Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Storm ziet er gevaarlijk uit???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Storm ziet er gevaarlijk uit???

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

vooral in duitsland valt mij het op...

vandaag was de schoorsteenveger hier en die zei, is ie wel lief hij ziet er zo gevaarlijk uit.. hij schrikt wel af als je met hem loopt..
en ik hoor het vaker hier in duitsland... als ik joggers tegenkom met het uitlaten.. dan zie ik ze ook altijd angstvallig naar storm kijken... en ik ben een keer een vrouw met een richback teef tegen gekomen die zeker wist dat storm haar hond zou aanvallen.. :piew: ook fietsers kijken altijd een beetje angstig naar hem...

in nl valt dat meer mee... die lopen alleen met een boog om me heen als ie zijn muilkorf draagt..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Re: Storm ziet er gevaarlijk uit???

maar het zijn altijd de mensen zonder hond die bang zijn..
ze kijken me soms aan alsof ie hun zonder pardon naar de keel vliegt..

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Moet je hem eens een vrolijk gekleurd jasje aan trekken, dan vinden ze hem er ineens schattig uitzien.
:zweep:
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Paulala schreef:Moet je hem eens een vrolijk gekleurd jasje aan trekken, dan vinden ze hem er ineens schattig uitzien.
dat mag ik niet van mijn vriend... :ugh: ik vind nml dat ie in de winter best een jasje aankan :pffff:

Afbeelding
Heidi Jongen
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder ruwhaar en een Laekense herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Heidi Jongen »

of zo'n rood geblokt sjaaltje... doet ook wonderen.
Als ik met Saake loop krijg ik ook vaak opmerkingen: "da's ook ne vieze, he!?" Terwijl hij alleen maar snuffelend loopt te kwispelen.....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Heidi Jongen schreef:of zo'n rood geblokt sjaaltje... doet ook wonderen.
Als ik met Saake loop krijg ik ook vaak opmerkingen: "da's ook ne vieze, he!?" Terwijl hij alleen maar snuffelend loopt te kwispelen.....

als ze dat hier zeggen bedoelen ze dat het een mooie is. kan dat het niet zijn? klein taal barriëretje? :mrgreen:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Heidi Jongen schreef:of zo'n rood geblokt sjaaltje... doet ook wonderen.
heb ik ook al is tegen me vriend gezegd....
maar goed storm loopt ook met tuig dat is makkelijker..

Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Nou zeker als mensen geen honden hebben snap ik het best. Ziet er wat vechthonderig uit, zwart, nou ja, vul maar in. :wink:
Roodgeblokt ding is wel goed idee ja. :ok:
Maar goed, met zo'n soort hond loop je dat risico eenmaal.
M@scha
Zeer actief

toen ik nog niet ingeburgerd was keek ik toch even raar toen iemand tegen mij zei dat ik vies grei aan had :mrgreen:
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Kan me best voorstellen dat mensen bang zijn voor Storm. Het is toch een grote hond die ze niet kennen.
Misschien een tuig in een leuk vrolijk kleurtje? Dat ziet er dan ook al iets vrolijker uit.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

voor mij ziet hij er ook niet uit als vechthond..
ik vind hem vooralsnog vooral op een boxer lijken.. qua bouw vooral en hoogte..
de staffords die ik ken zijn toch allemaal veel kleiner als storm en veel breeder..
en als je die foto in mijn onderschrift kijkt vind ik het ook niet echt een vechthond..

ik denk dat ik dat poedel vermomings kit maar is ga kopen die hier laatst op het forum stond :lol:

Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

StormenRoxy schreef:voor mij ziet hij er ook niet uit als vechthond..
de staffords die ik ken zijn toch allemaal veel kleiner als storm en veel breeder..
en als je die foto in mijn onderschrift kijkt vind ik het ook niet echt een vechthond..

ik denk dat ik dat poedel vermomings kit maar is ga kopen die hier laatst op het forum stond :lol:
Ik herken het wel hoor, ik vind Kyra er ook helemaal niet eng uit zien. Denk dat het vooral is omdat hij een brede kop heeft, zwart is en groot is. Dat schrikt veel mensen af.
Mijn zus heeft een boxer en ook daar schrikken mensen van hoor. Mijn schoonzus schrok zich te pletter van haar (en zij zijn zelf nog bouviers gewent, dus dan zou je zeggen dat je niet zo snel bang bent voor honden), ze vond de boxer er maar heel gevaarlijk uit zien, veel enger dan kyra en dat alleen omdat diesel een wat donkerder koppie heeft.

Jij weet dan wel dat het een schat van een beest is maar dat weet natuurlijk niet iedereen. Zo'n poedel vermomingskit is wel een idee dan :F:
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Als ik zo naar je onderschrift kijk, dan "snap" ik waarom die reacties zijn. Je hond is vrij stereotype qua uiterlijk als het gaat om wat mensen in hun hoofd hebben als ze denken aan een vechthond. En dat begrip is vrij ruim.

Ik heb zelf al jaren engelse staffords en ben ondertussen wel wat gewend. Maar toch stond ik ook verbaast te kijken toen bleek dat mensen echt (echt waar, niet letterlijk maar ze doen het echt) de bosjes inspringen als Frank aan komt fietsen met onze Cecilia. Cecilia is geen stafford maar een Dogo. Ze is krap een jaar nu en kijkt naar onze mening vrij sullig uit haar ogen. Ze heeft grote flaporen en een vlek boven haar oog. Eigenlijk gewoon een grote sufferd om te zien vinden wij. Maar dat is dus niet zo. Mensen schrikken en zijn echt bang. We zijn het op een gegeven moment maar gaan vragen wat cecilia nou zo eng maakt. Het schijnt dat ze een donkere blik heeft.

Dit hadden wij niet verwacht. Wij hadden dit verwacht met onze Tekila. Die is gecoupeerd, heeft kleinere oogjes, is helemaal wit en sluipt als het ware over straat. Zo is haar gangwerk. Maar toch is niemand bang voor haar. Een hoop mensen vinden haar zelfs aandoenlijk. Dus tja, je kan het af en toe gewoon niet rijmen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het een beetje een vreemd topic. Jij kiest toch een hond die zwart, glimmend en pitbull-achtig uitziet? Jij bent toch zelf gevallen op zijn imponerende uiterlijk? Dus waarom kijk je nu raar op als mensen je hond in verband brengen met het meest woeste ras ter wereld? :denken: De dag dat jij hier kwam heb ik je verteld dat Storm sprekend een pitbull is. Ik heb foto's geplaatst van pitbulls die als 2 druppels water op hem leken. Hij zou in NL verschrikkelijk onder de RAD vallen. Dus waarom ben je verbaasd?
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik blijf het zeggen. ik had het echt geloofd als je had gezegd een amerikaanse staff met stamboom te hebben :U:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier heb je Storm. Een pure zwarte pitbull. Ik begrijp werkelijk niet waarom jij het verband niet ziet. :denken:

Afbeelding
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gewoon lekker zo laten , verlost je ook gelijk van ongewenste aandacht :19:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Risico van het vak :wink:
Ik kom steevast mensen tegen die mijn honden òf heel eng òf ontzettend leuk vinden.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Had je maar geen zwarte moeten nemen :pffff:
Romeo vinden ze meestal heel lief eruit zien.
Alleen sommigen vinden de donkere randjes rond zijn ogen hem een enge blik geven.
:zweep:
Kristina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kristina »

Van een boxer zie ik niets terug eigenlijk. Hij lijkt op een ras die als vechthond gezien wordt. Dus ik ben niet verbaasd dat mensen zo reageren. Ik heb zelf een Amstaff-kruising dus ik maak het ook bijna dagelijks mee dat mensen haar eng vinden. Maar sinds ze steeds grijzer wordt en meer waggelt dan loopt, beginnen mensen haar aandoenlijk te vinden. :F:
Maar het is in ieder geval wel iets waar je rekening mee moet houden als je zo'n hond koopt.
Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kan het me best voorstellen hoor, groot, zwart en ik zou hem gewoon aanzien voor kruising staff. In de kop zie ik geen boxer.

Als ik 's avonds met Charlie naar het strand ga draagt ze een halsdoek met reflecterend spul; daardoor ben ik er achter gekomen dat mensen dan heel anders naar haar kijken.
De zwart leren half-check heeft plaats gemaakt voor een camo tuig, staat ook al een stuk vriendelijker als zo'n ketting, ook al stond die niet op slippen.
Lopen ze er normaal met een boze blik met een boogje omheen, met halsdoek wordt er opeens geglimlacht en af en toe zelfs geaaid. Oude omaatjes zeggen dat ik zo'n braaf hondje heb :cheer:
Nu ze loops is draagt ze even geen doek omdat ik nu niet wil dat mensen haar leuk vinden :wink: maar als het afgelopen is gaat er weer een rode of zwarte halsdoek om.
laniramommy
Actief
Mijn ras(sen): Boerboel x stafford

Ongelezen bericht door laniramommy »

ik vind hem niet op een boxer lijken eerlijk gezegd maar op een Stafford weer wel.

Maar ik vind hem niet eng nee. maargoed sommige mensen houden sowieso al niet zo van honden, en
grote honden schrikken dan helemaal af. dat snap ik wel.
Dat zal ik straks met Gentle ook wel krijgen. Ik maak me daar niet druk om, iedereen is anders en ik weet dat er mensen zijn die doodsbang zijn voor honden (soms door slechte ervaringen, soms door opvoeding...).
Gisteravond toen we met Gentle wandelden kwamen er ook twee pittbulls, een stafford en een Boerboel op ons af, maar ze liepen los met hun baasjes vlakbij, dan ga ik er sowieso vanuit dat het wel goed zit (ik weet het het is niet altijd een garantie. maargoed.) en ze kwamen totaal niet angstig of agressief of iets over, maar gewoon als vrolijke honden.

Ze kwamen aan ons snuffelen, en gingen toen met Gentle spelen!
niets aan de hand.
maar ik kan me wel goed voorstellen dat het voor iemand die niets met honden heeft en hun lichaamstaal niet kent, wel schrikken is....
kijk ik zag aan ze dat ze geen kwaad in de zin hadden (en dan nog ben ik gewoon voorzichtig en zal ze nooit zomaar aanhalen ofzo) maar er zijn ook mensen die er altijd vanuit gaan dat een hond die hun kant uitkomt hen wil anavallen :W:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

MARC_S schreef:Hier heb je Storm. Een pure zwarte pitbull. Ik begrijp werkelijk niet waarom jij het verband niet ziet. :denken:

Afbeelding
omdat fotos anders zijn als werkelijkheid...

ook ben ik niet op het imposante gevallen..
want toen wij hem hebben opgehaald zag ie er eerder uit als een lab kuising... van 9 mnd..

hij was te mager zijn ruggengraat stak uit.. hij glom niet en was niet gespierd...
na een kwartier lopen was ie bek af.. en hij scheet alles er weer uit wat ie binnenkreeg..

mevrouw kon niet herrineren wanneer ze hem voor het laatst een wormenkuur had gegeven...
en hij kreeg brokken van de super de boer die hij zo weer uitscheet..

dus hij was niet echt imposant toen wij hem voor het eerst zagen...
hij was aandoenelijk vroeg om aandacht was enthousiast en liet zich van zijn leukste kant ziet.. daarom heb ik hem meegenomen..

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dat kan zijn maar je zegt nu nog dat je hem op een boxer vindt lijken. ik totaal niet. ik vind hem echt een amstaff/pit
Afbeelding
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik vind hem meer een Shar-pei kruising (stafford miss?) uiterlijk hebben

boxer zie ik er weer niet in terug dus ja een 'vechthondenras uiterlijk' heeft hij wel
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

StormenRoxy schreef:
MARC_S schreef:Hier heb je Storm. Een pure zwarte pitbull. Ik begrijp werkelijk niet waarom jij het verband niet ziet. :denken:

Afbeelding
omdat fotos anders zijn als werkelijkheid...

ook ben ik niet op het imposante gevallen..
want toen wij hem hebben opgehaald zag ie er eerder uit als een lab kuising... van 9 mnd..

hij was te mager zijn ruggengraat stak uit.. hij glom niet en was niet gespierd...
na een kwartier lopen was ie bek af.. en hij scheet alles er weer uit wat ie binnenkreeg..

mevrouw kon niet herrineren wanneer ze hem voor het laatst een wormenkuur had gegeven...
en hij kreeg brokken van de super de boer die hij zo weer uitscheet..

dus hij was niet echt imposant toen wij hem voor het eerst zagen...
hij was aandoenelijk vroeg om aandacht was enthousiast en liet zich van zijn leukste kant ziet.. daarom heb ik hem meegenomen..

:U: Dikgedrukte was hier precies hetzelfde, bij zowel Charlie als Spike, en toch wisten we toen al dondersgoed dat onze kruisingen niet zouden uitgroeien tot de gemiddelde gezinshond...
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

massam schreef:dat kan zijn maar je zegt nu nog dat je hem op een boxer vindt lijken. ik totaal niet. ik vind hem echt een amstaff/pit
zijn bouw is meer die van een boxer.. hij heeft ook ongeveer de hoogte van een boxer..

zijn hals is los vel en niet lekker strak zoals bij een staff
ik verglijk hem dan met de staf van een vriendin van me.. dat is een met stamboom
hij heeft meer lip en rimpels zijn bek heeft ook niet die typische staf vorm maar is rechter hij heeft ook een best lange staart dat is ook niet wat ik bij een staf zie

Afbeelding
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Boxer is ie qua koptype totaal niet. Qua lijf kan dat zo lijken maar er zijn genoeg boxers met een atletisch lijf en genoeg amstaffs met een gedrongen lichaam wat je ook ziet bij de boxers. Boxers, pitjes, staffords liggen niet zo heel ver uit elkaar
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

StormenRoxy schreef: zijn bouw is meer die van een boxer.. hij heeft ook ongeveer de hoogte van een boxer..

zijn hals is los vel en niet lekker strak zoals bij een staff
ik verglijk hem dan met de staf van een vriendin van me.. dat is een met stamboom
hij heeft meer lip en rimpels zijn bek heeft ook niet die typische staf vorm maar is rechter hij heeft ook een best lange staart dat is ook niet wat ik bij een staf zie
dat zijn details. ik geloof niet dat de eerste beste voorbijganger gaat zien dat hij meer lip heeft, wel of geen rimpels rond zijn bek of dat zijn staart een beetje langer is. ik snap wel dat ze hem eng vinden, ik vind ook dat hij een imposant uiterlijk heeft. en ja, hij heeft zeker de looks van een zogenaamde vechthond.
M@scha
Zeer actief

weet je waar hij enorm op lijkt alleen qua kleur niet..

weet jij nog een foto te vinden eliza.. dice (van sugar, natalie etc volgens mij)

een volle amstaff incl lip en rimpels
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”