Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

1ste les GG-Beginners

Moderator: moderatorteam

Wilm@

1ste les GG-Beginners

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Het is er dan toch van gekomen!

Barca zit, nadat hij de GG-A en GG-B heeft gehaald, op de voorloper van de GG-1. En dat is de GG-Beginners.

Het gaat er leuk aan toe en alles is ineens anders. Nu mag Barca sommige oefeningen los doen en had meteen iets van 'die peert 'm straks' maar nee, hij bleef keurig naast mij. Mijn zenuwen hadden deze les nog de overhand maar halverwege de les werd dit alras minder.

Het af en blijf ging super. Vaksturen is zijn favorietje dus dit was helemaal een eitje. Volg deed hij redelijk goed maar ik starte verkeerd. Apporteren is voor hem een feestje en voor de rest hebben Barca en ik genoten... :cheer:

Of we na 12 lessen (heb er twee gemist) slagen is nog afwachten. Aangezien dit straks een landelijk examen heeft wat door de keurmeester van Cynophilia wordt afgenomen, moet ik een rasboekje aanvragen.

Wij gaan in iedergeval voor een aantal weken traningsplezier en of we deze diploma nou wel of niet halen...wij hebben, zelfs in de stromende regen, geweldig veel lol! :cheer:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: 1ste les GG-Beginners

Ongelezen bericht door LongFields »

Leuk dat jullie er zoveel lol aan hebben!
Ik zit met Tapas ook in de GG-B groep bij ons op de KC. De 17e oktober is er een officiële GG-wedstrijd bij ons op de club, en ga ik proberen mijn diploma te halen. Ik ga er vanuit dat dat nog niet lukt (heb gehoord dat ze op een wedstrijd strenger beoordelen dan op een examendag) maar dan hebben we in ieder geval alvast wat ervaring opgedaan met het doen van een landelijk examen.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Knap hoor! :F: :cheer:

Ik doe gewoon gehoorzaamheid B met James..niet al die officiele dingen..niets voor mij :wink:
Maar in de stromende regen vind ik het toch wat minder hahah..vooral omdat ik daarna nog 20 minuten naar huis moet fietsen :Q:
Afbeelding
Wilm@

LongFields schreef:Leuk dat jullie er zoveel lol aan hebben!
Ik zit met Tapas ook in de GG-B groep bij ons op de KC. De 17e oktober is er een officiële GG-wedstrijd bij ons op de club, en ga ik proberen mijn diploma te halen. Ik ga er vanuit dat dat nog niet lukt (heb gehoord dat ze op een wedstrijd strenger beoordelen dan op een examendag) maar dan hebben we in ieder geval alvast wat ervaring opgedaan met het doen van een landelijk examen.
Zit je in de GG-B of in de GG-Beginnersgroep?
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Leuk dat jullie er zoveel lol in hebben, dat is het aller belangrijkste :ok:
Zelf vind ik GG ook echt heel leuk om te doen. Met Lynn hoop ik ook ooit GG te gaan lopen.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wilm@ schreef:
Wat is het verschil?
Bij ons is de verdeling van de cursussen: puppen-basiscursus-gehoorzaamheid A-gehoorzaamheid B-gehoorzaamheid C- G&G B(eginners) - G&G 1 - G&G 2 - G&G 3. Waarbij de cursussen t/m de C-cursus de clubdiploma's opleveren, en de cursussen vanaf G&G B(eginners) de landelijke Cynophilia diploma's.
Ik heb met Tapas dus vanaf de puppen t/m de C-cursus al gedaan en zit nu in de G&G B(eginners), voor het landelijke examen.
Wilm@

LongFields schreef:
Wilm@ schreef:
Wat is het verschil?
Bij ons is de verdeling van de cursussen: puppen-basiscursus-gehoorzaamheid A-gehoorzaamheid B-gehoorzaamheid C- G&G B(eginners) - G&G 1 - G&G 2 - G&G 3. Waarbij de cursussen t/m de C-cursus de clubdiploma's opleveren, en de cursussen vanaf G&G B(eginners) de landelijke Cynophilia diploma's.
Ik heb met Tapas dus vanaf de puppen t/m de C-cursus al gedaan en zit nu in de G&G B(eginners), voor het landelijke examen.
Ik snap 'm, wij hebben de C niet. Ik heb hetzelfde traject doorlopen; puppen, GG-A GG-B en ben nu bij Beginners-B. Ik heb wel de GG-B twee keer gedaan. Ik was de eerste keer geslaagd (iets van in de 80 punten) maar Bas volgde echt niet. Hij deed alles wel maar op zijn elfendertigste. Dus de GG-B opnieuw met het diploma op zak.

Nu dus bij GG-Beginners en het is pittig maar oh zo leuk! Dat hij los mag vindt hij geweldig. Het lijkt een beetje alsof hij nu meer zijn best doet. We zijn met twee anderen in de goep dus volop aandacht. :cheer:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Wat lekker, zo'n klein groepje!
Wij hebben er 6 in de groep, dat is op zich ook nog te doen. Ik doe wel vaak tussendoor wat oefeningetjes met Tapas, om verveling tegen te gaan bij haar.
Wilm@

Ik krijg het 'naast' commando nog niet goed voor elkaar. Die 'naast'draai is voor een lengtehond best wel lastig.

Naast, lukt heus wel maar dan op zijn manier. Dat is 'rustig aan vrouwtje,' en dan zit ie....maar niet zoals het echt hoort. De draai die hij achter mij moet maken is krapjes, hij neemt niet de ruimte die hij wel nodig heeft en dus wordt het een rommelige en slordige draai met hetzelfde eindresultaat. :oeps:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk om te lezen zeg!
Veel plezier nog verder :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Wilm@

Jawel, vaksturen, hier of voorkomen en de blijfoefening b.v. Maar nu mag hij ook los volgen en ondertussen het commando zit-blijf uitvoeren, en vervolgens loop ik door.

En zo zijn er veel oefeningen die zwaarder/anders zijn geworden en de meeste doet hij los. Behalve volgen om de paaltjes, dan lijn ik hem nog aan.

Maar in de line-up stond hij halverwege de les al los naast mij.... :cheer:

We vonden het alletwee geweldig en we waren ook echt samen bezig. Heerlijk, ik zou willen dat het 3 keer in de week zaterdag is. :E:
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trinand »

Zet hem op Wilma, veel succes :ok:

Dinand en ik doen veel verschillende cursussen, maar GG blijft mijn favoriet.
Had ook graag wedstrijden willen lopen maar het is allemaal zover weg.
Carma
Zeer actief

Wilm@ schreef:Ik krijg het 'naast' commando nog niet goed voor elkaar. Die 'naast'draai is voor een lengtehond best wel lastig.

Naast, lukt heus wel maar dan op zijn manier. Dat is 'rustig aan vrouwtje,' en dan zit ie....maar niet zoals het echt hoort. De draai die hij achter mij moet maken is krapjes, hij neemt niet de ruimte die hij wel nodig heeft en dus wordt het een rommelige en slordige draai met hetzelfde eindresultaat. :oeps:
Wij leren de naast als volgt aan:

Brokje recht naar achteren gooien, zodra hond brokje op heeft (en dus achter je staat) met brokje in linkerhand naast je lokken en in zitpositie brengen, daar belonen (eventueel met meerdere brokjes).
Als de hond de beweging goed maakt kan het brokje uit de linkerhand en gebruik je alleen nog de hand om de hond in positie te lokken. Als dit goed gaat ga je het brokje steeds een stukje meer naar voren gooien, dus eerst bijna recht naar achter, iets naar links en dan steeds meer naar links (kan je me volgen?!). Net zolang totdat je het brokje voor je kan gooien en de hond vanuit daar naast je kan brengen, de hond begrijp de beweging en de positie dan ondertussen. Door makkelijk te beginnen (op een rechte lijn) train je ook gelijk snelheid erin :ok: .
Afbeelding
Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joepie »

Bij ons blijft het steken op het apporteren :roll:
Op de 1 of andere manier verdomd hij het gewoon.
De ene keer gaat het goed maar dan denkt hij dikke vinger doe het lekker zelf :hmmm:
Zolang hij dat niet doet mogen we niet de examen groep in.
Maarja we vinden het nog steeds allebei leuk dus we houden stug vol :lol1: :lol1:

Ohja en meneer zit vaak nog in de puppyzit.
Schijnt vaak voor te komen bij grote honden maar het mag niet op examen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Carma schreef:
Wilm@ schreef:Ik krijg het 'naast' commando nog niet goed voor elkaar. Die 'naast'draai is voor een lengtehond best wel lastig.

Brokje recht naar achteren gooien, zodra hond brokje op heeft (en dus achter je staat) met brokje in linkerhand naast je lokken en in zitpositie brengen, daar belonen (eventueel met meerdere brokjes).
Als de hond de beweging goed maakt kan het brokje uit de linkerhand en gebruik je alleen nog de hand om de hond in positie te lokken. Als dit goed gaat ga je het brokje steeds een stukje meer naar voren gooien, dus eerst bijna recht naar achter, iets naar links en dan steeds meer naar links (kan je me volgen?!). Net zolang totdat je het brokje voor je kan gooien en de hond vanuit daar naast je kan brengen, de hond begrijp de beweging en de positie dan ondertussen. Door makkelijk te beginnen (op een rechte lijn) train je ook gelijk snelheid erin :ok: .
Kan jij of iemand anders daar eens een filmpje van neerzetten, Carma?
Van de verschillende op elkaar volgende stappen bedoel ik.
Ik snap het niet, ik krijg geen beeld :oeps:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb het Rowan aangeleerd met een voertje aan zijn neus en de beweging samen helemaal gemaakt. Dus echt sturen zoals je het hebben wilt. Dat lijkt mij met een grote hond wel wat lastiger, heb je in ieder geval lange armen voor nodig. Dat handgebaar wordt steeds kleiner en nu is het voor Rowan al voldoende als ik mijn hand in de beloningspostie naast mijn been doe, dan weet hij dat hij naast moet komen. Op dit moment gaan we ook pas het commando erbij zetten. Eerst commando geven en dan hond sturen naar de positie met het handgebaar die je hond kent.

Ben ook heel benieuwd naar de manier die Carma beschrijft, ik kan het ook niet helemaal in beeld krijgen :wink:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Carma
Zeer actief

ranetje schreef:
Carma schreef:

Kan jij of iemand anders daar eens een filmpje van neerzetten, Carma?
Van de verschillende op elkaar volgende stappen bedoel ik.
Ik snap het niet, ik krijg geen beeld :oeps:
Ik wil het best een keertje filmen, vind ik zelf ook wel leuk.
Wacht ik wel even tot Lynn al een paar stapjes verder is, dan kan ik wat meer laten zien.

mmmm....We gaan 8 oktober weekje Duitsland doen, huisje met grote tuin.... ik voel een missie voor deze vakantie :idea:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Carma schreef: Ik wil het best een keertje filmen, vind ik zelf ook wel leuk.
Wacht ik wel even tot Lynn al een paar stapjes verder is, dan kan ik wat meer laten zien.

mmmm....We gaan 8 oktober weekje Duitsland doen, huisje met grote tuin.... ik voel een missie voor deze vakantie :idea:
:cheer:
Ik ben heel erg benieuwd :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Wilm@

Hulde voor de KCA te Amsterdam! :E:

Vandaag zijn we weer naar les geweest en we hebben weer veel nieuwe dingen geleerd. Barca en ik hebben écht super veel lol, dat we nu 2 x keer per week mogen trainen...YES, YES, YES :cheer:

Wij gaan voortaan op zaterdagochtend en dinsdagavond trainen.

Dank je wel aan alle trainers van KCA (met name Francisca) voor deze kans. :ok:

Hier trainen wij en het is daar super leuk. http://www.kcamsterdam.nl/medewerkers.html" onclick="window.open(this.href);return false;

p.s. klik niet op; Van onze leden en al helemaal niet op, Wat voor soorten honden bestaan er?

Ik ben trouwens erg benieuwd naar het filmpje!
Wilm@

Leuk updatetje,

Barca en ik mogen aankomende woensdag een les Obedience volgen. :ok:

Ik kijk hier echt naar uit! :cheer:
Zenith
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chodsky pes Bordercollie ruwhaar teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Zenith »

Inge O schreef:
Joepie schreef: Ohja en meneer zit vaak nog in de puppyzit.
Schijnt vaak voor te komen bij grote honden maar het mag niet op examen.
arrghh, zo'n dingen vind ik zo ergerlijk - het beest zít toch, waar zeuren ze dan nog over?
Ik maak echt een scheiding in in het opvoeden (mag gaan zitten waar en hoe hij maar wil wanneer je het vraagt) en in training, hier wil je wel degelijk goed en duidelijk sturing geven aan wat jij v/d hond verwacht...is wel zo eerlijk naar de hond toe dacht ik :denken:
Zenith
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wilm@ schreef:Leuk updatetje,

Echt heel leuk!!! :cheer:
Ik loop ook Engelse Obedience.
Ik ben benieuwd hoe je het vind na de eerste les :D
Wilm@

Zenith schreef:

Ik laat het je woensdag weten. :ok:
Ik heb geen idee wat Obedience is laat staan Engelse.... :oeps:
Zenith
Vaste gebruiker
Contacteer:

Wilm@ schreef:
Zenith schreef:

Ik laat het je woensdag weten. :ok:
Ik heb geen idee wat Obedience is laat staan Engelse.... :oeps:
Engelse obedience is volgens de regels v/d britse kennel club.
In europa spreken ze over FCI obedience ( G&G)
Ze verschillen dus in programma en regels. :D
Wilm@

Nou, wij waren vandaag present en het was echt geweldig! Heel anders dan de GG.

Je loopt een parcour waar op de grond precies staat aangegeven wat je moet doen. Ondertussen kun je je hond trainertjes geven en vooral heel vriendelijk tegen hem praten. Hierdoor is er helemaal geen druk en blijft het een heerlijk uurtje ontspannen samen werken met je hond.

Barca voerde sommige opdrachten prima uit en sommige met nog wat hulp omdat ik het niet begreep.

De basis is; vrolijke geluidjes maken, belonen, vriendelijk blijven en gezelligheid waardoor de hond het leuk vindt om het parcour af te leggen. Tijdens het parcour komen elementen van de GG aan bod, maar dan in een heel ander jasje.

Later (veel later!) wordt het gebruik van de trainertjes afgebouwd.

Barca was heel ontspannen bezig, dit is ook de opzet, en dat vonden we beiden erg leuk. Maakt jezelf ook wat losser want niets hoeft nog. Geen druk geen moeten.

http://www.kcamsterdam.nl/RallyO.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zit in de startersklasse en ik mag nog met voertjes werken.

Dit is zeer zeker een blijvertje! :ok:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Rally-O bedoel je dus, en niet obedience. :wink:
Leuk hoor, dat jij en Barca er zo veel lol in hebben!
ranetje
Zeer actief

Rally-O is zeker leuk om te doen :ok:
Veel plezier :D
Afbeelding
Trinand
Actief
Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trinand »

Wilma dat is echt heel leuk rally-o. Kun je ook wedstrijdjes lopen. Heb ik met mijn oudje Tristan gedaan. Veel rozetjes gehaald.
Wij zaten in de advance klasse.
Veel plezier ermee.
Wilm@

Trinand schreef:Wilma dat is echt heel leuk rally-o. Kun je ook wedstrijdjes lopen. Heb ik met mijn oudje Tristan gedaan. Veel rozetjes gehaald.
Wij zaten in de advance klasse.
Veel plezier ermee.
Dank je wel! Of ik ooit wedstrijden ga lopen weet ik niet? Ik ben ontzettend bang dat ik alles verknal door de oefeningen niet goed uit te voeren. Ik haal echt alles door elkaar. :oeps:
Voorlopig blijf ik in het beginnersklasje en het is gewoon leuk om te doen. :ok:

Vandaag een lekkere lange wandeling gemaakt met Barca en Ruby. Ruby is ook een Briard en woont bij ons in de buurt. Ruby en Barca zijn twee handen op een buik. Het ‘stout zijn’ straalt van hun snoet als ze weer bij elkaar zijn en als echte gezworen kameraden lopen ze zij aan zij te banjeren. :I:

Barca vindt de snoepjes van Ruby haar baasje het heerlijkst en Ruby kwijlt al bij de geur van mijn snoepjes. :love:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Wat leuk om te lezen! Ik train sinds april ook met Yana in de G&G Beginners! :D
Plaats reactie

Terug naar “G&G en Obedience”