Daar ben ik hier in de buurt dus ook zo bong voor. Hier een trio van stafford, bullterriër en klein mengelmoesje die regelmatig grommen en blaffen vanachter de schutting. Ik moet daar elke dag langs met Yolah, die inmiddels de boel weet te negeren. De bewoners hebben zelf ook al een extra hekje in de tuin gemaakt, zodat de staff (want die is het ergst) niet meer rechtstreeks op de schutting af kan knallen. Maar als ie wil, springt ie dus wel mooi over dat hekje en weer bats tegen die schutting.
De laatste keer dat dat gebeurde, zondag, boog de schutting (+paal) gewoon een stuk mee onze kant op. Dan knijp ik hem echt hoor, want ik weet dat ze elkaar zullen grijpen. Die staff is niet zo sociaal (lees: wil bij het uitlaten liefst alles wat op hond lijkt verscheuren, doet ook geen plas ofzo, want is constant de omgeving aan het afspeuren naar knokmaatje

) en Yolah laat zich niet afbekken.
Ze hebben al een keer lijnrecht tegenover elkaar gestaan, omdat de bazin van de staff toen net met hem/haar de tuindeur uitkwam op het moment dat ik daar liep met Yolah.
Uitgerekend op slippers...

Ze wisselden één blik en dr hingen meteen twee bommetjes in de riemen. Gelukkig reageerde de staff-vrouw heel snel, door zich meteen om te draaien en de tuindeur weer dicht te doen. Ik strompelend en bloedend verder (slippers+grind+uitvallende hond= geen fijne combinatie). Eenmaal thuis kon ik het grind uit mn voeten peuteren.
Maar goed, ik wijzig tegenwoordig mijn route dus wel een beetje en ben in gedachten al allemaal scenario's aan t bedenken voor 'wat te doen als de schutting inderdaad om gaat?' :N: