Afgelopen donderdag op vrijdagnacht, (12 november, rond 1.45), hoorde ik geluiden. Daar werd ik wakker door. Vervolgens hoorde ik Beetle huilen als een Wolf. Ik ben direct naar beneden gegaan en ze lag helemaal stijf. Slijm uit haar bekje en bewusteloos. Ik dacht, mijn Beetle gaat nu dood.
Ik herkende het dus niet als een epileptische aanval (daar heb je een bepaald beeld bij van schokbewegingen) en heb direct het spoednummer van de dierenarts gebeld. Mijn vriend zette haar een beetje neer en bleef haar aaien. Na een aantal minuten kwam ze weer langzaam bij en begon ze rond te lopen. Het komende uur liep ze steeds weer iets stabieler en wilde af en toe naar buiten. Ze was heel onrustig en wilde ons bij haar hebben.
Allebei hebben we dus vanaf circa kwart over 3 in de kamer geslapen. Toen gaf ze zich dus ongeveer neer.
's ochtends heb ik mijn eigen dierenarts gebeld en even later belde hij mij terug. Hij heeft me een en ander verder uitgelegd. Eigenlijk kwam het er op neer, we hadden goed gehandeld en het is afwachten of en wanneer er een volgende aanval zou komen.
Helaas, een paar uur later, gistermiddag rond half 5 had ze weer een aanval. Ik heb de dierenarts (maar sprak alleen de assistente) gebeld. Deze gaf aan om met medicijnen te beginnen. Ik ben dus direct naar de dierenarts gegaan om phenoral 50 mg op te halen. Dit krijgt ze de komende tijd 2 keer per dag een half tablet. Dus 25 gram 2x per dag voor een hond van 12,5 kg.
Via het epilepsiebijhonden forum las ik dat het heel strikt komt wanneer je de medicijnen geeft. Mijn dierenarts heeft hier niets over gezegd (kreeg de medicijnen van de assistente). Daarnaast zat er geen gebruikershandleiding bij, gelukkig is er internet. Op de site epilepsiebijhonden.nl heb ik ook al veel gelezen.
Vandaag is ze vaak onrustig. Vanaf vanmiddag 4 uur tot half 6, maar nu vanavond ook weer. Het lijkt steeds dat er een aanval gaat beginnen, maar ze krijgt geen aanval.
Ik vraag me nu af wat goed is. Als ze inderdaad half neervalt ga ik bij haar zitten. Net alsof een mogelijke aanval niet doorzet.
Wie herkent dit ook en heeft er ervaring met (secundaire) epilepsie? En heeft nog goede tips voor mij?