Maandagmiddag heeft een windhond op de E314 een vier kilometer lange file veroorzaakt. Met man en macht werd het opgeschrikte dier achterna gezeten. Uiteindelijk slaagde het Natuurhulpcentrum van Opglabbeek er in de hond te vangen met een net.
Zo’n anderhalf uur duurde het eer ze het dier te pakken kregen en het verkeer weer normaal kon verlopen. Terèse Metten, eigenaar van windhond Matiss, is zwaar onder de indruk van de gebeurtenissen. Maar ook het dier zelf is doodop en moet zichtbaar bekomen van de emoties.
“Onze buurman was aan de deur komen bellen”, doet Terèse het verhaal. Ik deed open en Matiss rende naar buiten. Ik riep en ze kwam terug. Maar toen ook onze buurman riep, schrok ze en liep ze weer weg. Ik ben haar op mijn sloffen achterna gerend.”
Onderweg kwam Terèse een politieagent tegen die haar hielp zoeken. “Maar ook dat leverde niets op. Uiteindelijk is het dier op de autosnelweg terechtgekomen. Daar probeerde men met man en macht Matiss te vangen. Maar telkens ze iemand op haar zag afkomen, ging ze op de loop. Gelukkig kon Sil Janssen van het Natuurhulpcentrum haar vangen en weer naar huis brengen.”
Bron: http://www.hbvl.be/limburg/genk/windhon ... -e314.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;