Graag zou ik ook eens andere dierenasiels gaan bezoeken om te kijken hoe het er daar aan toe gaat. Maar aangezien ik nog geen auto heb, het erg druk heb met school en ik met de bus niet overal kan komen, doe ik het maar langs deze weg.
Wat ik me vooral afvroeg is hoe dat de verzorging en het uitlaten van de honden in z'n werk gaat bij andere asiels.
Als ik in het asiel aankom zijn de bezoekers net weg. We beginnen eerst met de honden buiten te laten in hun speelwei. Sommige honden zitten samen. (Er zijn zo'n 40 weides waarvan 10 voor de pension-honden)
Enkele honden worden ook nog eens buiten het asiel uitgelaten. (2 omdat ze te dik zijn en wat meer conditie moeten opbouwen, 1 gaat met een van de vrijwilligers canicrossen en nog enkele anderen zijn de 'aandachtshonden' van enkele vrijwilligers dus nemen ze hun ook mee buiten het asiel.)
Dit is een (oude) foto van het asiel. Het rode is het hoofdgebouw, het blauwe gedeelte zijn de weides waarin ze twee keer per dag in worden uitgelaten.

Op sites van andere asiels zie ik heel vaak dit soort foto's:

Is dat het enige stukje 'buiten' dat de honden krijgen? Meer niet? Geen gras? Geen boom?
Worden deze honden dan wel buiten het asiel uitgelaten? Of zien ze echt niet meer dan hun binnen-en buiten hok?