Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het even niet meer (af en blijf)

Moderator: moderatorteam

corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ik weet het even niet meer (af en blijf)

Ongelezen bericht door corason del perro »

Odin's laatste les EG3 is gister geweest. En helaas niet met het succes waar ik op gehoopt had. Odin heeft sinds de laatste les van de vorige cursus een probleem met af en blijf. Hij heeft toen tussen 2 (dominante) reuen in gelegen en was daar zodanig van onder de indruk dat hij is gaan lopen. Dat deed hij toen op examen ook maar omdat hij het de hele cursus zo goed gedaan had zijn we toch geslaagd. Nu bij iedere les die ik met Odin gelopen heb had ik hetzelfde probleem. Hij bleef maar opstaan en alles wat ik probeerde leek niet te helpen. We zaten samen een beetje in een visuele circel omdat ik ook weer wat nerveus werd bij de oefening en dit Odins onzekerheid natuurlijk alleen versterkte. Nu loopt Alberto al een paar lessen met hem omdat ik op maandag in Utrecht ben. Dit leek beter te gaan Odin begon in iederegeval later met lopen. De 2e les met alberto ging het eigenlijk heel goed hij bleef liggen totdat alberto zijn handen ineens in zijn zak stak , maar toen alberto zich omdraaide en hem aankeek ging hij meteen terug op zijn plek liggen en heeft die tijd vol gemaakt! Dat was een enorme vooruitgang! :cheer: We oefenen nu al 3 weken volop met af en blijf en echt overal slaagd meneer met vlag en wimpel, we hebben op zoveel mogelijk drukke plekken geoefend tot aan een vol voetbalveld met juigende mensen toen ging allemaal perfect. Hij blijft zelfs minuten liggen uit zicht! En laatst bleef hij 10 min liggen terwijl er wandelaars met en zonder honden, fietsers, auto's en een lawaaierige quad lang kwamen en dan was ik ondertussen ook nog aan het apporteren met Jola (een van odins lievelings spelletjes) geen probleem dus.

Maar op de een of andere manier blijft hij daar dus niet liggen en we hebben de volgende keer (wel pas over 3 weken) dus examen als hij niet blijft liggen zakken we en kan ik niet door naar de G&GB wat ik heel jammer zou vinden, nog een keer deze cursus kan ik echt niet van Odin vragen hij is nu al moeilijk te motiveren. Mijn idee is om nu echt heel erg goed opzoek te gaan naar hele drukke honden gebieden (die heb je hier niet echt) en dan dus daar te gaan oefenen, maar verder weet ik het ook even niet.

Iemand nog ideen alle tips zijn welkom
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Re: Ik weet het even niet meer (af en blijf)

Ongelezen bericht door *Anita* »

kun je niet een aantal keer op dat zelfde veld oefenen?
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben bang van niet we trainen in een manege bak en volgens mij zitten die bijna altijd wel vol met iets maar het is natuurlijk wel het idee waard om eens contact op te nemen met de manege :ok:
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Gister met alberto overlegd en hij vertelde me dat hij voor de cursus toen iedereen nog wat met hond honden door de bak liepen hij ook al af en blijf geoefend had en dat Odin toen goed bleef liggen. Verder heeft hij na de les ook nog eens in de bak geoefend en toen had iemand zijn hond erbij gelegd toen werd Odin wel weer onrustiger maar bleef wel liggen.

We gaan sowieso nu even contact opnemen met de manege om daar te oefenen, maar ik ben bang dat het misschien niet genoeg is omdat hij dan hooguit met Jola is en dat gaat altijd wel goed.

Dus als er nog mensen zijn met andere ingevingen hoor ik het graag! :ok:
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joepie »

Ik denk ook dat het het beste is om op die plek te oefenen.
Met die plek legt hij namelijk de link.
Jaa honden zijn slim :mrgreen:
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gerrie »

Ik heb niet echt tips, maar als je eens wilt oefenen met een andere hond dan Jola ernaast, kan ik Luna wel ter beschikking stellen? Extra moeilijk voor Odin, omdat hij graag naar haar toe komt, maar als hem dat lukt, heb je wel meer zekerheid dat hij in een andere situatie ook blijft liggen... Kan trouwens dan ook wel Mademar meenemen, zodat we echt een paar honden op rij hebben...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Kun je geen contact opnemen met een aantal van je medecursisten en aan hen vragen om met jullie ergens te gaan trainen? Het liefst op de cursuslocatie natuurlijk, maar anders elders. Dan zou ik proberen minstens 2 andere honden erbij te krijgen en het liefst honden waarvan je denkt dat hij daar op zou kunnen reageren.
Als dat lukt, zou ik het weer van het begin af aan gaan doen, dus eerst op een meter afstand van Odin gaan staan en niet te lang laten blijven, en als dat goed gaat uiteraard enorm belonen met spel of wat lekkers. Dan de afstand langzaam uitbouwen en ook de tijd dat hij moet blijven liggen.
Tussendoor veel spelen en wat door elkaar volgen en zo, dan went hij misschien nog wat meer aan de vreemde honden om hem heen.
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

Gerrie schreef:Ik heb niet echt tips, maar als je eens wilt oefenen met een andere hond dan Jola ernaast, kan ik Luna wel ter beschikking stellen? Extra moeilijk voor Odin, omdat hij graag naar haar toe komt, maar als hem dat lukt, heb je wel meer zekerheid dat hij in een andere situatie ook blijft liggen... Kan trouwens dan ook wel Mademar meenemen, zodat we echt een paar honden op rij hebben...
Ja :ok: ik zat zelf ook al te denken gewoon weer eens een wandeling te doen en dan jullie hulp te vragen, hopelijk gaat kyra dan mee dan word het helemaal moeilijk hahaha :E:

@ longfields: wat een goed idee ga eens kijken of ik achter wat telefoonnummers kan komen!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik hoop dat het lukt!
Het is voor de anderen natuurlijk ook leuk om wat extra te trainen, dus het heeft niet alleen voor jou voordelen. :wink:

Bij ons is er ook een groepje dat regelmatig met elkaar op een openbare plek traint, naast de reguliere lessen. Is vaak nog wel gezellig ook.
Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gerrie »

Ow, ben bang dat ik mijn aanbod moet intrekken... Luna is loops sinds vandaag, dus dat zou wel heel oneerlijk voor Odin zijn, om daarmee te moeten oefenen...
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Contacteer:

hahaha nee laten we dat dan maar niet doen :wink: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”