Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kenzo en treibball

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Kenzo en treibball

Ongelezen bericht door Supernova »

Vorige week zijn Kenzo en ik begonnen met treibball, en hij doet het zo ontzettend leuk :cheer:
Hij vind het allemaal nog wel een beetje spannend, maar was vandaag al veel meer op zijn gemak dan vorige week.

We zijn begonnen met push en come bye, en hij had snel door wat de bedoeling was, nu alleen nog zonder snoepies :mrgreen:
Kenzo is redelijk snel verveeld dus is het een uitdaging om het interessant te houden. Vanavond heeft hij wel 3 kwartier getraind :cheer: Na 3 kwartier was de koek echt wel op, dus zijn we gestopt. Het was de eerste les even afwachten wat hij er van vond, maar hij vind het ook erg leuk. Kenzo kan behoorlijk koppig zijn maar hij vindt het wel altijd gezellig om samen wat te doen. (Of zou dat door de kaas komen? :idea: ) En als ik dan een hoog stemmetje opzet dan vergeet hij heel even dat hij een stoere kerel is en gaat als een kleine puppedup rondjes huppelen :Q:
Ik ben blij dat we iets gevonden hebben wat we allebei erg leuk vinden en hopelijk zijn we nog lang niet uitgetreibbald :mrgreen:

Misschien voor sommige niet zo heel bijzonder dat een hond treibbald, maar Kenzo is zo gegroeid in alles en ik ben echt mega trots op mijn oen :I:
linda]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mudi
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Kenzo en treibball

Ongelezen bericht door linda] »

Wat leuk dat je iets hebt gevonden waar je samen van kunt genieten :cheer: Hier vinden ze het ook allebei helemaal geweldig :D Met Mikah had ik in het begin ook wat moeite om het voor haar interessant te houden, wij hebben in het begin steeds vrij kort geoefend. Als je straks wat meer commando's leert kun je ook wat meer afwisselen, het wordt alleen maar leuker :E:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat leuk zeg, :ok: hartstikke goed
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ow wat leuk, dat zal je inderdaad een heel goed gevoel geven!!! :E: Ga zo door!!!
Supernova
Zeer actief

Ja dat geeft me inderdaad een goed gevoel, zo'n stoere kerel die opeens als een idioot over het veld huppelt :I:
En treibball leek me altijd al een leuke sport, maar het was altijd zo ver weg. Nu is het heel goed te doen dus zijn we meteen begonnen :lol1:
Supernova
Zeer actief

linda] schreef:Wat leuk dat je iets hebt gevonden waar je samen van kunt genieten :cheer: Hier vinden ze het ook allebei helemaal geweldig :D Met Mikah had ik in het begin ook wat moeite om het voor haar interessant te houden, wij hebben in het begin steeds vrij kort geoefend. Als je straks wat meer commando's leert kun je ook wat meer afwisselen, het wordt alleen maar leuker :E:
Hoe lang treibball jij al met Mikah? En doe je ook wedstrijden?
Wedstrijden met Kenzo zal nooit lukken, is niet echt verantwoord. Wel jammer, maar het is niet anders.
linda]
Zeer actief
Contacteer:

We zijn nu een kleine 5 maanden bezig denk ik. Nee, we doen geen wedstrijden, zover zijn we nog lang niet :wink: We zijn nu net begonnen om met 3 ballen te trainen. Ik weet ook nog niet of ik wel wedstrijden wil gaan lopen hoor, het is nu vooral gewoon een leuke bezigheid samen.
Denise. schreef:Wedstrijden met Kenzo zal nooit lukken, is niet echt verantwoord. Wel jammer, maar het is niet anders.
Als je dat zelf graag wilt is het wel jammer inderdaad als het niet gaat. Maar het is toch sowieso heel leuk dat je gewoon lekker samen iets kunt doen, ook zonder wedstrijden. En wie weet vindt hij het straks wel zo leuk dat hij alle honden om zich heen vergeet :D
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

linda] schreef:We zijn nu een kleine 5 maanden bezig denk ik. Nee, we doen geen wedstrijden, zover zijn we nog lang niet :wink: We zijn nu net begonnen om met 3 ballen te trainen. Ik weet ook nog niet of ik wel wedstrijden wil gaan lopen hoor, het is nu vooral gewoon een leuke bezigheid samen.
Wouw 3 ballen al, ik vind het knap :D En wedstrijden hoeft natuurlijk niet, maar het lijkt me wel leuk ook omdat je allerlei andere combinaties ziet treibballen.
lindaJ schreef:Als je dat zelf graag wilt is het wel jammer inderdaad als het niet gaat. Maar het is toch sowieso heel leuk dat je gewoon lekker samen iets kunt doen, ook zonder wedstrijden. En wie weet vindt hij het straks wel zo leuk dat hij alle honden om zich heen vergeet :D
En ik vind het inderdaad wel jammer, maar met Kenzo gaat het nou eenmaal niet dus het is niet anders.
Ik ben gewoon al erg blij dat hij het zo leuk vind en dat hij het zo goed doet :cheer: En andere honden vergeten dat weet ik niet, maar anders organiseer ik gewoon een privé wedstrijd in mijn achtertuin :pffff:
linda]
Zeer actief
Contacteer:

Denise. schreef:En andere honden vergeten dat weet ik niet, maar anders organiseer ik gewoon een privé wedstrijd in mijn achtertuin :pffff:
Dan heb je wel al gelijk de eerste plaats te pakken :mrgreen:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

linda] schreef:
Denise. schreef:En andere honden vergeten dat weet ik niet, maar anders organiseer ik gewoon een privé wedstrijd in mijn achtertuin :pffff:
Dan heb je wel al gelijk de eerste plaats te pakken :mrgreen:
Precies :lol1: :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”