Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slecht eten

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Slecht eten

Ongelezen bericht door Suuz! »

Lune eet sinds van de week echt heel erg beroerd.

ongeveer een dag of 4 geleden is het geeikel weer begonnen. Toen wilde ze niet eten, dus heb ik dr bak weg gepakt. De volgende dag at ze wel, maar niet haar volledige bak leeg. De dag er na duurde het heeeeeeeeel erg lang maar heeft ze dr bak leeg gegeten. Met wat hulp van mij, maar ze at. En vandaag. Ze keek niet eens op of om naar haar bak.

Kan dit kwaad? Ze heeft vandaag wel 2 boterhammen van het aanrecht gejat :smile: en een stukje gehakt (bifteki die over was van de griek) gehad.

Is dit normaal in deze periode? Misschien toch maar eens wat anders voor gaan zetten, maar
KVV bliefde ze voorheen niet. Morgen toch maar weer eens proberen om KVV voor te zetten? Of toch nog maar een keer dr bak brokken voor haar zetten?

Ze is nu overigens 3 weken op weg.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz!
Zeer actief

Re: Slecht eten

saskia en siem schreef:zet die bak nu gewoon maar neer, eet je hond niet haal hem met een kwartier weer weg.
pech.
andere dag gewoon weer neerzetten.

niets tussen door geven of laten jatten :neenee: :neenee:

en niet helpen met eten!!

ps een hond kan best een dag zonder eten, maar begrijp dat je er zelf heel veel moeite mee hebt. maar niet doen.
dat mijn hond prima een dag zonder kan dat begrijp ik ;)... maar omdat ze 3 weken onderweg is (hopelijk drachtig) wilde ik hier wel even verifiëren of het geen kwaad kon als ze meerdere dagen haar eten laat staan. Anders wilde ik nml morgen eventueel wel wat anders voor zetten. ;)

De eerste boterham jatte ze per ongeluk, de 2e heb ik expres neergelegd om te kijken of ze het lef had terwijl ik in de buurt was (ze jat namelijk normaal nooit). En ja, binnen 5 minuten was deze ook weg.

Ze krijgen wel vaker overigens gewoon restjes van het vlees hier wat ik niet op eet, dus dat is niet vreemd voor dr ;)
Laatst gewijzigd door Suuz! op 28 okt 2010 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

Nanna schreef::smile: De reactie vóór die van jou is weer verwijderd
Ik laat me niet zomaar kisten.. hahaha de reactie staat er weer (quote) ;) *grin*
Suuz!
Zeer actief

Nanna schreef:Simone vrat ook zo dra-ma-tisch slecht als ze drachtig was.
Tóch gooide ze er pups van dik 200 gram uit ;-)
Vrees niet voor de pups, die komen niks te kort. Die pakken gewoon wat ze nodig hebben.
voor de pups vrees ik inderdaad niet zo.... daar had ik het met noor ook al over gehad ;)
Maar tis meer gevoelsmatig dat ik denk, neeee ga je zelf niet NU al op rantsoen zetten hoor.
Lune dr zus was echt dramatisch dun na haar nest... en ik ken Lune en haar klier gedrag met eten.... Laten we zeggen, ik hoop dat ze met een paar dagen toch wel weer wat eet.
Suuz!
Zeer actief

Nanna schreef::mrgreen:
Maar maak je maar niet druk om dat vreten.
Ik heb de eerste drie maanden mijn maag uit mijn lijf gekotst (tot bloedens toe) en daarna lustte ik alleen maar appelsap :19:
Tóch een zoon van zowat 9 pond gekregen ;-)
Moeder Natuur regelt dat prima.
En als de a.s. mamma graag brood met vlees wil en kotst op haar gewone voer, nou, dan geef je toch gewoon brood met vlees :ok:
tnx ;).... ik heb idd het idee dat ze dr brokken niet meer blieft... Nou ja, dan gaan we iig maar gewoon wat boterhammetjes (of andere dingen als kvv) te jatten neer leggen... :engel: Alsof ze ze zomaar zo uit zich zelf vond... :mrgreen: Dan lust ze het vast ineens wel... :smile2:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Oew ik kan me voorstellen dat je bang bent dat ze de hele dracht slecht blijft eten, ze is natuurlijk nog maar net onderweg (waarschijnlijk dan :mrgreen: )
Ik herinner me van de moeder van Cena dat die ook onwijs slecht at, al vanaf het begin van de dracht. Maar dat trok bij toen ze halverwege was en wisselde gedurende de dracht erg veel.
Toen de pups eenmaal er waren, vrat ze alles wat los en vast zat! Bij ons eerste puppybezoek stak ze haar lange lebbertong zó in het kannetje koffiemelk dat op tafel stond :smile:

Ik denk dat je Lune gewoon goed moet observeren. Je gevoel zegt natuurlijk EET EET EET! Maar kijk goed naar haar en hou dat goed in de gaten. Dan kun je altijd nog ingrijpen!
RIP Cena :roos:
    Marjoleine
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ga lekker over op orgaan.
    Pens, bij voorkeur.

Orpa is een soort Lune, de eerste dracht heb ik met vorkjes zitten voeren, ze wilde alleen Rodi pens compleet, van een vorkje. Want dat is lekkerder (ik heb het haar zelf geleerd :N: ).
    En ik zat tweemaal daags in de boet te voeren.

Ik wéét dat het goed komt en ik voel me er even rot over als jij.
    Orpa is de eerste die zo teut en ik trap erin want ze is wel mijn meissie. :19:
    Ze brengt fluitend wolken van pups op de wereld trouwens, ondanks dat slechte eten.
    Nanna heeft gelijk: moeder natuur regels dat prima!

Tegenwoordig gooi ik de bak dus vol met enkelvoudige pens, dat gaat prima.
    Drachtige teven hebben om een mij onbekende reden behoefte aan orgaan, met name pens.
    En aan brood (hier dan).
    Nou, dat kan.
    Pens en droge boterhammen it is :mrgreen:
    En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
    Suuz!
    Zeer actief

Ik zal straks de pens even uit de vriezer halen van smuldier, die heb ik nog liggen (oh wat zal caro morgen ochtend blij zijn als ze beneden komt,.. hahahahhaa)

Maar pens lust ze normaal absoluut niet, dus heb er een hart hoofd in. Mevr. is normaal echt een miezemuis... en pens, daar trok ze altijd dr neus voor op. Een van de redenen dat ik dr van KVV af heb gehaald, want daar deed ze het dus totaal niet goed op :S terwijl de brokken van prins er toch altijd redelijk goed in gingen... (soms met mindere periodes maar dan was ze iig niet drachtig, en dan durf ik het rustig een paar dagen aan te kijken).

Ze heeft net overigens nog een boterham met smeerworst gescoord ;) hahaha
    en een stukje rookworst... nu vind ze me weer lief.... :mann:
    kitty
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): schapendoes
    Aantal honden: 5
    Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

Hier hebben ze ook perioden van slecht eten tijdens de dracht. Wampie valt gelukkig erg mee, maar als ze niet eet wil ze soms wel stukjes rodi of runnerworst. Ook lamshartjes vind ze soms lekker. Boterhammetje leverworst doet het ook nog wel eens goed :wink:
    Ik heb een hond gehad die niet meer wilde eten, alles geprobeerd. Ook kleine hapjes op de bank met een lepeltje :piew: Maar zodra we brocolli aten was ze niet te houden. Heerlijk vond ze dat, ze probeerde het echt van de tafel af te jatten. :N:
    Lillith
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Domme vraag :oeps: weet je al dat ze drachtig is??
    Ik heb Lillith hier en die is nu 2 wkn. na haar loopsheid (niet gedekt), tijdens de loopsheid at ze voor 10 en nu voor 0.
    Brood, ja, om de zoveel dagen gaat er ineens een hele bak in, ik geef geen ander voer dus dan krijgt ze waarschijnlijk toch een keer honger.
    Ze is heel knoedelig en wat sloom, zal een beetje schijnzwanger zijn, :oohja: ik probeer zoveel mogelijk met haar te doen. :ok:
    LongFields
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Hier krijgen de dames als ze drachtig zijn ook een andere smaak lijkt wel, eten ze normaal KVV dan halen ze daar ineens de neus voor op en willen ze wél brokken, en vice versa.
    Ik verwen ze in die periode eigenlijk altijd gewoon door ze eten voor te zetten wat ze wél lekker vinden. Zal wel helemaal fout en totaal overbodig zijn om dit zo te doen, maar ik vind het een rot idee als mijn honden in die periode niet of nauwelijks eten, dus dan maar verwend. :pffff:
    empyree
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
    Aantal honden: 5
    Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Geen paniek Suuz, dat is heel normaal !
    Bij mijn newfies heeft de helft zijn eten ook laten staan of mondjes maat gegeten (ook als ze schijnzwanger waren) en de andere helft ging eten als een bootwerker en mijn eerste teef die tot de laatste categorie behoorde at enorm terwijl ze maar hele kleine/lichte pups gaf tussen de 330 en 440 gram wat echt klein voor een newfie is.........die zorgde dus alleen goed voor zichzelf en niet voor haar kinders ;-)

Ik hoop dat Katell ook eerdaags haar eten laat staan ;-)
    Sandra
    Afbeelding
    chocolat
    Actief
    Mijn ras(sen): Teckel / Dashund
    Contacteer:

Ongelezen bericht door chocolat »

Zo herkenbaar dit, nog niet zo lang geleden hadden wij precies het zelfde, ik denk zelfs dat Truffle in de zelfde periode zat als Luna nu. Ik kreeg het bericht: Gefeliciteerd ze is zwanger :lol1:

Na 7 dagen alleen maar af en toe een plakje kipfilet kon ik wel janken, voor mijn gevoel voelde het niet goed. Tataar, gekookte kipfilet en zelfs biefstuk was alsof ik haar plastic voor hield. Wonderbaarlijk begon ze na de echo weer te eten, Ik heb van die vieze bakjes van Cesar geprobeerd en deze at ze heel voorzichtig, maar ze at toen wel. toen heb ik kvv met pate gemengd en dit ging prima. Ze was in de dagen daarna heel keiskeurig en stonden er hier 3 verschillende bakjes met verschillende smaken. :lol1:

Sinds deze week eet ze weer naar behoren en vind ik het eigenlijk wel mooi dat dus de smaken in de dracht net als bij de mens kunnen veranderen.

Nu is ze constant aan het bietsen en als ze maar de koelkast deur hoort, staat ze naast je en ojee wat moet ik nu uitkijken dat ik me niet laat verleiden.

Bij deze een voorzichtige: Gefeliciteerd, want ze is zwanger.... :cheer:
    Suuz!
    Zeer actief

nou vandaag heeft ze wel al 2plakken rodi compleet op :cheer:
    yamie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
    Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

P!nki schreef:nou vandaag heeft ze wel al 2plakken rodi compleet op :cheer:

:smile: tuut tuut
    fes/lou
    Zeer actief
    Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Dan ga ik maar pens met brood proberen.
    Rebel moet rond 12 nov bevallen en eet maar mondjesmaat.
    Af en toe een paar hapjes smuldier compleet maar niet voldoende naar mijn idee...
    "All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
    Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”