Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Had ik toch gelijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Had ik toch gelijk

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

... met mijn gemuts en getut en alsmaar met een wijde boog om een tuin hier verderop te lopen waar een DH altijd hysterisch moet doen als er iemand langs loopt. Ik liep er inmiddels met zo'n wijde boog omheen dat mijn honden niet eens meer reageerden op het geblaf, en ik vond het eigenlijk wel een beetje overdreven van mezelf. Maar ik was gewoon bang dat die hond door die schutting heen zou komen en ik zag het al voor me met een hoop bloed en gegil. :80:

In elk geval, bevriende baas met wheaten-terrier loopt gisteren langs de tuin van hysterische herder, en de schutting zegt krak en gaat finaal om. Herder springt meteen bovenop terrier. Terrier is bepaald geen doetje en vecht hard terug. Bloed en gaten en alles, maar terrier heeft gelukkig een kalme assertieve baas met wat spierkracht en hij had de honden al uit elkaar voordat de baas van de DH eens kwam kijken wat er allemaal gebeurde. :roll:

Het is lullig, maar ik ben ergens gewoon blij dat het gebeurd is, de schade bij de honden valt op zich nog wel mee (de DH heeft nog de meeste hechtingen, begrijp ik) en nou zullen ze toch wel een ijzeren hek ofzo neer moeten zetten.

Pffft, ik heb echt het gevoel dat me iets bespaard is gebleven.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Re: Had ik toch gelijk

Nanna schreef:Afschuwelijk incident zeg...
Je zal trouwens de buren zijn van mensen die er zo'n hysterisch krijsende kuthond op na houden... :N:
Nou, het hysterisch krijsen bij de schutting kan Lilo ook wel, en ik heb toch geen ruzie met mijn buren. :D Maar ik laat het niet gaan, ik ben momenteel helemaal aan het CM-men om dat gedoe er nou eens uit te krijgen, en deze mensen zitten dus gewoon rustig binnen terwijl hun hond 'waakt'. En hij slaat dus al aan als je op, wat zal het zijn, een meter of 8-10 van die tuin vandaan langsloopt. En totdat die schutting krak zei ging het hek al dreigend en piepend heen en weer als de hond zich er alsmaar tegenaan wierp.

Ik ben gewoon ook heel blij dat het niet gebeurde bij de ouwe dametjes die daar met een malteser of een chi langs lopen. Dan hadden die zomaar een dood hondje kunnen hebben. Als het dan mis moest gaan, was dit wel de meest kanshebbende baas-hond-combi om er zonder al teveel kleerscheuren vanaf te komen. Gelukkig.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Zo, heftig... hoe gaat het nu verder? Worden de DA kosten voor de terrier wel vergoed?

Ik hoop maar dat de terrier er niet teveel aan over heeft gehouden, het arme dier... en hopelijk gaat de baas van de herder nu EINDELIJK eens op zijn hond letten, maar dat zal vast wel weer niet... :(
Afbeelding
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

arm beessie, die terrier... En eigenlijk die Duitser ook, want acherm wat moet er in die kop omgaan...

Goed dat je altijd naar je gevoel hebt geluisterd!! Je moet er toch niet aan denken....... :jank:
RIP Cena :roos:
    tibetaantje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
    Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

ja ik hoop zeker dat de baas van de DH een ijzer hek neerzet dat de buurt gewoon langs kan lopen. Maar het beste zou zijn dat de baas van DH zijn hond een beetje kalm kan houden want dit is toch voor die hond ook een zenuwslopend iets, als je zo heftig moet ''waken'' dat je het hek omver krijgt.
    groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
    Misty ....08~04~2003 13~07~2003
    :I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
    Budkes
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
    Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Schrikken, heb hier de omgekeerde situatie, namelijk 2 schotse terriers die met de koppen door de schutting iedereen uitkafferen en happen in iedereen die langs komt lopen. En nu aan de andere kant van het pad een jonge Duitser van 7 maanden die lekker mee gaat lopen bleren. (Pad is anderhalve meter breed)
    Bugsy en Cento deden net of ze gek waren en liepen zonder blikken of blozen door. Perry heeft zich even op laten naaien maar denkt er nu ook het zijne van en Mikey heb ik er nu alla CM langs leren lopen zonder te reageren. Heerlijk zo'n voorspelbaar oefenstel honden. Dwz nadat wel 1 van de 2 mij wist te verrassen en plotseling door de schutting kwam zonder lawaai om Mikey te pakken, dat koste de hond zijn snor :N: , gelukkig was er niet meer schade.

Maar dat zo'n schutting het begeeft, lijkt me doodeng.
    Gr. Aniek

Afbeelding
    Hanneke2
    Zeer actief

Ze hebben die ouwe schutting weer overeind gezet. :80:

Ik hoop dat dat een tijdelijke oplossing is omdat er niet a la minute iets anders neergezet kan worden, maar ik loop nu dus echt helemaal om, om het blok heen, want die hond zit nu dus nog steeds hysterisch achter een heel erg wankel hek. Ik zou mijn hond dan maar effies een tijdje binnenhouden, voordat het gewoon nog een keer gebeurt, maar zodenken die bazen blijkbaar niet. :roll:

En het is natuurlijk ook zielig voor die hond. Volgens mij gaat hij ook nooit los, ik heb verder geen idee of er iets van cursussen of sport mee wordt gedaan, maar mijn gevoel zegt van niet.

Met de terrier gaat het volgens mij prima, zal de volgende keer de baas effe vrage naar hoe het afgelopen is, vorige keer kon hij amper hele zinnen produceren en de stoom kwam nog uit z'n oren. :D
    Marie-Josée
    Erelid
    Mijn ras(sen): Havanezer
    Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Hanneke2 schreef:Met de terrier gaat het volgens mij prima, zal de volgende keer de baas effe vrage naar hoe het afgelopen is, vorige keer kon hij amper hele zinnen produceren en de stoom kwam nog uit z'n oren. :D
    Ik dacht dat hij kalm en assertief was? :mrgreen:
    Hanneke2
    Zeer actief

Marie-Josée schreef:
    Hanneke2 schreef:Met de terrier gaat het volgens mij prima, zal de volgende keer de baas effe vrage naar hoe het afgelopen is, vorige keer kon hij amper hele zinnen produceren en de stoom kwam nog uit z'n oren. :D
    Ik dacht dat hij kalm en assertief was? :mrgreen:
    Ja, op het moment zelf wel. :mrgreen: Naderhand moest hij toch wel wat frustratie kwijt.
    Arline
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Lekker gevaarlijk :roll: Ik kan me niet voorstellen dat je een dusdanige schutting of omheining neemt die gewoon omvalt en er dan een hond achter houdt :piew:
    Hoop voor je dat die mensen er snel wat aan doen.
    Afbeelding
    I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
    Abby
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Daar ben ik hier in de buurt dus ook zo bong voor. Hier een trio van stafford, bullterriër en klein mengelmoesje die regelmatig grommen en blaffen vanachter de schutting. Ik moet daar elke dag langs met Yolah, die inmiddels de boel weet te negeren. De bewoners hebben zelf ook al een extra hekje in de tuin gemaakt, zodat de staff (want die is het ergst) niet meer rechtstreeks op de schutting af kan knallen. Maar als ie wil, springt ie dus wel mooi over dat hekje en weer bats tegen die schutting.
    De laatste keer dat dat gebeurde, zondag, boog de schutting (+paal) gewoon een stuk mee onze kant op. Dan knijp ik hem echt hoor, want ik weet dat ze elkaar zullen grijpen. Die staff is niet zo sociaal (lees: wil bij het uitlaten liefst alles wat op hond lijkt verscheuren, doet ook geen plas ofzo, want is constant de omgeving aan het afspeuren naar knokmaatje :roll: ) en Yolah laat zich niet afbekken. :engel:
    Ze hebben al een keer lijnrecht tegenover elkaar gestaan, omdat de bazin van de staff toen net met hem/haar de tuindeur uitkwam op het moment dat ik daar liep met Yolah.
    Uitgerekend op slippers... :hmmm: Ze wisselden één blik en dr hingen meteen twee bommetjes in de riemen. Gelukkig reageerde de staff-vrouw heel snel, door zich meteen om te draaien en de tuindeur weer dicht te doen. Ik strompelend en bloedend verder (slippers+grind+uitvallende hond= geen fijne combinatie). Eenmaal thuis kon ik het grind uit mn voeten peuteren.

Maar goed, ik wijzig tegenwoordig mijn route dus wel een beetje en ben in gedachten al allemaal scenario's aan t bedenken voor 'wat te doen als de schutting inderdaad om gaat?' :N:
    Hanneke2
    Zeer actief

Abby schreef:Daar ben ik hier in de buurt dus ook zo bong voor. Hier een trio van stafford, bullterriër en klein mengelmoesje die regelmatig grommen en blaffen vanachter de schutting. Ik moet daar elke dag langs met Yolah, die inmiddels de boel weet te negeren. De bewoners hebben zelf ook al een extra hekje in de tuin gemaakt, zodat de staff (want die is het ergst) niet meer rechtstreeks op de schutting af kan knallen. Maar als ie wil, springt ie dus wel mooi over dat hekje en weer bats tegen die schutting.
    De laatste keer dat dat gebeurde, zondag, boog de schutting (+paal) gewoon een stuk mee onze kant op. Dan knijp ik hem echt hoor, want ik weet dat ze elkaar zullen grijpen. Die staff is niet zo sociaal (lees: wil bij het uitlaten liefst alles wat op hond lijkt verscheuren, doet ook geen plas ofzo, want is constant de omgeving aan het afspeuren naar knokmaatje :roll: ) en Yolah laat zich niet afbekken. :engel:
    Ze hebben al een keer lijnrecht tegenover elkaar gestaan, omdat de bazin van de staff toen net met hem/haar de tuindeur uitkwam op het moment dat ik daar liep met Yolah.
    Uitgerekend op slippers... :hmmm: Ze wisselden één blik en dr hingen meteen twee bommetjes in de riemen. Gelukkig reageerde de staff-vrouw heel snel, door zich meteen om te draaien en de tuindeur weer dicht te doen. Ik strompelend en bloedend verder (slippers+grind+uitvallende hond= geen fijne combinatie). Eenmaal thuis kon ik het grind uit mn voeten peuteren.

Maar goed, ik wijzig tegenwoordig mijn route dus wel een beetje en ben in gedachten al allemaal scenario's aan t bedenken voor 'wat te doen als de schutting inderdaad om gaat?' :N:
    Oh mens, ik zou peentjes schijten als ik jou was. :N: Een hond achter een wankele schutting is al eng, maar een roedel... :80:
    blondie
    Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

zo had ik het andersom met westy die steevast achter dat hekje uit de stekker ging en er dus ineens uit ontsnapte en zo achter ons aankwam terwijl ik al de bocht om was in dat park.. met als resultaat dat ik die hond uit het water kon plukken omdat mijn reu het geen goed idee vond dat dat reutje ineens zo woest grommend en blaffend richting Bluf ging..
    Ik vind het uberhaupt niet fijn woest blaffende honden in een tuin als mensen passeren, mijn buuf heeft er twee die ook zo achter een laag hekje staan en echt op alles reageren en vaak dus in de voortuin zitten.. vorige keer was ik even vergeten op te letten of ze los buiten zaten.... :N: schrok me het schampus... Finn in eerste instantie ook.. die stond wat te snuffen en ineens twee van die blaffers half over dat hek.. hij week heel netjes in een bocht uit...maar daarna raakte hij toch wat gespannen en Bluf denkt dan volgens mij alleen maar :cheer: rellen :cheer:
    En dat hekje komt tot de romp van mijn herders.. dus ik passeer daar niet op de stoep maar via de straat of ik neem een andere richting als ze buiten zitten :engel:
    Als ze bij mij voorbij lopen mogen die honden van mij overigens niet reageren.. passeren is passeren.. blijven ze stil staan en grommen en aanblaffen.. dan nog wil ik dat ze negeren.. maar besef dat ik dan wel heel veel vraag van mijn honden...maar ik blijf dat stil en niet reageren nog steeds belonen.. en honden van bekenden die vriendelijk voor het hek komen daar probeer ik ook altijd op in te spelen en praat met de eigenaren de honden sterk in de gaten houdend.. maar ja de ene vind de ene hond verschrikkelijk leuk.. terwijl de ander daar weer wat minder mee heeft... (leuke dh teef voor finn.. tsja dan gaat bluf een beetje in protest... en leuk reutje voor bluf daar reageert Finn weer wat minder op.. zucht..)
    Maar mijn intentie is goed.. honden negeren die gewoon met baasjes passeren.. en de honden van mensen die ik ken beetje bij beetje wat vaker kennismaken via het hekje met heeeeel veel frolicjes erbij als er goed wordt gereageerd :lol1:
    Lellibel
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Wat erg zeg, ook voor de DH. Die ziet natuurlijk alles als bedreiging die hij moet vernietigen. Wat een domme eigenaar, dan doe je je hond toch niet meer in de tuin als hij zo tekeer gaat daar?? Ik zou het in ieder geval niet pikken, zulke buren.
    Afbeelding
    Cedhil
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door Cedhil »

We hebben ook iets soortgelijks gehad op de camping:

We gingen Loki en de hond van mijn ouders uitlaten. We moeten dan elke keer langs 2 staffords achter een ijzeren hek (+/- 1m 50 hoog) en elke keer als we langs liepen gingen de staffords als gekken tekeer. Ik zei nog tegen mijn vriend: "Die gaan er een keer over heen hoor."

En ja hoor, een dag later, 1 van de staffords sprong over het hek om korte metten te maken met de lab van mijn ouders. Nu hadden we dit al zien aankomen dus hebben we met armgebaren en voet op de grond stampen hem kunnen afweren. Bleek dat hij erg onderdanig en vriendelijk naar mensen toe was dus hij wist niet hoe snel hij weer achter zijn hek moest komen na die berisping, maar het lukte meneer natuurlijk niet om weer terug te springen :mrgreen: Dus even hekje open gemaakt zodat hij weer veilig achter zijn hek zat. Sindsdien blaft hij nog zeer zelden naar ons, wel naar anderen (iedereen zo'n beetje).
    Afbeelding
    Jacintha
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Golden Retriever
    Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Vreselijk zeg!
    Ook wel heel irritant dat ze hem dan gewoon weer achter dat gammele hekkie zetten. :roll:

Hier hebben we aan het eind van de straat 2 grote honden (Spaanse kruisingen, 1 lijkt op een Golden en de ander is een Galgo-mix) die helemaal uit hun stekker gaan bij alles dat passeert. Of dat nou een hond is of een voetganger of een fiets, maakt niet uit. En daarnaast wonen weer een Cairn, een Berner en een Appenzeller die daar weer op reageren dus we hebben hier geregeld blafconcerten.
    Afbeelding
    Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
    Pemba
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik zou voor dat soort situaties ook een stukje omlopen.
    Goed dat je je eigen gevoel gevolgd hebt :ok:
    Afbeelding
    Mojuan
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat heftig allemaal!
    Hier hebben we ook zo'n geval... een Rottweiler die zowat door de poort heen knalt als er iemand door het pad komt.
    Die hond maakt dan echt zulke enge geluiden, dat ik bang voor hem ben.
    Hele diepe geluiden komen eruit, en echt keihard, hij klinkt of hij serieus degene die achter de poort loopt dood wil hebben.
    Ik weet eigenlijk wel zeker, dat als hij ooit door de poort weet te komen, er iets heel ergs gebeurt.
    Onder die poort is een vrij hoge open ruimte, zijn snuit past er makkelijk onderdoor, ik moet er niet aan denken wat er zou gebeuren als een klein hondje zijn koppie daardoor steekt als er iemand door het pad komt met zijn hondje.
    Of wat denk je van een kind die aan het spelen is met knikkers en er rolt een knikker onderdoor, en kind wil de knikker pakken?
    Dat zijn allemaal van die dingen... brrr.

Gelukkig is de poort verder wel stevig, en ik denk niet dat hij erdoor weet te komen.
    Maar ik vind het wel verstandig als ze de poort wat zouden verlagen.
    :zweep:
    Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”