Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vuurwerktraining voor hond en baas

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Blije Wereld
Vaste gebruiker
Contacteer:

vuurwerktraining voor hond en baas

Ongelezen bericht door Blije Wereld »

2011,
U zal nu denken, wat bedoelen ze met 2011? In de maand december geven we weer een vuurwerktraining en niet om het vuurwerk aan te steken maar om te proberen de honden een fijne en rustige jaarwisseling te geven en als uw hond dat heeft, dan heeft u dat ook!

Op 4 maandagavonden (d.d. 6, 13, 20 en 27 december) geven we deze training in Monnickendam.

Deze training is heel realistisch, met zeer veel geluid- en lichteffecten en heel veel rook.
Het is een cursus op 3 maandagavonden, we hebben dus een avond over voor als het heel erg slecht weer is (denk aan ijzel, sneeuw waardoor de wegen echt niet begaanbaar zijn) en we daardoor echt niet kunnen trainen.

U kunt zich voor deze cursus opgeven in de kantine, de kosten bedragen € 15.00 (voor 3 keer) contant te voldoen bij opgaven in de kantine.

Wat krijg u allemaal voor dit geld, u krijgt na het volgen van alle 3 de lessen een CD mee, met daarop de vuurwerk geluiden, die u en uw hond heeft gehoord geduurde de 3 lessen. U kunt hier dus thuis ook nog mee aan de slag. Tevens krijgt u 3 consumptie bonnen in te leveren per avond voor een lekker bakje koffie of thee.

Na het opgeven en betaling van de kosten bent u gegarandeerd van uw plekje en tijdstip. Bij opgaven krijgt u een tijd door in welk groepje u ingedeeld bent, de lessen duren 30 minuten. Bij de inschrijving krijgt u verdere instructie over deze cursus.

Uw instructeurs team. Gerda, Annemieke, Paula, Dennis, Loes, Willem @

Voor meer informatie kunt u bellen naar 0299-772550
Ik heb geen hond, ik heb boxers
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: vuurwerktraining voor hond en baas

Ongelezen bericht door Scooby »

Ik vind dit soort zogenaamde 'vuurwerktrainingen' altijd erg riskant.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Scooby schreef:Ik vind dit soort zogenaamde 'vuurwerktrainingen' altijd erg riskant.
Ik ook; juist het realistische lijkt me voor honden die al angst hebben niet meteen een goede binnenkomer zeg maar ;-(

Overigens: op de CD reageren ze hier niet... totdat het in het echt losbarst ;-((

Suzanne
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Bij ons op de KCWF werd het geleidelijk opgebouwd. Dus eerst ritselende zaken en mannen met ratels en zo en de tweede avond het echte lawaai. Voor Bob was het dus perfect :ok:

Verder kregen wij lekker snert :pffff:

:wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
~Suzanne~
Zeer actief

Hm... dat zou voor Merlijn bijv. veel te snel gaan.. in 3 avonden.... En dan een cd meegeven... vind dat eerder lachwekkend.. dat zou nl in mijn beleving stap 1 moeten zijn, daarna dat soort geluiden op een veld, en pas DAN evt de luchtdruk van de knallen erbij en het rook-effect, dus de geur. Niet omgekeerd.... ;-(
Geluuiden moeten eerst van heel ver komen en dan pas dichterbij.... dan is een "gewenningsperiode" van 3 lessen gewoon veel te snel.

Ik zou zo'n training ook, als ik 'm echt zou willen volgen ook eerst zelf willen doorlopen zonder hond, zodat ik precies weet wat er gaat gebeuren en ik in kan schatten of mijn hond door het lint gaat ja of nee.

Voor honden die nooit bang zijn geweest en waarbij je dat graag zo wilt houden lijkt me zo'n training prima, maar voor honden die (heel erg of minder erg) angst vertonen vrees ik dat ze het alleen maar erger maken ;-(
Het gaat te snel en doorgaans in de verkeerde volgorde

Suzanne
Reny
Zeer actief

Bij ons was het trouwens alleen voor jonge honden :19: (tot 15 maanden ofzo)
De opbouw werkte voor ons in ieder geval goed en inderdaad zoals je zegt voor honden die nog nooit vuurwerk hebben meegemaakt en dus nog niet bang zijn.

Trouwens geen idee of ze het hier ook zo doen :denken:
~Suzanne~
Zeer actief

Reny schreef:Bij ons was het trouwens alleen voor jonge honden :19: (tot 15 maanden ofzo)
De opbouw werkte voor ons in ieder geval goed en inderdaad zoals je zegt voor honden die nog nooit vuurwerk hebben meegemaakt en dus nog niet bang zijn.

Trouwens geen idee of ze het hier ook zo doen :denken:
Jammer genoeg komen er juist vaak bazen van bange honden op af en DAN gaat dat vrij gegarandeerd fout ;-((

Suzanne
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Suzanne123 schreef:Hm... dat zou voor Merlijn bijv. veel te snel gaan.. in 3 avonden.... En dan een cd meegeven... vind dat eerder lachwekkend.. dat zou nl in mijn beleving stap 1 moeten zijn, daarna dat soort geluiden op een veld, en pas DAN evt de luchtdruk van de knallen erbij en het rook-effect, dus de geur. Niet omgekeerd.... ;-(
Geluuiden moeten eerst van heel ver komen en dan pas dichterbij.... dan is een "gewenningsperiode" van 3 lessen gewoon veel te snel.

Ik zou zo'n training ook, als ik 'm echt zou willen volgen ook eerst zelf willen doorlopen zonder hond, zodat ik precies weet wat er gaat gebeuren en ik in kan schatten of mijn hond door het lint gaat ja of nee.

Voor honden die nooit bang zijn geweest en waarbij je dat graag zo wilt houden lijkt me zo'n training prima, maar voor honden die (heel erg of minder erg) angst vertonen vrees ik dat ze het alleen maar erger maken ;-(

Suzanne
Even over het vetgemaakte stukje, als je een hond hebt die nooit bang is geweest, dan heb je toch ook niet zo'n training nodig? Of zie ik dat verkeerd?

Mies is gelukkig (overigens niet mijn verdienste) niet onder de indruk van het vuurwerk. Dan heb ik het niet over het gooien van vuurwerk naar haar, want ik weet niet hoe ze dan zou reageren.

Ik heb hier vorig jaar oud en nieuw gevierd met o.a. een hond, die wel heel bang was voor het vuurwerk. Maar die door de invloed van mijn hond ipv heel erg bang, 'slechts' onrustig was.

Maar goed misschien zeg ik wel iets wat nergens op slaat :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Voor honden die nooit bang zijn geweest en waarbij je dat graag zo wilt houden lijkt me zo'n training prima, maar voor honden die (heel erg of minder erg) angst vertonen vrees ik dat ze het alleen maar erger maken ;-(
En hoe kun je garanderen dat honden die nooit bang zijn geweest tijdens zo'n cursus niet ineens enorm schrikken of in paniek raken van een enorm angstige hond naast hen?
Voor honden die helemaal niet bang zijn voor knallen, heeft zo'n cursus helemaal geen meerwaarde, volgens mij? En voor honden die wel angstig zijn, los je in drie avonden niets op en vind ik zelfs dat een 'gemiddelde instructeur' daar helemaal zijn vingers niet aan moet proberen te branden.
Ik zie dus helemaal geen meerwaarde aan dit soort cursussen.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:Bij ons was het trouwens alleen voor jonge honden :19: (tot 15 maanden ofzo)
Ook zo'n hond kan, onbedoeld, op zo'n cursus een traumatische ervaring op doen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ja en nee ;-)
Als je in februari een pup koopt zal die niet bang zijn voor vuurwerk, want dat kent die niet. Om 'm daar toch aan te laten wennen in een gecontroleerde omgeving KAN, mits de opbouw goed is (en dus de CD eerst gegeven wordt zodat je daar eerst thuis mee aan het werk kunt voordat er in het echt vuurwerk wordt afgestoken) zo'n curus helpen om de hond "vuurwerkproof' te maken.

Dan laat je'm gecontroleerd wennen aan "al dat gedoe" ;-)
Dat kan beter zijn dan er op 31 dec achter te komen dat Fikkie uit zijn plaat gaat.....

Maar, dat is doorgaans niet het publiek wat wordt bereikt ;-((
Doorgaans reageren mensen met honden die al in meer of mindere mate angstig ZIJN ;-( en dan is een dergelijke training niet geschikt; die zal de angst alleen maar groter maken omdat de volgorde niet klopt EN omdat het te snel te intensief is ..

Suzanne
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Ja en nee ;-)
Als je in februari een pup koopt zal die niet bang zijn voor vuurwerk, want dat kent die niet. Om 'm daar toch aan te laten wennen in een gecontroleerde omgeving KAN, mits de opbouw goed is (en dus de CD eerst gegeven wordt zodat je daar eerst thuis mee aan het werk kunt voordat er in het echt vuurwerk wordt afgestoken) zo'n curus helpen om de hond "vuurwerkproof' te maken.

Dan laat je'm gecontroleerd wennen aan "al dat gedoe" ;-)
Dat kan beter zijn dan er op 31 dec achter te komen dat Fikkie uit zijn plaat gaat.....

Maar, dat is doorgaans niet het publiek wat wordt bereikt ;-((
Doorgaans reageren mensen met honden die al in meer of mindere mate angstig ZIJN ;-( en dan is een dergelijke training niet geschikt; die zal de angst alleen maar groter maken omdat de volgorde niet klopt EN omdat het te snel te intensief is ..

Suzanne
En wat als dat, nog niet angstige hondje, op zo'n cursus toevallig naast een hond komt te staan die panisch wordt van dat geknal? Ik vind het een risico wat je onnodig neemt op zo'n moment.
~Suzanne~
Zeer actief

Scooby, daar heb je gelijk in!
Dat is absoluut een risico bij dit soort dingen ;-(

Ik zou ook nooit zo'n cursus volgen eerlijk gezegd, ook hierom niet.

Wel zou ik interesse hebben in en 1 op 1 begeleiding om Merlijn van zijn paniek af te helpen, maar dat bereik ik niet (perse niet) met zo'n cursus.

Suzanne
Reny
Zeer actief

Owh ja, en bij ons werd geen vuurwerk afgestoken (mag niet van de politie :F: )
Bij ons was de eerste avond door een poort lopen waar van die vliegenritseldingen aanhingen.
Een kerstman met een ratel (die dus inschatte en anticipeerde op hoe een hond reageerde, Bob rende nar zijn broekzak voor het koekie :piew: )
Zeg maar dat soort lawaaidingen.
De tweede avond was er bij de ritselpoort een rookmachine neergezet enz enz enz.

We liepen in groepjes van 5 bijelkaar passende honden qua gedrag (iedereen zat in noord holland op de puppencursus dus was gedrag redelijk bekend)

In ieder geval de wijze waarop er bij mijn vereniging (absoluut niet maatgevend besef ik) mee om werd gegaan was prima voor Bob en mij.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:Wel zou ik interesse hebben in en 1 op 1 begeleiding om Merlijn van zijn paniek af te helpen, maar dat bereik ik niet (perse niet) met zo'n cursus.
Is dit wat voor je: http://www.hdijkgraafhomeopathie.nl/upl ... 202010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet alleen de lezing natuurlijk, maar ook de behandeling met klassieke homeopathie?
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:Owh ja, en bij ons werd geen vuurwerk afgestoken (mag niet van de politie :F: )
Bij ons was de eerste avond door een poort lopen waar van die vliegenritseldingen aanhingen.
Een kerstman met een ratel (die dus inschatte en anticipeerde op hoe een hond reageerde, Bob rende nar zijn broekzak voor het koekie :piew: )
Zeg maar dat soort lawaaidingen.
De tweede avond was er bij de ritselpoort een rookmachine neergezet enz enz enz.

We liepen in groepjes van 5 bijelkaar passende honden qua gedrag (iedereen zat in noord holland op de puppencursus dus was gedrag redelijk bekend)

In ieder geval de wijze waarop er bij mijn vereniging (absoluut niet maatgevend besef ik) mee om werd gegaan was prima voor Bob en mij.
Maar dat is ook een prima manier om honden om te leren gaan met vreemde geluiden en effecten. Alleen zou je dat het hele jaar door moeten trainen en niet alleen omdat het nou toevallig december is.
Reny
Zeer actief

Heb je helemaal gelijk in, maar best wel intensief qua hoeveelheid begeleiding. Daarom werd het hier ook gecombineerd met de andere afdelingen (dus ook Hoorn en Den helder).
Voor Bob heeft het in ieder geval gewerkt, die heeft oud jaar lekker lopen spelen met een andere hond en siervuurwerk in de lucht staan te bekijken :ok:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:Heb je helemaal gelijk in, maar best wel intensief qua hoeveelheid begeleiding. Daarom werd het hier ook gecombineerd met de andere afdelingen (dus ook Hoorn en Den helder).
Voor Bob heeft het in ieder geval gewerkt, die heeft oud jaar lekker lopen spelen met een andere hond en siervuurwerk in de lucht staan te bekijken :ok:
Maar wie zegt dat hij dat zonder die cursus niet ook had gedaan? ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”