Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms verwens je ze wel eens

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Soms verwens je ze wel eens

Ongelezen bericht door maart »

De honden :N: Met name Fax, gut, wat kan ik die kerel soms wurgen :oeps:

Hij bedoelt het allemaal goed hoor, maar ok, schiet ik niets mee op. Daarnet buiten gaan speuren (hij heeft prachtig gewerkt :ok: ) en dan in de tuin nog wat klooien :cheer:

Opeens pak ik de bal en wil die gooien, doe dus mijn hand omhoog waarop hij grijpt... misgrijpt weliswaar. knal in mijn gezicht :ugh:
resultaat: een sneetje boven mijn lip maar ook één net boven mijn oog :N: Die doet dus wel behoorlijk pijn, ik heb het ontsmet maar het gloeit, mijn oogkas doet best ook wel pijn :denken:
Mijn lip is net genezen (slecht idee van een balletje voor je te houden bij het oproepen :mrgreen: ) ; heb ik nu dit weer :boos:

Morgen kijk ik het wel ff aan, anders wordt het een rondje dokter denk ik :oeps:

En Fax: hoewel ik de neiging had hem eenzelfde tots terug gegeven :pffff: heb ik hem netjes al spelend in zijn kennel gedaan :wink:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Re: Soms verwens je ze wel eens

Ongelezen bericht door yamie »

volgens mij had ik hem toch echt wel een dauw gegeven, zo lomp hoeft heus niet :ugh:

maar beterschap met je smoelwerk, zal wel opkleuren nog :engel:
maart
Zeer actief

Nanna schreef:
maart schreef:Opeens pak ik de bal en wil die gooien, doe dus mijn hand omhoog waarop hij grijpt... misgrijpt weliswaar. knal in mijn gezicht :ugh:
Neem dan ook een teckel :smile:
Die hoef je ook geen tots terug te geven dan ;-)
nah, daarvoor is mijn schoenmaat te klein. Die schuppen in hun hol zouden niet aankomen :wink:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Mannen! Altijd lomp, haha! :mrgreen:

Sterkte met je verwondingen!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Elmo doet dat ook altijd :ugh: Loop geregeld met een dikke/kapotte lip :ugh: Hij krijgt overigens wel gelijk iets terug :N: Gewoon in reflex
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

maart schreef:
Nanna schreef:
maart schreef:Opeens pak ik de bal en wil die gooien, doe dus mijn hand omhoog waarop hij grijpt... misgrijpt weliswaar. knal in mijn gezicht :ugh:
Neem dan ook een teckel :smile:
Die hoef je ook geen tots terug te geven dan ;-)
nah, daarvoor is mijn schoenmaat te klein. Die schuppen in hun hol zouden niet aankomen :wink:
Neeje die voet blijft steken.
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

oh auwwww. :ugh:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ooh en dat is pijnlijk.
Ik ken het, hier ook zo'n lompe boer! :S:
Chris*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herders

Ongelezen bericht door Chris* »

Je wordt duidelijk te traag voor hem.... :mrgreen:
Liselore
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua, Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Liselore »

Auw . . . pijnlijk! Heb vorig jaar ook bij de huisarts gezeten. Ik boog voorover, Timo kwam omhoog . . . boem is ho :N: ! Boven op mijn neus. Pijn aan mijn oogkas, dus na een weekje naar de huisarts. Die moest er zo nodig even aan zitten, ging bijna plat van de pijn, beetje duwen, nog meer pijn, maar daarna nooit meer last van gehad. Ben wel handiger geworden in ontwijken daarna . . .

Beterschap :ok:
maart
Zeer actief

Chris* schreef:Je wordt duidelijk te traag voor hem.... :mrgreen:

dat zei Dirk ook tegen me :smile:
LittleBoy
Actief

Ongelezen bericht door LittleBoy »

Ik ben zeker dat je die hebt verdiend :p
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC

Ongelezen bericht door wenmart20 »

ja je moet ook niet zolang wachten he met die bal hahahaha
Lekker lomp :oohja:
Succes met je lip hoop niet dat het te blauw wordt
Afbeelding
maart
Zeer actief

wenmart20 schreef:ja je moet ook niet zolang wachten he met die bal hahahaha
Lekker lomp :oohja:
Succes met je lip hoop niet dat het te blauw wordt
lip is alweer genezen, dat was van de keer ervoor :F:

de wondes zelf vallen me, zijn maar kleine sneetjes, maar mijn oog zelf doet toch behoorlijk zeer. Ach ja.
Hopelijk geen hersenschudding, het is morgen een gans eind rijden naar training en anders moet ik die afzeggen :oohja:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Moet je 'm ook maar niet zo opfokken :F:

Dat zei ik vrijdagochtend ook tegen manlief. Eerste dag van de vakantie gevierd met uitslapen (manlief) en daarna koffie, vrouwlief en pup er bij op bed. Pup wordt opgewonden, want dat mag ze anders nooit, manlief fokt d'r nog wat meer op, en net toen ik wou zeggen "zou je dat nou wel doen, kijk een beetje uit" klauwt ze met een lompe poot over het gezicht van manlief. Resultaat: Een pracht van een snee in het ooglid en een verkleurende oogkas :lol:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
maart
Zeer actief

Nanna schreef:
maart schreef: hoewel ik de neiging had hem eenzelfde tots terug gegeven :pffff: heb ik hem netjes al spelend in zijn kennel gedaan :wink:
Dat had ik dus niet op kunnen brengen ;-)
Ik word van weinig dingen echt woedend, maar opzettelijk snoeihard tegen mij aan batsen is wel één van die dingen. Hier doen ze het nooit, na 1x durven ze nooit meer. :N:
Ze krijgen dan een ruk aan hun vel dat ze het uitgillen.

bwa, opzettelijk. Hij sprong achter zijn bal :19:
beetje enthousiast misschien, maar ja, zo is hij nu eenmaal. Meestal ben ik daar op voorbereid, maar deze keer niet :N:

heb hem wel gevraagd (met de tranen in de ogen) 'waarom DOE je dat toch altijd' :smile: :ugh:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Neem dan ook een maatje kleiner/lichter: tervueren of iets :lol1: of een ME helm aanschaffen

Maar genoeg gedold, veel beterschap
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

oh auw en ik heb niet eens mechels... :roos:
Paar weken geleden ook dikke lip door die ouwe dikkop. was dat weer een beetje bijgetrokken kreeg ik een kopstoot van haar, pa wat later een nagel over de wenkbrouw (eigen schuld) ik paar dagen erna met andere ond ook een klauw in mijn gezicht.. ik geef hond de schuld maar uiteraard zat ik zelf fout :o
Leuk he honden.. en verwensingen maken :engel:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Auw, pijnlijk! :oeps:

Maar daar hoef je geen lompe mechelaar, duitser of lab voor te hebben, hoor. Ik wilde een paar dagen geleden Cody een knuffel geven toen ik op de bank zat. Wil die lummel in een overmaat aan genegenheid zijn kop tegen die van mij vleien. Helaas zat ik wat gebukt en hij slaat me toch loeihard met zijn voorhoofd tegen die van mij aan dat ik sterretjes zag. Ik heb nog steeds een buil midden op mijn voorhoofd.
Voor straf heb ik hem nogmaals de rasstandaard voorgelezen. Vooral dat gedeelte wat gaat over dat 'de collie gefokt is op schoonheid, elegantie en gratie'. Helaas heeft hij wat het laatste gedeelte betreft achter aan gestaan toen die eigenschap werd uitgedeeld :jank: .
Afbeelding
maart
Zeer actief

vanmorgen toch maar naar dokter geweest :N: alles was precies wazig vanmorgen (wat na een tijdje wel overging gelukkig)
lichte hersenschudding en mooi blauw oog :ok: Voorlopig 3 dagen thuis, donderdag moest ik bellen als het niet beter zou zijn en dan wordt het verlengd indien nodig.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

maart schreef:vanmorgen toch maar naar dokter geweest :N: alles was precies wazig vanmorgen (wat na een tijdje wel overging gelukkig)
lichte hersenschudding en mooi blauw oog :ok: Voorlopig 3 dagen thuis, donderdag moest ik bellen als het niet beter zou zijn en dan wordt het verlengd indien nodig.

Ach jee, sterkte!
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer

Ongelezen bericht door Turbo! »

Ah sterkte ermee! Ik had het vroeger altijd met de labradors van mijn mama, jeetje die kwamen hard aan dan zeg.

Nou rustig aan doen hoor.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Jeetje wat een knal moet dat zijn geweest dan. :oohja:

Hier gaat het ook wel eens zo. Als ik op de bank lig en Martijn gaat wandelen met de honden dan rent Eva over mij heen en zet ze zich gewoon af op mij. De laatste keer een heel blauw been met 3 grote blauwe striemen. Duurde 3 weken eer dat weg was. :boos:

En als ik zeg, waar is je bal??? dan rent ze al speurend door het huis en rent daarbij gewoon over ons en Cleo heen als wij op de bank liggen :eek: Ik geef daar overigens wel een brul en een duw bij al helpt dat niks. :roll: Eenmaal op die bal ziet en hoort ze niks meer maar ik doe me dan echt pijn en uit reflex geef ik dan een duw :piew:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

En dan ben ik weer zo blij dat Toby wat ouder aan het worden is. Het scheelt zoveel butsen, deuken, schrammen en beurse plekken. :wink: Dat over je heen rennen is hier nu iets minder. En dat snoeihard omhoog komen terwijl jij net bukt ook. Heerlijk, niets lekkerders dan een iets oudere hedder. :mrgreen: (alhoewel Toopje als jumpie ook wel erg tof was, met zijn vier beentjes tegelijk in de lucht.) :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

MARC_S schreef:Jeetje wat een knal moet dat zijn geweest dan. :oohja:

Hier gaat het ook wel eens zo. Als ik op de bank lig en Martijn gaat wandelen met de honden dan rent Eva over mij heen en zet ze zich gewoon af op mij. De laatste keer een heel blauw been met 3 grote blauwe striemen. Duurde 3 weken eer dat weg was. :boos:

En als ik zeg, waar is je bal??? dan rent ze al speurend door het huis en rent daarbij gewoon over ons en Cleo heen als wij op de bank liggen :eek: Ik geef daar overigens wel een brul en een duw bij al helpt dat niks. :roll: Eenmaal op die bal ziet en hoort ze niks meer maar ik doe me dan echt pijn en uit reflex geef ik dan een duw :piew:
Haha....herkenbaar.
Marouck krast ook mijn benen open en bont en blauw in haar enthousiasme, krijgt dus regelmatig een knal uit reflex.
En Biène kan er ook wat van....ik heb ook al eens hechtingen in mijn lip gehad door haar, een blauw oog opgelopen, gekneusde ribben omdat ze bovenop me sprong toen ik op de bank lag.... tja
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

:cheer: Yeeeaaahhh ik ben niet de enige die mishandeld word door dr honden :cheer: :mrgreen:

Hier t resultaat van wat er sinds ik Ditch heb allemaal al gebeurd is

Overal blauwe plekken.

In een knuffelbui met zn grote kop vol tegen mn neus aanknallen. Hoorde t gewoon kraken.
Dag erop, Kenji is aan t spelen met haar grote rubber bal ( zo'n hard ding aan n touwtje ) geeft dat ding een swieber en jawel hoor vol tegen mn neus

Van de zomer tot 2x toe een flink ei op mn scheenbeen, meneer had zn bal , laat los bal stuitert omhoog wil bal pakken en ja daar zat mijn scheenbeen tussen

Ik ben aan t knuffelen met Kenji. Ditch vind dat hij aandacht tekort komt.
Resultaat ; bril vliegt zo van mn neus af, licht blauw oog en een gekneusde oogkas of hoe dat bot onder je oog mag heten.

Verder heb ik 2 best grote littekens op mn linker wijsvinger.
1e x was toen ik met m in t kanaal aan t zwemmen was. Wil speeltje weggooien en toen had hij m al . Including mn wijs en middelvinger.
Geloof dat ze me in heel Middelburg, Vlissingen en Oost Souburg hebben horen vloeken :N: ( was met de laatste wk wedstrijd dus erg stil op straat )

Laatste x was 4 wkn geleden op de hondenclub. Zo'n zelfde gevalletje maar gelukkig iets minder erg.

En daarbij heb ik ook altijd wel wat wondjes op mn handen van stoten met de tanden of kratsen van de katten
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Haha mijn hond doet dat nooit :mann: Ze is wel een keer per ongeluk op een vrouw geland na het vangen van haar balletje, maar dat was niet helemaal haar fout hoor. En ze heeft ook een keer haar bal richting een andere hond gegooid die best hard aan kwam, maar kom op kan gebeuren.
Afbeelding
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Nou je hoeft geen grote honden te hebben voor een kaakslag, kopstoot, wonden of een blauw oog :jank:
Als Loddie bij me wil zitten, hou ik mijn arm laag zodat ze haar voorpoten daar op kan zetten en dan met een kontje zit ze op schoot. Dit gaat dan voor mij vanuit zit positie hè. Ik zit daar dan en buig iets voorover om de voorpoten te vangen en hup daar krijg ik dan weer een kopstoot. Loddie heeft nergens last van en staat al klaar voor de volgende poging. :jank:

Rambo zit graag op schoot en kijkt dan om zich heen. Dan moeten er echt geen katten langs de tuin lopen, want dan zet ze zich met zoveel kracht af dat ik weer onder de blauwe plekken op mn benen zit.

Poeh is helemaal een rampenplan, die springt tegen mn benen op en laat zich er dan vanaf zakken. Zo lekker diep met dr nagels in mn vel. Dan krijgt ze echt een GVD van me!
Die springt soms zomaar vanuit het niets op schoot, maakt niet uit wat ik aan het doen ben. Of ik daarbij een kaakslag of blauw oog oploop zal haar een zorg zijn. Ze krijgt wel een zwieper net zo hard weer van mn schoot af.

En leg dan al die blauwe plekken en wonden maar eens uit aan de thuiszorg. :engel:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:Ik herken er echt werkelijk helemaal niets van :smile:
Ben toch blij dat mijn honden mijn persoonlijke zone wat meer respecteren. Niet dat ze nooit op schoot liggen (dat doen ze tot vervelens toe) maar ze zullen nooit zo lomp gaan doen dat ik me bezeer.
Zoals gezegd: hoeven ze ook niet te flikken ook :S:
Er is helaas niks aan af te leren. :L: Eenmaal knopje op 1 doel en alle andere zaken verbleken tov dat belang. Zal wel een soort werkdrift van veel herders zijn. Ze moeten ineens maar met 1 doel voor ogen hun doel bereiken, ongeacht of daarbij op mij moet worden afgezet of over ons heen gerend moet worden :piew: Soort omgevingsblindheid zeg maar.

Dat omdat Eva extreem lief en rustig bij ons is, totdat je roept, "waar is je bal!" Of "ga je mee!". Dan schiet je met dat commando een soort raket af. :Q:

Laatst lag ik op de bank, Eva lag bij mijn voeten, klopt er iemand op de deur. De kortste route naar de deur is over de lengte van die bank en dus over mij heen. Ik kon omdat Eva 2 seconde nodig had om op te staan en het geluid te lokaliseren mezelf nog snel een bal maken met mijn armen voor mijn gezicht en mijn benen ingetrokken want anders was mijn hele gezicht eraf gekrabt met naar de deur vliegen :O: Dan ziet ze me niet meer want dan heeft ze ineens nog maar 1 doel. Grommend en blaffend naar de deur vliegen waarbij niets of niemand haar meer tegen kan houden. Haar werk dus volgens haar :E:

Eergister riep ik om 23:00 uur, Eva, waar is je bal? :N: Ze zoefde naar boven waar Martijn op de bank TV zat te kijken. Ik hoor AUW!!! EVAAAAA! :M: Bleek ze ook bovenop Martijn gesprongen te zijn tijdens het afzoeken van de 3 banken. :klaar: Daarbij slipt ze over het laminaat en knalt ze alles omver. Nu sinds 2 dagen probeer ik eerst de bal te lokaliseren om die dan zo snel mogelijk in haar bek te steken of aan te wijzen voor we gaan wandelen. Scheelt heel wat ravage in huis en blauwe plekken :F:

Maar met respect heeft het dus niks te maken. In rust komt ze niet eens binnen een straal van een meter van Cleo die ergens ligt en op ons staan doet ze al helemaal niet. Totdat er dus iets gebeurd waardoor ze omgevings-blind wordt en in een ongeleid projectiel veranderd :roll: Cleo weet dat en die springt meteen aan de kant en gaat buiten de gevarenzone staan. :F:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Inge O schreef:
maart schreef: anders moet ik die afzeggen :oohja:
ja, je moet er zelf ook nog wat op kloppen, dat zal de zaak deugd doen :engel:
haha :mrgreen:

gaan trainen doe ik toch :pffff: op het gemakske, heb alle tijd van de wereld om terug te keren, dus kan het rustig aan doen (anderhalf uur rijden en dan nog eens bijkomende files :ugh: )

@Nanna: het is eigenlijk geen lomp gedrag hoor. Het is zodanig enthousiast zijn dat hij niet meer weet wat hij doet. Hij ziet op die momenten enkel nog de bal en wil die hebben, wie/wat er staat maakt hem niet uit.

ach ja, weten we dat ook weer, overkomt me geen 2de keer denk ik :F:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”