Vandaag op de Utrecht geweest en hij gedroeg zich voorbeeldig. Daarna bij bosch en duin lekker uit wandelen geweest, we kwamen hier een gezin tegen met een nog nogal groot uitgevallen niet heel vriendelijke hond. Deze hond liep los en viel ogenschijnlijk uit het niets Aiko aan. Aiko zat vast en die hield ik kort bij me, ik draaide om Aiko heen om die hond te blokken want ik wil niet dat Aiko in een gevecht betrokken raakt. Begint die man tegen mij uit te vallen dat ik het helemaal verkeerd doe en mijn hond los moet laten want dit lokt alleen maar nog mer agressie uit. Wel potverdomme probeer ik mijn hond op te voeden omdat ik nooit meer in zo'n situatie wil belanden, gooit zo'n bal met zijn burberrylaarsjes en zijn witte broek roet in het eten, hij pakte zijn hond niet, riep dat beest niet, deed heeeelemaal niets bahalve mij uitkafferen dat ik het verkeerd aanpakte. Na een flinke brul mijnerzijds nam die eidelijk de benen. Ik liep met een vriendin en haar labrador, labje liep los want die doet geen vlieg kwaad, begint die kerel weer dat ik Aiko ook gewoon los moet laten of anders niet in het bos moet lopen..... uhm sorry?? Ik ben zo hard met hem bezig en we gaan echt vooruit.
Maar goed mijn vraag, hoe had ik dit het beste kunnen oplossen? Ik heb nu die andere hond bij Aiko vandaan proberen te houden en Aiko strak naast me gehouden. Het beest bleef maar komen...