StormenRoxy schreef:voor mij ziet hij er ook niet uit als vechthond..
ik vind hem vooralsnog vooral op een boxer lijken.. qua bouw vooral en hoogte..
de staffords die ik ken zijn toch allemaal veel kleiner als storm en veel breeder..
en als je die foto in mijn onderschrift kijkt vind ik het ook niet echt een vechthond..
ik denk dat ik dat poedel vermomings kit maar is ga kopen die hier laatst op het forum stond :lol:
ik vind hem niet op een boxer lijken eerlijk gezegd maar op een Stafford weer wel.
Maar ik vind hem niet eng nee. maargoed sommige mensen houden sowieso al niet zo van honden, en
grote honden schrikken dan helemaal af. dat snap ik wel.
Dat zal ik straks met Gentle ook wel krijgen. Ik maak me daar niet druk om, iedereen is anders en ik weet dat er mensen zijn die doodsbang zijn voor honden (soms door slechte ervaringen, soms door opvoeding...).
Gisteravond toen we met Gentle wandelden kwamen er ook twee pittbulls, een stafford en een Boerboel op ons af, maar ze liepen los met hun baasjes vlakbij, dan ga ik er sowieso vanuit dat het wel goed zit (ik weet het het is niet altijd een garantie. maargoed.) en ze kwamen totaal niet angstig of agressief of iets over, maar gewoon als vrolijke honden.
Ze kwamen aan ons snuffelen, en gingen toen met Gentle spelen!
niets aan de hand.
maar ik kan me wel goed voorstellen dat het voor iemand die niets met honden heeft en hun lichaamstaal niet kent, wel schrikken is....
kijk ik zag aan ze dat ze geen kwaad in de zin hadden (en dan nog ben ik gewoon voorzichtig en zal ze nooit zomaar aanhalen ofzo) maar er zijn ook mensen die er altijd vanuit gaan dat een hond die hun kant uitkomt hen wil anavallen