Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je met opdringerige honden?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Wat doe je met opdringerige honden?

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Na het laatste voorval met Aiko heb ik hem aan de lange lijn, we trainen hard en gaan regelmatig bij een privetrainer langs die ook Akita's heeft, erg fijn de tips van ervaringsdeskundigen :D Ik moet zeggen dat ik hardstikke trots op hem ben want hij doet het geweldig! Ik ben wat strenger geworden en geef hem niet meer de keus, er is maar 1 optie en dat is mijn commando opvolgen. Ik gaf hem eigenlijk veel te veel vrijheid.

Vandaag op de Utrecht geweest en hij gedroeg zich voorbeeldig. Daarna bij bosch en duin lekker uit wandelen geweest, we kwamen hier een gezin tegen met een nog nogal groot uitgevallen niet heel vriendelijke hond. Deze hond liep los en viel ogenschijnlijk uit het niets Aiko aan. Aiko zat vast en die hield ik kort bij me, ik draaide om Aiko heen om die hond te blokken want ik wil niet dat Aiko in een gevecht betrokken raakt. Begint die man tegen mij uit te vallen dat ik het helemaal verkeerd doe en mijn hond los moet laten want dit lokt alleen maar nog mer agressie uit. Wel potverdomme probeer ik mijn hond op te voeden omdat ik nooit meer in zo'n situatie wil belanden, gooit zo'n bal met zijn burberrylaarsjes en zijn witte broek roet in het eten, hij pakte zijn hond niet, riep dat beest niet, deed heeeelemaal niets bahalve mij uitkafferen dat ik het verkeerd aanpakte. Na een flinke brul mijnerzijds nam die eidelijk de benen. Ik liep met een vriendin en haar labrador, labje liep los want die doet geen vlieg kwaad, begint die kerel weer dat ik Aiko ook gewoon los moet laten of anders niet in het bos moet lopen..... uhm sorry?? Ik ben zo hard met hem bezig en we gaan echt vooruit.

Maar goed mijn vraag, hoe had ik dit het beste kunnen oplossen? Ik heb nu die andere hond bij Aiko vandaan proberen te houden en Aiko strak naast me gehouden. Het beest bleef maar komen...
Afbeelding
chanty
Vaste gebruiker

Re: Wat doe je met opdringerige honden?

Ongelezen bericht door chanty »

Ik had precies hetzelfde gedaan! :ok:

Het is jouw taak om je hond te beschermen en de kans van een gevecht te ontnemen. Ik denk dat je het niet anders had moeten doen!
Afbeelding
Mijn hondjes zijn mijn vitamientjes, door hun blijf ik gezond!!!
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik begrijp precies wat je bedoelt. hier in het (honden)bos, loopt ook zo"n meneer.
de reden dat hun zeggen dat jij je hond los moet laten, is omdat ze zelf geen zin hebben hun hond op te voeden. als jij dus je hond los laat, vinden die mensen dat de honden dat onderling maar moeten doen. Dit zijn dus altijd bazen met grote honden, uiteraard,

irritant natuurlijk, maar in mijn geval brul ik honden van dat soort eigenaren zelf wel weg. of blokkeer die honden de weg naar mijn honden. je krijgt dan nog wel wat scheldwoorden naar je kop geslingerd, maar ja, minder sociale mensen bestaan nou eenmaal ook. en moet je maar je schouders over ophalen :U:
Aiko 09
Zeer actief

Dank je wel... Ik heb Aiko aan de lijn omdat hij laatst uitviel naar een hondje en dat ook verwondde, ik wil dit nooit meer meemaken. Ik heb er toen wel alles aan gedaan om hem zo snel mogelijk weg te halen uit die situatie.. ik snap gewoon niet dat er mensen zijn die zoiets willen laten gebeuren.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik had Mijn hond even in handen van die vriendin gegeven en die vervelende joekel weggebluft.
als mijn hond niet al te gezellig zou zijn,

Van Gils had ik alsnog rustig losgegooid en daarna alsnog die drakerige kerel alsnog de waarheid toegefluisterd in viswijfmodus gok ik.
Ik hou er niet zo van als ik geen keuze krijg :oeps: omdat een ander denkt het allemaal wel te weten.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik weet niet waar je was, maar ik zou ook niet in een hondenlosloopgebied gaan lopen op zondag met een zonnetje aan de hemel. Het Panbos is de hondenuitlaatplek daar en op dit soort dagen stampend druk. Dan gebeuren dit soort dingen helaas.
In mijn ogen heb je het goed opgelost.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Aiko 09
Zeer actief

Hihi die viswijfmodus stond in tweevoud aan :mrgreen: Aiko gooi ik maar niet los, ik laat hem niet vechten geen idee hoe dat zou aflopen... En die kerel... wat een figuur, ik snap echt niet dat hij niet even zijn hond kon grijpen, werd ook niet gecorrigeerd. Hij blafte ook nog vriendin en mij af omdat we zijn hond wegschopte, is ook niet helemaal mijn stijl maar zorg dan dat je hem zelf pakt :roll:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

andere mensen moeten niet zo lullig zijn als hun loslopende hond bij een aangelijnde hond loopt te kloten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ja, dat is het excuus van sukkels die zelf hun hond niet op kunnen voeden inderdaad. Dan ligt het altijd aan de ander, en ze moeten het dan gewoon selluf uitzoeken :pffff: :roll:
Ik ben het wel met Eline eens dat ik niet op een zonnige zondagmiddag met een aangelijnde Aiko in losloopgebied zou gaan lopen. Dat is ook wel een beetje vragen om geklooi...., onterecht of niet :wink:

Ik had mijn honden ook los gehad, en had Saar bij me gehouden en Vera de boel laten regelen. Bij echt grijpen brul ik een hond uiteraard ook bij Vera weg (of probeer dat althans...), maar dat is eigenlijk nog nooit gebeurd. Vera ligt meteen plat op de grond bij een hond die erg vervelend aan komt lopen, en gaat pas weer bewegen als zo'n hond wegloopt. Dan is het uiteraard nog erg vervelend, en ik baal ervan, maar ik kan het dan niet beter kalmeren dan Vera zelf.

Ik had overigens vanmorgen vroeg een soortgelijk iets, alleen was Vera de hond die kwam buurten (vriendelijk hoor), en de aangelijnde hond degene die scheen te grijpen. Die hond (Boxer) liep eerst gewoon los, en ik had Vera daarom toestemming gegeven om vrij rond te lopen. Toen Vera bijna genaderd was werd de Boxer snel geroepen, en aangelijnd, maar ja, toen was Vera er dus al (ze was naar de baas toegelopen voor een aai), die meteen voor die Boxer op de grond ging liggen (en dan kan ik haar ook niet terugroepen, dan beweegt ze dus niet meer). Baas van de Boxer riep naar mij of mijne een reu was, want teefjes greep haar hond altijd :N: Ehm, geen reu dus, maar er gebeurde ook niks verder. Baas van de Boxer was ook zichtbaar opgelucht, en ik heb maar even heel vriendelijk bedankt dat ze haar hond iig aanlijnde. Ik zie me al gaan roepen dat ze die hond ook los moet laten zeg :roll: Ik was juist allang blij dat ze de hond meteen bij zich hield zodat ze iig in kon grijpen als het wel mis was gegaan!
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Weet je zeker dat die hond jouw hond aanviel of was je daar bang voor? Probeerde hij jouw hond te bijten?
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Eline* schreef:Ik weet niet waar je was, maar ik zou ook niet in een hondenlosloopgebied gaan lopen op zondag met een zonnetje aan de hemel. Het Panbos is de hondenuitlaatplek daar en op dit soort dagen stampend druk. Dan gebeuren dit soort dingen helaas.
In mijn ogen heb je het goed opgelost.
Hier sluit ik me bij aan. Ik zou de zondagmiddag echt vermijden, want dat is vragen om problemen. Ga lekker vroeg wandelen op zondag en laat het daarbij. Ik was vandaag in de Soesterduinen en geloof me, daar wil je echt niet lopen met een hond die niet vriendelijk is naar andere honden. Potdorie wat een vervelende honden en baasjes zitten er bij :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Ga lekker vroeg wandelen op zondag en laat het daarbij. Ik was vandaag in de Soesterduinen en geloof me, daar wil je echt niet lopen met een hond die niet vriendelijk is naar andere honden. Potdorie wat een vervelende honden en baasjes zitten er bij :wink:
Ik vraag me altijd af hoe dié dan allemaal op elkaar reageren ;-)
Ik heb weleens gehad dat ik op een drukke zondag eerst op enorm klierige patser reu nummer 1 stuitte, en een bochtje verder op nummer 2. Paar minuten later hoorde ik achter me een enorme herrie, gegrom en geschreeuw van mensen. Ra ra, wat er gebeurt was :roll: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef: Ga lekker vroeg wandelen op zondag en laat het daarbij. Ik was vandaag in de Soesterduinen en geloof me, daar wil je echt niet lopen met een hond die niet vriendelijk is naar andere honden. Potdorie wat een vervelende honden en baasjes zitten er bij :wink:
Ik vraag me altijd af hoe dié dan allemaal op elkaar reageren ;-)
Toen ik me uit de voeten maakte bij het watertje, hoorde ik er een paar op elkaar klappen. Ik was net op tijd weg :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Laatst Lillith los gegooit :smile: (laatste loopsheidsdag) toen Jof de grond werd in geboord door een Kangal, zag het beest helemaal niet aankomen. Hij luisterde echt niet en bleef achter mijn hondje aangaan, die als de dood was en, heel slim, het water inrende.
Heb ik eindelijk Jof terug, loopt de Kangal er nog achteraan. Lil op mijn voeten, Jof in mijn armen, Kangal in G zal het weten.

Ik heb afgeschermd en gezegd dat ie op moest rotten, de hond :devil: . Komt baasje eindelijk de hond aan lijnen en gilt alsmaar er is toch niets gebeurd, ik zeg mijn hond is nog nooit zo opgejaagd en ik loop hier elke dag (is losloopg.). Hij blijft maar zeuren en ik had er totaal geen zin in met een nat bibberend hondje dus ik zeg tegen hem is ook een Kangal, joh :wink: .
Hij was gelijk weg met hond en al, raaar :denken:

Dit was trouwens ook op een zonnige zondagmiddag :Q:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan..
Heb het wel eens op een station notabene gehad. Ik had Gol kort naast me lopen en zag verderop een vrouw bij de kaartjesautomaat staan met een jack hussel aan een flexi. De hussel zag Gol en hing al blaffend in de flexi en kreeg steeds meer ruimte. Ik ging met een grote boog om het stel heen maar helaas de flex schoot uit mevrouw haar hand en het hondje sprong al happend om Gol heen. Op het moment dat het hondje met wijd open mond in de lucht hing om Gol in haar lies te bijten schoof mijn voet naar voren en maakte het hondje een flinke schuivert over de gladde vloer :F:
Echt ik schopte niet hard, gaf hem gewoon een mooie schuivert door de hal. Nou de commentaren waren niet van de lucht, een hele groep mensen op het station begon mij uit te schelden voor dierenbeul. Tja heel jammer dan hoor, ik ga toch echt niet wachten tot ik met mijn suffe lab wéér naar de dierenarts kan :piew:
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.

Ongelezen bericht door rubyred »

Misschien dat er zoveel agressieve honden zijn omdat ze veel te weinig los lopen? Honden constant aan de lijn maakt ze gek.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Je heb het goed gedaan :ok: Je heb hiermee ook Aiko laten zien dat jij de problemen wel oplost en niet hij. Twee vliegen in 1 klap al kan ik me voorstellen dat je lichtelijke killneigingen had :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto is klein genoeg om hem op te tillen. Dat heb ik maar een keer hoeven doen, een hond die al heel kort werd gehouden, aan de overkant van de weg, maar die schoot los en had het kwaadschiks op Otto voorzien. Ik heb Ot aan zijn tuig opgetild. Blocken had geen zin omdat Ot ook naar de andere hond wilde. Baasje zei sorry, en hond was kortgeleden aangevallen door een kleine hond. Maar ze kon er niets aan doen.

Een andere keer een boxer die de hondenkoekjes in mijn jaszak rook. Die maalde niet om Otto. Ik heb hem naar baasje teruggebracht. Sorry en hij was uitgehongerd, vandaar. Een heel eind verderop stoof die zelfde boxer samen met een St Bernhard loeihard op ons af, de St Bernhard naar Ot en de boxer op mij ivm koekjes. Otto vond het geweldig en ik kreeg van een afstandje de vraag of ik de St Bernhard maar even wilde tegenhouden. Die man rende naar ons toe en na wat heen en weer gegooi met koekjes kon hij beide honden aanlijnen en weer meenemen.

Om dat laatste voorval kan ik wel grinniken, maar o, o, o.
Inderdaad voor mij ook een reden om het uitlaatbos tijdens 'spitsuren' te mijden.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Bij opdringerige honden werk ik mezelf ook tussen mijn hond en de opdringerige hond. Zo nodig met ondersteunende woorden.

Ik heb ook een minder vriendelijke hond wat voortkomt uit onzekerheid en meerdere honden die er eens opgeklapt zijn en dat heeft hem geleerd eerst te snauwen en dan pas te kijken.

Daarbij ben ik ook nooit in de weekenden/spitsuren in bekende/drukke gebieden te vinden, voornamelijk om dit soort akkefietjes te voorkomen :wink:
Afbeelding
hondeponnetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Cattle Dog

Ongelezen bericht door hondeponnetje »

Ook al loop ik in een losloopgebied ik kijk altijd of de honden die we zien aankomen niet aan de lijn zitten en als dat zo is hou ik mijn honden bij me tot we erlangs zijn en dan mogen ze weer hun gang gaan (en dan bedoel ik niet terug naar de hond die we net gepasseerd zijn :mrgreen: ). Ik snap wel dat het op zondagmiddag met een zonnetje druk is in losloopgebieden maar het is toch ook zo dat eigenaren van loslopende honden nog altijd wel een beetje rekening kunnen houden met mensen waarvan de hond niet los kan? Zo veel aangelijnde honden zie je niet het is gewoon de kunst dat de losloper even wil luisteren.

Ik doe het zelfde als jij hoor, als mijn hond aangelijnd is, is het een monster en opdringerige honden worden weggebonjourt door mij.
Afbeelding
met dank aan Twinkel
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik probeer die opdringereige honden te blokkeren, Jakko moet dan achter mij blijven staan.
Lukt dat niet dan gebruik ik mijn stem, lukt dat niet, dan kan ie een hollewipper van mij krijgen. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Zoek stok!
Zeer actief

hondeponnetje schreef:Ook al loop ik in een losloopgebied ik kijk altijd of de honden die we zien aankomen niet aan de lijn zitten en als dat zo is hou ik mijn honden bij me tot we erlangs zijn en dan mogen ze weer hun gang gaan (en dan bedoel ik niet terug naar de hond die we net gepasseerd zijn :mrgreen: ). Ik snap wel dat het op zondagmiddag met een zonnetje druk is in losloopgebieden maar het is toch ook zo dat eigenaren van loslopende honden nog altijd wel een beetje rekening kunnen houden met mensen waarvan de hond niet los kan? Zo veel aangelijnde honden zie je niet het is gewoon de kunst dat de losloper even wil luisteren.
Echt hondenforumtaal, met de praktijk heeft het niks te maken :F:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:Echt hondenforumtaal, met de praktijk heeft het niks te maken :F:
Ik kom alleen maar honden tegen die willen buurten ;-)
Soms is er wel een gierende eigenaar op de achtergrond te bekennen maar die hebben náks over Diesel of Luna te vertellen. :smile:
Dat bedoel ik juist. Het is een illusie dat je op zondagmiddag met een aangelijnde hond door het Pan Bos gaat lopen en werkelijk verwacht dat er geen honden naar je hond toe komen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Tara schreef:
Zoek stok! schreef: Echt hondenforumtaal, met de praktijk heeft het niks te maken :F:
Precies, daarom zeg ik ook: je kunt wel gelijk hebben, maar of je je gelijk krijgt is een tweede... :mrgreen:
Als je gefrustreerd thuis wilt komen, is het echt een aanrader zullen we maar zeggen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:
Zoek stok! schreef:Als je gefrustreerd thuis wilt komen, is het echt een aanrader zullen we maar zeggen :wink:
Dat hangt er helemaal van af. Ik ga er rustig wandelen hoor ;-)
Hier is het op zondag op de hei ook zo druk als op de roltrappen van de V&D. Tsja, dan ga ik tóch mijn honden uitlaten.
Jaaaahaaaaa maar het gaat toch om aangelijnde honden die je weg wilt houden bij andere honden :smile1:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef:
Tara schreef:
Zoek stok! schreef: Echt hondenforumtaal, met de praktijk heeft het niks te maken :F:
Precies, daarom zeg ik ook: je kunt wel gelijk hebben, maar of je je gelijk krijgt is een tweede... :mrgreen:
Als je gefrustreerd thuis wilt komen, is het echt een aanrader zullen we maar zeggen :wink:
Precies. Ik denk dat als je in een losloopgebied gaat lopen of desnoods in een gebied waar alles losloopt maar vast had moeten zitten krijg je gezeik. Dat weet je, daar kan je op wachten en het verziekt je hele opvoeding van je hond. Want je kan trainen tot je een ons weegt, zolang je ergens loopt waar de ene na de andere patser komt kijken bij je hond kan je er gif op innemen dat hij er weer een keer op klapt. :klaar:
Ik hou totaal niet van wandelen in een gebied vol honden. Komt er geen terrier zonder haar op zijn achterkant aan Eva plakken dan komt er wel een keeshond die ineens niet van herders houdt of die niet tegen staren van Cleo kan. Hoe dan ook, andere honden geven gezeik.

Ik ga dus nooit wandelen op zulke plaatsen omdat ik geen zin heb om met de honden te wandelen en dan zoals Linda zegt gefrustreerd te raken over het gedrag van andere hondeneigenaren. En als je een grote pittige hond hebt kun je dat niet voorkomen want je krijgt het dan hoe dan ook erg moeilijk en warm als reu nr zoveel voor je komt staan. Mijn honden kunnen dan gewoon omgaan met de situatie en toch erger ik me. Met Dapper haalde ik het niet eens meer in mijn hoofd om ergens te lopen waar ik uberhaubt honden ging tegenkomen die los waren. :F:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

rubyred schreef:Misschien dat er zoveel agressieve honden zijn omdat ze veel te weinig los lopen? Honden constant aan de lijn maakt ze gek.
ik denk dat je blij mag zijn dat sommige mensen hun honden aan de lijn houden.. :roll:

storm loopt alleen de avond ronde los omdat dat zo laat is dat er geen andere honden zijn middags loopt ie altijd aan de lijn..
en hij krijgt voldoende beweging... ook aan de fiets.. dus zou niet weten waarvan ie gek moet worden.. :idea:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wat ik ook nog wil zeggen is dat een aangelijnde hond met dominante of zelfs agressieve trekjes hetzelfde uitlokt bij andere honden. Zodra je ergens met een reu loopt die gaat paraderen bij de aanblik van een andere reu en zijn staart net wat hoger zet tegelijk met een wat stijvere gang is hij degene die de gedragingen in de andere hond wakker maakt. Want heel veel mensen denken dat het bij zich houden van een hond met praatjes genoeg is. Maar een hond met praatjes loopt wel rond ergens waar hij non-stop andere honden loopt uit te dagen. :wink: En dat is vaak heel subtiel dus slecht zichtbaar. Veel mensen vinden dat een aangelijnde hond niks kan en doet. Het ligt aan de loslopende hond. Nou vraag ik mij af of dat eerlijk is. Ik zie een aangelijnde hond die pittig is meer zo. Hij roept, heee, eikel. Kom eens hier als je durft! Hufter, kom dan! Ik pak je met je kutkop! En de hond die daar op in gaat is niet altijd even makkelijk maar zeker ook niet per definitie de aanstichter. Als ik met Dapper liep dan kwamen er nl veel meer patserige reutjes op ons af dan wanneer ik met de andere twee liep. Hij vroeg er eigenlijk een beetje om. Hij riep ze haast door te gaan paraderen en te gaan staren. Niet elke hond laat zich provoceren op die manier en de energie die een hond met agressie op andere honden afgeeft is net zo negatief als zijn eigen agressie. En sommige honden zijn nu eenmaal minstens net zo stoer en laten zich niet provoceren. De energie van een hond die kalm is lokt de omgeving lang zo erg niet uit. Wuilus was een teef maar die kon aangelijnd in Amsterdam zelfs ongecastreeerde kangalreuen zo over de zeik helpen met een blik en een provocerende loop dat die reuen hun baas meetrokken om mij en mijn hond aan te vallen. Dat terwijl ze dus in principe prima met elkaar konden opschieten normaal gesproken. De energie van de ene hond haalt soortgelijke energie omhoog in de andere hond. Dat is het hele doet hij anders nooit verhaal. Inderdaad, doet hij anders nooit, behalve bij deze hond.... :N:

Om de reden van energie en overslaan van stemmingen vind ik persoonlijk dat je met een hond die negatieve energie uitstraalt je niet moet begeven tussen loslopende honden. Dat is gevaarlijk voor alle partijen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Nanna schreef:Ik ben altijd wel dankbaar voor Charles ;-)
En ik voor Izzie :wink: Ik liep gisteren in een druk Soesterduinen met het drietal. Twee keer een zeer opdringerig reutje die zich op 200 meter afstand bij ons voegde en van geen aftaaien wist. Bram moet dan met mij meelopen en mag zich niet bemoeien met de reu. Izzie is het op een gegeven moment zat en zegt waaaaaaaa. Dag reutje :wink: Mijn humeur lijdt er niet onder. Wel vraag ik me serieus af hoe het leuk kan zijn om een hond te hebben als die werkelijk nergens naar luistert (want de baasjes roepen wel). Maar goed, dat is mijn zaak niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tara schreef:
Zoek stok! schreef: Als je gefrustreerd thuis wilt komen, is het echt een aanrader zullen we maar zeggen :wink:
Dat had er eentje van mij kunnen zijn, die ik dan toch maar besluit niet te plaatsen. :engel:
Maar au serieux: ik vind er geen donder aan op zondag tussen al die mensen.
Hoewel ik nu ( nog) een hele sociale reu hebt( en dat graag zo wil houden) zul je mij er ook niet aantreffen,
de honden vind ik nog tot daar aan toe, maar datgene wat erbij hoort :wink: zorgt heel vaak wel voor de nodige frustraties
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”