Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wey eiwitten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pepe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dogo canario en hollandse herder

wey eiwitten

Ongelezen bericht door pepe »

Iets dat ik had gelezen op een buitelandse forum.

Iemand geeft aan zijn hond wey eiwitten na elke kracht training .

Mijn vraag is: Heeft iemand hier ervaring mee?

Help echt de wey eiwitten in honden aan de groeien van de spieren?

Is dit gezond voor een hond?

alvast bedankt voor de reacties.
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: wey eiwitten

Ongelezen bericht door rose »

Als je de spieropbouw van jouw hond wilt stimuleren kun je ook gewoon rauw gaan voeren, natuurlijk eiwitten dus.
Kom je ook een heel eind, zeker als je er ook nog regelmatig een flinke wandeling tegenaan gooit :wink:

Zelf zou ik dit middel niet aan mijn hond geven, want het is gemaakt voor menselijk gebruik en die twee spijsverteringssystemen liggen toch wel wat uit elkaar.
Je zou je dan bv af kunnen vragen of de hond wel in staat is om dit op te nemen, dus of het effectief is is ook nog maar de vraag.

Is spiersupport van Groene Os geen betere optie als je toch iets wil, dit is in ieder geval op de hond afgestemd.
weegee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amstaff

Ongelezen bericht door weegee »

Specifiek wey eiwitten weet ik niet.
Maar ga bewust om met geven van extra eiwitten. Ligt natuurlijk ook helemaal aan je 'normale'voeding. Een pup heeft weel meer eiwit nodig dan een volwassen hond.
eiwitten zijn o.a. goed voor spiergroei maar een overdaad aan eiwitten heeft weer andere nadelige gevolgen.
Verschillende diervoeders spelen op de behoefte van spierherstel&groei in d.m.v. vet en eiwit gehalte van het product.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
pepe
Vaste gebruiker

bedankt voor de reacties,

Ik voer mijn hond ochtond's brokken en avond's rauw.

spiersupport van Groene Os heb ik geprobeerd en wat andere merken en voor mij is geld weg gegooid.

Ik train heel vaak met de hond 2 tot 3 keer per week 6 tot 8 km fietsen en/of 2 tot 3 keer per week weight pull.

verder de hond is heel gezond en breed gebouw wat ik wil graag proberen is om de spiermassa wat te verbeteren.( nou is niks mis mee, maar het kan beter.)

ik heb wat info op het internet gelezen in het zou geen probleem zijn als goed mee om gaat.

.
rose
Zeer actief

pepe schreef:bedankt voor de reacties,

spiersupport van Groene Os heb ik geprobeerd en wat andere merken en voor mij is geld weg gegooid.

Ik train heel vaak met de hond 2 tot 3 keer per week 6 tot 8 km fietsen en/of 2 tot 3 keer per week weight pull.

verder de hond is heel gezond en breed gebouw wat ik wil graag proberen is om de spiermassa wat te verbeteren.( nou is niks mis mee, maar het kan beter.)

ik heb wat info op het internet gelezen in het zou geen probleem zijn als goed mee om gaat.

.
Dan had je het ook niet hoeven vragen toch? :mrgreen:

Ik ken iemand die nog meer dan jij met haar honden doet, zij eten alleen kvv en zien er super uit.
Ik snap dat niet hoor, wil je van je hond zo'n overmatig gespierde massa maken net als hoe sommige mensen graag willen zijn?
Jammer dat je de natuur niet gewoon zijn gang laat gaan, en ipv zo'n middel zou ik de brok de deur uit doen en hoogwaardig vlees gaan voeren, denk dat je daar het beste en gezondste resultaat mee gaat boeken :wink:
rose
Zeer actief

Inge O schreef:wei-eiwitten, wat voor eiwitten zijn dat dan :denken: ? wei is juist wat overblijft van melk als de eiwitten er (voor de kaas) zijn uitgehaald :denken: .
http://www.eiwitpoeder.nl/blog/waarom-whey-eiwit/" onclick="window.open(this.href);return false; :wink:
pepe
Vaste gebruiker

Dan had je het ook niet hoeven vragen toch?

waarom niet? ik wil graag weten als iemand op deze forum ervaring hebt.

de info dat ik gevonde hebt zijn van amerikanen en mensen uit andere landen.

Rose ik zei niet dat ik van mijn hond zo'n overmatig gespierde massa wil maken net als hoe sommige mensen graag willen zijn?

Jammer dat je de natuur niet gewoon zijn gang laat gaan,

Tot nu toe hebben wij alles bereik met hard werken en puur natuur.

hier een link met meer info: http://www.doghealthproblemssymptoms.or ... -dogs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
rose
Zeer actief

Was een (half) grapje hoor, ook even naar de smilies kijken he, die geven vaak aan hoe iets bedoeld is :wink:

Ik ga de link morgen goed lezen, maar heb het onderstaande er vast even uitgepikt.
Dit zou voor mij een heel goede reden zijn om dit niet aan mijn hond te geven, maar daar denk jij blijkbaar anders over.
Mag wat mij betreft, maar ik hoop wel dat jij beseft dat dit er niet voor jan met de korte achternaam in staat.

Pay attention to how your dog reacts when you introduce whey protein too. There are many dogs out there that develop an allergic reaction to it. If you happen to notice health problems when you give this supplement then you need to stop doing so. Some symptoms of an allergic reaction include skin that is dry or itchy, vomiting, diarrhea, and refusing to eat.

Before you give your dog whey protein though you should talk to your vet. It is a good idea to make sure there isn’t any underlying health reason that is preventing your dog from gaining weight without the use of this supplement. As long as your pet is in good health then you should be fine to proceed with this option.
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

pepe schreef:bedankt voor de reacties,

.
vind eerder brokken weggegooid geld, maar das mijn mening.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

saskia en siem schreef: vind eerder brokken weggegooid geld, maar das mijn mening.
tja er zijn complete volksstammen honden oud en gezond op geworden maar da's allemaal weggegooid geld :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
rose
Zeer actief

Ik doe het even stukje voor stukje.

Whey protein can be a great supplement in order to help any dog have a better immune system. Many of the types of dog food products out there simply don’t have the right nutrients in them that dogs need for overall health. If your dog is fighting a serious health problem then whey protein can help them to recover in less time.

Het immuunsysteem kun je door middel van een goed uitgebalanceerd nrv/barf dieet ook goed krijgen/houden.
Dat niet alle soorten hondenvoeding de juiste nutriënten bevatten kan ik het alleen maar mee eens zijn.
There are certain breeds of dogs that will develop muscle better with the use of whey protein due to their genetic makeup. Others though won’t be as successful because they simply aren’t designed to feature that type of body structure. You will want to conduct your own research about the pros and cons of using whey protein for your breed of dog before you decide to use it.
Ik ben er van overtuigd dat je dmv het al eerder genoemde nrv/barf dieet ook een optimale spieropbouw krijgt.
Lees wel goed dat het niet alle honden net als mensen gegeven is om een overmatig gespierd lichaam te hebben (genetische aanleg), en vergeet vooral de onderstaande zin niet, in mijn ogen zeggen zij hier dat je de voor en tegens van dit product goed moet overwegen voor je het gaat gebruiken.
Verder ga ik het niet meer lezen, dit product is als ik hun gegeven waarschuwingen zo lees nog niet ongevaarlijk ook, dus waarom zou ik er nog tijd aan verspillen :19:

Het zou voor mij een dikke nee zijn in ieder geval!
pepe
Vaste gebruiker

gelukkig we zijn niet allemaal gelijk en niet iedereen denk of is het zelfde.
rose
Zeer actief

pepe schreef:gelukkig we zijn niet allemaal gelijk en niet iedereen denk of is het zelfde.

Nee daar ben ik in dit geval ook blij om, en ik hoop dat jouw hond, omdat het baasje zo nodig een dik gespierde hond wil op een onnatuurlijke manier, hier geen nadelige gevolgen van gaat ondervinden.
pepe
Vaste gebruiker

rose schreef:
pepe schreef:gelukkig we zijn niet allemaal gelijk en niet iedereen denk of is het zelfde.

Nee daar ben ik in dit geval ook blij om, en ik hoop dat jouw hond, omdat het baasje zo nodig een dik gespierde hond wil op een onnatuurlijke manier, hier geen nadelige gevolgen van gaat ondervinden.
Rose wat is jouw probleem ?

Wie zegt dat ik zo nodig een dik gespierde hond wil? ik zei dat de spieren better kunnen en dat is alles.
pepe
Vaste gebruiker

Martijn schreef:Er is niets Engels aan die eiwitten, hoor. Het heet hier gewoon wei. En als het toch in het Engels moet zit er dus een h in.

Ik vind 3 keer in de week 8 kilometer fietsen én drie keer in de week krachttraining veel te veel.
Dat moet je niet ondersteunen, daar moet je mee stoppen.
Lekker gewoon wandleen, rennen, graven en dergelijke. Dat is veel veelzijdiger en gezonder voor je hond. Ook mentaal maar vooral fysiek.

Mensen hebben al eeuwen prima resultaat met goed voer, hard werk en dan een weekje training gericht op vetverbranding. Ik zou niet weten waarom jouw hond meer nodig heeft.
Gerommel en gedoe zonder enige echte aandacht voor wat er nu eigenlijk goed voor de hond zelf is.

En jij hebt je verkeerd begrijpen, ik zei 3 keer fietsen en/of pullen ik maak combinatie hier van.

Jij doet het op jouw manier en ik doe het op mijn manier, wilt je met jouw hond graven,spelen,wandelen fijn voor je.
Laatst gewijzigd door pepe op 19 okt 2010 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
pepe
Vaste gebruiker

Echt waar ik vindt het jammer van zulke mensen op dit forum.kunnen niet helpen en alleen kritiek op leveren.

mensen succes met jullie leven en met jullie honden.

Voor mijn is eind discussie, ik geef geen reactie meer op dit onderwerp.
pepe
Vaste gebruiker

Martijn schreef:
pepe schreef: En jij hebt je verkeerd begrijpen, ik zei 3 keer fietsen en/of pullen ik maak combinatie hier van..

Je zei:
Ikke niet verkeerd begrijpen, jij uit je nek lullen.
Martijn gaat met de hond van barbie spelen.!
rose
Zeer actief

pepe schreef:
Rose wat is jouw probleem ?

Wie zegt dat ik zo nodig een dik gespierde hond wil? ik zei dat de spieren better kunnen en dat is alles.
Rose heeft gelukkig geen probleem :mrgreen: , ik geef alleen antwoord op de vraag die jij in jouw eerste post zette, naar mijn mening is dit namelijk niet gezond en dat heb ik proberen te onderbouwen voor jou.

Te weten:
Is dit gezond voor een hond?
Als er niets mis is met de spieropbouw zou ik niet weten waarom je dit zou willen gebruiken.
Verder nogmaals mijn mening dat je dit ook kunt bereiken door andere voeding en wat Martijn zegt vind ik heel zinnig, juist door afwisselende beweging worden alle spieren gebruikt en zullen zij zich zodanig ontwikkelen.
Maar goed jij schijnt het beter te weten, mijn zegen heb je, maar had je niet beter met onderbouwde tegenargumenten kunnen komen ipv dat je nu aanvallend begint te doen?
Had ik persoonlijk meer respect voor gehad :wink:
rose
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind een gespierde Whippet mooi.
Die heb ik dus helemaal opgepompt.
En dat allemaal op een dieet van margarine met een scheutje limonadesiroop! (rode, geen oranje)
Afbeelding

:N: Oh wat zielig :(
Gemeen mens ben jij Nanna :S: :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik fiets nooit (heb er zelf de pesthekel aan) en toch heb ik gespierde honden, ik doe wat fout.... :oeps: :denken: :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”