Bij Spikey is nu definitief zijn implantaat uitgewerkt. Zijn ballen zijn weer op volle grote en zijn felheid is ook weer terug. Dit vind ik echter niet erg. Ik merkte zelf geen veranderingen verder. Het gedrag waar hij dit implantaat voor kreeg vertoonde hij niet meer. Hij reageerde niet meer oversekst op Laika en kon haar gewoon met rust laten. Er werd alleen minder gespeeld en dat vind ik dan wel weer raar. Tot we dit weekend weg zijn geweest en mijn dochter en haar vriend op de honden hebben gepast. Ze hadden ontzettend veel last gehad met Spikey hij kon n.l. Laika niet met rust laten. Telkens probeerde hij op haar te klimmen iets wat Laika dan weer niet accepteerde dus even grommen happen en klaar.
Dit gedrag vertoont hij niet als ik er bij ben dus dit kwam voor mij als een verrassing. Mijn man bevestigde dit echter (hij had het ook wel eens eerder gezegd maar omdat ze het niet deden als ik er bij ben geloofde ik hem eigenlijk niet zo)
Goed mijn harde werken met hem heeft zijn vruchten dus wel afgeworpen. Hij is een keurig hondje als ik er ben. Alleen wil het niet meer spelen met Laika.
Onder druk van man en kinderen dus maar met de DA gebeld en een afspraak gemaakt voor het nog eens plaatsen van een implantaat. Hierna goed nadenken wat er moet gebeuren als deze ook weer is uitgewerkt.
Overigens ben ik nog het meeste bang voor wat er gebeurt tussen ze als ze alleen thuis zijn. Ze zijn nu nog goede maatjes.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
implantaat uitgewerkt.
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
- blacky
- Zeer actief
Re: implantaat uitgewerkt.
Hij gedraagd zich alleen als ik erbij ben. Ben ik even de deur uit of naar mijn werk dan is het een echt geilebeer zegt mijn man.Nanna schreef:Waarom eigenlijk? Hij gedraagt zich nu toch netjes?blacky schreef: Goed mijn harde werken met hem heeft zijn vruchten dus wel afgeworpen. Hij is een keurig hondje als ik er ben. Alleen wil het niet meer spelen met Laika.
Onder druk van man en kinderen dus maar met de DA gebeld en een afspraak gemaakt voor het nog eens plaatsen van een implantaat.
Dat ze niet spelen kan met de leeftijd te maken, niet alle honden blijven aan de gang met dat spelen.
En het zijn reu en teef, ik verwacht dat dat tussen die twee best goed zal blijven gaan.
- blacky
- Zeer actief
Nee echt niet. Maar hoe wil je dit dan recht zetten hij is nu 3. Ik heb hard met hem gewerkt en bij mij heeft dat vruchten af geworpen. Maar bij de rest van het gezin de blijkbaar niet. Andere optie is castratie en dat zie ik dan weer niet zitten. Ik heb nu een jaar de tijd om te kijken of het nog beter kan worden en lukt dat niet
Dan zal het wel castratie worden. Dit is vooral voor Laika echt niet leuk.
Gelukkig (als alles weer net zo gaat als de 1e keer) zal hij over 6 weken weer de vrolijke Spikey zijn. Want het maakt wel degelijk verschil in speelsheid en rust.
Gelukkig (als alles weer net zo gaat als de 1e keer) zal hij over 6 weken weer de vrolijke Spikey zijn. Want het maakt wel degelijk verschil in speelsheid en rust.
-
Randa
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Contacteer:
Als de rest van de familie hier even hard aan werkt als jij, dan zou het probleem waarschijnlijk ook op te lossen zijn. Als dit niet gebeurd dan hoor, maar zo komt het op me over.
Als hij het met jou in de buurt geen dominant gedrag vertoont, dan lijkt het mij zo dat hij de rest van de familie niet als hoger geplaatsten ziet maar alleen jou.
Dus ik denk juist minder implantaten (zodat je zijn foute gedrag kan corrigeren) en met z'n allen eraan werken dat hij onder aan de ladder komt te staan en respect voor jullie allemaal heeft.
Bijvoorbeeld:
altijd eerst elkaar aandacht geven, dan Laika en dan pas Spikey.
Spikey mag niet zomaar toestemming op schoot (of de bankstoel e.d.) springen, degene waarbij hij op schoot wil springen moet eerst toestemming geven.
Ik weet natuurlijk niet hoe het normaal gesproken werkt bij jullie.
Maar onze reu heeft het af en toe ook hoog in zijn bol (vooral als er loopse teven in de buurt zijn) en als wij op dat moment 1 of 2 daagjes deze kleine simpele handelingen uitvoeren dan weet 't ie alweer snel dat 't ie niet de baas is. Wij bepalen ja of nee. Vroeger moest het langer en maar nu weet 't ie wel wat het betekend en kiest eieren voor zijn geld. "Genegeert" worden vind 't ie veel erger dan niet de baas zijn.
En daarna kunnen we weer gewoon soepel tegen hem zijn.
Veel succes met deze deugniet.
Groetjes Miran
Als hij het met jou in de buurt geen dominant gedrag vertoont, dan lijkt het mij zo dat hij de rest van de familie niet als hoger geplaatsten ziet maar alleen jou.
Dus ik denk juist minder implantaten (zodat je zijn foute gedrag kan corrigeren) en met z'n allen eraan werken dat hij onder aan de ladder komt te staan en respect voor jullie allemaal heeft.
Bijvoorbeeld:
Spikey mag niet zomaar toestemming op schoot (of de bankstoel e.d.) springen, degene waarbij hij op schoot wil springen moet eerst toestemming geven.
Ik weet natuurlijk niet hoe het normaal gesproken werkt bij jullie.
Maar onze reu heeft het af en toe ook hoog in zijn bol (vooral als er loopse teven in de buurt zijn) en als wij op dat moment 1 of 2 daagjes deze kleine simpele handelingen uitvoeren dan weet 't ie alweer snel dat 't ie niet de baas is. Wij bepalen ja of nee. Vroeger moest het langer en maar nu weet 't ie wel wat het betekend en kiest eieren voor zijn geld. "Genegeert" worden vind 't ie veel erger dan niet de baas zijn.
En daarna kunnen we weer gewoon soepel tegen hem zijn.
Veel succes met deze deugniet.
Groetjes Miran
Groetjes Miran
SBT-kennel ILLUSIONSTAFFS
SBT-kennel ILLUSIONSTAFFS
- blacky
- Zeer actief
mijn hondjes mogen veel erg veel mag ik wel zeggen. Maar er is duidelijk een baas en dat ben ik. (denk ikRanda schreef:Als de rest van de familie hier even hard aan werkt als jij, dan zou het probleem waarschijnlijk ook op te lossen zijn. Als dit niet gebeurd dan hoor, maar zo komt het op me over.
Bijvoorbeeld:
Groetjes Miran
Hij vertoond geen dominant gedrag tegen de rest van de familie leden maar alleen tegen Laika. Voor haar is het heel vervelend. Vooral nu overal de loopse teefjes bij bosje overal vandaan lijken te komen gaat zelfs Laika markeren. Castreren is wel de bedoeling maar hiervoor moet hij eerst een paar gezondheids onderzoeken ondergaan. Hij heeft n.l. een zeer kleine hart ruis. Waarvan we eerst zeker moeten weten waar het vandaan komt en wat het is. Daar neem ik nu eerst de tijd voor. Blijkt dat het risico van narcose zo groot is dan zien we wel weer verder.