Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pups en roedel.
Moderator: moderatorteam
Pups en roedel.
Op een ander forum zie ik een discussie, waarbij ik me afvraag wie er gelijk heeft.
Er wordt gesteld dat puppies direct vanaf dag 1 bezig zijn met hun positie in de roedel, door bijv het anderen wegdrukken bij het drinken, haantje de voorste spelen enz.
Volgens mij zijn pups zo jong daar nog helemaal niet mee bezig?
Er wordt gesteld dat puppies direct vanaf dag 1 bezig zijn met hun positie in de roedel, door bijv het anderen wegdrukken bij het drinken, haantje de voorste spelen enz.
Volgens mij zijn pups zo jong daar nog helemaal niet mee bezig?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Pups en roedel.
jawel, ik zie dat ook wel, alleen verandert de manier waarop en zeker de manier waarop de rest van de roedel er op reageert. eerst hebben ze wel puppykrediet, denken dat ze dan heul wat zijn, maar in feite stelt het niks voor, dat gaan ze ook steeds meer merken, omdat andere minder pikken, dan ligt het dus ook aan het karakter van het "pupje" hoe hij /zij daar mee omgaat en of het goed blijft klikken als het eenmaal volwassen is.
Ja dat snap ik.
Maar het is toch niet zo dat ze elkaar van een tepel weg proberen te duwen omdat ze dan hoger in rang zouden komen
Maar het is toch niet zo dat ze elkaar van een tepel weg proberen te duwen omdat ze dan hoger in rang zouden komen

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Inc schreef:Ja dat snap ik.
ow zo, in het nest al.. mmm nou nee, daar geloo fik ook niet zo in, hoewel de strebertjes er soms al wel zichtbaar in zijn, alleen of de pupjes daar zelf zo bewust mee bezig zijn, neuh...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet om hoger in rang te komen, maar wel om een betere tepel te bemachtigen.Inc schreef:Ja dat snap ik.
Degene aan de beste tepels zijn dus wel de sterksten of de meest zelfbewuste pupjes. Bewust of onbewust.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Recht van de sterkste geld al in het nest.
Onbewust natuurlijk en puur instinctief.
Moet ook wel want anders ga je dood als je niets claimt.
Maar met rangorde in de zin van zijn ze nog niet bezig .
Er is een test ontwikkeld maar kan even niet op die man zijn naam komen.
Die kan met zijn test al bij pasgeboren pups zien wat het katrakter word, ipv van nu met 7 weken getest word.
Onbewust natuurlijk en puur instinctief.
Moet ook wel want anders ga je dood als je niets claimt.
Maar met rangorde in de zin van zijn ze nog niet bezig .
Er is een test ontwikkeld maar kan even niet op die man zijn naam komen.
Die kan met zijn test al bij pasgeboren pups zien wat het katrakter word, ipv van nu met 7 weken getest word.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier duwen de "dikke" de "kleintjes" van de tepels af, maar volgens mij is dat alleen maar omdat die "sterker" zijn en niet omdat ze dan hoger in rang komenInc schreef: Maar het is toch niet zo dat ze elkaar van een tepel weg proberen te duwen omdat ze dan hoger in rang zouden komen