Nanna schreef:Ik herken er echt werkelijk helemaal niets van
Ben toch blij dat mijn honden mijn persoonlijke zone wat meer respecteren. Niet dat ze nooit op schoot liggen (dat doen ze tot vervelens toe) maar ze zullen nooit zo lomp gaan doen dat ik me bezeer.
Zoals gezegd: hoeven ze ook niet te flikken ook

Er is helaas niks aan af te leren.

Eenmaal knopje op 1 doel en alle andere zaken verbleken tov dat belang. Zal wel een soort werkdrift van veel herders zijn. Ze moeten ineens maar met 1 doel voor ogen hun doel bereiken, ongeacht of daarbij op mij moet worden afgezet of over ons heen gerend moet worden

Soort omgevingsblindheid zeg maar.
Dat omdat Eva extreem lief en rustig bij ons is, totdat je roept, "waar is je bal!" Of "ga je mee!". Dan schiet je met dat commando een soort raket af.
Laatst lag ik op de bank, Eva lag bij mijn voeten, klopt er iemand op de deur. De kortste route naar de deur is over de lengte van die bank en dus over mij heen. Ik kon omdat Eva 2 seconde nodig had om op te staan en het geluid te lokaliseren mezelf nog snel een bal maken met mijn armen voor mijn gezicht en mijn benen ingetrokken want anders was mijn hele gezicht eraf gekrabt met naar de deur vliegen

Dan ziet ze me niet meer want dan heeft ze ineens nog maar 1 doel. Grommend en blaffend naar de deur vliegen waarbij niets of niemand haar meer tegen kan houden. Haar werk dus volgens haar
Eergister riep ik om 23:00 uur, Eva, waar is je bal? :N: Ze zoefde naar boven waar Martijn op de bank TV zat te kijken. Ik hoor AUW!!! EVAAAAA! :M: Bleek ze ook bovenop Martijn gesprongen te zijn tijdens het afzoeken van de 3 banken.

Daarbij slipt ze over het laminaat en knalt ze alles omver. Nu sinds 2 dagen probeer ik eerst de bal te lokaliseren om die dan zo snel mogelijk in haar bek te steken of aan te wijzen voor we gaan wandelen. Scheelt heel wat ravage in huis en blauwe plekken
Maar met respect heeft het dus niks te maken. In rust komt ze niet eens binnen een straal van een meter van Cleo die ergens ligt en op ons staan doet ze al helemaal niet. Totdat er dus iets gebeurd waardoor ze omgevings-blind wordt en in een ongeleid projectiel veranderd

Cleo weet dat en die springt meteen aan de kant en gaat buiten de gevarenzone staan.