Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nog steeds stapjes vooruit
Moderator: moderatorteam
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog steeds stapjes vooruit
Het gaat langzaam, maar Kiba blijft wel vooruit gaan richting "relaxte hond".
Gister kwam een goede vriend van me op bezoek, die ook heel goed met dieren is.
Kiba heeft de neiging als er bezoek is als een klittebandje achter mij aan te gaan. Afhankelijk van wat voor bezoek moet dat soms juist; met onbekenden of mensen die ik niet helemaal met hem vertrouw laat ik hem niet alleen in de kamer en dan moet hij mee als ik bijv naar de keuken ga (als bezoek gaat rondlopen en ik ben er niet bij kan hij gaan grommen/blaffen enz).
Maar nu wilde ik hem eens in de kamer laten als ik zelf naar de keuken ging, om de rust erin te houden. Die vriend blijft dan rustig op de bank zitten en bemoeit zich verder niet met Kiba, dus dat kan prima. Zo gedaan dus en de eerste paar keer stond Kiba me wel achter de kamerdeur op te wachten, maar heeft niet naar mijn vriend gegromd. Dat was al heel mooi. Op een gegeven moment is hij zelfs lekker rustig op zijn kleedje blijven liggen tot ik terug was! Daar was ik erg blij mee.
Maar het leukste was wel, ik ging de honden uitlaten en die vriend bleef thuis. Meestal durft Kiba in zo'n geval het huis niet terug in na de wandeling en moet ik hem aangelijnd mee naar binnen nemen. Nu dacht ik, probeer het gewoon, lijn eraf en zelf naar binnen gegaan en Kiba kwam gewoon met Ragyo achter me aan, liep daarna zelf door naar de woonkamer terwijl ik nog in de keuken was, loopt naar mijn vriend toe, likt hem aan zijn tenen en ploft weer op zijn kleedje neer! Da's echt de eerste keer dat hij dat zo doet. Ben er erg blij mee!
Gister kwam een goede vriend van me op bezoek, die ook heel goed met dieren is.
Kiba heeft de neiging als er bezoek is als een klittebandje achter mij aan te gaan. Afhankelijk van wat voor bezoek moet dat soms juist; met onbekenden of mensen die ik niet helemaal met hem vertrouw laat ik hem niet alleen in de kamer en dan moet hij mee als ik bijv naar de keuken ga (als bezoek gaat rondlopen en ik ben er niet bij kan hij gaan grommen/blaffen enz).
Maar nu wilde ik hem eens in de kamer laten als ik zelf naar de keuken ging, om de rust erin te houden. Die vriend blijft dan rustig op de bank zitten en bemoeit zich verder niet met Kiba, dus dat kan prima. Zo gedaan dus en de eerste paar keer stond Kiba me wel achter de kamerdeur op te wachten, maar heeft niet naar mijn vriend gegromd. Dat was al heel mooi. Op een gegeven moment is hij zelfs lekker rustig op zijn kleedje blijven liggen tot ik terug was! Daar was ik erg blij mee.
Maar het leukste was wel, ik ging de honden uitlaten en die vriend bleef thuis. Meestal durft Kiba in zo'n geval het huis niet terug in na de wandeling en moet ik hem aangelijnd mee naar binnen nemen. Nu dacht ik, probeer het gewoon, lijn eraf en zelf naar binnen gegaan en Kiba kwam gewoon met Ragyo achter me aan, liep daarna zelf door naar de woonkamer terwijl ik nog in de keuken was, loopt naar mijn vriend toe, likt hem aan zijn tenen en ploft weer op zijn kleedje neer! Da's echt de eerste keer dat hij dat zo doet. Ben er erg blij mee!
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Nog steeds stapjes vooruit
Dat is positief

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
hij begint nu ook al toenadering te zoeken bij een kennis die ik regelmatig op straat tegenkom
die kon hem even bij de staartwortel kriebelen zelfs.
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Geweldig joh! Met kleine stapjes kan je ook een heel eind komen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Gaaf he?
Wat ben je dan trots op je hondje he?
Super!!!
Wat ben je dan trots op je hondje he?
Super!!!
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja ben er zeker blij mee, met vreemde honden wandelen gaat al veel beter en vreemde mensen in huis ook, 't wordt nog wel eens wat
het zal ook wel schelen dat ie ouder en daarmee ook wat rustiger wordt denk ik, bijna 2 nu!
Ook wel fijn om af en toe mensen in de buurt te hebben die kunnen helpen met oefenen, die gewoon weten wanneer ze 'm met rust moeten laten en wanneer ze wel voorzichtig een hand uit kunnen steken om te laten snuffelen.
Ook wel fijn om af en toe mensen in de buurt te hebben die kunnen helpen met oefenen, die gewoon weten wanneer ze 'm met rust moeten laten en wanneer ze wel voorzichtig een hand uit kunnen steken om te laten snuffelen.
- saskia en sjaak
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klikobakkie
- Aantal honden: 1