Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de kipjes en onze late kuikens

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Live4passions
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie(kruising)

de kipjes en onze late kuikens

Ongelezen bericht door Live4passions »

Aller eerst een klein woordje uitleg? We hebben al even kippen en dus hebben we ook regelmatig kuikens, die dan samen met de mama in een hokje apart moge zitten. We hebben al twee nestjes gehad dit jaar en de eersten zitten al tussen de grote kippen, onze tweede nest zit nog apart bij onze Zijdehoentjes en de laatste nestjes(waarvan de kuikens tot bijna een maand verschillen) zitten samen bij 1 mama. Ze zijn best met veel en vorige week werd in van de jongsten(net uit het ei) naar het hoofd gepikt door de ouderen. Het had een wondje aan het hoofd, hoe die er kwam? Geen idee, maar ik laat hier geen kuikens doodpikken!

Het zag er niet zo heel goed uit, maar ik was vast besloten, ik wou dat beestje niet dood laten gaan, het zit nu onder een lamp in onze atelier en doet het prima! Het is wel weer een haantje, dus dat is niet zo heel goed :lol1: Maar dat is weer een probleem voor later:D

Hier is mijn mooie jongen:D
Afbeelding
Afbeelding

Het drinken van de oudere broertjes en zusjes was ocharme bevrozen deze morgen, dus ze waren maar wat blij om te komen drinken.
Afbeelding
Afbeelding

Het oudere nestje bij de zijdehoenen
Afbeelding

2 van de eerste nest van dit jaar.
Afbeelding

De enige kip die buiten kwam en de oudste haan.
Afbeelding

Mijn lieve eend :I:
Afbeelding

De anderen vonden het net te koud al die sneeuw, dus die kregen binnen eten, maar daar is het nogal donker voor foto's..
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: de kipjes en onze late kuikens

Ongelezen bericht door Kristina »

Oh wat een heerlijk gezicht.

Ik duim voor het haantje! :ok:
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Live4passions
Vaste gebruiker

Kristina schreef:Oh wat een heerlijk gezicht.

Ik duim voor het haantje! :ok:
We danken je allebei!
Hij is nu een dikke week vandaag en doet het nog steeds goed:D
Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

O, wat zijn ze toch leuk!
Zou zo weer voor de zijdehoentjes vallen. We hebben er nog 3, hebben bijna 3 jaar geleden ook kuikentjes gehad. Helaas erg veel haantjes en bij zijtjes zie je dat pas laat.
Dit jaar zijn er veel doodgegaan, geen idee hoe dat kan.
Weet jij dat?
Op een ochtend vind ik er dan weer een die raar met het kopje schudt, scheef op de poten staat, soms aan een kant de vleugel laat hangen, net of ze uit het lood geslagen is. Dat moddert dan nog een tijdje door, soms nog wekenlang en vroeg of laat ligt ze dan dood in het hok of gewoon buiten. Iets neurologisch? Alle kuikens zijn afgelopen jaar op deze manier doodgegaan, dat waren dus de kuikens van 2,5 jaar geleden. Beide moederkippen zijn er nog, blakend van gezondheid.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nou die kan met kerst de oven nog niet in hoor
Afbeelding
Live4passions
Vaste gebruiker

Rinne Roos schreef:O, wat zijn ze toch leuk!
Zou zo weer voor de zijdehoentjes vallen. We hebben er nog 3, hebben bijna 3 jaar geleden ook kuikentjes gehad. Helaas erg veel haantjes en bij zijtjes zie je dat pas laat.
Dit jaar zijn er veel doodgegaan, geen idee hoe dat kan.
Weet jij dat?
Op een ochtend vind ik er dan weer een die raar met het kopje schudt, scheef op de poten staat, soms aan een kant de vleugel laat hangen, net of ze uit het lood geslagen is. Dat moddert dan nog een tijdje door, soms nog wekenlang en vroeg of laat ligt ze dan dood in het hok of gewoon buiten. Iets neurologisch? Alle kuikens zijn afgelopen jaar op deze manier doodgegaan, dat waren dus de kuikens van 2,5 jaar geleden. Beide moederkippen zijn er nog, blakend van gezondheid.
We hebben hier ooit een versufte hen gehad. Het probleem bleek toen dat zijdehoenen een onderdanige soort is, zo onderdanig dat ze geen eten of drinken kon krijgen. Tegen de tijd dat wij ze bij de anderen weghaalden was het al te laat en was ze te hard verzwakt om nog te eten...Mss is dit bij jou kuikens net het probleem?

Het is moeilijk oordelen over iets wat je niet ziet natuurlijk. Zitten je kuikens in een hok apart, of buiten tussen de anderen? Hier overleven enkel de kuikens die weggehaald worden het. Zoals ik zei in een hok met de moeder apart, beschermt van katten, ratten en andere kippen...
Neurologisch, kan maar dat durf ik niet zo zeggen, misschien eens een dierenarts vragen? Incest zou snel geoppert worden, maar tenzij je al jaren kweekt, of toevallig een haan en hen van een jarenlange inteelt lijn hebt lijkt me dat sterk..

Helaas heb ik superslecht nieuws:( :cry: Na een stroomuitval in onze regio, die het kuiken goe was doorgekomen heeft afgelopen nacht de rode lamp het begeven... Het kuiken was zo goed bezig dat ik 's nachts ook niet ging kuiken..Was me dat schrikken:( De kou moet mijn arme jongen dan toch overmeesterd hebben. Ik ben er niet goed van, Hij was zo sterk dat ik er van overtuigd was dat hij het zou halen:(
RIP mijn kleine maatje :cry:
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

He bah!! :roos:
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Live4passions schreef: We hebben hier ooit een versufte hen gehad. Het probleem bleek toen dat zijdehoenen een onderdanige soort is, zo onderdanig dat ze geen eten of drinken kon krijgen. Tegen de tijd dat wij ze bij de anderen weghaalden was het al te laat en was ze te hard verzwakt om nog te eten...Mss is dit bij jou kuikens net het probleem?
Nee, kuikens is het woord niet, ze gaan dood als ze al ruim een tot twee jaar zijn en eten en drinken doen ze ook prima.
Het is een soort eenzijdige verlamming, geen idee wat het kan zijn.
Maar alles wat van die haan kwam is inmiddels dood, dus ik ben bang dat die toch schuldig is hieraan :19:
Neurologisch, kan maar dat durf ik niet zo zeggen, misschien eens een dierenarts vragen? Incest zou snel geoppert worden, maar tenzij je al jaren kweekt, of toevallig een haan en hen van een jarenlange inteelt lijn hebt lijkt me dat sterk..
Dit soort rassen is natuurlijk van sterke inteelt he ;)
Dat zijn ze gewoon allemaal.
Kippenstammen worden altijd zo opgezet en zo ook generaties lang gefokt: 1 haan en 2 hennen van twee stammen en dan kruisen om de zaak vast te leggen.
Het is feitelijk een wonder dat het niet veel vaker fout gaat, wat misschien ook wel gewoon het geval is trouwens. Want laten we eerlijk zijn, bij fokkers worden kippen niet ouder dan een jaar of twee, dus op vitaliteit kun je niet selecteren ;)

Wat dat pikken op je kuikens betreft: dat doen kippen snel.
Een plekje is al genoeg, verveling is al genoeg, en sommige rassen doen het sneller dan andere.
Het is feitelijk een verkeerde tijd voor broedsels, want ze kunnen veel minder snel naar buiten en daar voorkom je dit soort dingen vaak mee.
Jammer dat je haantje het niet gered heeft :ugh:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”