Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het pupje dat met 5 weken bij mij kwam...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inc

Het pupje dat met 5 weken bij mij kwam...

Ongelezen bericht door Inc »

is inmiddels 7 weken en doet het heel erg goed.

Hij was de enige uit het nest, moeders wilde hem niet meer voeden en de mensen wilden hem niet gaan bijvoeren. Wat dat was lastig.
Met 5 en een halve week woog hij 6 kilo, en nu met 7 weken al 9kilo :cheer: ! En twee wormen kuren verder is hij van het grootste deel van de wormen af :cheer:
Zijn waggeltje (vreemde loopje) is zo goed als weg, als hij moe is issie soms nog wel wat wankel maar dat is logisch met die grote poten en dubbele wolfsklauwen.

Hij krijgt duidelijk meer praatjes, werkelijk waar niets is veilig voor hem :mann: . Zet zijn tanden in alles en is erg luidruchtig. Maar goed dat we geen buren hebben denk ik dan :engel:

Ben vandaag begonnen met aan het riempje lopen en hier komen, en zolang er maar een snoepje is vind hij het erg leuk! Hij gaat al uit zichzelf zitten, dus zodra hij dat doet zeg ik ook Zit. Maar daar werken we later wel aan, hij is nog zo klein.

Hij houd ook van water, staat een mini zwembadje en hij vind het heerlijk om daarin af te koelen. Met warm weer is hij nog steeds niet graag buiten.

Hij begint nu 's nachts ook door te slapen en dat is toch wel prettig hoor :ok:

Nou ja, tot zover de update :)
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Re: Het pupje dat met 5 weken bij mij kwam...

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Inc schreef: Nou ja, tot zover de update :)
:80: :piew:

Nietes! Foto's!
Inc

Zal ik wel weer maken zodra hij wakker is. Geniet nu even van mijn rust :pffff:
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

fijn zeg dat alles zo goed gaat :D
Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Wat super dat hij het zo goed doet bij jou!
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Fijn dat het zo goed gaat! :cheer:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Inc schreef:Zal ik wel weer maken zodra hij wakker is. Geniet nu even van mijn rust :pffff:

Slaapt ie nou nog steeds?
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

joehoe wakker worden!!!!!
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Fijn dat het zo goed gaat! :cheer:
Inc

Fotohoek!!

http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 94745.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:mann:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

wat een mooi hondje :I:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

absoluut :I: :ok:
maceresta
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door maceresta »

Ahhhh, wat een schatje :I:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Groetjes, Luka, Rebble en Ina....
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Jeetje wat is hij al groot!! Leukerd!
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Inc

Even een kleine update.

Hij is nu bijna 8 en een halve (die halve doet t m) week, en hij heeft me een persoonlijkheid! Zelfs mijn vriend valt het op, terwijl hij er niet zo mee bezig is.
Hij houdt van water (alleen zijn voeten en zijn gat, hij gaat dan ook pontificaal in zijn zwembadje zitten, maar Oh WEE als het water een centimetertje te hoog staat :smile2: ), de tuinslang is zijn grootste vijand, en het bedelen om aandacht samen met Molly is begonnen.
Hij is erg luidruchtig. Blaft gerust het hele huis bij elkaar om maar wat aandacht te krijgen, en soms gaat ie op zijn gat zitten en jankt een potje.
Hij heeft ontdekt dat hij soms ook ergens op kan klimmen. De poging tot het 'besteigen van de bank' vanavond was niet zo'n succes. Een weekje en hij kan erop!

Hij is erg graag in de tuin, de honden slapen nu 's nachts buiten en dat bevalt prima. In de tuin natuurlijk, dat is veilig.
Ze gaan rond een uurtje of 11 's avonds naar buiten, rond drie uur sta ik op voor werk dus ga ik even bij ze zitten, en dan vanaf 7 uur ben ik weer terug. Dan krijgen ze buiten ontbijt, en als vriendlief naar zijn werk gaat, rond 8 uur 's morgens, mogen ze naar binnen als ze dat willen (maar vaak willen ze helemaal niet naar binnen :roll: ). En dan sowieso twee uurtjes in de middag als ik weer moet werken zijn ze in de tuin. De avonden zijn ze sowieso binnen want in de winter zullen ze dan weer wat meer binnen zijn. Vind het wel belangrijk dat Diesel daar ook aan went.
Molly kan heel goed alleen blijven maar in de tuin met Diesel vind ze veel gezelliger.
Het is nu wel even makkelijk, want met korte nachten kan ik het me niet veroorloven om nog eens een keer extra 's nachts uit bed te gaan aangezien Diesel dus echt niet doorslaapt nog. Standaard om de twee uur moet hij plassen en dat is nu met mijn schema even lastig. Kan niet wachten tot hij wat ouder is :roos: Een heel geregel zo.
Vriendlief 'slaapt' er niet op, en voordat hij uit bed is en met de pup buiten staat had ik het zelf al 10 keer kunnen doen :engel: , dus dat gaat ook niet werken.
En kan hem wel laten plassen en weer mee naar binnen nemen, maar dan is ie klaarwakker en zet de slaapkamer op stelten :Q: En nu al, als hij beweegt (verliggen bijv) is het net alsof er een kudde olifanten door de kamer walsen, dus dan slaap je echt niet meer :evil: :mrgreen:

Een bench was natuurlijk wel een oplossing maar daar kan hij nog steeds maar niet aan wennen. Hij gaat er wel braaf in, maar het ligt helemaal aan zijn bui of het goed gaat. Soms gaat hij lekker liggen slapen, maar soms vertikt hij het ook, en als ik hem dan los laat (als hij stil is) dan gaat hij onder ons bed liggen slapen :lekkerpuh: :pffff:
Dus bench staat weer op zolder. Zoals we nu het 'schema' hebben werkt het voor ons. Maar straks in de winter wil ik wel graag dat hij lekker binnen slaapt. Het kan zelfs hier wel eens een nachtje vriezen en voor mijn gevoel is dat dan toch niet goed. Zeker omdat we dan ook de verwarming aan hebben, en dat van binnen naar buiten gesleep...nou ja. je snapt t wel.

We komen er vast wel uit. Het zat niet in de planning om een pup in huis te hebben EN om zo plotseling dit baantje aan te nemen, dus we moeten roeien met de riemen die we hebben. Tot nu toe is iedereen wel aardig tevreden :E:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”