Odin's laatste les EG3 is gister geweest. En helaas niet met het succes waar ik op gehoopt had. Odin heeft sinds de laatste les van de vorige cursus een probleem met af en blijf. Hij heeft toen tussen 2 (dominante) reuen in gelegen en was daar zodanig van onder de indruk dat hij is gaan lopen. Dat deed hij toen op examen ook maar omdat hij het de hele cursus zo goed gedaan had zijn we toch geslaagd. Nu bij iedere les die ik met Odin gelopen heb had ik hetzelfde probleem. Hij bleef maar opstaan en alles wat ik probeerde leek niet te helpen. We zaten samen een beetje in een visuele circel omdat ik ook weer wat nerveus werd bij de oefening en dit Odins onzekerheid natuurlijk alleen versterkte. Nu loopt Alberto al een paar lessen met hem omdat ik op maandag in Utrecht ben. Dit leek beter te gaan Odin begon in iederegeval later met lopen. De 2e les met alberto ging het eigenlijk heel goed hij bleef liggen totdat alberto zijn handen ineens in zijn zak stak , maar toen alberto zich omdraaide en hem aankeek ging hij meteen terug op zijn plek liggen en heeft die tijd vol gemaakt! Dat was een enorme vooruitgang!

We oefenen nu al 3 weken volop met af en blijf en echt overal slaagd meneer met vlag en wimpel, we hebben op zoveel mogelijk drukke plekken geoefend tot aan een vol voetbalveld met juigende mensen toen ging allemaal perfect. Hij blijft zelfs minuten liggen uit zicht! En laatst bleef hij 10 min liggen terwijl er wandelaars met en zonder honden, fietsers, auto's en een lawaaierige quad lang kwamen en dan was ik ondertussen ook nog aan het apporteren met Jola (een van odins lievelings spelletjes) geen probleem dus.
Maar op de een of andere manier blijft hij daar dus niet liggen en we hebben de volgende keer (wel pas over 3 weken) dus examen als hij niet blijft liggen zakken we en kan ik niet door naar de G&GB wat ik heel jammer zou vinden, nog een keer deze cursus kan ik echt niet van Odin vragen hij is nu al moeilijk te motiveren. Mijn idee is om nu echt heel erg goed opzoek te gaan naar hele drukke honden gebieden (die heb je hier niet echt) en dan dus daar te gaan oefenen, maar verder weet ik het ook even niet.
Iemand nog ideen alle tips zijn welkom