Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stond ik mooi voor schut!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

stond ik mooi voor schut!

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

net even met de hond wezen wandelen en weer bijna bij de voordeur loopt mijn hond aan de verkeerde kant om een paal heen (i.v.m. de riem) dus ik hang een heel verhaal tegen Bumba op dat hij een sufferd is bla bla :cheer:
Vervolgens gaat hij voor de auto bij de andere buurman staan omdat hij dol is op auto rijden, dus ik weer een nieuw verhaal tegen Bumba opgehangen dat we nu niet gaan auto rijden en dat hij straks mee mag in de auto omdat hij naar school moet (puppycursus maar zo zei ik dat tegen de hond)

Zie ik ineens mijn buurman heel raar staan kijken die de raamkozijnen aan het schilderen was...
Hij vroeg nog net niet of ik gek was :smile:

Nu praat ik wel vaker tegen de hond, maar niet waar anderen mensen bij zijn whaha voelde me behoorlijk voor schut staan
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
charl
nieuw lid
Mijn ras(sen): golden retriever

Re: stond ik mooi voor schut!

Ongelezen bericht door charl »

nou dat probleem heb ik ook regelmatig
maar ja ach dat hoort erbij praten tegen je hond
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

Hahaha dat heb ik dus ook.

Ik praat ook altijd tegen mijn honden. En soms zie je mensen echt kijken waar ik mee bezig ben en dan voel ik me ook voor schut staan.

Maar ach laat ze maar denk ik dan
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Lisette1985
Zeer actief

haha ja ik doe het eigenlijk ook altijd en heb het zelf meestal niet eens in de gaten, tot dat ik betrapt word en dan sta je op dat moment voor je gevoel wel lekker voor schut hahah
En meestal maakt het me niet uit maat dit keer was het niet even een paar zinnetjes tegen de hond maar echt een heel verhaal :smile:

De buurman dacht echt :piew:
Groeit met een kus,
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Me_and_Sandy »

Heel herkenbaar!

Ik zong een keer een heel stom liedje tijdens de vroege fietsronde met mijn oppashond
Ik dacht er is toch niemand op straat, ik zing vals als een kraai maar de hond is mijn trouwste fan.

Dus ik zingen... tinki winki stinki pinki kom maar, lekker looooopen daar ben je hoooooooond voor
enz enz steeds harder, stond er ineens een oudere meneer schuin achter een auto... Die moest
heel hard lachen, ik schaamde me wel maar de situaties was ook wel hilarisch...

Nu heb ik mijn eigen hond en iedereen ziet mij praten en bukken en trutten met haar (armen zwaaien om hier te komen, roepend en springen wegrennen om haar aandacht te trekken).. Buren vinden het leuk en ondertussen wordt ik steeds meer "beroemd"

Ach als we maar lol hebben, achteraf kan je er zelf vaak ook wel om lachen :D
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Och ik roep vaak puppy's buiten als ik ze moet hebben.
Happy is 10 en Ruby 7 de mensen zullen ook wel denken :engel:
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief

hahaha een liedje zingen voor mijn hond heb ik nooit gedaan, ook bij mijn honden die ik hiervoor had niet :)
Ik praat ook vaak tegen de hond als we in de auto zitten, ik achter het stuur en hond achterin in de bench, moet dan ook weleens om mezelf lachen als ik mezelf erop betrap.

Puppy's roepen tegen volwassen honden :smile: heheh ook wel lachwekkend ja.

Bij mijn vorige hondje die 5 juli is overleden dit jaar, kreeg ik toen ik 8 was, en ze heette Lotje...
Nu riep ik als kind vaak : Lotje Kapotje! Kreeg regelmatig te horen van mijn ouders dat ik dat niet moest roepen maar ik begreep toen nog niet waarom :smile:
Groeit met een kus,
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik zeg ook heel vaak, kom op sukkel...ff doorlopen.. of Trutjes tegen de dames. Zie je soms ook mensen kijken van: eehm heb je het tegen mij.
Afbeelding
DogMa
Actief
Mijn ras(sen): Parson Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door DogMa »

Ik kwam eens op een receptie en daar kwam ik mensen tegen die me heel bekend voorkwamen. Nu was de receptie op 1,5 uur rijden van ons huis, dus verwacht ik dat het mensen zijn die bij mij verderop in de straat wonen. Dus ik zeg: ja jullie kwamen me al zo bekend voor. Zegt die vrouw: nou ik wist het meteen hoor, want jij bent dat meisje dat altijd tegen haar hondjes praat...
Me_and_Sandy
Zeer actief

Ghehe ik zing alleen liedjes tijdens het fietsen hoe harder ik zing hoe sneller hij gaat lopen...
Hij is er wel heel blij onder dus geen questie van wegrennen voor het geluid :mrgreen:
Lisette1985
Zeer actief

Me_and_Sandy schreef:Ghehe ik zing alleen liedjes tijdens het fietsen hoe harder ik zing hoe sneller hij gaat lopen...
Hij is er wel heel blij onder dus geen questie van wegrennen voor het geluid :mrgreen:
Hij gaat niet voor niets sneller lopen :lol:
Groeit met een kus,
Me_and_Sandy
Zeer actief

Lisette1985 schreef:
Me_and_Sandy schreef:Ghehe ik zing alleen liedjes tijdens het fietsen hoe harder ik zing hoe sneller hij gaat lopen...
Hij gaat niet voor niets sneller lopen :lol:
Misschien denkt hij dat ik als jankende alpha doorgeef dat er leuke teven in de buurt zijn :mrgreen: :pffff:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Och, ik klets d'r ook wat af hoor.
Met als hoogtepunt een wildvreemde die in de lach schoot omdat 'ie hoorde wat ik tegen het puppekind zei nadat ze iets mutserigs had gedaan:
"Wat bén je toch een trut, hè.
Dus, wat ben je nou? *kijkt haar aan*
Een trút mamma, ik ben een trut."

Met andere stemmetjes en al :hmmm:

Maargoe.....ik vind het niet erg als andere mensen denken dat ik gek ben. Dat klopt namelijk wel :wink:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

ach zo was ik een keer aan het lopen met Elmo, en hij deed iets doms. Dus ik zeg tegen 'jeetje wat ben jij een sukkel zeg'. Fiets er net een jongen voorbij :mann:

Of ik roep 'puppy, puppy' en dan Elmo eraan :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

M'n buren weten niet beter :engel:
(zijn gelukkig zelf ook gek op dieren, hebben ook een hond)
Ik loop ook buiten tegen de kippen en haan te praten. Ach.... wat anderen daarvan denken.... boeit me niet zo.
Ananta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Ananta »

Elmo/maureen schreef:ach zo was ik een keer aan het lopen met Elmo, en hij deed iets doms. Dus ik zeg tegen 'jeetje wat ben jij een sukkel zeg'. Fiets er net een jongen voorbij :mann:
Dat heb ik ook eens gehad toen er een mevrouw langs kwam op de fiets. Ze keek ook erg boos toen ik tegen de hond zei "Ga eens aan de kant met je grote kont". Ze was helaas al voorbij toen het volledig tot me door gedrongen was zodat het weinig zin had om te roepen dat ik het tegen de hond had.

Praten tegen dieren vind ik nog niet zo vreemd. Mijn stiefmoeder was zelfs tegen groente aan het kletsen. Iets van "Wat ben jij een mooi kropje sla. Jij word een lekkere salade." :smile:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: Ik praat ook tegen m'n hond... met de meeste dingen pas ik nog wel op dat er niemand loopt 'wat ben jij een knap meisje, suffe doos of kom eens hier lekkerding' wordt vast niet door iedereen gewaardeerd.
Alleen valt het me de laatste tijd steeds op dat wanneer ik 'wachten' tegen haar roep opeens iedereen stil staat :oohja: Beetje té autoritair misschien?
Lisette1985
Zeer actief

mensen kijken ook altijd zo vreemd als ik blij aan het juichen ben omdat de hond buiten een plasje doet ipv binnen :lol1: aangezien hij nog niet zindelijk is.
Groeit met een kus,
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ach hier ook eentje die altijd tegen de dieren praat.

Hele verhalen heb ik tegen ze. Wat ik ga doen enz enz.

Dan zie je mensen ook wel een kijken van :piew:

Of als ik met Ditch loop en hij doet iets goed dan zeg ik wat is mn kleine mannetje toch knap he.
Dan zie je mensen zoeken naar een klein hondje, en dan staan ze heel verbaasd als ze ineens een grote duitse herderreu zien staan :engel:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Ik praat ook altijd met Loekie tijdens het lopen hoor; dat ie z'n bal mee moet nemen, dat ie hem goed opgehaald heeft, enz. Ik klets wat af tijdens zo'n wandeling! En ja, dan staan mensen soms wel eens een beetje raar te kijken. Nou ja, ze kijken maar, Loek en ik hebben het tenminste gezellig zo, en dan zal het me worst zijn wat een ander daar van vindt! :pffff:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Dan sta je toch niet voor schut, ik praat altijd tegen mijn hond, ook als we aan het wandelen zijn, wat anderen daar van denken heb ik mooi sch**t aan.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
poppetje82
Zeer actief
Mijn ras(sen): een griffon bruxellois en hij heet nilles

Ongelezen bericht door poppetje82 »

Ik klets me ook helemaal suf tegen Nilles. Zalig vind ik dat. Dennis en zijn ook zo gek om namens Nilles te spreken :engel: (wel alleen als we met z'n drietjes zijn hoor :mrgreen: )

En toen we Nilles net hadden heb ik ook flink voor joker gestaan. Ik liep overdag steeds langs een restaurantje, maar die was om dat tijdstip nooit open. Nilles wilde nog niet echt meelopen aan de riem, dus moest echt de leukste thuis uithangen om hem mee te lokken. Dat deed ik dan ook iedere keer vol overgave. Totdat ik een keer 's avonds langs datzelfde restaurant liep, net voordat we daar voorbij konden lopen dacht Nilles: ja doei, ik ga op mijn kont zitten. Dus ik een beetje bukken en blij doen, met mijn handen klappen, piepstemmetje: ja kom dan, ja goed zo lieve jongen, kom maar!! Nou kom nou?!? en maar met mijn armen zwaaien stukje bij beetje liepen we steeds wat verder, toen Nilles weer lekker meeliep ging ik weer recht lopen, sta ik dus precies midden voor het raam van het restaurant, die mensen hadden dat dus allemaal gezien (maar alleen mij, want Nilles stond zo dicht bij de gevel dat ze hem niet konden zien) haha, ik ben toen heel snel doorgelopen :smile: Ze zullen wel gedacht hebben: wat is dat voor een halve gare :piew:

Wij zingen ook voor Nilles, en dansen dan met hem :love:
Afbeelding
Foto gemaakt door ladybird
Ik heb een eigen weblog: www.ikbennilles.nl
Lisette1985
Zeer actief

vinkje schreef:Dan sta je toch niet voor schut, ik praat altijd tegen mijn hond, ook als we aan het wandelen zijn, wat anderen daar van denken heb ik mooi sch**t aan.
voor schut tsja... op het moment zelf wel, maar verder heb ik er ook sch**t aan wat ze denken hoor.
Ik heb gewoon lol met mijn hond en praten hoort daar ook bij
Groeit met een kus,
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”