik denk wel dat een rpoefperiode de beste oplossing is, heb je het daar al met je man over gehad?
en hij vindt het hondje toch ook best leuk? hij staat er toch niet 100% negatief tegenover?
Nee dat staat hij ook niet gelukkig, anders was ik er al klaar mee geweest en dan had het nee geweest.
Maar ik vind het toch wel iets om over na te denken en niet overhaast een beslissing te nemen. De eigenaresse vind dat ook helemaal niet erg maar ze wil mij gewoon als eerste er over laten beslissen ook omdat ze weet hoe ik ben hoe ze bij mij is.

En omdat ik toch wel gek op dit hondje ben is altijd een van mijn favo oppashondjes geweest.
Turbo!
Zeer actief

vaddie schreef:Argument van Senne en Odin klopt prima.

5 kleine is gelijk aan 3 grote. :oohja:
Kleintjes zijn wel een stuk drukker dus dan tellen ze weer zwaarder :pffff:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”