Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fietsen met hond die uitvalt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Friezel
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Fietsen met hond die uitvalt

Ongelezen bericht door Friezel »

Wij hebben een herder met erg veel energie dus zou het prettig zijn om met hem te gaan fietsen.
Het probleem met onze hond is dat hij uitvalt naar andere honden (en niet zo'n beetje). Met een gewone halsband kan ik hem amper houden, maar met een gentle leader gaat het goed (was het advies van een gedragstherapeut).
Fietsen met hem durf ik dus eigenlijk niet, ben bang dat hij me met fiets en al tegen de grond trekt bij het zien van een hond.
Nu las ik op internet dat fietsen met een springer/doggy sprinter ideaal zou zijn voor een hond als de onze.

Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben. En, is het verstandig om bij het fietsen zijn gentle leader om te doen of is een tuigje een beter idee?
Ook ben ook bang dat hij met zijn gespring met zijn poten tussen de spaken beland (of is dat niet mogelijk met zo'n doggy sprinter).
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Re: Fietsen met hond die uitvalt

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik heb ervaring met een springer en tussen de spaken komen kon niet.
Want de springer zat op een bepaalde plek gemonteerd.
Een tuig lijkt me hiervoor een stuk geschikter als een gentle leader.
Maar let wel op dat je hond zich niet uit dat tuig kan wringen mocht hij op de rem gaan.
Je kan dan eventueel nog een halsband aan de lijn vasthouden met je hand.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Friezel schreef:Wij hebben een herder met erg veel energie dus zou het prettig zijn om met hem te gaan fietsen.
Het probleem met onze hond is dat hij uitvalt naar andere honden (en niet zo'n beetje). Met een gewone halsband kan ik hem amper houden, maar met een gentle leader gaat het goed (was het advies van een gedragstherapeut).
Fietsen met hem durf ik dus eigenlijk niet, ben bang dat hij me met fiets en al tegen de grond trekt bij het zien van een hond.
Nu las ik op internet dat fietsen met een springer/doggy sprinter ideaal zou zijn voor een hond als de onze.

Graag zou ik willen weten of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben. En, is het verstandig om bij het fietsen zijn gentle leader om te doen of is een tuigje een beter idee?
Ook ben ook bang dat hij met zijn gespring met zijn poten tussen de spaken beland (of is dat niet mogelijk met zo'n doggy sprinter).
Ik heb precies het zelfde, alleen valt het uitvallen dan nog wel mee in vergelijking met jouw hond denk ik. Maar ik ben gewoon gaan fietsen, en kwam er zo achter dat hij honden compleet negeert en alleen maar aandacht heeft voor mij. Kun je niet ergens gaan fietsen waar het rustig is? en dan rond etenstijd ofzo?

En valt je hond naar alle honden uit? Met een GL fietsen kan geen kwaad, adviseerde mijn GT ook, als je maar weet hoe. Maar mijn hond valt niet uit naar honden tijdens het fietsen gelukkig.
Friezel
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door Friezel »

Uitvallen doet eigenlijk naar alle honden. Bij het zien van een hond gaat hij in sluiphouding en loopt hij gewoon mee. Maar als we de hond genaderd zijn dan gaat het fout.

We wonen in een dorp en zitten zo in het buitengebied waar het rustig is (maar waar ook vaak honden lopen). Ik denk dat ik er maar gewoon één aan moet schaffen en het moet gaan proberen.
canisia meissie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): schotse herder langhaar, Harzer fuchs
Contacteer:

Ongelezen bericht door canisia meissie »

Ik heb ook een hond die uitviel naar elke hond. Niet alleen naar honden maar ook naar mensen en kinderen en langsrijdende auto's.
Ik moest ook met een gentle leader gaan lopen en ben er ook mee gaan fietsen.
Bij mij werd het uitvallen minder omdat hij in looppas naast mij loop en niet de hele tijd om zich heen hoeft te kijken of er nog wat geblaft hoeft te worden.
Ik heb zelf geen springer ofzo ik heb gewoon zijn dubbele riem in mijn hand.
1 kant zit aan de gentle leader en 1 aan zijn gewone halsband. Ik heb de riem zo in mijn hand dat als hij wil trekken dat ik met mijn pink en mijn pols draaiend naar binnen de gentle leader kan gebruiken en voor de rest gebruik ik zijn gewone band.

Toevallig werd er vanavond gereageerd op een hond die uitviel naar de mijne en hij had net toevallig geen GL om en in zijn reactie had hij mijn been te pakken ( gelukkig niet erg maar toch volgende keer de Gl weer om met fietsen).

Groetjes Yvonne
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Als je evt. bij mij in de buurt woont, mag je mijn springer wel 'n keer proberen, om te zien, of het wat voor jou en jouw hond is.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik had van klierestijn Gina ook aan de springer én aan de riem en dat ging prima.
Aan de springer zat ze vast met een (nylon) tuig, kan me ook niet voorstellen dat je dat anders doet.
Op die manier kon ze niet tussen de spaken komen en mij ook niet van mijn fiets af trekken.
Het is me altijd prima bevallen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”