Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verlamde hond
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Verlamde hond
Het is zeker een vindingrijke man die veel voor zijn hond over heeft maar of die hond nou gelukkig is 

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Pfff...ondanks dat ik denk dat de hond best nog een leuk leven heeft vind ik het heel moeilijk om te zien. Ik heb Nika ooit zo gevonden in haar mand 's ochtends...heel haar achterlijf was verlamd. Gelukkig is het goed gekomen maar zo niet dan had ik niet de "kracht" gehad er op zo'n goede manier mee om te gaan vrees ik.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Lillith
- Zeer actief
Ze hebben er beide nog lol in 
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Ik snap niet zo goed waarom die man geen karretje voor de hond gebruikt. De rest vind ik prima en ik zie ook zeker geen ongelukkige hond
De hond heeft geen pijn en kan dus verder een redelijk goed leven lijden met zo'n baasje.

- DesireeK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Golden retriever/labrador, Jack Russel, Mechelse herder
- Aantal honden: 3
-
Adriano
- Actief
- Mijn ras(sen): herder
Wat een ontroerend verhaal zeg, ik zie hier ook een gelukkige hond.
Geweldig wat een inzet van dat baasje en wat een liefde tussen die twee.
Geweldig wat een inzet van dat baasje en wat een liefde tussen die twee.
-
Fin
- Zeer actief
Dat is ook mijn gedachte.ladybird schreef:Ik snap niet zo goed waarom die man geen karretje voor de hond gebruikt. De rest vind ik prima en ik zie ook zeker geen ongelukkige hondDe hond heeft geen pijn en kan dus verder een redelijk goed leven lijden met zo'n baasje.
- Angel1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër
Heel mooi om te zien, ik denk ook dat die hond nog best plezier in het leven heeft met zo'n baas 
Groetjes, Patricia

- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Je kan iemand niet in de portemonnee kijken. In Amerika is de situatie wel wat anders als in Nederland. 1 op de 7 Amerikanen leeft momenteel onder de armoedegrens.christo schreef:Dat is ook mijn gedachte.ladybird schreef:Ik snap niet zo goed waarom die man geen karretje voor de hond gebruikt. De rest vind ik prima en ik zie ook zeker geen ongelukkige hondDe hond heeft geen pijn en kan dus verder een redelijk goed leven lijden met zo'n baasje.

-
Fin
- Zeer actief
Je hebt er in de VS al één van rond de 150-200 dollar. Als je je een huis met een garage kunt veroorloven, dan lukt zo'n karretje ook wel.Ma-Rianne schreef:Je kan iemand niet in de portemonnee kijken. In Amerika is de situatie wel wat anders als in Nederland. 1 op de 7 Amerikanen leeft momenteel onder de armoedegrens.christo schreef:Dat is ook mijn gedachte.ladybird schreef:Ik snap niet zo goed waarom die man geen karretje voor de hond gebruikt. De rest vind ik prima en ik zie ook zeker geen ongelukkige hondDe hond heeft geen pijn en kan dus verder een redelijk goed leven lijden met zo'n baasje.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
k*tNanna schreef:ladybird schreef: De hond heeft geen pijn en kan dus verder een redelijk goed leven lijden met zo'n baasje.

- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik zie een heel ontroerend filmpje echt superrr hoe deze man met zijn hond omgaat.
Ik zie alleen maar een gelukkige hond die heel erg dankbaar is.
Anders zou hij zijn baasje niet zo likken.
Echt superrr dat er nog mensen zijn zoals deze man.
Deze hond heeft een geweldig leven. Er zijn heel veel gezonde honden die het vele malen slechter hebben.
Alleen idd ik dacht ook aan een karretje. Maar ik kan niet in zijn knipbeurs kijken.
Ik zie alleen maar een gelukkige hond die heel erg dankbaar is.
Anders zou hij zijn baasje niet zo likken.
Echt superrr dat er nog mensen zijn zoals deze man.
Deze hond heeft een geweldig leven. Er zijn heel veel gezonde honden die het vele malen slechter hebben.
Alleen idd ik dacht ook aan een karretje. Maar ik kan niet in zijn knipbeurs kijken.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
Ayurveda
- Zeer actief
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kan er niets leuks of goed leven in vinden.
Eigenlijk vind ik het eerder walgelijk en over grenzen van respect heen.
Eigenlijk vind ik het eerder walgelijk en over grenzen van respect heen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Misschien heeft ie dat huis wel geerfd, misschien woont ie er al zn hele leven, misschien had ie toen hij dat huis kocht meer geld en misschien heeft ie wel een karretje maar laat ie dat niet zien omdat deze manier om naar de garage te komen beter uitkomtchristo schreef:Je hebt er in de VS al één van rond de 150-200 dollar. Als je je een huis met een garage kunt veroorloven, dan lukt zo'n karretje ook wel.Ma-Rianne schreef: Je kan iemand niet in de portemonnee kijken. In Amerika is de situatie wel wat anders als in Nederland. 1 op de 7 Amerikanen leeft momenteel onder de armoedegrens.
al die negatieve aannames altijd

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik heb er vaak over nagedacht (niet onverstandig als je een tekkel hebt), maar dit gaat bij mij niet gebeuren. Als mijn hond niet meer kan lopen is het einde verhaal.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
En dan snap ik niet wat je hier walgelijk aan vind. Dit is liefde in zijn puurste vorm. Ik zie nergens een kleinste snipper van ongeluk bij deze hond. Man, als ik in een volgend leven terug kom als hond, dan wil ik HEM als baas. Hartverwarmend en goede oplossing.
Waarom een karretje, beide lijken zich hier heel goed in te kunnen vinden?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dit is geen liefde .Marliez schreef:En dan snap ik niet wat je hier walgelijk aan vind. Dit is liefde in zijn puurste vorm. Ik zie nergens een kleinste snipper van ongeluk bij deze hond. Man, als ik in een volgend leven terug kom als hond, dan wil ik HEM als baas. Hartverwarmend en goede oplossing.
Hij heeft die hond nodig om zichzelf staande te houden in het leven.
Dus het is een parasiet en niet anders.
De hond zijn ellende is zijn geluk.

- tekkel
- Erelid
Helemaal mee eensbouvierpoedel schreef:Dit is geen liefde .Marliez schreef:En dan snap ik niet wat je hier walgelijk aan vind. Dit is liefde in zijn puurste vorm. Ik zie nergens een kleinste snipper van ongeluk bij deze hond. Man, als ik in een volgend leven terug kom als hond, dan wil ik HEM als baas. Hartverwarmend en goede oplossing.
Hij verspreidt niet voor niets dit filmpje op internet
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Liesbeth
- Zeer actief
Als je de commentaren bekijkt onder het filmpje, dan lees je op pagina 2 dat hij wel degelijk een karretje gebruikt (afhankelijk van het weer).ladybird schreef:Ik snap niet zo goed waarom die man geen karretje voor de hond gebruikt. De rest vind ik prima en ik zie ook zeker geen ongelukkige hondDe hond heeft geen pijn en kan dus verder een redelijk goed leven lijden met zo'n baasje.
Ik weet niet goed wat ik er van vind. Zelf zou ik (denk ik) niet zo ver gaan. Maar ik heb wel de indruk dat die hond er geen probleem mee heeft en dát vind ik toch het meest belangrijk.
Een hond hebben is per definitie iets egoïstisch en als je daar dan zover in gaat maakt het niet veel uit, zolang het dier er maar niet onder lijdt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Sluit me hier helemaal bij aan.tekkel schreef:Helemaal mee eensbouvierpoedel schreef:Dit is geen liefde .Marliez schreef:En dan snap ik niet wat je hier walgelijk aan vind. Dit is liefde in zijn puurste vorm. Ik zie nergens een kleinste snipper van ongeluk bij deze hond. Man, als ik in een volgend leven terug kom als hond, dan wil ik HEM als baas. Hartverwarmend en goede oplossing.
De hond zijn ellende is zijn geluk.![]()
Hij verspreidt niet voor niets dit filmpje op internet
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Die hond is zeker niet ongelukkig, maar mij gaat het te ver. Er zijn dingen die honden moeten kunnen en als dat niet zo is, is het tijd om afscheid te nemen (mits dit blijven is). En dit vind ik een van die dingen.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hond ziet er niet ongelukkig uit nee. Maar of dit nou 'mijn' definitie van een hondenleven zou zijn. Nou nee, absoluut niet!
Dan zou het voor mij einde verhaal zijn. Om zó met een hond aan de haal te gaan is niet mijn idee. En nee, niet dat ik het er niet voor over zou hebben, maar ik vind het een stap te ver gaan.
Dan zou het voor mij einde verhaal zijn. Om zó met een hond aan de haal te gaan is niet mijn idee. En nee, niet dat ik het er niet voor over zou hebben, maar ik vind het een stap te ver gaan.
- Staff-Love
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
wat is dat nou weer voor rare praatbouvierpoedel schreef: Dit is geen liefde .
Wat ik hier zie is een man die door het vuur gaat voor zijn hond, daar zou een ieder een voorbeeld aan moeten nemen!
Respect voor die man, die man doet er alles aan om zijn hondje nog een fatsoenlijk mogelijk leventje te bieden, weet je hoe ze dat noemen? Onvoorwaardelijke liefde
En ik moet zeggen, al zou mijn hond het ooit overkomen, en mocht ik voor de keus staan, zou ik er ook alles maar dan ook alles aan doen om mijn hond een gelukkig, fatsoenlijk leventje te bieden!
Die karretjes van tegenwoordig zijn hele mooie uitkomsten

Je kunt voor geld een hele mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart
Voor de deur van ons geweten ligt de hond van ons geheugen
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Misschien zouden de meesten mij dan een rotzak vinden... maar hier was het dan echt over.
Een hond schikt zich in de situatie, die doet het ermee hoe het leven is..... Het is aan ons om te zeggen dat het genoeg is geweest. We kunnen en mogen dat zeggen. En dat heeft niets te maken met niet genoeg van je dier houden vind ik.
Een hond schikt zich in de situatie, die doet het ermee hoe het leven is..... Het is aan ons om te zeggen dat het genoeg is geweest. We kunnen en mogen dat zeggen. En dat heeft niets te maken met niet genoeg van je dier houden vind ik.
Denk dat hier wel een grote waarheid in zit.Dit is geen liefde .
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik vind niet dat de man een parasiet is. De hond ziet er - op het filmpje in ieder geval - uit als een hond die meer dan genoeg aandacht, begrip en beweging krijgt. Ik zie een hond die tevreden is en een baas die de voorwaarden schept (en zo te zien zijn stinkende best doet) om hem tevreden te houden. Als de hond zou lijden en de man houdt hem in leven (voor zich zelf) dan zou je kunnen spreken van parasiteren.bouvierpoedel schreef:Dit is geen liefde .Marliez schreef:En dan snap ik niet wat je hier walgelijk aan vind. Dit is liefde in zijn puurste vorm. Ik zie nergens een kleinste snipper van ongeluk bij deze hond. Man, als ik in een volgend leven terug kom als hond, dan wil ik HEM als baas. Hartverwarmend en goede oplossing.
Overigens vind ik wel dat je dit soort dingen per hond moet bekijken. Ik zou mijn honden (en dan heb ik het over Sil en Bill, respectievelijk 9 en 13 jaar) niet op zo'n manier in leven houden.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Waarom rare praat.?Staff-Love schreef:wat is dat nou weer voor rare praatbouvierpoedel schreef: Dit is geen liefde .
De hond zijn ellende is zijn geluk.![]()
Wat ik hier zie is een man die door het vuur gaat voor zijn hond, daar zou een ieder een voorbeeld aan moeten nemen!
Respect voor die man, die man doet er alles aan om zijn hondje nog een fatsoenlijk mogelijk leventje te bieden, weet je hoe ze dat noemen? Onvoorwaardelijke liefde
En ik moet zeggen, al zou mijn hond het ooit overkomen, en mocht ik voor de keus staan, zou ik er ook alles maar dan ook alles aan doen om mijn hond een gelukkig, fatsoenlijk leventje te bieden!
Die karretjes van tegenwoordig zijn hele mooie uitkomsten
Er zal best wel liefde zitten ,maar in dit geval is het toch meer het in leven houden van iets wat niet een hondwaardig en respectvol leven heeft.
Liefde is ook loslaten.
Je moet niet parisiteren op de zwakte/onmacht van een ander om daar zelf een beter gevoel van te krijgen.
Een hond heeft 4 poten mee gekregen en die moeten werken.
Met 3 zou hij goed kunnen ,maar met een achterlijf wat niet meer kan en hij alleen nog kan functioneren/leven bij de gratie van de eigenaar dan moet je ook zo liefdevol kunnen zijn om afscheid te nemen.

- tekkel
- Erelid
Juist niet, vind ik: ik zie niet wat daar fatsoenlijk aan is. Ik vind het in elk geval walgelijk.Staff-Love schreef: Respect voor die man, die man doet er alles aan om zijn hondje nog een fatsoenlijk mogelijk leventje te bieden
Het filmpje laat trouwens niet zien hoe de hond in z'n eigen stront & pis ligt, want dat is ongetwijfeld wat er gebeurt met zo'n dwarslaesie.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat hoeft niet per se. Ik heb een collie gekend met een verlamde achterhand die wel gewoon buiten plaste en poepte.tekkel schreef:Juist niet, vind ik: ik zie niet wat daar fatsoenlijk aan is. Ik vind het in elk geval walgelijk.Staff-Love schreef: Respect voor die man, die man doet er alles aan om zijn hondje nog een fatsoenlijk mogelijk leventje te bieden
Het filmpje laat trouwens niet zien hoe de hond in z'n eigen stront & pis ligt, want dat is ongetwijfeld wat er gebeurt met zo'n dwarslaesie.
Aangeleerd (Pavlov). Ja, ze gingen wel veel met de hond naar buiten.
Nou ja, ik weet het ook niet. Ik zie geen dierenkwelling op het filmpje maar de vraag of ik het zelf zo zou doen? Ik weet het niet. Ik neig naar niet.
- Yai
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever X Mechelse Herder
Waarom is dit niet hondwaardig? Alleen omdat hij nu op 2 poten moet lopen? Waarbij zijn baas ontzettend zijn best doet om hem voldoende uitdaging en beweging te geven.bouvierpoedel schreef:Waarom rare praat.?
Er zal best wel liefde zitten ,maar in dit geval is het toch meer het in leven houden van iets wat niet een hondwaardig en respectvol leven heeft.
Liefde is ook loslaten.
Je moet niet parisiteren op de zwakte/onmacht van een ander om daar zelf een beter gevoel van te krijgen.
Een hond heeft 4 poten mee gekregen en die moeten werken.
Met 3 zou hij goed kunnen ,maar met een achterlijf wat niet meer kan en hij alleen nog kan functioneren/leven bij de gratie van de eigenaar dan moet je ook zo liefdevol kunnen zijn om afscheid te nemen.
Ik zie op het filmpje niks wat duidt op een ongelukkige hond.