Met de dierenarts besproken en besloten om een eliminatiedieet te gaan doen. Ik wil liever geen hypoallergene brokken gaan voeren, zeker niet als ik niet weet wat het nou precies is waar ze last van heeft. Mijn dierenarts leek zelf ook niet echt fan van die brokken en leek het eliminatiedieet behoorlijk aan te moedigen. Maar dit terzijde.
Nu is het voedingspatroon van Luna;
's ochtends pro plan brokken (dit is puur voor het gemak, maar gaan dus geschrapt worden) met zalmolie
's avonds KVV (haaksbarf)
en tussendoor nog wel eens koekjes (allerlei soorten), stukjes fruit, stukjes van mijn boterham met beleg of yoghurt.
Nu is het dus de bedoeling om alleen KVV te gaan voeren en de rest te schrappen, maar ik weet even niet hoe ik moet beginnen. Ik las ergens dat het het beste is om te beginnen met voer wat ze nog nooit gekregen heeft, maar daar is dus probleem nummer 1. Aangezien haaksbarf afgewisseld moet worden heb ik dit altijd braaf gedaan en ze heeft dus alles al een keer gegeten. Vaker dan eens trouwens, want ze krijgt dit nu al een tijdje. Zijn er misschien diersoorten die weinig/zelden (of nooit?) een allergische reactie uitlokken waar ik mee zou kunnen beginnen? Of kan ik gewoon iets kiezen?
Hoeveel weken zouden jullie aanraden om 1 soort te geven? Ik wil natuurlijk niet dat ze straks tekorten krijgt (geen idee hoe lang dat duurt).
Als ze ergens goed op reageert, is het dan zo dat ik helemaal iets anders kan gaan voeren of moet ik een andere soort toe gaan voegen?
Ik kan dus eigenlijk wel een beetje hulp gebruiken