Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Honden uitlaten in een dierenasiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Honden uitlaten in een dierenasiel

Ongelezen bericht door Maxine »

Ik werk nu al meer dan een jaar in het dierenasiel.
Graag zou ik ook eens andere dierenasiels gaan bezoeken om te kijken hoe het er daar aan toe gaat. Maar aangezien ik nog geen auto heb, het erg druk heb met school en ik met de bus niet overal kan komen, doe ik het maar langs deze weg.
Wat ik me vooral afvroeg is hoe dat de verzorging en het uitlaten van de honden in z'n werk gaat bij andere asiels.

Als ik in het asiel aankom zijn de bezoekers net weg. We beginnen eerst met de honden buiten te laten in hun speelwei. Sommige honden zitten samen. (Er zijn zo'n 40 weides waarvan 10 voor de pension-honden)
Enkele honden worden ook nog eens buiten het asiel uitgelaten. (2 omdat ze te dik zijn en wat meer conditie moeten opbouwen, 1 gaat met een van de vrijwilligers canicrossen en nog enkele anderen zijn de 'aandachtshonden' van enkele vrijwilligers dus nemen ze hun ook mee buiten het asiel.)
Dit is een (oude) foto van het asiel. Het rode is het hoofdgebouw, het blauwe gedeelte zijn de weides waarin ze twee keer per dag in worden uitgelaten.
Afbeelding

Op sites van andere asiels zie ik heel vaak dit soort foto's:
Afbeelding
Is dat het enige stukje 'buiten' dat de honden krijgen? Meer niet? Geen gras? Geen boom?
Worden deze honden dan wel buiten het asiel uitgelaten? Of zien ze echt niet meer dan hun binnen-en buiten hok?
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Honden uitlaten in een dierenasiel

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb stage gelopen in een asiel waar de honden altijd overdag even op de speelvelden gaan en met goed weer de hele dag. Ze hebben ook droge schuilplek in de speelweide.
Ook (als dit kan) in een roedeltje dus beweging krijgen ze wel.

Als stagiaire/vrijwilliger had je 's middags vaak tijd over en ga je wandelen met de honden.
Ik pakte vaak de minder populaire honden en ging daar beetje mee trainen onderweg enzo, extra aandacht.

Dit asiel was overigens een voormalig pension dus ruime speelweides etc. :ok:
Ook nam de eigenaresse nooit teveel pensionhonden aan zodat de honden niet op elkaar worden gepropt.
Maxine
Zeer actief

LéonieHonden schreef:Ik heb stage gelopen in een asiel waar de honden altijd overdag even op de speelvelden gaan en met goed weer de hele dag. Ze hebben ook droge schuilplek in de speelweide.
Ook (als dit kan) in een roedeltje dus beweging krijgen ze wel.

Als stagiaire/vrijwilliger had je 's middags vaak tijd over en ga je wandelen met de honden.
Ik pakte vaak de minder populaire honden en ging daar beetje mee trainen onderweg enzo, extra aandacht.

Dit asiel was overigens een voormalig pension dus ruime speelweides etc. :ok:
Ook nam de eigenaresse nooit teveel pensionhonden aan zodat de honden niet op elkaar worden gepropt.

Ah zo! :wink:
Ik dacht wel dat ze niet de hele dag in hun hok zouden zitten, maar had nog niet de kans gehad om het iemand te vragen.
Klink erg leuk trouwens! :ok:
Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

in het asiel waar ik gewerkt heb haalden we honden
uit de kennels en stelde we groepen samen.
die mochten op uitrenvelden lekker ravotten.
Maxine
Zeer actief

krullie schreef:in het asiel waar ik gewerkt heb haalden we honden
uit de kennels en stelde we groepen samen.
die mochten op uitrenvelden lekker ravotten.
Zo gaat het bij ons ook ongeveer.
Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Onderste foto lijkt mij meer een cattery :wink: Asiel waar ik vroeger werkte, 2 tot 4 keer per dag aan de riem uitlaten, elke dag trainen, 2 keer per dag speelweide(gras), 2 keer per dag in de ren(beton). Beetje afhankelijk van de hond, oude maltheser hoeft niet 2 keer per dag op de speelweide op trainen maar wil wel graag aan de riem uit, beetje snuffelen etc.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

bij ons in eindhoven het asiel hebben we hondenuitlaters de honden worden minimaal 3 x per dag uit gelaten smorgens beginnen ze daar mee en worden altijd de heel zindelijke honden als eerste gedaan we hebben een bord hangen daar staan al de honden op met opmerkingen erbij dus ook als ze zindelijk zijn bij de eerste ronden zet je een kruisje bij de hond de tweede ronde wordt de tijd er bij gezet en bij de derde honden volgens mij ook ik laat eigelijk nooit honden uit kijk zo ziet het bord eruit
Afbeelding
en bepaalde honden gaan op de speelweide we hebben er 4
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Bij ons asiel ben ik een aantal jaren katten knuffelaarster geweest.
De honden daar hebben ongeveer ook van die hokken, maar mogen elke dag op een veld lopen, en worden ook gewoon uitgelaten.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Ik wandel bij twee asielen. Bij het eerste zien de hokken eruit zoals op de foto, met een kleine buitenren. Geen speelweides. Het asiel ligt midden in een park en de vrijwilligers gaan met de honden wandelen in het park.
Bij het tweede asiel is er geen buitenren. Alle honden zitten binnen, er is 1 iets grotere buitenkennel waar om beurten een hond in mag. Ook hier gaan vrijwilligers met de honden wandelen op het omliggende terrein.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Dat is alweer jaren terug, dus mijn geheugen is niet optimaal meer.
Waar ik gewerkt heb (asiel-pension) gingen ze 3 x per dag naar de speelweiden.
Er werd gekeken wie in welke groep paste en wie het best niet op velden naast elkaar konden
(vanwege het rennen of uitdagen langs de hekken).
Sommige pension-klanten wilden hun hond alleen op een veld ivm agressie of schoonheid (show honden).
Alles werd op het bord geschreven zodat iedereen wist wie in welke groep en op welk veld hoorde.
Wisselen van de velden werd altijd onder leiding van een bekende gedaan.. dus niet een nieuwe vrijwilliger ofzo.
Asiel en pension zat strikt gescheiden van elkaar. Quarantaine uiteraard ook.
De kennels waren half dicht en half buiten, info over de honden hing aan de deurtjes.
Er waren zo'n 8 speelweiden met steen, zand en gras.
Schema was geloof ik asiel-schoonmaken-pension-schoonmaken-voeren-asiel-pension-voeren-asiel-pension.
's Middags was er dus tijd over om nieuwelingen in een groep te plaatsen en dat te observeren.
En natuurlijk om een hondje uit te laten in het park, borstelen van sommige honden, fysiotherapie van de da etc.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”