Live4passions schreef: We hebben hier ooit een versufte hen gehad. Het probleem bleek toen dat zijdehoenen een onderdanige soort is, zo onderdanig dat ze geen eten of drinken kon krijgen. Tegen de tijd dat wij ze bij de anderen weghaalden was het al te laat en was ze te hard verzwakt om nog te eten...Mss is dit bij jou kuikens net het probleem?
Nee, kuikens is het woord niet, ze gaan dood als ze al ruim een tot twee jaar zijn en eten en drinken doen ze ook prima.
Het is een soort eenzijdige verlamming, geen idee wat het kan zijn.
Maar alles wat van die haan kwam is inmiddels dood, dus ik ben bang dat die toch schuldig is hieraan
Neurologisch, kan maar dat durf ik niet zo zeggen, misschien eens een dierenarts vragen? Incest zou snel geoppert worden, maar tenzij je al jaren kweekt, of toevallig een haan en hen van een jarenlange inteelt lijn hebt lijkt me dat sterk..
Dit soort rassen
is natuurlijk van sterke inteelt he

Dat zijn ze gewoon allemaal.
Kippenstammen worden altijd zo opgezet en zo ook generaties lang gefokt: 1 haan en 2 hennen van twee stammen en dan kruisen om de zaak vast te leggen.
Het is feitelijk een wonder dat het niet veel vaker fout gaat, wat misschien ook wel gewoon het geval is trouwens. Want laten we eerlijk zijn, bij fokkers worden kippen niet ouder dan een jaar of twee, dus op vitaliteit kun je niet selecteren
Wat dat pikken op je kuikens betreft: dat doen kippen snel.
Een plekje is al genoeg, verveling is al genoeg, en sommige rassen doen het sneller dan andere.
Het is feitelijk een verkeerde tijd voor broedsels, want ze kunnen veel minder snel naar buiten en daar voorkom je dit soort dingen vaak mee.
Jammer dat je haantje het niet gered heeft