Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dogtrail informatie gevraagd
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Dogtrail informatie gevraagd
Via de zoekfunctie van dit forum kwam ik op het onderwerp Dogtrail terecht.
Dit lijkt mij super leuk om aan mee te doen samen met Guus, nu heb ik al wat op de site gekeken en werd alleen maar enthousiaster na het lezen ervan.
Maar ik heb toch wat vraagjes waarop ik het antwoord niet zo 1,2,3 kon vinden...
1. Ik heb begrepen dat de hond 1 jaar moet zijn wil hij/zij meedoen, klopt dit?
2. Maakt het uit wat voor hond het is qua grote?
3. Ik heb gelezen dat de inschrijving voor 2010 zo vol zat hoe heb je dan kans om mee te kunnen doen als beginnenling zonder team en mensen die je daar kent?
4. Is het zwaar voor de hond en dan vooral voor de kleinere ondere de honden?
5. Wat zijn de deelname kosten?
Verdere informatie en ervaringen over de Dogtrail zijn ook welkom!
Dit lijkt mij super leuk om aan mee te doen samen met Guus, nu heb ik al wat op de site gekeken en werd alleen maar enthousiaster na het lezen ervan.
Maar ik heb toch wat vraagjes waarop ik het antwoord niet zo 1,2,3 kon vinden...
3. Ik heb gelezen dat de inschrijving voor 2010 zo vol zat hoe heb je dan kans om mee te kunnen doen als beginnenling zonder team en mensen die je daar kent?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Dogtrail informatie gevraagd
Miss--Guus schreef:Via de zoekfunctie van dit forum kwam ik op het onderwerp Dogtrail terecht.
ja
nee en honden moeten de hele trail aan de riem
3. Ik heb gelezen dat de inschrijving voor 2010 zo vol zat hoe heb je dan kans om mee te kunnen doen als beginneling zonder team en mensen die je daar kent?
zodra een nieuwe data bekend is, in de gaten houden wanneer de inschrijving start en je direct inschrijven wanneer het kan, heb je geen team? dan schrijf je je in als losse deelnemer en moet je hopen dat nog 3 andere dat doen, zodat er een team gevormd kan worden, handiger is dus, om van te voren wel een team te hebben.
mwoh, het is natuurlijk wel behoorlijk wat lopen, dus wat conditie is wel nodig, ik heb nu meerdere malen met een jack russell meegedaan en dat was prima te doen
uhm, 65 euro per persoon? zoiets iig, weet het even niet meer![]()
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb afgelopen jaar voor het eerst meegedaan. Ik vond het erg leuk! Mijn middenslag poedeltje was mee, samen met mijn border. Ze heeft het probleemloos uitgelopen (we hebben op de eerste dag 25km gelopen
). Ze had er eigenlijk minder moeite mee dan de border collie
Een hond met een gemiddelde conditie moet het makkelijk kunnen lopen. Voor de baasjes is het meestal zwaarder 

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik heb een aantal jaar geleden met een oude kleine hond van 10 jaar meegelopen met een boven gemiddelde conditie. Inmiddels is de tocht wel wat zwaarder geworden, maar er lopen nog steeds teckels en jackrussels mee. Die kunnen dat prima volhouden. Een beetje training is wel handig, niet zozeer voor de hond (alhoewel sommige honden zo lang aan de riem lopen best moeilijk vinden), alswel voor de baas. Dit jaar heb ik hem weer gelopen. Dit jaar met onze 1,5 jaar oude bc en vriend had een stabij van vrienden me van een jaar of 4. (vorig jaar vrijwilliger geweest, wordt georganiseerd vanuit de hondenschool waar ik lesgeef, mijn hond was toen idd nog te jong)
De inschrijving begint volgens mij altijd op goede vrijdag nacht om 12 uur ofzo? Volgens mij staat dat ook wel ergens op de site van dogtrail. Je zult dus nog even moeten wachten
Dit jaar was er geen team met losse deelnemers. De inschrijving was dit jaar ook enkele uren na opening al vol. Je moet er dus echt vroeg bijzijn. Het is inmiddels een zeer bekend fenomeen in hondenwereld.
Je hebt dus ook nog alle tijd om een team samen te stellen. Ik heb dat via een ander forum gedaan, aangezien mijn oude team geen geschikte honden hier meer voor had. Uiteindelijk bestond ons team groot een deel uit mensen die ik al wel kenden vanuit eerder georganiseerde wandelingen uit de buurt. 2 forumleden die meeliepen waren ons voor de trail nog niet bekend.
De inschrijving begint volgens mij altijd op goede vrijdag nacht om 12 uur ofzo? Volgens mij staat dat ook wel ergens op de site van dogtrail. Je zult dus nog even moeten wachten

Dit jaar was er geen team met losse deelnemers. De inschrijving was dit jaar ook enkele uren na opening al vol. Je moet er dus echt vroeg bijzijn. Het is inmiddels een zeer bekend fenomeen in hondenwereld.
Je hebt dus ook nog alle tijd om een team samen te stellen. Ik heb dat via een ander forum gedaan, aangezien mijn oude team geen geschikte honden hier meer voor had. Uiteindelijk bestond ons team groot een deel uit mensen die ik al wel kenden vanuit eerder georganiseerde wandelingen uit de buurt. 2 forumleden die meeliepen waren ons voor de trail nog niet bekend.

- Marliez
- Actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
hahah zus
had je oude team geen geschikte leden meer... zo kan je het ook zeggen. Helaas moeten we volgens mij melden dat 66,6% van ons oude team is overleden.... :S, 33.3 % is nu echt te oud!
En Floor was voor deze nieuwe uitdaging nog ietswat..... te jong of te gammel????
Voor honden is het volgens mij allemaal wel te doen. Als je inderdaad ziet dat 2 van onze drie honden nu overleden zijn, en dat ze beide 15 en 16 jaar oud zijn geworden, is het dus prima te doen. Ons Winnietje was een echte oude dame, en met wat meer pauzes ging het toch super?? ( waren het nou pauzes of liepen we steeds verkeerd???
had je oude team geen geschikte leden meer... zo kan je het ook zeggen. Helaas moeten we volgens mij melden dat 66,6% van ons oude team is overleden.... :S, 33.3 % is nu echt te oud!
En Floor was voor deze nieuwe uitdaging nog ietswat..... te jong of te gammel????
Voor honden is het volgens mij allemaal wel te doen. Als je inderdaad ziet dat 2 van onze drie honden nu overleden zijn, en dat ze beide 15 en 16 jaar oud zijn geworden, is het dus prima te doen. Ons Winnietje was een echte oude dame, en met wat meer pauzes ging het toch super?? ( waren het nou pauzes of liepen we steeds verkeerd???

-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de informatie! Het lijkt mijn echt zo leuk om mee te doen! Maar wat voor opdrachten kan je verwachten? Ik had iets gelezen over een telefoon en iemand bellen maar wat nog meer?
En dan mijn volgende vraag, Guus is een kruising Chihuahua x Yorkshire Terriër zou hij dan ook mee kunnen doen aan de Dogtrail? De DA zij dat volgens haar Guus niet meer als 2 KG zou gaan wegen dus hij is best klein, maar is dat te klein voor de dogtrail?? Aangezien je best wat moet lopen...In dit soort dingen ben ik echt een dummy en weet ik niet echt hoe ik het moet inschatten en wat ik kan verwachten
En dan mijn volgende vraag, Guus is een kruising Chihuahua x Yorkshire Terriër zou hij dan ook mee kunnen doen aan de Dogtrail? De DA zij dat volgens haar Guus niet meer als 2 KG zou gaan wegen dus hij is best klein, maar is dat te klein voor de dogtrail?? Aangezien je best wat moet lopen...In dit soort dingen ben ik echt een dummy en weet ik niet echt hoe ik het moet inschatten en wat ik kan verwachten

- Fardauke
- Actief
Klein en weinig gewicht maakt niet uit denk ik,mijn vriendin heeft ook een X yorkshire en die zou het makelijk kunnen lopen.
Het gaat erom of je hond conditie heeft en zo lang kan lopen,er is ook altijd een team bij met kaninchen (de kleinsten) tekeltjes die kunnen het ook lopen.
Het varieerd ook nogal hoe zwaar de dogtrail is,dit jaar was het vele km'rs lopen met weinig doe opdrachten,maar hij is ook wel eens korter geweest met meer doe opdrachten.
Het gaat erom of je hond conditie heeft en zo lang kan lopen,er is ook altijd een team bij met kaninchen (de kleinsten) tekeltjes die kunnen het ook lopen.
Het varieerd ook nogal hoe zwaar de dogtrail is,dit jaar was het vele km'rs lopen met weinig doe opdrachten,maar hij is ook wel eens korter geweest met meer doe opdrachten.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
En ach een hond van 2 kilo dat til je nog wel een aantal kilometertjes......
Dit jaar waren er beduidend minder hond-baas opdrachten. Maar wat kan je zoals verwachten. Met een vlot over het water, kwispelwedstrijd, een behendigheids/breitensportparcoursje, apporteren, snuffelen, geluidenroute, compasroutes en allemaal vreemde cryptische opdrachten om routes duidelijk te maken, touwbruggen, tokkelen, naar een bepaalde plek vooruitsturen en hoe verder weg hoe meer punten, ach eigenlijk alles.
En ja zus, al had jou huidige hond wat minder gammel in elkaar gezeten, dan had ik jou volgens mij geen tweede keer mee gekregen
. Volgend jaar misschien als vrijwilliger, zodat je mij en Koen kan uitlachen?
Dit jaar waren er beduidend minder hond-baas opdrachten. Maar wat kan je zoals verwachten. Met een vlot over het water, kwispelwedstrijd, een behendigheids/breitensportparcoursje, apporteren, snuffelen, geluidenroute, compasroutes en allemaal vreemde cryptische opdrachten om routes duidelijk te maken, touwbruggen, tokkelen, naar een bepaalde plek vooruitsturen en hoe verder weg hoe meer punten, ach eigenlijk alles.
En ja zus, al had jou huidige hond wat minder gammel in elkaar gezeten, dan had ik jou volgens mij geen tweede keer mee gekregen

-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): (lease) Bordercollie
Heb afgelopen Dogtrail voor de 3-de x meegedaan e vond het weer super!
Inschrijven? zorg dat je een team hebt en wees er vroeg bij!
http://dogtrail.cunos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Inschrijven? zorg dat je een team hebt en wees er vroeg bij!

http://dogtrail.cunos.nl" onclick="window.open(this.href);return false;